Skocz do zawartości

Auto Świat test Forester 2.0D - OSTATNI


Ejector

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Otóż znana problematyka kryzysu światowego dotyka bardzo mocno przemysłu motoryzacyjnego.
Nie tylko rządy chcą chronić własną gospodarkę przed problematyką spadku PKB, czy też zwiększeniem bezrobocia (polski rząd jest tu chlubnym wyjątkiem : http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121432 ) poprzez obniżanie podatków konsumenckich, czy też zachęty fiskalne do zastępowania samochodów starszych nowymi.

Czy w zwiazku z tym mowi sie o podniesieniu cen samochodow o 5%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej Haldex jest tak skonstruowany, że na łukach, a nawet na niewielich wzniesieniach się nie włącza

 

a czemu tak jest? myslalem ze zawsze sie wlacza jak czujniki wykryja uslizg kół

 

Dokładnie - jak czujniki wykryją uślizg - więc po pierwsze pewna inercja całego układu, po drugie (co ważniejsze) kto powiedział, że na każdym łuku masz uślizg kół? :razz: W normalnych warunkach tylne koła poprostu się toczą, więc nie ma uślizgu ergo ma napędu 4x4.

 

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 4:09 pm ]

JED napisał/a:

...

Co więcej Haldex jest tak skonstruowany, że na łukach, a nawet na niewielich wzniesieniach się nie włącza, czyli mamy auto z napędem 4x4 ale tak naprawdę to 2x4

I dlatego jest to.... :roll:

 

Dokładnie ... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW wygrywa również czesto w innych pismach poza auto-świat. a czemu? bo IMHO w testach liczy sie srednia punktow z kilkunastu / kilkudziesieciu ocenianych pozycji, a auta VW to idealne średniaki - dlatego statystycznie zbierają duzo punktow i wygrywają. Inni maja czesto przewage w jednej dziedzinie, ale częsciej zdarza sie "wpadka" w czyms innym. A VW równo punktuje

 

Te inne gazety to wg ciebie np Auto-moto-sport - Mount Everest obiektywizmu? :shock: Tam w master teście SUV-ów tiguan zdegradował 11 pozostałych. Na 1000 możliwych pkt, można było za własności terenowe dostać max 20 pkt. Gdzie tu jest logika? Również bardzo symptomatyczne jest wyższe punktownie VW-nów w kategoriach subiektywnych np: wrażenia z jazdy, przełączanie biegów itp. Niemieckie auta ciułają o 2, 3 pkt więcej w tych kategoriach niż konkurencja a potem na końcu testu okazuje się, że przecież "obiektywnie" wygrywają różnicą kilkudziesięciu pkt. Gazety tego typu budują wrażenie "doskonałości" i "perfekcji" niemieckiej motoryzacji. Tworzą klimat, któremu ulegają nie tylko czytelnicy. Przyklad, Kornacki w jednym z ostatnich "moto-on" testował merca C AMG i Leksusa IS F. Na początku klękał przed AMG, rozwodził się o jego doskonałości do czasu jak wsiadł do leksusa i "zakochał się w nim" prawie zapominając o C-klasie. Aby dobrze czytać prasowe porównania aut do końcowego wyniku nie niemieckiego auta należy doliczyć 20%. A najlepiej przejechać się jakimś niemieckim "mistrzem" i tym autem, które chcemy kupić i najczęściej wszystko się wyjaśni. Ja tak uczyniłem i pewnie dlatego jeżdżę Forkiem a nie Tiguanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszacie dwie rozne rzeczy.

Tak ci się tylko wydaje.

LSD, to tylko sposob na ograniczenie roznicy predkosci obrotowej. Haldex to sposob na spiecie napedu w ogole. Haldex nie moze byc szybszy, niz LSD, bo Haldex dopiero zalacza, podczas gdy w Subaru naped na 4 jest permamentny :mrgreen:

Ale jeśli Haldex załącza na stałe a w LSD dopiero viskoza się musi zamieszać to jednak jest szybszy.

Dopiero teraz elektroniczne ograniczenie roznicy predkosci moze byc szybsze, niz w LSD, ale za to mniej plynne.

Zależy od oprogramowania.

LSD z kolei nie moze spiac dyfra na 100% (poza awaria wiskozy ;)).

Dlaczego niby nie może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam w master teście SUV-ów tiguan zdegradował 11 pozostałych

 

juz wyjaśnilem ci czemu - nie jest najlepszy, ale najrowniejszy... i w tescie AŚ dokladnie takie podają uzasadnienie

 

Na 1000 możliwych pkt, można było za własności terenowe dostać max 20 pkt. Gdzie tu jest logika?

 

w tym, że 95% nabywcow kupuje takie auta wyłącznie na asfalt i nie obchodza ich właściwości terenowe

 

Również bardzo symptomatyczne jest wyższe punktownie VW-nów w kategoriach subiektywnych np: wrażenia z jazdy, przełączanie biegów itp. Niemieckie auta ciułają o 2, 3 pkt więcej w tych kategoriach niż konkurencja a potem na końcu testu okazuje się, że przecież "obiektywnie" wygrywają różnicą kilkudziesięciu pkt.

 

nieprawda, nie ma tam takich kryteriow o jakich piszesz

:roll:

 

tak w ogole czytales ten test AŚ? bo jakbys przeczytal, jest naprawde ok i wcale nie taki jednoznaczny... np. wypowiedz jednego z dziennikarzy w podsumowaniu: "nikt mnie nie namówi na tiguana" (ale propaganda! doprawdy). Prawie nikt nie czyta a potem same bzdury wypisuja na forum mozna punktowac bez konca... wiecej obiektywizmu ludzie kochani...

 

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 10:01 pm ]

Dokładnie - jak czujniki wykryją uślizg - więc po pierwsze pewna inercja całego układu, po drugie (co ważniejsze) kto powiedział, że na każdym łuku masz uślizg kół? W normalnych warunkach tylne koła poprostu się toczą, więc nie ma uślizgu ergo ma napędu 4x4.

 

no dobra, ale po co mi sie ma wlaczac tyl na łuku, skoro nie ma uślizgu? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem dzis test w Auto Swiat 4X4 i ciekawe byly 2 stwierdzenia a mianiowice ze Forester nie zostanie mistrzem zakretym a jazda autem na suchym pomimo dobrego komfortu powoduje spory stres:D:D:D

 

Takie jest niestety odczucie podczas jazdy.

Być może granica możliwości jest daleko wyżej ale zachowanie zawieszenia powoduje że nawet nie chcesz się zbliżyć do tej granicy.

Już na dzień dobry komunikuje jedź do przodu, spokojnie, nie nerwowo.

Czym dłużej jeżdżę tym bardziej się przyzwyczajam ale ogólnie to nie sądzę żebym nabrał do forestera D większego zaufania na krętych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LSD z kolei nie moze spiac dyfra na 100% (poza awaria wiskozy ;)).

Dlaczego niby nie może?

 

Chyba dopiero elektro-dyfer może mieć 100% spięcie :mrgreen: Biedna wiskoza nie ma takiej nadludzkiej mocy.

Mechaniczne LSD to nie tylko wiskozy. Są takie co 100% potrafią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli Haldex załącza na stałe a w LSD dopiero viskoza się musi zamieszać to jednak jest szybszy.

Niezupelnie. Bez roznicy predkosci obrotowej przy Haldexie przednia os dostaje np. 100% momentu, tylna 0%. W Subaru obie dostaja po 50%. Gdy roznica sie pojawia (zakret, poslizg itp.) Haldex dopiero przymierza sie do spiecia (albo i nie, jak napisane wyzej ;)), a w Subaru podzial zaczyna odbiegac od 50/50, w czym mniej lub bardziej skutecznie zaczyna przeszkadzac LSD. Roznica miedzy tymi dwoma rozwiazaniami polega na tym, ze przykladowy poslizg w Subaru moze wystapic znacznie pozniej (przy wyzszej predkosci badz przyspieszeniu katowym), lub w zadanych warunkach nie wystapic w ogole.

LSD z kolei nie moze spiac dyfra na 100% (poza awaria wiskozy ;)).
Dlaczego niby nie może?

No moze... raz, ale za to na amen :mrgreen:

 

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 10:01 pm ]

Mechaniczne LSD to nie tylko wiskozy. Są takie co 100% potrafią.

Jasne, ale rozmawiamy o Subaru :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli Haldex załącza na stałe a w LSD dopiero viskoza się musi zamieszać to jednak jest szybszy.

Niezupelnie. Bez roznicy predkosci obrotowej przy Haldexie przednia os dostaje np. 100% momentu, tylna 0%. W Subaru obie dostaja po 50%. Gdy roznica sie pojawia (zakret, poslizg itp.) Haldex dopiero przymierza sie do spiecia (albo i nie, jak napisane wyzej ;)),

Haldexy robią się coraz bardziej skomplikowane i już tak prosto się nie da stwierdzić. Jak inżynierowi się zechce to może go spiąć na 100% na stałe i tak będzie trzymać.

a w Subaru podzial zaczyna odbiegac od 50/50, w czym mniej lub bardziej skutecznie zaczyna przeszkadzac LSD.

Niezupełnie, w takim WRX (bo ten ma 50:50) jest zawsze 50:50 a LSD usiłuje to zmienić.

Roznica miedzy tymi dwoma rozwiazaniami polega na tym, ze przykladowy poslizg w Subaru moze wystapic znacznie pozniej (przy wyzszej predkosci badz przyspieszeniu katowym), lub w zadanych warunkach nie wystapic w ogole.

Optymista z ciebie, ale może to i dobrze. :)

Mechaniczne LSD to nie tylko wiskozy. Są takie co 100% potrafią.

Jasne, ale rozmawiamy o Subaru :roll:

W moim Subaru nie ma ani jednej wiskozy, w poprzednim też nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zupełnie inne wrażenia z jazdy dieslem. Owszem buja, elektryczne wspomaganie daje wrażenie braku kontaktu z rzeczywistością (takie komputerowe sterowanie) ale moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. Auto jedzie jak po sznurku, na szczęście tylko wrażenie jest niezbyt przyjemne. Niestabilność na prostej??? Bzdura jakaś! To co zachwyciło mnie w foresterze a czego nie znalazłem w żadnym innym SUVie z tego segmentu (tiguana nie próbowałem bo odpadł w przedbiegach jak dla mnie) to właśnie prowadzenie przy dużych szybkościach. Przy 180 km/h żaden się tak nie prowadzi niezależnie od stanu nawierzchni. Może trzeba przełamać pewną barierę bo autem buja trochę, ale warto bo auto jedzie samo, z innymi trzeba walczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldexy robią się coraz bardziej skomplikowane i już tak prosto się nie da stwierdzić. Jak inżynierowi się zechce to może go spiąć na 100% na stałe i tak będzie trzymać.

Tyle, ze mu sie nie chce ;-)

a w Subaru podzial zaczyna odbiegac od 50/50, w czym mniej lub bardziej skutecznie zaczyna przeszkadzac LSD.

Niezupełnie, w takim WRX (bo ten ma 50:50) jest zawsze 50:50 a LSD usiłuje to zmienić.

To by raczej przeczylo idei dyferencjalu, nie sadzisz? ;) Wydawalo mi sie, ze to STI ma DCCD/DCCD-A, a WRX zwykly dyfer z wiskoza?

Optymista z ciebie, ale może to i dobrze. :)

Czepiasz sie ;-)

W moim Subaru nie ma ani jednej wiskozy, w poprzednim też nie miałem.

Bo ty nie masz tytulowego Forka :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregg, cytowałem z pamieci kategorie wg mnie subiektywne, napisałem "wrażenia z jazdy" a oceniane jest "zachowanie się podczas jazdy". Napisałem "przełącznie biegów" a powinno być "skrzynia biegów/przełaczanie". Widzisz tu jakąś różnicę semantyczną. A oto opinia Krasnodębskiego podsumowująca test sedanów klasy średniej z AŚ 4 sierpień 2008:

 

"Honda (accord) jest sportowo zadziorna, ale mało funkcjonalna ... C5- pociągający i komfortowy ale nie lubi slalomu. Mazda (6) ma chalaśliwy silnik i wydaje się zbyt twarda jak na polskie drogi. Nie ma rady stawiam na Passata. To auto ma wszystko czego brakuje rywalom. Nic na to nie poradzę."

 

Możemy tak przerzucać się argumentami potwierdzającymi lub przeczącymi naszym tezom. Każdy ma prawo do własnych sądów i ja szanuję twoje, choć się z nimi nie zgadzam, ale proszę nie zarzucaj mi, że piszę nieprawdę. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregg, cytowałem z pamieci kategorie wg mnie subiektywne, napisałem "wrażenia z jazdy" a oceniane jest "zachowanie się podczas jazdy". Napisałem "przełącznie biegów" a powinno być "skrzynia biegów/przełaczanie". Widzisz tu jakąś różnicę semantyczną.

 

no wiesz, ale w takim razie mało która kategoria jest w 100% obiektywna, poza suchymi danymi technicznymi wszystko podlega ocenie - inaczej wydawanie gazet motoryzacyjnych straciłoby sens :wink:

 

A oto opinia Krasnodębskiego podsumowująca test sedanów klasy średniej z AŚ 4 sierpień 2008:

 

"Honda (accord) jest sportowo zadziorna, ale mało funkcjonalna ... C5- pociągający i komfortowy ale nie lubi slalomu. Mazda (6) ma chalaśliwy silnik i wydaje się zbyt twarda jak na polskie drogi. Nie ma rady stawiam na Passata. To auto ma wszystko czego brakuje rywalom. Nic na to nie poradzę."

 

ale czego ta opinia ma dowodzic? :roll: bo szczerze mówiąc, też bym wzial pewnie paska :razz:

 

Możemy tak przerzucać się argumentami potwierdzającymi lub przeczącymi naszym tezom. Każdy ma prawo do własnych sądów i ja szanuję twoje, choć się z nimi nie zgadzam, ale proszę nie zarzucaj mi, że piszę nieprawdę.

 

ok szanuję wszystkie poglądy, natomiast zarzucam pisanie bez zastanowienia obiegowych opinii typu "wszystkie niemieckie pisma kłamią". Przyznaj sie, czytales w ogole ten test ktory komentujesz? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregg, nigdzie nie napisałem, że "wszystkie niemieckie pisma kłamią" to nie mój cytat, napisałem, że są nieobiektywne a to chyba jest różnica. Po prostu delikatnie "pomagają" wygrywać te testy wytworom rodzimej produkcji. Swoje poglądy nie opieram tylko na tym jednym porównaniu ale również wskazuję inne testy i to nie tylko w AŚ. Jak będziesz miał trochę czasu to wczytaj się w moje posty a sam to zauważysz. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresja...

 

Wracając na momencik do VW, to koleżanka poruszająca się na co dzień Jagiem XJR ma takie powiedzonko "VW to samochód dla ludu i niech lud nim jeździ" :wink:

 

Mnie osobiście to podejście pasuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Z jednym się zgodzę - w dieslu brakuje reduktora, ale szybkie "przepalenie" sprzęgła to jednak przesada.

chyba jednak cos w tym jest... :roll:

slisko, snieg, duzo sniegu, i nasze burundyjskie ASO ma pelne rece roboty ze smierdzacymi/spalonymi sprzeglami w zizlowych Subarakach... ale pewnie to jakis sabotaz/dezynformacja :razz: :mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak cos w tym jest... :roll:

slisko, snieg, duzo sniegu, i nasze burundyjskie ASO ma pelne rece roboty ze smierdzacymi/spalonymi sprzeglami w zizlowych Subarakach....

 

z wszystkimi pięcioma, które sprzedaliście od listopada po zmianie kursu? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

my sprzedaliśmy z 60 sztuk i jeszcze żadnego sprzęgła nie robiliśmy pomimo tego że u nas szybciej się jeździ i upala :razz:

 

P.S. weź proszek :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldexy robią się coraz bardziej skomplikowane i już tak prosto się nie da stwierdzić. Jak inżynierowi się zechce to może go spiąć na 100% na stałe i tak będzie trzymać.

Tyle, ze mu sie nie chce ;-)

Z tego co przeglądałem swojego czasu to w LR2 mu się bardzo chciało.

a w Subaru podzial zaczyna odbiegac od 50/50, w czym mniej lub bardziej skutecznie zaczyna przeszkadzac LSD.

Niezupełnie, w takim WRX (bo ten ma 50:50) jest zawsze 50:50 a LSD usiłuje to zmienić.

To by raczej przeczylo idei dyferencjalu, nie sadzisz? ;)

Wcale. Z wyjątkiem bardziej zaawansowanych systemów jak AYC, SH-AWD czy bodajże subarowski VTD (ale jakoś AT mnie na tyle mało interesują, że nie wgłębiałem się) gdzie masz tzw. torque vectoring generalnie proporcje podawane na osie są stałe.

Wydawalo mi sie, ze to STI ma DCCD/DCCD-A, a WRX zwykly dyfer z wiskoza?

Zgadza się. Ale to niewiele w tej kwestii zmienia. Może tylko to, że nowy WRX ma 50:50 a STI ma 41:59.

W moim Subaru nie ma ani jednej wiskozy, w poprzednim też nie miałem.

Bo ty nie masz tytulowego Forka :twisted:

Nie mam, ale nie ma powodu by traktować każde LSD jak VCD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeglądałem swojego czasu to w LR2 mu się bardzo chciało.

Land Rover? Tam przeciez centralny dyfer jest? :roll:

Wcale. Z wyjątkiem bardziej zaawansowanych systemów jak AYC, SH-AWD czy bodajże subarowski VTD (ale jakoś AT mnie na tyle mało interesują, że nie wgłębiałem się) gdzie masz tzw. torque vectoring generalnie proporcje podawane na osie są stałe.

Wroc, skrot myslowy chyba mi sie przydazyl, a potem nie zastanawiajac sie w niego zabrnalem ;) Racja. Wracajac jednak do tematu - roznica jest diametralna, jesli rozdzial zmienia sie w Haldexie 100/0 -> 50/50, a w Subaru 50/50 -> 50-/50+.

Nie mam, ale nie ma powodu by traktować każde LSD jak VCD.

Oczywiscie, ze nie ma, dyskutujemy jednak o Forku. A w ogole, to od czego wyszlismy? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto należy uwzględnić różnice w wyposażeniu wersji D i PL (w PL dodatków samochód posiada np. DNA, ISR i inne drobiazgi) - czy zostało to uwzględnione, nie wiem.

 

Nie wiem jak u innych, ale dla mnie to dodatkowe "wyposażenie" ma marginalne znaczenie. O systemie DNA słyszałem od policjanta, że właściwie w polskich warunkach nie ma sensu, a system ISR uruchomiono w moim aucie prawie 3 miesiące po tym jak go odebrałem, bo cały czas były jakieś problemy...

 

PS A co to za inne drobiazgi których nie ma D?

 

[ Dodano: Pią Sty 09, 2009 5:56 pm ]

Ja mam zupełnie inne wrażenia z jazdy dieslem. Owszem buja, elektryczne wspomaganie daje wrażenie braku kontaktu z rzeczywistością (takie komputerowe sterowanie) ale moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. Auto jedzie jak po sznurku, na szczęście tylko wrażenie jest niezbyt przyjemne. Niestabilność na prostej??? Bzdura jakaś! To co zachwyciło mnie w foresterze a czego nie znalazłem w żadnym innym SUVie z tego segmentu (tiguana nie próbowałem bo odpadł w przedbiegach jak dla mnie) to właśnie prowadzenie przy dużych szybkościach. Przy 180 km/h żaden się tak nie prowadzi niezależnie od stanu nawierzchni. Może trzeba przełamać pewną barierę bo autem buja trochę, ale warto bo auto jedzie samo, z innymi trzeba walczyć.

 

Ja miałem takie same pozytywne wrażenia, dopóki nie miałem okazji przejechać się szybko po bardziej dziurawej i krętej drodze. Niestety, okazało się, że w takich warunkach zawieszenie w foresterze dizlu nie jest zbyt dobrze zestrojone...

 

[ Dodano: Pią Sty 09, 2009 5:57 pm ]

slisko, snieg, duzo sniegu, i nasze burundyjskie ASO ma pelne rece roboty ze smierdzacymi/spalonymi sprzeglami w zizlowych Subarakach... ale pewnie to jakis sabotaz/dezynformacja

 

Akurat tego problemu nie zauważyłem... ale może za krótko jeszcze jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...