Jump to content

Auto Świat test Forester 2.0D - OSTATNI


Ejector
 Share

Recommended Posts

Witam,

Dziś po lekturze AŚ 2/09 i testu SUV-ów trochę mnię zaskoczyły wyniki testu:

1. VW Tiguan - 476 pkt

2. Mitsubishi Outlander - 448 pkt

3. Renault Koleos - 431 pkt

4. Subaru Forester - 429 pkt

 

Osobiście miałem okazje przed zakupem potestowac wszystkie te auta i inne w tej klasie i odczucia mam zgoła bardzo odmienne?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Osobiście miałem okazje przed zakupem potestowac wszystkie te auta i inne w tej klasie i odczucia mam zgoła bardzo odmienne?

Pozdrawiam.

 

No cóż... niemiecka prasa :-) Przejmujesz się? Ja również uważam, że w klasie Forester jest najlepszy (nie licząc q5 ale to inna bajka cenowa), zwłaszcza przy ociężałej krowie zwanej outlanderem. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

O tak, z pewnoscia Reno Koleos bije Forestera na glowe:)

 

Punktacja w testach prasy samochodowej ma najczesciej tyle wspolnego z rzeczywistoscia co horoskopy:)

 

Nb uwielbiam konika recenzentow jakim jest pietnowanie modeli, w ktorych zawiasy wnikaja do bagaznika, to ciezki grzech za ktory punktacja leci w dol na leb na szyje... Straszne...

Link to comment
Share on other sites

Nb uwielbiam konika recenzentow jakim jest pietnowanie modeli, w ktorych zawiasy wnikaja do bagaznika, to ciezki grzech za ktory punktacja leci w dol na leb na szyje... Straszne...

 

No wiesz, bo to ważne jest :mrgreen: ważniejsze od napędu czy osiągów :wink:

 

Tak jak w testach zderzeniowych dodają gwiazdkę za to, że np brzęczyk niezapiętych pasów jest w aucie :grin: tylko tutaj to przestaje być śmieszne...

Link to comment
Share on other sites

Ależ panowie, w szkop.... przepraszam, w niemieckiej prasie ZAWSZE wygrywają VW-ny nawet z innymi VW-nami :razz: Skoro tą gazetę w różnych wersjach językowych czyta pare milionów europejczyków no to nie ma lepszego marketingu - AutoBild rulez!

Równie dobrze mogą sobie panowie dziennikarze z fusów powróżyć - wyjdzie taniej a i szybciej będzie... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wg tego artykułu tiguan ma większy bagażnik :shock: Jak ktoś widział to wie jak maciupeńki jest bagażnik w tiguanie, ale w gazecie jest "praktyczny i prostokątny". Jeszcze lepszy jest artykuł w Autoświat 4x4. Tam forester diesel jest to SUV którym lepiej nie wjeżdżać w teren, ma min 180mm prześwit :shock: a na tej wysokości jakies bezsensowne (wg autora) osłony. Z jednym się zgodzę - w dieslu brakuje reduktora, ale szybkie "przepalenie" sprzęgła to jednak przesada.

Link to comment
Share on other sites

VW jest jeszcze całkiem niezły

natomiast outlander to kupa z włosem, szczególnie z dieslem, przestarzałym silnikiem na pompowtryskach i zajął drugie miejsce tylko dlatego że ma silnik VW

 

a renault - to każdy wie nawet w reklamie sami się przyznają "mówiłeś że nigdy nie kupisz renault" a druga reklamówka z paniusią na pikniku w górach obrazuje grupę docelową...

Link to comment
Share on other sites

main got, feflucht noh mal :shock: , ja, ja naturliś - ganc noje opel omega sind de best :twisted: ,

:shock: ło matko elektryczna, a test ADAC w sąsiednim wątku widzieliście? donner veter :evil:

(i nie chcę znać poprawnej pisowni :razz: )

Link to comment
Share on other sites

piotruś,

Szlecznie to powedzales. Nic dloerzyc nies wziac mnij :razz: . A ja i tak kupilbym Forestera jechalem i Foresterem i Tiguanem i dla mnie Forester jest lepszy. Kazdy musi sam znalezc to co mu odpowiada i ja to robie podczas jazdy probnej. Pismakami sie w ogole nie przejmuje bo niby czemu mam sie sugerowac opinia innych. Jestem dorosly genug.

Link to comment
Share on other sites

dieslem, przestarzałym silnikiem na pompowtryskach.

 

A co mają pompowtryskiwacze do bycia przestarzałym?

Tak się dziwnie składa, że pompowtryskiwacze wg mnie są lepszym rozwiązaniem technicznym od common raila. Prostota konstrukcji + wyższe ciśnienia wtrysku, oszczędniejszy, wyższy moment obrotowy, wysoka niezawodność, brak elektroniki. Czego chcieć więcej? Ano ekologii (trudności w uzyskaniu spalin bez substancji smolistych) oraz uważam, że też VW popełnił błąd taki sam jak Apple w latach 80-tych czyli nie udostępnił technologii innym, a właściciel patentu na CR sprzedawał to każdemu kto tylko zapłacił a można było CR łatwo wbudować do istniejącego silnika, dzięki czemu była kasa na rozwój systemu oraz jak był powszechny to pod ten system opracowano normy...

pompowtryskiwacz

pumpeduese2.jpg

 

CR

commonrailsystem2.jpg

commonrailablauf_510.jpg

 

To tak o/t bo zgadzam się, że outlander to pasztetowa...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Dziś po lekturze AŚ 2/09 i testu SUV-ów trochę mnię zaskoczyły wyniki testu:

1. VW Tiguan - 476 pkt

2. Mitsubishi Outlander - 448 pkt

3. Renault Koleos - 431 pkt

4. Subaru Forester - 429 pkt

 

Osobiście miałem okazje przed zakupem potestowac wszystkie te auta i inne w tej klasie i odczucia mam zgoła bardzo odmienne?

Pozdrawiam.

 

Kupiłem, przeczytałem i ...... zieeeeeeew :)

Po pierwsze - to taka sobie gazeta, bylo raczej pewne ze subarak zbierze baty i to tylko oznacza, ze to calkiem niezłe auto :)

Po drugie - w tym samym AS kiedys wychwalali pod niebiosa uzywanego forka poprzedniej generacji. Oczywiscie wtedy nie byl porownywany z zadnym autem wiec peany jak najbardziej byly na miejscu :)

 

Co dziwne - w tym dzisiejszym teście porównawczym stwierdzili ze ten samochod sie .... kiepsko prowadzi :) Ze jest nadsterowny, ze buja itd... A kiedys pisali ze prowadzi sie swietnie. Dostał tez baty za koszty. Generalnie - albo dzisiejszy tekst sponsorowany jest przez listerki V i W albo ..... najnowsza generacja subaraka to slabe auto w porownaniu z innymi w tej klasie (w co oczywiscie za zadne skarby nie uwierze).

 

Aaaaa..... parokrotnie uzyli słowa "terenówka" określając te wszystkie auta :)

 

Pare miesiecy temu czytalem podobne porownanie (tyle ze uzywki i byl tam subarak poprzedniej generacji) w AutoMoto (or something like this) i we wszystkich mozliwych kategoriach subarak ....... dawał baty pozostałym :)

Link to comment
Share on other sites

kiedyś był test porównawczy legaca z passatem

nie będę długo was trzymał w niepewności - pasek wygrał

co prawda oba mają tendencję do zaduszenia na niskich obrotach na dwójce (trzeba wyczuć auto rzeczywiście) ale - i tu cytuję z pamięci - 'passatowi można to wybaczyć bo ma fantastyczny duży i prostokątny bagażnik' - naprawdę było to w jednym zdaniu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze Tiguana czy Outlandera mogę przeboleć no ale z tym Reno Koleosem to przesadzili przecież to ostatnia kicha, chyba autorzy byli na po sylwestrowym kacu żeby tą padaczkę porównywać z Foresterem. Zapomnieli w tym teście dodać jakie to Renault robi super mocne zawiasy wprost są stworzone do leśnych wojaży.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nowy Forester to kompletnie inne auto a nie Impreza z wyższym dachem. I gratulacje dla tych co nazwali jakiekolwiek Subaru nadsterownym, po czymś takim należy przestać czytać rzeczoną gazetę. :)

Link to comment
Share on other sites

nie ma się czym zupełnie przejmować,

 

gdyż ze "swoich" testów to nawet niemcy sie śmieją. Wystarczy poczytać forum subaru-community.de

Jeden gość pisał, że posiadając VW tak często był raczony kawą w serwisie, że zaprzyjaźnił się nawet z jego kierownikiem :mrgreen:

 

Jeśli już oni sami piszą, że niemieckie testy są tendencyjne, to naprawdę jest to duży postęp wśród krzyżaków :shock: :lol:

 

Często przed zakupem własciciele forków testowali tiquana lub użytkowali go w firmie, po czym dokonaly jednak innego wyboru :grin:

Link to comment
Share on other sites

Pisma niemieckie są różne jeżeli chodzi o poziom informacji. W jednym z nich (te poważniejsze) znalazłem test podjazdu pod ośnieżoną górę. Pierwszy był Suzuki Jimmy a chyba trzeci forek zostawiając w polu BMW, VW i Merca. Chyba to dobry wynik :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

a ja wbije troche szpile w Wasze peany nad nowym foresterem (jako aktualny posiadacz dwóch forkow, poprzednich wersji, mam pewne prawo do oceny :wink: ) - niestety nowy sie prowadzi tak se (poczytajcie m.in. na forum), srodek w porownaniu do np. vw to troche tragedia, wybor silnikow zaden (w zasadzie teraz albo 2.5 albo diesel), przy obecnym kursie euro cena nowego w porownaniu do konkurencji troche strzelila w kosmos itepe itede. takze odrzucajac oczywiscie bzdety w gazetach typu ocena bagaznika, niestety nowy forek ma sporo mankamentow... mysle ze obecnie bym predzej wzial VW niz forka... :oops: ach zeby tak pociagneli rownolegle produkcje poprzedniego modelu przez pare lat jeszcze :cool:

Link to comment
Share on other sites

Pisma niemieckie są różne jeżeli chodzi o poziom informacji. W jednym z nich (te poważniejsze) znalazłem test podjazdu pod ośnieżoną górę. Pierwszy był Suzuki Jimmy a chyba trzeci forek zostawiając w polu BMW, VW i Merca. Chyba to dobry wynik :mrgreen:

Skan! Podrzuc skan! ;-)

Link to comment
Share on other sites

to soma było przy tescie OBK i Passata kombi 4x4 :razz: - OBK lepiej sie prowadził, nawet mniej spalił no ale..... passat miał większy bagażnik :wink:

 

ależ proszę

http://www.autobild.de/artikel/vergleich-vw-passat-variant-2.0-tdi-4motion_subaru-outback-2.0d_665503.html

są rzeczy ważne i mniej ważne... tylko to wszystko sprawa subiektywna. Większość wybiera na podstawie wyglądu, czy dobrze się siedzi w środku, czy jest promocja itd itp... na podstwie takich różnych nieistotnych wydawałoby sie przesłanek że głowa mała. I dla takich ludzi są to pisma... Jakbym kupował jakieś audio do domu, to poszedłbym do kiosku, kupił jakieś pismo o audio, przeczytał test i kupił to co wygrało (pewnie w kategorii value for money), bo się nie znam, i pewnie na forum audiofilów śmialiby się z mojego wyboru, ale ja lajkonik w tym jestem.

Link to comment
Share on other sites

to soma było przy tescie OBK i Passata kombi 4x4 :razz: - OBK lepiej sie prowadził, nawet mniej spalił no ale..... passat miał większy bagażnik :wink:

 

Kiedyś w którejś z tych gazetek było porównanie pojemności bagażników katalog kontra rzeczywistość obliczana metodą styropianową. O ile pamiętam Passat kombi był "liderem" - katalog oszukuje na ok. 100 l, wliczają do pojemności m.in. przestrzeń na koło zapasowe i coś tam jeszcze. A i tak kolejne numery porównują i punktują na podstawie katalogu.

 

Nie zmienia to faktu, że niektóre odczucia w jeździe próbnej miałem podobne (bujanie, brak czucia w kierownicy, zbyt miękkie zawieszenie), przez co zrezygnowałem z nowego i szukam prawie nowego starego (na razie bezskutecznie) - innymi nie jeździłem więc porównania nie mam, ale auto straciło charakter.

Link to comment
Share on other sites

czy dobrze się siedzi w środku, czy jest promocja itd itp... na podstwie takich różnych nieistotnych wydawałoby sie przesłanek że głowa mała.

 

akurat to czy sie dobrze siedzi w srodku to raczej dosyc istotna przesłanka :wink: a promocje tez nie szkodzą :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

a ja wbije troche szpile w Wasze peany nad nowym foresterem (jako aktualny posiadacz dwóch forkow, poprzednich wersji, mam pewne prawo do oceny :wink: ) - niestety nowy sie prowadzi tak se (poczytajcie m.in. na forum), srodek w porownaniu do np. vw to troche tragedia, wybor silnikow zaden (w zasadzie teraz albo 2.5 albo diesel), przy obecnym kursie euro cena nowego w porownaniu do konkurencji troche strzelila w kosmos itepe itede. takze odrzucajac oczywiscie bzdety w gazetach typu ocena bagaznika, niestety nowy forek ma sporo mankamentow... mysle ze obecnie bym predzej wzial VW niz forka... :oops: ach zeby tak pociagneli rownolegle produkcje poprzedniego modelu przez pare lat jeszcze :cool:

 

Wg mnie sam sobie zaprzeczasz, najpierw pisząc o ubogim wnętrzu, a potem twierdzisz, że starsze modele są ok (mimo jeszcze prymitywniejszego wnętrza...)

Ale nie o tym chciałem, fajnie pisać o możliwości wyboru ale życie weryfikuje rozpasanie niemców i przyznaje rację japońskiej silnikowej wstrzemięźliwości.

Na przykładzie obecnego Passata

Rozkład pod względem sprzedaży na wersje silnikowe jest następujący:

1,4 TFSI (122 KM) - 4,4 %,

1,8 TFSI (160 KM) - 4,0 %,

1,6 FSI - 1,2 %,

2,0 TFSI (200 KM) - 0,8 %,

3,2 FSI 4Motion - 0,7 %,

R36 - 0,5 %,

2,0 FSI 4Motion (150 KM) - 0,1 %,

2,0 TDI (140 KM) - 53,1 %,

2,0 TDI (170 KM) - 16,2 %,

1,9 TDI (105 KM) - 10,6 %,

1,9 TDI BlueMotion - 8,4 %.

Diesle stanowią, jak by nie liczyć, 88,3 % sprzedaży... z czego 69,3% jest to jeden i ten sam silnik w 2 wersjach.

Robienie bogatej oferty silnikowej praktycznie mija się z celem, bo i tak klient nie doceni (bo wybierze najpopularniejszą opcję) a koszty wprowadzenia, produkcji, dystrybucji, serwisu, obsługi posprzedażnej, logistyki będą tak duże, że zabijają opłacalność tego na miejscu.

 

A propos Kaleosa :-))) W zasadzie to jest produkt także skośnych, robiony w Koreii przez samsunga i nazywany QM5, więc ma bliżej do Forestera niż Outlander...

renault-samsung-kaleos-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

a ja wbije troche szpile w Wasze peany nad nowym foresterem (jako aktualny posiadacz dwóch forkow, poprzednich wersji, mam pewne prawo do oceny :wink: ) - niestety nowy sie prowadzi tak se (poczytajcie m.in. na forum), srodek w porownaniu do np. vw to troche tragedia, wybor silnikow zaden (w zasadzie teraz albo 2.5 albo diesel), przy obecnym kursie euro cena nowego w porownaniu do konkurencji troche strzelila w kosmos itepe itede. takze odrzucajac oczywiscie bzdety w gazetach typu ocena bagaznika, niestety nowy forek ma sporo mankamentow... mysle ze obecnie bym predzej wzial VW niz forka... :oops: ach zeby tak pociagneli rownolegle produkcje poprzedniego modelu przez pare lat jeszcze :cool:

 

niestety musze się z tobą zgodzić

Pierwszym forkiem jakim jechałem był 2,5XT MY07 i szczena mi opadła jak to po szutrze szło i nie sposób było wyprowadzić go z równowagi...

Ucieszyłem się że to auto dla mnie, ale myślę, poczekam na nowy model bo to tuż tuż a ten trochę mały dla mnie w dodatku.

no i nowy już jest i większy i ogólnie fajnie ale to co było takie super wcześniej gdzieś zaginęło w akcji.

 

a co do ceny jak podpisywałem umowe we wrześniu i wpłaciłem dilerowi zaliczke auto wychodziło poniżej 100wki znacznie taniej niż mitsu tiguan i cała reszta, ogólnie bajka "więcej za mniej":

finalnie za auto zapłaciłem w grudniu wyszło +30tyś :oops: a przy dzisiejszym kursie z polskiego salonu jak ktoś zamówi to wychodzi prawie 150000 - umówmy się forek zły nie jest ale tych pieniędzy nie wart na pewno

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...