Skocz do zawartości

Auto Świat test Forester 2.0D - OSTATNI


Ejector

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kiedyś w którejś z tych gazetek było porównanie pojemności bagażników katalog kontra rzeczywistość obliczana metodą styropianową. O ile pamiętam Passat kombi był "liderem" - katalog oszukuje na ok. 100 l, wliczają do pojemności m.in. przestrzeń na koło zapasowe i coś tam jeszcze. A i tak kolejne numery porównują i punktują na podstawie katalogu.

Jak kiedys jeszcze opisywali Daewoo Nubiry przy roznych okazjach (testy nowych, uzywanych, porownawcze), to zawsze ja degradowali za maly bagaznik... Tyle, ze brali pojemnosc wg katalogu: 370l, a ta podana byla wg normy SAE. Wg VDA, wg ktorej podaje kazdy inny producent, bylo to ok. 530-540l.

 

To nic, ze wystarczylo zajrzec pod klape i jasne bylo, ze ze 3 trupy wejda spokojnie (1 trup = 180l) ;-)

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 6:22 am ]

Bo widzisz, jak cena w EUR ciutke poszla w gore, jak euro spadalo, to teraz powinna spasc, ale w SIP ciut jak na naszych stacjach... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena poszybowała i teraz kupując forestera trzeba się dobrze zastanowić - audi 05 w zasięgu, jak i VW touareg (oczywiście najtańsze).

 

remlus,

 

..chyba śnisz, i nie znasz metodyki dopłat w grupie VAG za to, za tamto, i kazdą inną duperelę. Cena wychodzi na koniec kosmos ... zwłaszcza Q5. Sam o nim myślałem. Ale cenowo "wymiękłem". Nawiasem, tiquan i jego haldex - choćby nie wiem jak nowoczesny - to w dodatku taka "proteza" 4x4 :mrgreen:

 

Do tych co posiadają i narzekają. Można napisać, że trzeba było przecież najpierw zaczekać na opinie użytkowników i dopiero kupować. Hmmm, co ciekawe, nigdzie na forach niemieckich nie czytam takiej ilości negatywnych opinii :shock: ... jak na niniejszym forum. Trzeba przyjąć do wiadomości, że forek urósł i z założenia miał trafiać do większej rzeszy klientów (w tym celu min. diesel), których wymagania są przecież zróżnicowane. Więc siłą rzeczy nowy forek nie mógł pozostać takim jakim był wcześniej, musiał stać się "KOMPROMISEM". To samochód dziś bardziej przeznaczony na drogi szosowe (crossover!), niż bezdroża - tak jak to było w poprzednim modelu !

 

Na koniec, moja końcowa cena to 123 tys. zł ze wszystkim co jest dostępne (Exlusiv navi, webasto na pilota, kamera cofania, 4-głowicowe czujniki parkowania przód/tył, i inne duperele).

 

ps

a ceny tiquana "stoją w miejscu" ? w dodatku w niemczech czeka się na dany model nawet do 1-roku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wbije troche szpile w Wasze peany nad nowym foresterem
Dla mnie nowy Forester jest dużo lepszy niż stary.

Dlaczego?

Więcej przestrzeni w środku (jak ktoś jeździ z dwójką dzieci, to wie o czym mówię), większy bagażnik, w końcu w środku wygląda jak samochód, a nie jak czołg z lat 80-tych.

I co z tego że się trochę gorzej prowadzi albo ma trochę słabsze osiągi?

Dla mnie to jest niewielki minus w porównaniu do plusów w stosunku do starszej budy.

Ciągle jest czterołapem, ciągle ma naprawdę niezłe osiągi (2.5XT), ciągle jest bardzo dobrze prowadzącym się samochodem.

Nie wszyscy kupują Forestera jako "wyścigówkę", terenówkę, czy co tam jeszcze.

Sporo ludzi wybiera ten samochód jako auto rodzinne i moim zdaniem nowa wersja jest pod tym względem dużo lepsza niż poprzednia.

Oczywiście to takie moje 0.03PLN i zaraz pewnie zostanę zjedzony przez miłośników starej budy :-)

I myślę że to właśnie trochę boli miłośników starego Forka - zmieniła się trochę grupa docelowa Forestera i przestał on być wyjątkowy i elitarny, a trafił pod strzechy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji i za bluźnierstwa przeciwko subaru spłoniecie na stosie :mrgreen:

Po drugie: dla niektórych (np dla mnie :razz: ) bagażnik ma kolosalne znaczenie, ale akurat nie ten w pasku, bo z normalnym kołem zapasowym to ma grubo poniżej 500l :roll:

Po trzecie: haldex to substytut napędu 4x4 i tak między bogiem a prawdą to większość swojego żywota VW przejeździ na jednej osi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie sam sobie zaprzeczasz, najpierw pisząc o ubogim wnętrzu, a potem twierdzisz, że starsze modele są ok (mimo jeszcze prymitywniejszego wnętrza...)

 

dyskutowałbym, ale po co... kwestia gustu. a skoro w tym watku jest o porownaniu nowego forestera do konkurencji - to pod wzgledem wnetrza raczej nie ma o czym mówic... chyba ze uwazasz ze forek lepszy jest?

 

Diesle stanowią, jak by nie liczyć, 88,3 % sprzedaży... z czego 69,3% jest to jeden i ten sam silnik w 2 wersjach.

Robienie bogatej oferty silnikowej praktycznie mija się z celem, bo i tak klient nie doceni (bo wybierze najpopularniejszą opcję) a koszty wprowadzenia, produkcji, dystrybucji, serwisu, obsługi posprzedażnej, logistyki będą tak duże, że zabijają opłacalność tego na miejscu.

 

ok, ale co mnie obchodza koszty producenta - ide kupowac auto i w firmie X mam do wyboru 10 wersji, a w firmie Y nie mam i to mnie interesuje. I to ma znaczenie, bo np. w nowym foresterze brakuje mi posredniej wersji beznynowej miedzy 2.0 a 2.5XT (np. wolnossące 2.5 jak w US)

 

w dodatku w niemczech czeka się na dany model nawet do 1-roku

 

ceny tiquana "stoją w miejscu" ?

 

nie o to mi chodzilo, tylko ze przez wahania euro i polityke subaru w polsce (cennik w euro) te same auta w ciagu 3 miesiecy podrożały o 30% :shock: oczywiscie przedtem byly przez to taniutkie.. niemniej na chwile obecna stały sie za drogie w porownaniu do konkurencji

 

hmmm ciekawe czemu ten rzęch sprzedaje sie najlepiej w europie? :wink:

 

trafił pod strzechy...

 

mocno powiedziane :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz pewnie zostanę zjedzony przez miłośników starej budy
eeeeetam, no coś Ty sal, sam mam tego "w starej budzie", ale nie mam zamiaru Ciebie zjadać (no chyba, że wątróbkę z cebulką :wink: ). Mi i wielu innym bardziej podoba się ten w starej a innym ten w nowej budzie. Na przykład ja z żoną spieszyliśmy się i nieźle kombinowalismy aby zdążyć kupić "starego" zaraz gdy zobaczyliśmy pierwsze, jeszcze "szpiegowskie" zdjęcia nowego modelu, ale inni, jak je zobaczyli, czekali cierpliwie na nowy model i się teraz nim cieszą :mrgreen: Jeden i drugi mają swoje "zady i walety" :wink: (ja np. zazdroszczę "nowemu" tego, że ma więcej miejsca na nogi dla pasażerów ... ale nie aż tak bardzo, żeby z tego powodu go kupować :razz: :mrgreen: )

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz pewnie zostanę zjedzony przez miłośników starej budy
eeeeetam, no coś Ty sal, sam mam tego "w starej budzie", ale nie mam zamiaru Ciebie zjadać (no chyba, że wątróbkę z cebulką :wink: ). Mi i wielu innym bardziej podoba się ten w starej a innym ten w nowej budzie. Na przykład ja z żoną spieszyliśmy się i nieźle kombinowalismy aby zdążyć kupić "starego" zaraz gdy zobaczyliśmy pierwsze, jeszcze "szpiegowskie" zdjęcia nowego modelu, ale inni, jak je zobaczyli, czekali cierpliwie na nowy model i się teraz nim cieszą :mrgreen: Jeden i drugi mają swoje "zady i walety" :wink: (ja np. zazdroszczę "nowemu" tego, że ma więcej miejsca na nogi dla pasażerów ... ale nie aż tak bardzo, żeby z tego powodu go kupować :razz: :mrgreen: )

PZDR.

 

piotruś,

 

i wreszcie ktoś rozsądnie napisał jak się rzeczy mają :grin: Poprzednia i aktualna generacja ma swoich zwolenników, i niech tak zostanie.

 

Skoro tak się wypowiadamy, to sam poprzednią "budę" uważam "za straszną" i wtedy forka nawet nie brałem pod uwagę (nawet nie próbowalem zaglądnąć do jego środka), i dopiero nowa wersja ujrzana u dealera (+ wcześniej fajny folder przesłany do domu) spowodowała, że zainteresowałem się nim bardziej. A dziś nie mogę się go doczekać :grin:

 

ps

naprawdę jest już bardzo mało samochodów, które tak prosto i ergonomicznie się obsługuje jak forek. Dziś jest zbyt dużo przeładowanej i wszędobylskiej "elektroniki", która wręcz zniechęca do posiadania pewnych pojazdów = czytaj. przyszłych kłopotów. I za to cenię forka ... mimo że ma twarde plastyki i nieskładane el. lusterka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czym sie jest zachwycac w tiguanie gumowymi plastikami i wnetrzem jak w golfie. Forester ma twarde plastiki ale dobrej jakosci. Tuareg to jest cos (sam bym kupi jako jedyne auto z koncernu VAG) ale tiguan ?? auto dla lemingsow, Outlander - mi sie podoba ale nie ma dobrego silnika, renault - jak kolego powiedzial reklama jest tak idiotyczna ze od razu widac do kogo samochod jest adresowany (infantylnej idiotki z rodzina).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu auto świata, to w wydaniu 4x4 tego "szacownego" miesięcznika jest bardziej wiarygodny test dForka

czepiali się co prawda silnika do którego ja - malkontent

nie mam najmniejszych zastrzeżeń. no i prześwit 18cm też chyba coś nie tak ale to już drugie miejsce gdzie widzę taki parametr, aż chyba sam zmierzę :)

Moją uwagę zwróciło jeszcze przyspieszenie 0-100 producent podaje 10,4s do 100 natomiast to kolejny test gdzie wychodzi 9,7

czy ktoś to weryfikował? pomyłka w tą stronę raczej się nie zdarza :)

 

co do zdolności terenowych forka w dieslu to niestety chyba prawdą jest to co piszą.

Dzisiaj kolejny raz przypaliłem sprzęgło parkując w zaspie śnieżnej... a krótki wybieg po ubitej drodze z dziurami nie należał raczej do przyjemności.

 

 

co do wyglądu starej i nowej budy, do obu trzeba się przyzwyczaić to nie jest auto które podoba się od pierwszego wejrzenia.

ale też dla wyglądu nikt go nie kupuje tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejny raz przypaliłem sprzęgło parkując w zaspie śnieżnej

 

dlatego szkoda ze w dieslu nie ma reduktora (zdaje sie to by bylo zbyt kosztowne rozwiazanie) - sam moment nie robi zdaje sie az takiego efektu "jazdy traktorem" jak reduktor. ale tez sie nie przejmuj, troche sie sprzeglo przepali i bedzie lepiej :wink:

 

dla wyglądu nikt go nie kupuje tak?

 

zdaje sie ze nowa buda została wlasnie po to stworzona, zeby kupowac dla wyglądu :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją uwagę zwróciło jeszcze przyspieszenie 0-100 producent podaje 10,4s do 100 natomiast to kolejny test gdzie wychodzi 9,7

czy ktoś to weryfikował? pomyłka w tą stronę raczej się nie zdarza :)

 

nietoperz77,

 

to nie musi być pomyłka. Ja nawet w te 9,7 s wierzę, że silnik jest nawet mocniejszy od tego, co deklaruje producent, a na koniec napisano .. któż to w końcu sprawdzi ... :cool: :lol:

 

Ja sprawdzę na wiosnę na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena poszybowała i teraz kupując forestera trzeba się dobrze zastanowić - audi 05 w zasięgu, jak i VW touareg (oczywiście najtańsze).

 

remlus,

 

..chyba śnisz, i nie znasz metodyki dopłat w grupie VAG za to, za tamto, i kazdą inną duperelę. Cena wychodzi na koniec kosmos ... zwłaszcza Q5.

Może najpierw sprawdż:

Touareg diesel z pakietem specjalnym 161 tyś i masz pneumatyczne zawieszenie, nawigację z dotykowym ekranem i skrętne reflektory zdaje się. Najtańszy forester 2.5 przy obecnym kursie to 150 tyś, najdroższy 166 tyś. Audi nie mogę podać bo zmieniają konfigurator (drożej będzie?) ale ostatnio za 160 tyś było juz całkiem nieźle wyposażone Q5 z dieslem. Ciekaw jestem na co zdecydują się klienci :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena poszybowała i teraz kupując forestera trzeba się dobrze zastanowić - audi 05 w zasięgu, jak i VW touareg (oczywiście najtańsze).

 

remlus,

 

..chyba śnisz, i nie znasz metodyki dopłat w grupie VAG za to, za tamto, i kazdą inną duperelę. Cena wychodzi na koniec kosmos ... zwłaszcza Q5.

Może najpierw sprawdż:

Touareg diesel z pakietem specjalnym 161 tyś i masz pneumatyczne zawieszenie, nawigację z dotykowym ekranem i skrętne reflektory zdaje się. Najtańszy forester 2.5 przy obecnym kursie to 150 tyś, najdroższy 166 tyś. Audi nie mogę podać bo zmieniają konfigurator (drożej będzie?) ale ostatnio za 160 tyś było juz całkiem nieźle wyposażone Q5 z dieslem. Ciekaw jestem na co zdecydują się klienci :grin:

 

remlus,

 

to ja kupuję :lol: Te ponad 2 tony (2,320) potrzebują średnio 14-15 litrów oleju napędowego. Forester max. 8 litrów, i w kieszeni mam jeszcze 40 tys (jeśli 161 tys ?). To inna liga, i inna cena, i inne opłaty (ubezp.). Mnie interesuje liga do 2 litrów (diesel). Za 123 tys. na taka ligę sie zdecydowałem. Za resztę kupuje plazmę Pioneera 60" i jeszcze mi zostanie na drugą :wink:

 

Klienci zdecydują się wg zasobności kieszeni :razz:

 

ps

polecam Off_Road PL 4x4 1(101) 2009. Jest i o Touraqu 3.0 TDI Tiptronic Perfectline (cena coś ok. 250 tys., przy czym pneumatyka to opcja :razz: ) & Volvo XC90 oraz obszernie o Audi Q5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem ci tylko pokazać że nie śnię :). Forester sięgnął ceną aut luksusowych. Ja piszę o forku 2.5. Za taką cenę można miec touarega z pneumatycznym zawieszeniem. Jest tu co porównywać? Auta z innej bajki. Co do wad i zalet można by długo, ale ilu zdecyduje się na forestera mając w tej samej cenie touarega? Jacyś kompletni fanatycy marki może tak. Pytanie tylko jak długo touarg taką cene utrzyma bo audi zdaje się zaczęło już podwyżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem ci tylko pokazać że nie śnię :). Forester sięgnął ceną aut luksusowych. Ja piszę o forku 2.5. Za taką cenę można miec touarega z pneumatycznym zawieszeniem. Jest tu co porównywać? Auta z innej bajki. Co do wad i zalet można by długo, ale ilu zdecyduje się na forestera mając w tej samej cenie touarega? Jacyś kompletni fanatycy marki może tak. Pytanie tylko jak długo touarg taką cene utrzyma bo audi zdaje się zaczęło już podwyżki.

 

sorry,

 

ale nie chcę tego dalej ciągnąć. Skoro Audi A4 2.0 TDI 170kM kosztowało 171 tys. (byłem u Audi) to jakim cudem touraq w 3.0 TDi może kosztować 161 tys. ? Audi w niemczech podnosi od jesieni 2008 ceny kolejno na wybrane modele. Średnio o 4%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też może problem skrzyni moment 350Nm x 50% ? (reduktor 1,45 - tak ?)

 

no, zrobiłem duze uproszczenie myslowe ale chodzilo mi wlasnie o to: zeby zrobic skrzynie, ktora wytrzymałaby przełożenia redukcyjne z 350nm podstawowego momentu - wszystko sie da, ale kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko 160 za takiego diesla z pneumatyką i navi to cena naprawdę zachęcająca, przy foresterze niestety zniechęcająca.
Ale taka a nie inna cena Forestera, to nic innego jak efekt dziwacznej polityki płacenia za samochód w walutach obcych.

W Szwajcarii na przykład, Forester jest praktycznie najtańszy z wszystkich wymienionych wcześniej samochodów, a Touareg to już zupełnie inna półka cenowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No za dobrze by było :) Za 160 jest diesel 170 KM. Napisałem jednak że chodzi o najtańsze modele. Mimo wszystko 160 za takiego diesla z pneumatyką i navi to cena naprawdę zachęcająca, przy foresterze niestety zniechęcająca.

 

touraq to naprawdę dobry wybór (potwierdza to test), ale akurat te 170kM to stanowczo za mało na to cielsko. To wręcz nieporozumienie.

 

W dodatku wg mnie silniki VW w common railu (16V) to nie to samo, co panzerne kiedyś 1.9 (8V). Są bardziej awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji i jazd myślę że w klasie: cenowo/urzytkowej dla Forestera konkurencję stanowią: Volvo XC60, Mzda cx-7 (brak diesla), Freelander 2, Cherokee, X3 i Q5.

Faworyci: to Q5, XC60

 

XC60? hmmm... mozna sie zastanawiac... ale porownanie do X3? :shock: Q5? :shock: :shock: sorry, no way...

 

Ale taka a nie inna cena Forestera, to nic innego jak efekt dziwacznej polityki płacenia za samochód w walutach obcych.

W Szwajcarii na przykład, Forester jest praktycznie najtańszy z wszystkich wymienionych wcześniej samochodów, a Touareg to już zupełnie inna półka cenowa.

 

wlasnie, a u nas huśtawka: niedawno subaru to była taniocha, teraz sie zrobiła drożyzna

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 9:21 pm ]

W dodatku wg mnie silniki VW w common railu (16V) to nie to samo, co panzerne kiedyś 1.9 (8V). Są bardziej awaryjne.

 

no tak, ale podobnie jak wszystkie diesle CR... zobaczymy co będzie z subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko 160 za takiego diesla z pneumatyką i navi to cena naprawdę zachęcająca, przy foresterze niestety zniechęcająca.
Ale taka a nie inna cena Forestera, to nic innego jak efekt dziwacznej polityki płacenia za samochód w walutach obcych.

W Szwajcarii na przykład, Forester jest praktycznie najtańszy z wszystkich wymienionych wcześniej samochodów, a Touareg to już zupełnie inna półka cenowa.

 

zgadzam się,

 

ceny nie zmieniły się, a nawet maleją wyniku prowadzonych akcji promocyjnych / rabatów.

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 9:31 pm ]

no tak, ale podobnie jak wszystkie diesle CR... zobaczymy co będzie z subaru...

 

Gregg,

 

chodzi o np. głowicę, nie system wtrysku CR,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji i jazd myślę że w klasie: cenowo/urzytkowej dla Forestera konkurencję stanowią: Volvo XC60, Mzda cx-7 (brak diesla), Freelander 2, Cherokee, X3 i Q5.

Faworyci: to Q5, XC60

 

XC60? hmmm... mozna sie zastanawiac... ale porownanie do X3? :shock: Q5? :shock: :shock: sorry, no way...

 

Ale taka a nie inna cena Forestera, to nic innego jak efekt dziwacznej polityki płacenia za samochód w walutach obcych.

W Szwajcarii na przykład, Forester jest praktycznie najtańszy z wszystkich wymienionych wcześniej samochodów, a Touareg to już zupełnie inna półka cenowa.

 

wlasnie, a u nas huśtawka: niedawno subaru to była taniocha, teraz sie zrobiła drożyzna

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 9:21 pm ]

W dodatku wg mnie silniki VW w common railu (16V) to nie to samo, co panzerne kiedyś 1.9 (8V). Są bardziej awaryjne.

 

no tak, ale podobnie jak wszystkie diesle CR... zobaczymy co będzie z subaru...

 

Z tą taniochą to bym nie przesadzał :wink: ale faktycznie ostatnimi czasy subaryny stały się bardziej przystępne, a teraz znowu wzbijają się na wyżyny, a już prawie miałem uskładane :mrgreen:

 

A co do porównania Forka to to jest trochę trudne, poprzedni model był specyficzny z dużą dozą własnego charakteru, ok w pewnym sensie charyzmatyczny ... ale miejsca miał mało (przynajmniej dla mnie :razz: ) i brak diesla, czasami porównywano go z CRV lub RAV4, chociażby ze względu na gabaryty... Nowy jakby to zatracił, ok urósł i ma 2.0D, co ważne jest na pewno dla jakiegoś tam grona klientów (dla mnie chyba też by było), ale jedyne co mogę stwierdzić to to, że jest inny - nie wiem czy lepszy czy gorszy, ale ostatnia rzecz - subaru samo w sobie jest specyficzne i mimo wszystko niepowtarzalne, a tego pozostali konkurenci nie mają i wątpię by kiedykolwiek mieli, szczególnie renault :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sal napisał/a:

Ale taka a nie inna cena Forestera, to nic innego jak efekt dziwacznej polityki płacenia za samochód w walutach obcych.

W Szwajcarii na przykład, Forester jest praktycznie najtańszy z wszystkich wymienionych wcześniej samochodów, a Touareg to już zupełnie inna półka cenowa.

 

 

wlasnie, a u nas huśtawka: niedawno subaru to była taniocha, teraz sie zrobiła drożyzna

No to mnie troche zaszokowales, bo mam wrazenie, ze Subaru bylo zawsze drogie, pozniej lekko/mocniej stanialo, a teraz, jak wszystko w PL, w zwiazku z krysysem/EUR/CHF/USD (you name it) zdrozeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...