Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości: ile Spec siorbał paliwa przy 200 km/h ?

 

nie patrzylem na komputer :shock: ale jak jade w trase i poruszam sie z takimi predkosciami, tylko zwalniam na ograniczeniach do tylu ile trzeba to spala mi miedzy 11 a 12 z calej trasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S204 - no tak 7 rano była...

 

ups... czekajac na metro, piszac z telefonu... :oops:

 

est taki model w Polsce? Ktoś coś słyszał?

 

na milion procent nie ma. Nawet na pewno nie ma takiego w Europie kontynentalnej, byc moze jakis grey import w UK... ale przy ilosci ograniczonej do 402 sztuk tez watpie...

 

Przekladka (chyba) nie powinna byc problematyczna, bo to silnik 2.5T, a z taka jednostka byly sprzedawane w USA.

 

Toż to taki rodzyn jak 22B.

 

eeeeno nie przesadzajmy ;)

 

-- 23 cze 2012, o 17:40 --

 

Nie chcialem tego napisac w konfesjonale, bo ta sytuacja podpada akurat pod takie, ktore tam sa pietnowane (i slusznie ;) )

 

Ale zaznaczam, ze wszystko dzialo sie na niemieckiej autostradzie, w bezpiecznych warunkach 8)

 

Otoz jadac SPB z Niemiec do Polski ostatnio pomykalem sobie dosc wygodnie trzymajac sie predkosci ok 200 do 220 licznikowych. Przy dzisiejszych cenach paliw oznacza to, ze sie jest z reguly najszybszym na drodze. Niemniej w pewnej chwili cos mnie dogonilo i wyprzedzilo i dosc mocno sie zdziwilem, kiedy zauwazylem, ze bylo to Audi Q7 :roll:

 

Stwierdzilem, ze zobaczymy jak Sniezka wypada w porownaniu do tej cegly i wyniki nastepujace: przyspieszenie od ok 80 (kiedy droge zajechal TIR) do 200 licznikowych identyczne. Ani na metr sie od niego nie oddalilem, ale tez nie zblizylem. Dopiero po przekroczeniu tej predkosci Sniezka zaczela wyraznie lepiej przyszpieszac od Q7, a przy jakichs 230-240 na liczniku dla niego byl koniec, a ja moglem jeszcze szybciej (ale mnie sie nie chcialo). Teraz pytanie: jaka to mogla byc wersja? :)

 

:arrow: 3.0 TDI 204KM, a=9,1s, Vmax=202 kmh

:arrow: 3.0 TFSI 272KM, a=7,9s, Vmax=222 kmh

:arrow: 3.0 TFSI 333KM, a=6,9s, Vmax=243 kmh

:arrow: 4.2 TDI 340KM, a=6,4s, Vmax=242 kmh

 

a moze to bylo cos zawirusowanego? Biorac pod uwage mase 2.400kg to chyba dwie pierwsze opcje odpadaja...?

 

 

Dane techniczne: Audi Q7 W12 500KM suv Diesel 6.0 TDI tiptronic

 

Paliwo Diesel

Pojemność silnika 6.0

Oznaczenie silnika TDI tiptronic

Moc silnika [KM] 500

Moc silnika [kW] 367

Maksymalny moment obrotowy 1000.00

Skrzynia biegów Automatyczna

 

 

Były plany montaży tego silnika chyba w R8 (dieseel), z uwagi na moment ale zrezygnowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, kiedy akurat STI dosc scisle wspolpracuje z BBS ;)

 

Dane techniczne: Audi Q7 W12 500KM suv Diesel 6.0 TDI tiptronic

 

no ale to chyba nie z tym sie mierzylem...? Bo aerodynamika to jedno, ale dwa razy wieksza moc to drugie :P Podejrzewam, ze ten to idzie do 250kmh jak zly i potem tylko mu przeszkadza kaganiec? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, kiedy akurat STI dosc scisle wspolpracuje z BBS ;)

 

Dane techniczne: Audi Q7 W12 500KM suv Diesel 6.0 TDI tiptronic

 

no ale to chyba nie z tym sie mierzylem...? Bo aerodynamika to jedno, ale dwa razy wieksza moc to drugie :P Podejrzewam, ze ten to idzie do 250kmh jak zly i potem tylko mu przeszkadza kaganiec? ;)

 

Tez mi się wydaje, że to nie ten model, wadziłem test -chyba na YouTube, M5 z Q7w12, jechali równiutko..., natomiast kiedyś jechałem za M5 moim LGT niestety mi najszczerszych chęci nie bylo szan dotrzymać mu kroku , również wracałem z mazur za 4,2 litrtówką Q7 i było tak ja pisałeś wcześniej(nie uciekł mi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości: ile Spec siorbał paliwa przy 200 km/h ?

 

nie patrzylem na komputer :shock: ale jak jade w trase i poruszam sie z takimi predkosciami, tylko zwalniam na ograniczeniach do tylu ile trzeba to spala mi miedzy 11 a 12 z calej trasy...

 

Mało. Nam w takim stylu jazdy przez Niemcy Legacy 2.0 paliło 12.5l. Zaraz mnie przekonasz do SB :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba pamiętać, że cx legasia vs Cx Q7 to jak czopek vs kostka rubika*...... i z każdym km/h więcej q7 potrzebuje znacznie więcej mocy do pokonania oporów powietrza a masa nie ma praktycznie znaczenia w tym przypadku

 

* Cx_Q7 = 0.37 vs Cx_specb = 0.28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba pamiętać, że cx legasia vs Cx Q7 to jak czopek vs kostka rubika*...... i z każdym km/h więcej q7 potrzebuje znacznie więcej mocy do pokonania oporów powietrza a masa nie ma praktycznie znaczenia w tym przypadku

* Cx_Q7 = 0.37 vs Cx_specb = 0.28

 

No nie do końca.

Przyspieszenie_auta = ( siła_napędowa - opory_ruchu ) / masa_auta.

 

Załóżmy że mamy dwa auta z identycznym silnikiem z tym, że auto drugie ma 2x mniejszą masę i 2x większy opór powietrza.

Sprawdźmy jak kształtują się ich przyspieszenia.

 

Auto 1):

a1 = ( F - Fop ) / masa_auta.

Auto 2):

a2 = ( F - 2*Fop ) / ( masa_auta / 2 ) = 2 * ( F - 2 * Fop )/m= 2 *( F - Fop - Fop ) / m = 2 * ( Fw - Fop ) / m - 2 * Fop / m = 2 * a1 - 2 * Fop / m

 

I teraz czy auto 2 przyspieszy szybciej czy wolniej zależy od czynnika Fop/m ( siła oporu / masa ).

a2 > a1 gdy 2*Fop/m < a1 czyli Fop/m < a1 / 2.

Załóżmy, że auto 1 robi 100km/h w 6 sekund co daje a1 = 4.6 m/s^2

Czyli gdy Fop/m < 4.5 wtedy a2 przyspieszy szybciej od a1.

Fop = 1/2 * Cx * gęstość_powietrza * powierzchnia_czołowa * prędkość ^ 2

 

Jak ktoś chce się pobawić to niech podstawi jakieś wartość i zobaczymy co wyjdzie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości: ile Spec siorbał paliwa przy 200 km/h ?

spala mi miedzy 11 a 12 z calej trasy...

Mało. Nam w takim stylu jazdy przez Niemcy Legacy 2.0 paliło 12.5l.

Bo o ile dla dwulitrowki to są już wysokie prędkości to 3.0 się tak porusza absolutnie bez problemu i nawet się nie męczy ;-)

Hipoteza, im większa pojemność tym mniejsze spalania, nie ma sensu. Po prostu pojemność silnika nie ma tutaj znaczenia lub ma znaczenie pomijalne.

 

Ważne są przełożenia skrzyni i to może decydować o mniejszym spalaniu Spec. B.

 

p12975_02_obr02.png

 

RoadRunner, jesteś niezawodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subleo, rzecz sprowadza sie przeciez do tego samego:

 

przy nizszych obrotach 3.0 ma taka sama moc jak mniejszy 2.0 przy wyzszych. Moze wiec miec dluzsze przelozenia i jadac z taka sama predkoscia bedzie mial nizsze obroty, a wiec i mniejsze spalanie.

 

Inaczej tez, jakby przelozyc szostke ze Spec.B do dwulitrowki to zaloze sie, ze nie pojechalaby 200 na szostym biegu, tylko co najwyzej na piatym, a wiec mialby tez automatycznie wyzsze obroty i wieksze spalanie ;-)

 

Zgodzisz sie ze mna?

 

 

*oczywiscie z poprawka, ze nizsze obroty 3.0 nie oznaczaja automatycznie mniejszego spalania niz w 2.0 bo sama pojemnosc tez decyduje o ilosci paliwa przetloczonej przez komore spalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej tez, jakby przelozyc szostke ze Spec.B do dwulitrowki to zaloze sie, ze nie pojechalaby 200 na szostym biegu, tylko co najwyzej na piatym, a wiec mialby tez automatycznie wyzsze obroty i wieksze spalanie ;-)

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu ;)

 

2.0 ze skrzynią Spec. B pewno by pojechała (na 6-tym biegu), ale cóż to byłaby za jazda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości: ile Spec siorbał paliwa przy 200 km/h ?

 

nie patrzylem na komputer :shock: ale jak jade w trase i poruszam sie z takimi predkosciami, tylko zwalniam na ograniczeniach do tylu ile trzeba to spala mi miedzy 11 a 12 z calej trasy...

Marti, kusisz....

:-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than_Junior, a kiedy zaczyna produkowac benzynke? :P

a pierdolka.... no coz, faktycznie pierdolka :twisted:

 

-- 1 lip 2012, o 10:40 --

 

dlaczego tobie autocenzura nie wy.......rzucila

pierdółka

 

-- 1 lip 2012, o 10:41 --

 

:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...