Skocz do zawartości

Opony do forestera


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam wszystkich!!

uzywam forka 2.5XT troche porasowanego. upalilem fabryczne, kupilem good year exelence (masakra, za miekkie i do tego cale sie zbablowaly) teraz zamowilem Goodride 94W 215/55/17 XL za 176 zeta brutto/szt z dostawa do domu. Wygladaja OK ale jeszcze nie uzywalem. Cena mnie powalila. Kupilem na www.oponytanio.pl.

pzdr mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodride 94W 215/55/17 XL za 176 zeta brutto/szt z dostawa do domu. Wygladaja OK ale jeszcze nie uzywalem. Cena mnie powalila.

Nazwa się zgadza - są to chińskie opony. Największym mankamentem wszystkich niemarkowych opon ( cyt. chińskich ) jest problem z zachowaniem na mokrej drodze i pół biedy że są dużo gorsze w odporności na aquaplaning, najgorsze są wyniki hamowania na mokrym - z prędkości 100km/h hamują o 20 i więcej metrów dłużej, co oznacza że gdy na innych oponach już stoisz to tu poruszasz si z prędkością ponad 50km/h - a to może być kolosalna różnicą w "podbramkowej' sytuacji. Zresztą chyba widziałeś kiedyś jakiś crashtest i co się dzieje z autem przy tej prędkości. Życzę Ci abyś nigdy nie musiał przekonywać się o tej różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodzę z założenia, że opony to jedyny punkt styczności pojazdu z nawierzchnią i nie można tutaj iść na kompromisy czy oszczędzać. To kwestia naszego bezpieczeństwa. Wybór opon może mieć wpływ na nasze zdrowie, a nawet życie. Miejmy to na uwadze przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzięki carfit'owi śmigam na Bridgestone Turanza ER 300 215/60R16

różnica jest kolosalna

auto już nie piszczy w zakrętach

opona jest dużo twardsza przez co auto stało się bardziej wyczuwalne

tak naprawdę to jest to teraz całkiem inne auto, dopiero teraz zrozumiałem to co wcześniej czytałem na forum że auto idealnie prowadzi się w zakrętach wcześniej próba wejścia w zakręt z większą prędkością powodowało że auto szło bokiem i uciekało na zewnątrz, teraz auto idzie swoją ścieżką tak jak należy

jestem trochę w szoku że różnica w prowadzeniu auta może być aż tak ogromna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku mam przyjemność jeździć na Michelin Pilot Primacy 225/55/17 i złego słowa nie powiem o tych oponach. Są ciche (zanim zwalona zbieżność nie wyząbkowała mi przednie opony :sad: ), świetnie trzymają na suchym i mokrym :!: itd... itd. Co prawda w tym rozmiarze obwód jest większy niż standardowo, ale pfffffff... za to wóz wygląda lepiej :smile:

Ostatnio z konieczności założyłem tylko na tył Continental Conti Sport i o ile na suchym nie ma co narzekać, to już na wilgotnej i mokrej drodze w zakrętach nie mają tak dobrego bocznego trzymania. I choć dzieje się to w sposób sygnalizowany to nie podoba mi się to (zwłaszcza przy większej prędkości :wink: ).

Ten sezon jeszcze dojeżdżę w taki sposób, ale na wiosnę kupuję nowy komplet Miszelinów. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem trochę w szoku że różnica w prowadzeniu auta może być aż tak ogromna

 

Taka prawda, dla mnie opona ma największe znaczenie w prowadzeniu. Pamiętajmy że powierzchnia przylegania 4 opon do nawierzchni ma średnią powierzchnie kartki papieru A4 :roll: , a niektórzy to bardzo bagatelizują , kupuja stare opony uzywane , chińskie, stare i twarde, a za oszczędzone pieniądze kupuja w to miejsce różne pierdoły :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dziś wstępnie zamówiłem nowe oponki do Lodówki :cool:

Najprawdopodobniej będzie to 215/55R17 Michelin Pilot Exalto2.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym "obuwiem" :?:

 

Teraz muszę jeszcze tylko felgi 17" znaleźć :cool:

 

Nie kupuj ich jeśli nie jest za późno, to śmieć nie opona :???: , kup Bridgestona, Continentala, od PE2 trzymaj sie z daleka :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj ich jeśli nie jest za późno, to śmieć nie opona , kup Bridgestona, Continentala, od PE2 trzymaj sie z daleka

 

:???: to mnie mocno zdziwiłeś...

Problem w tym, że ja mam je dostać "do testów" a nie kupować :cool:

Niestety taka "promocja" dotyczy tylko opon grupy Michelin i wydawało mi się, że te będą najlepsze... teraz mój entuzjazm znacznie opadł :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj ich jeśli nie jest za późno, to śmieć nie opona , kup Bridgestona, Continentala, od PE2 trzymaj sie z daleka

 

:???: to mnie mocno zdziwiłeś...

Problem w tym, że ja mam je dostać "do testów" a nie kupować :cool:

Niestety taka "promocja" dotyczy tylko opon grupy Michelin i wydawało mi się, że te będą najlepsze... teraz mój entuzjazm znacznie opadł :???:

 

Co prawda, darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy, :twisted: ale porównując z innymi oponami , sa słabe, oczywisćie zdecydowanie lepsze jak Geoleandery , natomiast nie jest to górna pólka opon, a cenowo niestety tak :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzięki carfit'owi śmigam na Bridgestone Turanza ER 300 215/60R16

różnica jest kolosalna

auto już nie piszczy w zakrętach

opona jest dużo twardsza przez co auto stało się bardziej wyczuwalne

tak naprawdę to jest to teraz całkiem inne auto, dopiero teraz zrozumiałem to co wcześniej czytałem na forum że auto idealnie prowadzi się w zakrętach wcześniej próba wejścia w zakręt z większą prędkością powodowało że auto szło bokiem i uciekało na zewnątrz, teraz auto idzie swoją ścieżką tak jak należy

jestem trochę w szoku że różnica w prowadzeniu auta może być aż tak ogromna

 

Zaloz jeszcze przednia rozporke a roznica bedzie jeszcze bardziej na plus! Mam,wiem ,sprawdzilem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj ich jeśli nie jest za późno, to śmieć nie opona , kup Bridgestona, Continentala, od PE2 trzymaj sie z daleka

 

:???: to mnie mocno zdziwiłeś...

Problem w tym, że ja mam je dostać "do testów" a nie kupować :cool:

Niestety taka "promocja" dotyczy tylko opon grupy Michelin i wydawało mi się, że te będą najlepsze... teraz mój entuzjazm znacznie opadł :???:

 

Co prawda, darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy, :twisted: ale porównując z innymi oponami , sa słabe, oczywisćie zdecydowanie lepsze jak Geoleandery , natomiast nie jest to górna pólka opon, a cenowo niestety tak :evil:

 

Dzięki za informacje. Teraz mam założone 215/60R16 Michelin Primacy HP i jakoś się jeździ (trochę piszczą na zakrętach), na Geolanderach nigdy nie jeździłem więc nie mogę porównać.

Zobaczymy czy odczuję różnicę między R16 Primacy i R17 PE2 :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...