Skocz do zawartości

Opony do forestera


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kusi mnie troszkę Nokian Z - ale ma jakieś srebrne paski w bieżniku - nie widziałem, czy to przypadkiem nie trąci odpustem?

http://www.nokian.pl/inde...y_katalog&id=19

ale nie znam opini n/t tej opony. Miłem kiedys nokiany ale chyba to były H - było ok, brat jeździł na V i też był zadowolony - co prawda szybko się skończyły.

 

Nie polecam Ci tej opony, to stary bieżnik i "dziwnie: się zużywa (ząbkuje się). Opona zaczyna po jakimś czasie być dość głośna, poza tym występuje w wersji z Made in Japan i są bardzo ciężkie w porównaniu z konkurencją. Poza tym, z tego co wiem to u importera są już niedostępne i już nie będą. Z Nokiana w tym rozmiarze nic się nie da wykombinować :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dzisiaj miałem farta, kupiłem 4 nowe gumy goodyear zimowe coś tam GW3 za 1300 pln :D

wyprzedaż/sprzątanie i zostały 4 gumy.

wg oponiarzy bardzo dobare na dużym śniegu a właśnie takie potrzebowałem. Przy okazji upewniłem się co do er 300 nie ma i nie będzie ...w morde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę słów moich doświadczeń.

Zakupiłem Forestera na oponach Michelin Pilot Primacy 225/55/R17 przy feldze 7/ET35. Samochód wygląda całkiem niekiepsko i prowadzi się bardzo zacnie. Myślę, że jeśli chodzi o mieszankę i sztywność te opony są naprawdę godne polecenia. Cena jednak odstrasza. :sad:

 

pc290055.jpg

 

Praktyka jednak pokazała, że taki rozmiar opony przy ET35 to zły pomysł. Choć do komfortu jazdy nie ma zastrzeżeń, samochód bardzo myszkuje w koleinach a to przy dłuższej trasie jest męczące. Kolejna sprawa to rozbieżność średnicy koła używanego z oryginalnym kołem zapasowym (zapas ma średnicę mniejszą). Jazda z założonym zapasem może szybko doprowadzić do przegrzania się dyferencjałów i spalenia centralnej wiskozy (autopsja :oops: ). I ostatnia sprawa to ząbkowanie opon przy wewnętrznej krawędzi, czego przyczyną jest jak mniemam niewłaściwy dobór rozmiaru, choć wiem, że nie koniecznie to jest przyczyną.

Mimo to, jeśli kierownik Forestera lubi szybką jazdę szosową :twisted: , powinien jak najszybciej przejść z 16calowych felg na 17ki przy możliwie niskim profilu opony. Profil 45 bez obniżenia zawieszenia wygląda nieco... dziwacznie. :wink:

 

dsc00390j.jpg

 

Mimo iż komfortu nieco ubędzie, nie ma dramatu. A drogi nasze charakteryzują się coraz mniejszą dziurawością, więc paniczny strach przed uszkodzeniem felgi jest trochę na wyrost. Niemniej jednak prowadzenie w zakrętach jest o wieeeele lepsze niż przy profilu 215/60/R16.

Aktualnie mam twarde i niskie zawieszenie TSS oraz opony Bridgestone RE050 o rozmiarze 215/45/R17 na feldze WRXowej, czyli ET53 (bodajże). Samochód prowadzi się fantastycznie i spora to zasługa zawieszenia.

 

dsc00542gwj.jpg

 

W koleinach pomimo tak niskiego profilu i sztywnej ścianki bocznej jest znośnie choć nie idealnie. Jedyny prawdziwy minus to koła trochę za głęboko schowane we wnękach nadkoli (o czym pisałem kilka postów wyżej).

Na koniec dodam iż w tych kombinacjach nie dbałem o właściwości Forka podczas jazdy w terenie.

Dziękuję za uwagę! :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy materiał,

 

Ja jednak pozostanę przy seryjnym rozmiarze. Teraz tylko wybór gumy i nie wiem co wybrać. Chciałem bridgestone, ale 215/55r17 nic nie oferują z nośnością 94 i indeksem minimum V.

 

Pozostały

 

continental - miałem w poprzednim aucie contact sport, tragedia na mokrym, aqalaning przy 60km//h przy bieżniku 6,5mm. Rzobiłem almerę na nich dwa razy, nie wychamowałem a inni bez problemu, dlatego nie chciałbym wracać do tego producenta. Zimówki continentala nie wyważalne.

 

mam teraz yokohama aspec a349. Dziwne opony, działają, koniec.

 

dunlopowi nie wierzę, w testach też raczej słabo, miałem w micrze i oceniam średnio. Dużo lepsze goodyear eagle f1. Nistety porobiły się bąble na bokach.

 

producentów jak barum, fulda, i itp. nie uznaje. Nie interesują mnie producenci córki. fulda na mokrym nie hhamuje. Kumpel tak rozbił fiata bravo. Koszmar, abs zachowuje się jak na sniegu

 

Nokian nie w wiem, ale oponiarze go przy mnie wyważali i pasowali na oponę. Opony nie biły. Jeden zakład w trójmieście to robi, reszta zakłada ciężarki i ma resztę gdzieś.

 

No i pirelli. P7 Bardzo mieszane uczucia, Świetna na testach ale patrząc na bok opony wygląda ja radziecka technologia. Kumpel na w nowym seacie leonie. 40k km i bieżnik 4,5 przód i 4,7 tył Opony zamieniane co sezon. to seat 1,6 tak ten dwa zawory na cylinder. debilni Niemcy produkują tak archaiczne silniki. Słaby moment, mało koni., jeździ generalnie dobrze, bez szaleństw. a oponki zużyte strasznie. Ciekawe jak by na subaru się zachowały.

 

Opony jak geolader odpadają, nie interesują mnie uniwersalne, tylko asfaltowe.

 

Jak dla mnie nie ma idealnego rozwiąznia

 

podobno jest Potenza 215/55r17 ale indeks 91v Czemu te 91 czemu nie 94. Niech to szlag.

 

może w przyszłym roku Bridgestone się opamięta.

 

jak na razie wygrywa p7

 

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 6:27 pm ]

ciekawy test

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy test

 

Najciekawsze było to, że RE050A wypadała średnio na fordzie mondeo (FWD) to już w przypadku mercedesa (RWD) była druga w rankingu. :shock:

Wygrała GY F1 na którą tyle psioczenia było na naszym szanownym forum. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GYf1 miałem w micrze, i na wodze rewelacyjna, wogóle dobra abe się bardzo kładła na ostrych zakrętach i boki wytarte bardzo szybko. Co do ściagania na światłach rewelacyjne. Moja żona póki nie rozbiłem micry uwielbiała killować babskim autem wszelkich dresów i innych przeambicjonmowanych w niemieckich trupach choćby miały 2.0. Micra do setki miała około 10s mierzone gtechem. Na tych oponach (195/50r15) uslizg na starcie był minimalny nowoczesny silnik 95% NM przy 1900 rpm ciągnął do 6,5k rpm i z piskiem na dwójkę. mało było mocnych (hehe, taka to moja żonka :D ) jak to mówi: nie ma nic lepszego niż kilka killi na trasie do pracy z pracy. Człowiek od razu lepiej się czuje.

 

Pozdro

 

p.s.

idelanie proste, raczej małe opory toczenia, cieche made in germany, i micra 1.4 rozpędzała się do prawie 200km/h obrotomierz zatrzymuje się na 6300 rpm.

po tym jak nie zauważył czerwonego niestety kasacja, ale auto super bezpieczne. Uderzenie z prędkością około 60km/h. Zadziałay napinacze poduchy i wszysto do okoła. Mi i dizecku absolutnie nic się nie stało. Więc teraz szujakam drugiej takiej samej :D to tak off topic sorry

 

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 2:35 pm ]

No i kupiłem P7 215/55r7 94w nowe w cenie 250 pln sztuka Data to końcówka roku 2006. Opony ściągnięte z peugot w którym ktoś chyba założył 18" a opony na felgach przeleżały w magazynie. Mam gwarancję rozruchową więc zobaczymy.

 

Z drugiej strony, prawie nie ma wyboru przy 215/55r17 więc mam nadzieję, że będę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...