Jump to content

Opony do forestera


Olleo

Recommended Posts

  • Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Manual transmission

Automatic transmission

Mud Terrain

image_52_s.png

All Terrain

image_55_s.png

 

 

Generalnie AT to takie opony do wszystkiego i niczego, a MT ma takie kloce, ze wyrywa bruk razem z korzeniami =)

Link to comment
Share on other sites

ja nie jade wygrac, ale miec terenowy ubaw w dzien i towarzyszki w nocy :mrgreen:

a co na to zonka? :mrgreen:

 

remek, Olleo, coś się między Wami ostatnio wydarzyło? :mrgreen:

Nic, w czym nie bralbys udzialu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

do Forka polecam opony Geolandar H/T G051

 

Nie piszczą tak jak G900 (nawet przy +28), bardzo dobrze zachowują się na mokrym asfalcie i bierznik jest lepszy (głębszy) na lekki teren niż w G900. Co ciekawe są to opony M+S.

 

A/T nienadają sie do Forka jesli większośc czasu jeździsz po asfalcie

Link to comment
Share on other sites

A to z gatunku 90% szosa / 10% teren?

 

Nie mam zamiaru kupowac A/T czy M/T - przynajmniej poki sie nie przekonam, ze sa niezbedne, jako druga para do wypadow poza czarne =)

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie lepsze Bridgestone Dueler. 3 sezon są w Forku, powoli się kończą, piszczą tylko jak się ostro poleci w zakręcie. W terenie radzą sobie świetnie, na gładkim czarnym sunie sie komfortowo :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w tej chwili Duelery zimowe, tylko mocno zuzyte, na Forku i szczerze mowiac w terenie... nie bardzo. O ile w piachu jeszcze daja rade, to w blocie zero kierowalnosci - moge sobie krecic kierownica, a i tak pojedzie gdzie chce.

Link to comment
Share on other sites

Sport to na pewno nie - raczej te 6xx.

 

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 9:14 am ]

Chyba 683 albo 684.

 

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 9:18 am ]

Jak patrze na biezniki, to HT 684 na pewno nie, a 683 sa letnie, wiec nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

kosmit, Dueler H/T D684. Rozmiar 205/70/R15 - wbrew pozorom ma znaczenie.

 

Dueler Sport?

Opona typowo szosowa nie nadająca się kompletnie w teren, nawet lekki. Przy pierwszej kałuży totalnie się zaklei, na szutrze będzie się ślizgać, w piach to pewnie wpadnie jak w masło. Takie oponki są dobre do Forka Turbo, który po autostradach lata.

 

na Forku i szczerze mowiac w terenie... nie bardzo. O ile w piachu jeszcze daja rade, to w blocie zero kierowalnosci - moge sobie krecic kierownica, a i tak pojedzie gdzie chce.

Pamiętaj, że opona zimowa służy głównie do jazdy po śniegu, w niskich temperaturach.

Błoto jest takim rodzajem nawierzchni, że ciężko o oponę H/T, która będzie się zachowywać jak szosówka na asfalcie. Moje Duelery też się zaklejają błotem ale budowa bieżnika pozwalana na wygrzebywanie się i skuteczne odpychanie samochodu. Nie mówiąc o wytrzymałości na punktowe naprężenia. Sam tego doświadczyłem jak wybraliśmy się na szutrówke z kamieniami Forkiem i Palio. Palio bardzo szybko złapało kapcia - pomimo, iż kierownik wie sporo o jeździe w terenie i wiedział, że jedzie osobówką. Ostra krawędź kamienia szybko załatwiła Nokiana. Duelerem cioraliśmy ostro bez zbędnych cergieli.

Tylko M/T i to odpowiednio dobrany pozwala na świetne prowadzenie w grząskim terenie.

Chcesz poczuć wyraźną różnicę w terenie to patrz na A/T w górę. Ale wtedy jazda po asfalcie te opony zabije. H/T to opona bardziej pod szosę, ale jak jest dobrej jakości to w terenie dedykowanych dla Forka będzie radzić sobie bardzo dobrze. Taki właśnie moim zdaniem jest Dueler. Następny komplet też będzie Duelerów.

 

Jak patrze na biezniki, to HT 684 na pewno nie

No ja jak wybieram opony to raczej czytam specyfikację i opinie użytkowników. Budowa bieżnika w przypadku opon H/T to niewielka informacja odnośnie prowadzenia w terenie. W przypadku opon M/T jest dokładnie na odwrót.

Link to comment
Share on other sites

mój forek bryka na Bridgestone Dualler 694 A/T. sporo jeżdze po terenie i jest ok, dopóki sie nie powiesze to błotko nie zatrzyma :mrgreen: , po świeżo oranym polu też ładnie idzie :grin: , a na czarnym sunie elegancko no z tym że słychaj je troche bardziej niż typowe szosowe opony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...