Skocz do zawartości

Outback - hamulce


neohrabia

Rekomendowane odpowiedzi

Ludzie.... Ja nie wiem jak to sie dzieję, ale jak na moją skromną głowę to OBK 2.5 naprawdę wporządku hamuje... Dwa razy mi już hamulce skórę uratowały przed bezmyślnością innych kierowców.... A jak hamuję Passatem 1.8T to zawszę mi się zdaje że w awaryjnej sytuacji nie dały by jego hamulce rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba jednak źle pamiętasz

 

Pamiętam jakis test w Niemczech gdzie jedna z prób to było właśnie hamowanie z max. szybkości i po nim producenci wycofali Lexusa , Mercedesa (niby terenowy :?: ) Land Rower i jeszcze kilka luksusowych , cięzkich aut z powodu spalonych tarcz i klockow. Jedną z prób byl chyba 30 kilometrowy zjazd z szybkością 40km :?: i tu kilka też nie przeszło. Może żle pamiętam ale awaryjne hamowanie np. z 230 auta ważacego koło 2 ton ....jakoś tego nie widzę..drugi i trzeci raz.... :mrgreen:

Co ciekawe oba testy przeszły bez problemu małe auta...... :mrgreen:

Co nie zmienia faktu że przednie klocki po 17 tysiącach padły

Jak na AT to zupełnie przyzwoicie... :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na AT to zupełnie przyzwoicie... :wink:

AK

 

Pan mnie tylko wkurza, no nie ? :wink:

 

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2008 12:42 am ]

Pamiętam jakis test w Niemczech gdzie jedna z prób to było właśnie hamowanie z max. szybkości i po nim producenci wycofali Lexusa , Mercedesa (niby terenowy :?: ) Land Rower i jeszcze kilka luksusowych , cięzkich aut z powodu spalonych tarcz i klockow. Jedną z prób byl chyba 30 kilometrowy zjazd z szybkością 40km :?: i tu kilka też nie przeszło. Może żle pamiętam ale awaryjne hamowanie np. z 230 auta ważacego koło 2 ton ....jakoś tego nie widzę..drugi i trzeci raz.... :mrgreen:

Co ciekawe oba testy przeszły bez problemu małe auta...... :mrgreen:

 

-->

 

Hmm.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ironię dzisiaj miałem awaryjne hamowanie, a zdarza mi się to najwyżej kilka razy w roku. Depnąłem z całej siły przy 140 km/h, musiałem wytracić prędkość do 40-tu. Masakra - suchy, bardzo przyczepny asfalt, no i ABS nawet raz nie trzasnął. Załamałem się zupełnie, bo nie sądziłem, że jest aż tak źle. Jak tylko znajdę chwilę, zamawiam nowe, lepsze klocki. Lukas jest do bani. Jak ktoś ma namiary na dobre Ferodo albo inne porządne na przód - proszę na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ironię dzisiaj miałem awaryjne hamowanie, a zdarza mi się to najwyżej kilka razy w roku. Depnąłem z całej siły przy 140 km/h, musiałem wytracić prędkość do 40-tu. Masakra - suchy, bardzo przyczepny asfalt, no i ABS nawet raz nie trzasnął. Załamałem się zupełnie, bo nie sądziłem, że jest aż tak źle. Jak tylko znajdę chwilę, zamawiam nowe, lepsze klocki. Lukas jest do bani. Jak ktoś ma namiary na dobre Ferodo albo inne porządne na przód - proszę na priv.

 

To teraz pomyśl co bedzie przy max. szybkosci OBK....kolo 220 km/godz :?:

AK

ps."dobre" Ferodo pokrzywią Ci tarcze :idea: Proponuje od For.Turbo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede sie powtarzal...

1/ sila hamowania zalezy od srednicy tarcz (najbardziej)

2/ wieksze tarcze = inne felgi (w wielu modelach)

3/ gotowe zestawy sa dosc drogie (Brembo, AP Racing, Movit, Stoptech, Tarox, Rotor, Galfer itd)

4/ Lucas - firma nie istnieje od wielu lat. Produkty TRW z logo Lucas to wg strony www: Remsa, Road House, Woking czyli hiszpanska srednia linia)

5/ klocki zbyt sportowe wytrzymaja hamowania z maxa do zera. Tarcze - nie maja prawa.

6/ Jesli sa duze potrzeby hamulcowe - racje ma Carfit

7/ Andzrej Koper - tez ma racje bo slaby klocek pusci tarcze swobodnie a mocny bedzie trzymal do pogiecia.

8/ jak zwykle potrzebny kompromis czyli ocena potrzeb, mozliwosci konstrukcyjnych i finansowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, MT, ale to nie tłumaczy aż takiej różnicy....

 

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2008 11:30 pm ]

Jak na ironię dzisiaj miałem awaryjne hamowanie, a zdarza mi się to najwyżej kilka razy w roku. Depnąłem z całej siły przy 140 km/h, musiałem wytracić prędkość do 40-tu. Masakra - suchy, bardzo przyczepny asfalt, no i ABS nawet raz nie trzasnął. Załamałem się zupełnie, bo nie sądziłem, że jest aż tak źle. Jak tylko znajdę chwilę, zamawiam nowe, lepsze klocki. Lukas jest do bani. Jak ktoś ma namiary na dobre Ferodo albo inne porządne na przód - proszę na priv.

 

Masz OBK MY 01, a problem dotyczy ponoć tylko nowszych.....(mam taką nadzieję, bo sam mam OBK MY 02 :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz grubsza i wieksza tarcze, z dobrymi klockami powinno lepiej hamowac i bedzie pasowalo pod wiekszosc 17" i pod niektore 16".

Niestety nie. Nie ma zadnych sensownych zamiennikow - "dobrych klockow" czy tez tarcz nie znajdziesz na rynku.

Co jest nie tak z twoimi hamulcami?

Sa seryjnie beznadziejne.

A jak napisalem powyzej - oprocz oryginalnych czesci nie mozna wrzucic nic innego.

Hamulce spec. B sa absolutnie nie dostosowane do osiagow i masy tego pojazdu. Kazde auto, ktore mialem (lub mam) hamuje lepiej, nawet Celica ' 92 ...

Warto wspomniec jeszcze o wyjatkowo szybko gnacych sie tarczach , ale z tego co czytam to juz nie tylko spec. B ale i w innych Legacy.

Nawiasem mowiac, z uwagi na brak lepszych tarcz i klockow, probowalem zmienic calosc.I tak na przyklad zestaw D2 nie wchodzi na seryjne felgi spec. B , ale to juz inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY 05 MT 40000km i tarcze sa jak nowe :razz: i jezdze dosyc dynamicznie ale nie siedze na ogonie hamuje raz ale zdecydowanie ale mam wprawe ze Mitsu Sigma gdze hamulce byly do d..py

Znalazlem zamienniki ale jakie sa nie wiem.

 

http://www.bremsen.com/shop/artikelausw ... orderachse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz OBK MY 01, a problem dotyczy ponoć tylko nowszych.....(mam taką nadzieję, bo sam mam OBK MY 02 )

Te również mają hamulce "o du.... rozbić" :evil:

Własnie wróciłem z Wawy moim OBK (MY05 US). Wystarczy raz, no może dwa razy wyhamować np. ze 170 do 110 km/h i odgłos bijących tarcz potrafi przerazić nawet przygłuchawą staruszkę. Co za szajs (oryginały tarcze i klocki) :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie może się zle wyraziłem ale mi chodziło moc w koniach mechanicznych!:D na zmianę hamulców już pogląd jako taki mam, teraz druga część zadania:P

Pozdrawiam

Wybacz, ale moze w innym temacie ? :mrgreen:

 

Bedzie porzadek, a potem bedzie latwiej znalezc odpowiedzi na konkretny temat ("hamulce"), komus, kto wpisuje hasla do wyszukiwarki. Pomyslales o tym ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, ja o jednym, Ty o drugim.

Podajesz czesci do wersji US 2.5 GT, a to zupelnie inna bajka !

Do amerykancow sa klocki, tarcze, wchodzi zestaw Brembo z STI jak i inne bbk.

Ja wypowiadam sie w kwesti spec. B wersji EU, a tu , jak wspomnialem nie ma jak na razie sensownych rozwiazan (szukam na wlasna reke, szuka pewna znana firma zajmujaca sie Subaru itd.).

 

Zeby nie smiecic w watku o OBK, polecam ten:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=116152

Jak widac wypowiada sie rowniez Andrzej Koper (niestety tez nie podal rozwiazania :wink: )

Jesli tylko znajdziesz opcje poprawienia hamowania w spec. B EU czeka Cie nagroda :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warp9, czym sie roznia hamulce spec b amerykanskiego od europejskiego? W US sa tarcze chyba 316mm x 30mm.

 

W stanach hamulce 2.5GT od 2005 sa takie same jak w spec B i wlasnie takie hamulce radzilem wczesniej koledze. Nowy zestaw do przodu mozna kupic u dealera Subaru za okolo $650.

Do tylu wentylowane tez w podobnej cenie, tarcza 290mm x 18mm.

 

[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 8:02 am ]

Jak ktos chce to moze sobie zafundowac nawet takie tarcze:

dba5000slotted.jpg

Jakies $700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, tarcze katalogowo rzeczywiscie wydaja sie byc takie same (choc dane, ktore znalazlem dotycza 2006 i mlodszych rocznikow).

Natomiast jesli mowimy o calych hamulcach to jest roznica w montazu, ze wzgledu na roznice w felgach, polosiach, wahaczach. To co wchodzi w US np. zestawy STI czy Endless bodajze nie podejda to wersji EU. Bylbym wiec ostrozny, ze wzgledu na te roznice. Sam zaczalem rozwazac tarcze DBA - jako jedyna alternatywe, ale na razie dobrych opinii z pierwszej reki nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...