Skocz do zawartości

Outback - hamulce


neohrabia

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że hamulce w moim OBKu ostatnio doprowadziły mnie na skraj zawału serca, mam pytanie czy ktoś wymienił u siebie na inny zestaw (jaki) i jak się to sprawuje :?: Czy skórka jest warta wyprawki :?:
Każdy mówi, że tak. A co Tobie się przytrafiło ? :P Jaka jest Twoja historia z hamulcami OBK ? :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Trochę miałam problem wyhamować w Nidzicy jak mi się światełko na czerwień zmieniło. Prędkość miałam jak najbardziej nieprzepisową oczywiście. Moja mina :shock: . Wrażenia :evil: :???: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę miałam problem wyhamować w Nidzicy jak mi się światełko na czerwień zmieniło.
Trzeba było jechać :P

 

Prędkość miałam jak najbardziej nieprzepisową oczywiście.
Coś się rozszalałaś ostatnio nam :P Spalania nie powiesz, prędkości przekraczasz..... :roll: :P

 

Moja mina :shock:
Ja bym winił samochód :P

 

Wrażenia :evil: :???: :evil:
Skądś to znam. U mnie jeszcze dochodzą badziewne opony + czasami cienka warstwa piachu na drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego szukam sprawdzonych opinii, bo w domu mam rozmowy typu: jakbyśmy kupili beemke, to ...

Taki kaprys trochę kosztuje, nie mówiąc już o tym, że w lutym/marcu kupowałam nowe 4 zimówki i mam jeszcze 2 dodatkowe, no i jedną z zapasu, o której już Ci wspominałam.

Dlatego nie wiem, czy się pogodzić z tym co mam, czy jednak nie. Wstępnie zadałam temat w serwisie i mają się zorientować co, jak i za ile. Nie wiem tylko, jakie są opinie użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tydziń temu wymieniłem w swoim OBK-u tarcze i klocki. Tarcze założyłem subaroskie (made in japan), poprzednie były made in usa (total szajs), klocki założyłem Lucasa, piszecie ze są do bani, ale u mnie ładnie się ułożyły i jest ok. Powiem nawet że o wiele, wiele lepiej niż poprzednio.

Mam pytanie.

wyczytałem na forum, że co jakoś czas powinno się czyścić czujniki ABS,

nigdy wcześniej tego nie robiłem, czy ktoś może coś powiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę, które elementy czójnika są najbardziej newralgiczne itd. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem tarcze tył na Subarowe oraz klocki na Ferodo Performance (przod i tyl). W hamowaniu z predkosci ponad 170-180 kierownica drga i chyba nic na to sie nie poradzi. Ponizej 160 jest ok. Powyzej 180... hmm mniej wiecej caly czas tak samo od 180 wzwyz - kierownica mocno drga.

 

Ot, ten typ tak ma, na szczescie takie predkosci osiagam dosc rzadko. Do 160 hamowanie OK.

 

EDIT> tak nawiasem, ostatnio mialem przyjemnosc cwiczyc hamowanie awaryjne (SJS) z malych predkosci (50km/h) i droga hamowania baardzo krotka. Porownujac do poprzednich klockow niebo a ziemia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem Ci, że z hamulcami jest problem :wink:

 

No niestety, zgadza sie, to chyba najslabszy punkt tego auta :) ale w tym stanie, w jakim jest teraz, juz mi pasuje. Jak pisalem, w rozsadnych predkosciach doprowadzilem do tego, ze jest jak najbardziej OK. Wczesniej kierownica bila juz przy hamowaniu ze 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam obk us my06 i chetnie bym sobie polepszył hamowanie....

skrzynia automat

jazda miejska + polska drogowa extrema, zero upalania, gonitw, zap...lania na złamanie karku itp :)

 

czy zmienić wystarczy same klocki, czy "koniecznie" trzeba tez tarcze?

Czy rzeczywiście do "zwykłej" jazdy dobre i niedrogie są klocki Remsa? czy robią je do obk my06 us?

czy tarcze "fabryczne" obecnie dostepne są lepsze niż fabryka w US zamontowała? czy wystarczy zmienić z "oryginałów" US na "oryginały" japońskie? czy może trzeba kupić tarcze zamienniki Brembo czy coś tam innego, tańszego?

 

Wystarczy, żeby OBK hamował jak Meganka mojego Papy :)

 

pozdro,B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana, upgrade części lub całego układu hamulcowego powoduje utrate gwarancji?

 

nie powoduje utraty ,jezeli już to na układ hamulcowy, ale i on (seryjny) praktycznie nie podlega gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał okazje przetestować EBC Green lub Red

w/g poniższych linków wypadają całkiem przyzwoicie:

http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html

http://www.ebcbrakes.pl/samochody/auto_ ... rtykul.pdf

http://www.ebcbrakes.pl/samochody/auto_hi-fi_test.pdf

 

Myśle o wymianie standardowych zarówno z przodu jak i z tyłu, wiem że nie odebrałem jeszcze samochodu :lol::lol::lol: ale opinie o słabych hamulcach dochodzą do mnie nie tylko z forum, Inwestycja w klocki nie duża a jak to mówią bezpieczeństwo bez cenne. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wróciłem z weekendu. Przejechał 300 km moim OBK po wymianie klocków Ferodo Premiere i po przetoczeniu świeżych oryginalnych tarcz (Made in USA). Kilka lekkich hamowań i bicie :evil: Na szczeście już doszły do Carfita "specjalne" tarcze Brembo i wkrótce podzielę się wrażeniami. Pomału przestaję wierzyć, że przy seryjnych zaciskach Outback może hamować :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...