malutki Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika. To żes mnie zaskoczył... Możesz wytłumaczyć czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika. To żes mnie zaskoczył... Możesz wytłumaczyć czemu? Nie wiem czy rozumiem dokładnie działanie hamowni, ale wydaje się mi, że hamownia mierzy (poprawnie?) moment pędu (bo to chyba moment jest mierzony?) na kołach. Reszta parametrów jest oszacowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika. To żes mnie zaskoczył... Możesz wytłumaczyć czemu? Nie wiem czy rozumiem dokładnie działanie hamowni, ale wydaje się mi, że hamownia mierzy (poprawnie?) moment pędu (bo to chyba moment jest mierzony?) na kołach. Reszta parametrów jest oszacowana. Nie tyle oszacowana ile po prostu policzona. Praw fizyki pan nie zmienisz jak gadał kiedyś Jan Kobuszewski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Fizyki się nie oszuka, ale biorąc pod uwagę poziom skomplikowania mechanizmów pomiędzy kołami a wałem korbowym, to musi bazować na pewnych przybliżeniach. Do tego dochodzą warunki (temp. otoczenia itd), napompowanie kół, ewentualny uślizg na rolkach. Przyznaje, że to takie moje dywagacje, bo z hamowniami bezpośredniej styczności nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Ouback 2.0 D /SERIA/ temp zew. 27 stp.C ,wiatr 4 bft, dwie osoby po 75 kg, pełen bak paliwa, A/C ON 80-120km/h 4bieg 8,5 -8,9s 80-120km/h 5 bieg 11,7 -12,1s 80-140km/h 5 bieg 18 -18,2 s 0- 100km/h A/C ON 10,1 s 0-100km/h A/C OFF bardziej agresywny start 9,3 s Dużo parametrów około 50 dziś sprawdziliśmy i nagraliśmy , na pewno będą przydatne w diagnostyce silnika i pozwolą lepiej zrozumieć zalezności i działanie ECU. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 FUKS napisał/a: Poszukaj w historii, kto to Forum rozwalił.... To forum... :shock: ....kto.. :?: AK Ja wiem kto... To [you] ! :wink: raju to tu tylko porządek może zrobić W pierwszej kolejności zrobiłbym porządek z FUKSEM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 raju tu tyle czasu na forum, a i tak dales sie zrobic w balona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 raju tu tyle czasu na forum, a i tak dales sie zrobic w balona Jest, jest, jest!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 raju tu tyle czasu na forum, a i tak dales sie zrobic w balona Panowie :smile: Nie dałem się zrobić w balona... Pamiętam jeszcze czasy "pozdrowień" i "pompki pompującej" Adamusa Koniec spamu, temat dotyczy wrażenia z jazdy Legacy diesel :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 raju, o żyjesz jednak! :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 To teraz mam pytanie do przedstawicieli ASO. Widzę, że sporo w temacie diesla wypowiedzi na temat chipowania. Czy jak zrobię sobie coś takiego w ASO, to nie stracę gwarancji na samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 To teraz mam pytanie do przedstawicieli ASO. Widzę, że sporo w temacie diesla wypowiedzi na temat chipowania.Czy jak zrobię sobie coś takiego w ASO, to nie stracę gwarancji na samochód? W ASO Subaru nie zrobisz, bo nie oferują, jak zrobisz w "innym ASO" :wink: to stracisz gwarancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 taki ból istnienia jak u hamleta :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 raju, o żyjesz jednak! :shock: A ja właśnie zanabyłem Legacy dieselka i bardzo dobre wrażenia pierwsze mam. Przyspiesza sprawnie choć w dole spodziewałem się więcej momentu, prowadzenie miodzio, wrażenie na oglądaczach pozytywne :-) Irytują zupełnie nieczytelne w słoneczny dzień wyświetlacze klimy, radia i komputera. Brakuje paru dupereli dostępnych w konkurencyjnych modelach ale co tam :-) Pzdr, daniello Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 A ja właśnie zanabyłem Legacy dieselka i bardzo dobre wrażenia pierwsze mam. Gratulacje! Spostrzeżenia mam podobne jak Ty. Mało widać w słoneczne dni, przy odsłoniętym dachu zwłaszcza. Co mnie jeszcze wkurza, to parę świerszczy - powyżej pewnej prędkości świszczy coś przy oknie kierowcy. Wszystkie inne jak na złość są ok. Druga sprawa - audio. System jest z lekka "kupiasty". Ale te wszystkie wady właściwie nie wynikają z faktu, że jest to diesel. Do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 ja mam diesela i nie wiem czemu ale przy odbiorze auta z salonu zostalem poinformwany o tym ze dodrze byloby wymienic olej i filtr po przejechaniu 4-5 tys.pytam sie czemu?w ksiazce serwisowej pierwszy przeglad zaplanowany jest prz 15 tys.czyzby w fabryce sie nie znali na tym co pisza?czy to jest napedzanie koniunktury serwisom?ja tylko pytam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Druga sprawa - audio. System jest z lekka "kupiasty". seryjny radioodtwarzacz jest z górnej półki kenwooda. winę za słabą jakość dźwięku ponoszą seryjne głośniki wykonane z "tektury". Wymiana głośników drzwiowych przynosi oczikwane efekty. ja mam diesela i nie wiem czemu ale przy odbiorze auta z salonu zostalem poinformwany o tym ze dodrze byloby wymienic olej i filtr po przejechaniu 4-5 tys. Stara sprawdzona zasada. Po pierwsze, nie mamy pojęcia czym auta są zalewane w fabryce. Po drugie, zdrowiej dla silnika. Jest to zalecana wymiana oleju, nie jest obowiązkowa. Poza tym, nie wydaje mi się, żeby koszt 300 - 500 złotych brutto był aż tak budujący finansowo, żeby trzeba było to "wciskać" ludziom na siłę :wink: Pozdrowienia raju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 zostalem poinformwany o tym ze dodrze byloby wymienic olej i filtr po przejechaniu 4-5 tys.pytam sie czemu? (...)w ksiazce serwisowej pierwszy przeglad zaplanowany jest prz 15 tys. W mojej książce serwisowej o ile dobrze pamiętam jest przed pierwszym "małym" przeglądem zalecana wymiana oleju i filtra przy 5 tys km. Zerknę na nią przy okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baltazar Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Po 4- 5 tys km nalezy wymienic olej, bo silnik sie dociera. Znak ktos rozmiary głosników aby pasowały w standartowe gniazda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Stara sprawdzona zasada. Po pierwsze, nie mamy pojęcia czym auta są zalewane w fabryce. Po drugie, zdrowiej dla silnika. Jest to zalecana wymiana oleju, nie jest obowiązkowa. Poza tym, nie wydaje mi się, żeby koszt 300 - 500 złotych brutto był aż tak budujący finansowo, żeby trzeba było to "wciskać" ludziom na siłę Tak jak Raju Ci napisał - warto to zrobić, chociaż nie jest obowiązkowe i ksiażka serwisowa o tym nie wspomina... toja, , zwróć uwagę, że w książce serwisowej nie wspominają też o schładzaniu turbiny (mam Forka2,5XT) a wszyscy wiedzą, że należy tego koniecznie przestrzegać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 W mojej książce serwisowej o ile dobrze pamiętam jest przed pierwszym "małym" przeglądem zalecana wymiana oleju i filtra przy 5 tys km. ja nie mam tam nic wpisanego :???: wymiana oleju po 5000 w benzynie jest spowodowana tym, że fabryki zalewają mineralnym olejem silniki w dieslu ponoć nie ma to znaczenia (gdy odbierałem auto u pana AK w wawie powiedział mi, że pierwsza wizyta po 15000) - pewnie doczekam tych 15 bo jakoś nigdy nie ma czasu na podjechanie do serwisu a siliniki ponoć już są dotarte na hamowni więc samo docieranie też nie wygląda jak 20 lat temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 wymiana oleju po 5000 w benzynie jest spowodowana tym, że fabryki zalewają mineralnym olejem silniki No co Ty, slesz :shock: , daj spokój, jeszcze ktos to przeczyta Ja miałem rzepakowy, ale po 5kkm juz do frytek sie nie nadawał :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Znak ktos rozmiary głosników aby pasowały w standartowe gniazda? Też planuję wymienić, jakbyś miał info to bym był wdzięczny. Subwoofer z akcesoriów oryginalnych biorę, a głośniki to już muszę znaleźć. slesz: nie jestem pewien czy na 100% jest ten wpis o zaleceniu wymiany oleju, ale kojarzę to jakoś z "widzenia". Jak się zaloguję w aucie to sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Subwoofer z akcesoriów oryginalnych biorę, a głośniki to już muszę znaleźć. daj koniecznie znać jak śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Subwoofer z akcesoriów oryginalnych biorę, a głośniki to już muszę znaleźć. daj koniecznie znać jak śmiga zdecydowanie podnosi barwę niskich tonów, dzwięk jest czystszy. Dla mniej wymagającego ucha, obędzie się bez wymiany głośników :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się