Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika.

 

To żes mnie zaskoczył... Możesz wytłumaczyć czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika.

 

To żes mnie zaskoczył... Możesz wytłumaczyć czemu?

 

Nie wiem czy rozumiem dokładnie działanie hamowni, ale wydaje się mi, że hamownia mierzy (poprawnie?) moment pędu (bo to chyba moment jest mierzony?) na kołach. Reszta parametrów jest oszacowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika.

 

To żes mnie zaskoczył... Możesz wytłumaczyć czemu?

 

Nie wiem czy rozumiem dokładnie działanie hamowni, ale wydaje się mi, że hamownia mierzy (poprawnie?) moment pędu (bo to chyba moment jest mierzony?) na kołach. Reszta parametrów jest oszacowana.

 

Nie tyle oszacowana ile po prostu policzona. Praw fizyki pan nie zmienisz jak gadał kiedyś Jan Kobuszewski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyki się nie oszuka, ale biorąc pod uwagę poziom skomplikowania mechanizmów pomiędzy kołami a wałem korbowym, to musi bazować na pewnych przybliżeniach. Do tego dochodzą warunki (temp. otoczenia itd), napompowanie kół, ewentualny uślizg na rolkach. Przyznaje, że to takie moje dywagacje, bo z hamowniami bezpośredniej styczności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ouback 2.0 D /SERIA/ temp zew. 27 stp.C ,wiatr 4 bft, dwie osoby po 75 kg, pełen bak paliwa, A/C ON

 

80-120km/h 4bieg 8,5 -8,9s

80-120km/h 5 bieg 11,7 -12,1s

80-140km/h 5 bieg 18 -18,2 s

 

0- 100km/h A/C ON 10,1 s

0-100km/h A/C OFF bardziej agresywny start 9,3 s

 

Dużo parametrów około 50 dziś sprawdziliśmy i nagraliśmy , na pewno będą przydatne w diagnostyce silnika i pozwolą lepiej zrozumieć zalezności i działanie ECU.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUKS napisał/a:

Poszukaj w historii, kto to Forum rozwalił....

 

 

To forum... :shock: ....kto.. :?:

 

AK

Ja wiem kto...

To [you] !

 

 

 

 

 

 

:wink:

 

raju to tu tylko porządek może zrobić :mrgreen:

W pierwszej kolejności zrobiłbym porządek z FUKSEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raju tu tyle czasu na forum, a i tak dales sie zrobic w balona ;)

 

Panowie :smile:

Nie dałem się zrobić w balona...

Pamiętam jeszcze czasy "pozdrowień" i "pompki pompującej" Adamusa :mrgreen:

Koniec spamu, temat dotyczy wrażenia z jazdy Legacy diesel :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mam pytanie do przedstawicieli ASO. Widzę, że sporo w temacie diesla wypowiedzi na temat chipowania.

Czy jak zrobię sobie coś takiego w ASO, to nie stracę gwarancji na samochód?

W ASO Subaru nie zrobisz, bo nie oferują, jak zrobisz w "innym ASO" :wink: to stracisz gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raju, o żyjesz jednak! :shock:

 

A ja właśnie zanabyłem Legacy dieselka i bardzo dobre wrażenia pierwsze mam. Przyspiesza sprawnie choć w dole spodziewałem się więcej momentu, prowadzenie miodzio, wrażenie na oglądaczach pozytywne :-) Irytują zupełnie nieczytelne w słoneczny dzień wyświetlacze klimy, radia i komputera. Brakuje paru dupereli dostępnych w konkurencyjnych modelach ale co tam :-)

 

Pzdr, daniello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie zanabyłem Legacy dieselka i bardzo dobre wrażenia pierwsze mam.

 

Gratulacje!

Spostrzeżenia mam podobne jak Ty. Mało widać w słoneczne dni, przy odsłoniętym dachu zwłaszcza.

Co mnie jeszcze wkurza, to parę świerszczy - powyżej pewnej prędkości świszczy coś przy oknie kierowcy. Wszystkie inne jak na złość są ok.

Druga sprawa - audio. System jest z lekka "kupiasty".

Ale te wszystkie wady właściwie nie wynikają z faktu, że jest to diesel. Do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam diesela i nie wiem czemu ale przy odbiorze auta z salonu zostalem poinformwany o tym ze dodrze byloby wymienic olej i filtr po przejechaniu 4-5 tys.pytam sie czemu?w ksiazce serwisowej pierwszy przeglad zaplanowany jest prz 15 tys.czyzby w fabryce sie nie znali na tym co pisza?czy to jest napedzanie koniunktury serwisom?ja tylko pytam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa - audio. System jest z lekka "kupiasty".

 

seryjny radioodtwarzacz jest z górnej półki kenwooda.

winę za słabą jakość dźwięku ponoszą seryjne głośniki wykonane z "tektury". Wymiana głośników drzwiowych przynosi oczikwane efekty.

 

ja mam diesela i nie wiem czemu ale przy odbiorze auta z salonu zostalem poinformwany o tym ze dodrze byloby wymienic olej i filtr po przejechaniu 4-5 tys.

Stara sprawdzona zasada. Po pierwsze, nie mamy pojęcia czym auta są zalewane w fabryce. Po drugie, zdrowiej dla silnika. Jest to zalecana wymiana oleju, nie jest obowiązkowa.

Poza tym, nie wydaje mi się, żeby koszt 300 - 500 złotych brutto był aż tak budujący finansowo, żeby trzeba było to "wciskać" ludziom na siłę :wink:

 

Pozdrowienia

raju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostalem poinformwany o tym ze dodrze byloby wymienic olej i filtr po przejechaniu 4-5 tys.pytam sie czemu? (...)

w ksiazce serwisowej pierwszy przeglad zaplanowany jest prz 15 tys.

 

W mojej książce serwisowej o ile dobrze pamiętam jest przed pierwszym "małym" przeglądem zalecana wymiana oleju i filtra przy 5 tys km.

Zerknę na nią przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara sprawdzona zasada. Po pierwsze, nie mamy pojęcia czym auta są zalewane w fabryce. Po drugie, zdrowiej dla silnika. Jest to zalecana wymiana oleju, nie jest obowiązkowa.

Poza tym, nie wydaje mi się, żeby koszt 300 - 500 złotych brutto był aż tak budujący finansowo, żeby trzeba było to "wciskać" ludziom na siłę

Tak jak Raju Ci napisał - warto to zrobić, chociaż nie jest obowiązkowe i ksiażka serwisowa o tym nie wspomina...

toja, , zwróć uwagę, że w książce serwisowej nie wspominają też o schładzaniu turbiny (mam Forka2,5XT) a wszyscy wiedzą, że należy tego koniecznie przestrzegać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej książce serwisowej o ile dobrze pamiętam jest przed pierwszym "małym" przeglądem zalecana wymiana oleju i filtra przy 5 tys km.

ja nie mam tam nic wpisanego :???:

wymiana oleju po 5000 w benzynie jest spowodowana tym, że fabryki zalewają mineralnym olejem silniki

w dieslu ponoć nie ma to znaczenia (gdy odbierałem auto u pana AK w wawie powiedział mi, że pierwsza wizyta po 15000) - pewnie doczekam tych 15 bo jakoś nigdy nie ma czasu na podjechanie do serwisu

a siliniki ponoć już są dotarte na hamowni więc samo docieranie też nie wygląda jak 20 lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju po 5000 w benzynie jest spowodowana tym, że fabryki zalewają mineralnym olejem silniki

No co Ty, slesz :shock: , daj spokój, jeszcze ktos to przeczyta :mrgreen:

Ja miałem rzepakowy, ale po 5kkm juz do frytek sie nie nadawał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znak ktos rozmiary głosników aby pasowały w standartowe gniazda?

Też planuję wymienić, jakbyś miał info to bym był wdzięczny. Subwoofer z akcesoriów oryginalnych biorę, a głośniki to już muszę znaleźć.

 

slesz: nie jestem pewien czy na 100% jest ten wpis o zaleceniu wymiany oleju, ale kojarzę to jakoś z "widzenia". Jak się zaloguję w aucie to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subwoofer z akcesoriów oryginalnych biorę, a głośniki to już muszę znaleźć.

daj koniecznie znać jak śmiga

 

zdecydowanie podnosi barwę niskich tonów, dzwięk jest czystszy. Dla mniej wymagającego ucha, obędzie się bez wymiany głośników :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...