Skocz do zawartości

Skrzynia CVT awaria


chudy87

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Daroot napisał(a):

choćby po tym forum widać ile awari cvt jest

Ile? W jakich autach? Subaru ręcznych skrzyń nie oferuje w EU od wielu lat. Ile więc mamy procentowo tych awarii? Większość awarii to skrzynie aut mające ponad 100kkm - 150kkm bez wymiany oleju. Poniekąd Subaru samo się o problemy prosiło nie wymagając początkowo takiej wymiany, potem pierwsza wymiana przy wysokim przebiegu mogła pośrednio przyczynić się do awarii. 

2 godziny temu, Daroot napisał(a):

W aso renault wymienialiśmy tego paletami na gwarancji

Gdzie Rzym a gdzie Krym? Renualt dalej używa tego samego badziewia co Nissan - metalowych pasków z blaszkami zamiast solidnego łańcucha?

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wojdur napisał(a):

@Szürkebaráta ile przebiegu ma Twoja XV? Przy jakim wymieniałeś olej w skrzyni i czy robiłeś to w ASO czy innym miejscu?

59 tys. km i przy takim wymieniałem. Wymieniałem w ASO w Olsztynie. Zrobiłem od wymiany oleju w skrzyni i dyfrach niecałe 50 km w tym 42 km na trasie. Wyskoczyła mi kontrolka temperatury oleju i coś strzeliło w skrzyni a następnie pojawił się zapach spalenizny. Po zatrzymaniu auta nie mogłem ruszyć z miejsca i laweta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał(a):

Ile? W jakich autach? Subaru ręcznych skrzyń nie oferuje w EU od wielu lat. Ile więc mamy procentowo tych awarii? Większość awarii to skrzynie aut mające ponad 100kkm - 150kkm bez wymiany oleju. Poniekąd Subaru samo się o problemy prosiło nie wymagając początkowo takiej wymiany, potem pierwsza wymiana przy wysokim przebiegu mogła pośrednio przyczynić się do awarii. 

Gdzie Rzym a gdzie Krym? Renualt dalej używa tego samego badziewia co Nissan - metalowych pasków z blaszkami zamiast solidnego łańcucha?

 

Ten sam co jest montowany w mercedesach :D Tak - dobre określenie.

Nie wiem w których modelach, ale są do wyboru zwykłe skrzynie również, natomiast problemem jest zalecenia brak wymiany oleju  i tak jak pisałem - 150 tyś i jest po skrzyni. Nie miałem na myśli tylko subaru, ale ogólnie cvt które powtarzam wg mnie są psującym się elementem częściej i drożej niż typowe automaty.

W tej chwili jest tak: chcesz te auto - kupujesz ale tylko z cvt (tak jest w wielu markach), bierzesz, przejeżdżasz gwarancję i sprzedajesz - stąd dobre opinie o skrzyni. 

Inna opcja: jeździsz jak emeryt, zmieniasz olej - skrzynia również działa.

Najpopularniejszy scenariusz: rynek używany, auto ze skrzynią cvt, historia nieznana - zadowolony nowy właściciel przez okres X, po czym skrzynia się wysrywa - poniekąd brak wymiany oleju, mocny silnik więc wyzwalacz mocy często w podłodze czego cvt nie lubią.

Tradycyjne automaty są dużo odporniejsze na takie traktowanie.

 

 

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2024 o 20:10, Daroot napisał(a):

 

Ten sam co jest montowany w mercedesach :D Tak - dobre określenie.

Nie wiem w których modelach, ale są do wyboru zwykłe skrzynie również, natomiast problemem jest zalecenia brak wymiany oleju  i tak jak pisałem - 150 tyś i jest po skrzyni. Nie miałem na myśli tylko subaru, ale ogólnie cvt które powtarzam wg mnie są psującym się elementem częściej i drożej niż typowe automaty.

W tej chwili jest tak: chcesz te auto - kupujesz ale tylko z cvt (tak jest w wielu markach), bierzesz, przejeżdżasz gwarancję i sprzedajesz - stąd dobre opinie o skrzyni. 

Inna opcja: jeździsz jak emeryt, zmieniasz olej - skrzynia również działa.

Najpopularniejszy scenariusz: rynek używany, auto ze skrzynią cvt, historia nieznana - zadowolony nowy właściciel przez okres X, po czym skrzynia się wysrywa - poniekąd brak wymiany oleju, mocny silnik więc wyzwalacz mocy często w podłodze czego cvt nie lubią.

Tradycyjne automaty są dużo odporniejsze na takie traktowanie.

 

 

 

 

Mam 59 tys. km i przy takim wymieniałem. Wymieniałem w ASO w Olsztynie. Zrobiłem od wymiany oleju w skrzyni i dyfrach niecałe 50 km w tym 42 km na trasie. Wyskoczyła mi kontrolka temperatury oleju i coś strzeliło w skrzyni a następnie pojawił się zapach spalenizny. Po zatrzymaniu auta nie mogłem ruszyć z miejsca i laweta. Zbieg okoliczności? 

Edytowane przez chudy87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Daroot napisał(a):

 

Ten sam co jest montowany w mercedesach :D Tak - dobre określenie.

Nie wiem w których modelach, ale są do wyboru zwykłe skrzynie również, natomiast problemem jest zalecenia brak wymiany oleju  i tak jak pisałem - 150 tyś i jest po skrzyni. Nie miałem na myśli tylko subaru, ale ogólnie cvt które powtarzam wg mnie są psującym się elementem częściej i drożej niż typowe automaty.

W tej chwili jest tak: chcesz te auto - kupujesz ale tylko z cvt (tak jest w wielu markach), bierzesz, przejeżdżasz gwarancję i sprzedajesz - stąd dobre opinie o skrzyni. 

Inna opcja: jeździsz jak emeryt, zmieniasz olej - skrzynia również działa.

Najpopularniejszy scenariusz: rynek używany, auto ze skrzynią cvt, historia nieznana - zadowolony nowy właściciel przez okres X, po czym skrzynia się wysrywa - poniekąd brak wymiany oleju, mocny silnik więc wyzwalacz mocy często w podłodze czego cvt nie lubią.

Tradycyjne automaty są dużo odporniejsze na takie traktowanie.

 

 

 

 

Wg instrukcji co 30tyś km jest sprawdzenie organoleptycznie oleju w skrzyni. Jeśli ma zmienioną barwę, zapach spalenizny, to należy wymienić olej. W przypadku trudnych warunkach eksploatacji tj. holowanie przyczepy, jazda w terenie olej należy wymieniać. Zawsze tak było i mówienie, że nie było zaleceniami wymiany oleju jest kłamstwem. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudy87 nie ma sensu trzy razy pisać tego samego - nie rozwiąże to problemu z Twoją skrzynią. Masz trudną sytuację, wziąłeś rzeczoznawcę, pogadaj z nim i oceńcie sytuację, poszukajcie jakiegoś doświadczonego w temacie prawnika i postarajcie się załatwić wszystko z ubezpieczenia ASO jeżeli jest taka możliwość. Po to przecież te ubezpieczenia są.

 

11 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

Zawsze tak było i mówienie, że nie było zaleceniami wymiany oleju jest kłamstwem. 

Od którego roku jest ta instrukcja? Skrzynie CVT dla bokserów w Subaru robią bodaj od piętnastu lat. W USA problem na większą skalę jak dobrze pamiętam pojawił się jakieś siedem lat temu, wtedy też wyszla informacja o rozszerzeniu gwarancji na skrzynie, zaczęły się pojawić informacje o konieczności wymiany oleju. Nie mówię, że ASO (przynajmniej w USA) o tym wymogu kontroli nie wiedziało, ale jednak kupa aut z przebiegiem 150kkm bez wymiany oleju się pojawiła (również tu na forum). Natomiast w przypadku mojego auta przy przeglądzie 60kkm w ASO zasugerowano mi zmianę oleju w skrzyni. Olej podczas zmiany nie nosił śladów dużego zużycia. Czyli prewencja? Niepotrzebna?

Swoją drogą, pamiętam słowa @ex-Dyrekcja, że jazdę po polskich drogach należy zakwalifikować jako eksploatację w warunkach ekstremalnych, co obligatoryjnie oznacza wymianę oleju ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chudy87 napisał(a):

59 tys. km i przy takim wymieniałem. Wymieniałem w ASO w Olsztynie. Zrobiłem od wymiany oleju w skrzyni i dyfrach niecałe 50 km w tym 42 km na trasie. Wyskoczyła mi kontrolka temperatury oleju i coś strzeliło w skrzyni a następnie pojawił się zapach spalenizny. Po zatrzymaniu auta nie mogłem ruszyć z miejsca i laweta 

ASO w Olsztynie i wszystko jasne. Ja tylko u nich samochód kupowałem... Szkoda gadać. Dobrze, że wspomniałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Daroot napisał(a):

 

Ten sam co jest montowany w mercedesach :D Tak - dobre określenie.

Nie wiem w których modelach, ale są do wyboru zwykłe skrzynie również, natomiast problemem jest zalecenia brak wymiany oleju  i tak jak pisałem - 150 tyś i jest po skrzyni. Nie miałem na myśli tylko subaru, ale ogólnie cvt które powtarzam wg mnie są psującym się elementem częściej i drożej niż typowe automaty.

W tej chwili jest tak: chcesz te auto - kupujesz ale tylko z cvt (tak jest w wielu markach), bierzesz, przejeżdżasz gwarancję i sprzedajesz - stąd dobre opinie o skrzyni. 

Inna opcja: jeździsz jak emeryt, zmieniasz olej - skrzynia również działa.

Najpopularniejszy scenariusz: rynek używany, auto ze skrzynią cvt, historia nieznana - zadowolony nowy właściciel przez okres X, po czym skrzynia się wysrywa - poniekąd brak wymiany oleju, mocny silnik więc wyzwalacz mocy często w podłodze czego cvt nie lubią.

Tradycyjne automaty są dużo odporniejsze na takie traktowanie.

 

 

 

Kolega z pracy miał dokładnie taki sam przypadek z super szybką, niezawodną i znaną ze swoich sportowych aspiracji dwusprzęgłówką w Audi a6. I cyk, 10k za regenerowaną i brak auta przez 3 tygodnie lub dłużej. Scenariusz ten sam. Dynamiczna wymiana oleju, wyjechał z serwisu, auto się zepsuło, skrzynia do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dine napisał(a):

Kolega z pracy miał dokładnie taki sam przypadek z super szybką, niezawodną i znaną ze swoich sportowych aspiracji dwusprzęgłówką w Audi a6. I cyk, 10k za regenerowaną i brak auta przez 3 tygodnie lub dłużej. Scenariusz ten sam. Dynamiczna wymiana oleju, wyjechał z serwisu, auto się zepsuło, skrzynia do wymiany.

Jak to załatwił z serwisem? Mocno serwis się stawiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Szürkebarát napisał(a):

Olej w skrzyni (dynamicznie) został wymieniony na przeglądzie 60kkm w ASO. Weszło 12 ltr.

W którym serwisie robiłeś?

U mnie zaraz będzie przegląd przy 105k i też myślę o wymianie, bo przy 60k tego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2024 o 23:43, chudy87 napisał(a):

W tym filmie jest coś na temat skrzyni CVT w Subaru?

Pytałeś o firmę w północno-wschodniej PL co ogarnia skrzynie. Tam w filmie masz wszystko podane. No cóż - awaria do tanich nie należy ale jak już robić to porządnie. Bez  rozebrania nikt diagnozy nie postawi - jedno pewne - tanio raczej nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, obcy17 napisał(a):

Pytałeś o firmę w północno-wschodniej PL co ogarnia skrzynie. Tam w filmie masz wszystko podane. No cóż - awaria do tanich nie należy ale jak już robić to porządnie. Bez  rozebrania nikt diagnozy nie postawi - jedno pewne - tanio raczej nie będzie

 

Orientacyjny koszt zrobienia PORZĄDNIE remontu/naprawy skrzyni jest mniejszy niż 10 000 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2024 o 22:05, chudy87 napisał(a):

Jak to załatwił z serwisem? Mocno serwis się stawiał?

Nie, no nie stawiali się, bo auto siadło krótko po wyjechaniu z serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, dine napisał(a):

Nie, no nie stawiali się, bo auto siadło krótko po wyjechaniu z serwisu.

Okazało się, że serwis ASO zapomniał wlać oleju do przedniego dyfra i auto się rozkraczyło…tacy to specjaliści w ASO

  • Trzymaj się 1
  • Zmieszany 2
  • Facepalm 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chudy87 napisał(a):

Okazało się, że serwis ASO zapomniał wlać oleju do przedniego dyfra i auto się rozkraczyło…tacy to specjaliści w ASO

 

Jak kilkukrotnie pisałem, nie ma takiej rzeczy której ASO nie potrafi zepsuć... ;-)

 

Trzymam kciuki za porządną naprawę, ale warto chyba powiadomić importera o tej sytuacji, aby nie próbowali "tanio naprawić"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, artaa napisał(a):

 

Jak kilkukrotnie pisałem, nie ma takiej rzeczy której ASO nie potrafi zepsuć... ;-)

 

Trzymam kciuki za porządną naprawę, ale warto chyba powiadomić importera o tej sytuacji, aby nie próbowali "tanio naprawić"

 

Na pewno napisze do importera bo takie rzeczy się dzieją, że głowa boli. W dodatku dziś się z Panem doradcą wykłócałem, że skoro poleciał przedni dyfer z powodu braku zalania oleju to na pewno też ucierpiała i skrzynia. A on: przecież to na innym oleju jedzie to w jaki sposób mogła ucierpieć. Już nie wiem czy mam się śmiać czy płakać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, chudy87 napisał(a):

Na pewno napisze do importera bo takie rzeczy się dzieją, że głowa boli. W dodatku dziś się z Panem doradcą wykłócałem, że skoro poleciał przedni dyfer z powodu braku zalania oleju to na pewno też ucierpiała i skrzynia. A on: przecież to na innym oleju jedzie to w jaki sposób mogła ucierpieć. Już nie wiem czy mam się śmiać czy płakać 

 

Pan doradca ma rację. O ile nie została uszkodzona obudowa można naprawić te skrzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Pan doradca ma rację. O ile nie została uszkodzona obudowa można naprawić te skrzynie. 

Przecież tam od skrzyni idzie wał napędowy więc jeśli on uległ uszkodzeniu to w jaki sposób nie ucierpiała skrzynia… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chudy87 napisał(a):

Przecież tam od skrzyni idzie wał napędowy więc jeśli on uległ uszkodzeniu to w jaki sposób nie ucierpiała skrzynia… 

 

Wał przechodzi pod przekładnią CVT, blisko kasety zaworów. Można go bez problemu wymienić, jeśli obudowa jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem się nie odzywać w tym wątku, ale z racji tego że kol @chudy87 pisał i dzwonił do mnie w piątek albo czwartek o możliwe przyczyny i poradę to napiszę ze swojej jak to wygląda.  Podczas rozmowy tel. i opisanych objawach powiedziałem wprost o możliwych przyczynach. 

1. pech ( małe szanse ale wykluczyć nie można )

2. brak odpowiedniej ilości w skrzyni co skutkuje zatarciem kół i zerwanie łańcucha

3. pomylili korki wlewowe do mechanizmu różnicowego i nie wlali oleju tam gdzie potrzeba.  Na ten punkt prosiłem @chudy87 aby zwrócili szczególną uwagę. 

Jak widać nie pomyliłem się, niestety nie pierwszy raz mieliśmy identyczne przypadki. 

Zdumiony jestem jednak czym innym..... postawą serwisu . Jeśli mają OC a mają, to się nie powinni przejmować, tylko wymieniać wszystko jak leci po rozebraniu skrzyni,  tak żeby wyjść z twarzą w trudnej sytuacji. Ogarnia mnie śmiech zmieszany z politowaniem, jeśli ktoś mówi czy pisze że skrzyni nic się nie stało bo jest osobny olej...... Stawiam 100:1 że tam będzie grubo wręcz mogę zdalnie wytypować części co tam będzie do wymiany. Skrzynie trzeba rozebrać w drobny mak, bo nie ma technologicznej możliwosci wymiany przedniego mechanizmu bez rozebrania skrzyni. Ktoś kto jest innego zdania, nie ma bladego pojęcia albo nigdy nie rozbierał takiej skrzyni. Zresztą czujnik temp. oleju który się zaświecił jest w w kasecie mechatroniki która jest w skrzyni a nie dyfrze. 

Tak czy siak, życzę powodzenia, ale uzbrój się w cierpliwość i na kilka tygodni pożegnaj się z autem .

 

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

54 minuty temu, carfit napisał(a):

Zdumiony jestem jednak czym innym..... postawą serwisu . Jeśli mają OC a mają, to się nie powinni przejmować, tylko wymieniać wszystko jak leci

Zgadzam się w całości, ale moje doświadczenia z ASO są dokładnie takie jak kolegi chudy87

 

Idą w zaparte, gadki typu: my są ASO, my zrobili dobrze,

a na końcu koronne TTTM ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał(a):

Miałem się nie odzywać w tym wątku, ale z racji tego że kol @chudy87 pisał i dzwonił do mnie w piątek albo czwartek o możliwe przyczyny i poradę to napiszę ze swojej jak to wygląda.  Podczas rozmowy tel. i opisanych objawach powiedziałem wprost o możliwych przyczynach. 

1. pech ( małe szanse ale wykluczyć nie można )

2. brak odpowiedniej ilości w skrzyni co skutkuje zatarciem kół i zerwanie łańcucha

3. pomylili korki wlewowe do mechanizmu różnicowego i nie wlali oleju tam gdzie potrzeba.  Na ten punkt prosiłem @chudy87 aby zwrócili szczególną uwagę. 

Jak widać nie pomyliłem się, niestety nie pierwszy raz mieliśmy identyczne przypadki. 

Zdumiony jestem jednak czym innym..... postawą serwisu . Jeśli mają OC a mają, to się nie powinni przejmować, tylko wymieniać wszystko jak leci po rozebraniu skrzyni,  tak żeby wyjść z twarzą w trudnej sytuacji. Ogarnia mnie śmiech zmieszany z politowaniem, jeśli ktoś mówi czy pisze że skrzyni nic się nie stało bo jest osobny olej...... Stawiam 100:1 że tam będzie grubo wręcz mogę zdalnie wytypować części co tam będzie do wymiany. Skrzynie trzeba rozebrać w drobny mak, bo nie ma technologicznej możliwosci wymiany przedniego mechanizmu bez rozebrania skrzyni. Ktoś kto jest innego zdania, nie ma bladego pojęcia albo nigdy nie rozbierał takiej skrzyni. Zresztą czujnik temp. oleju który się zaświecił jest w w kasecie mechatroniki która jest w skrzyni a nie dyfrze. 

Tak czy siak, życzę powodzenia, ale uzbrój się w cierpliwość i na kilka tygodni pożegnaj się z autem .

 

Dziękuję za radę i diagnozę. W 100% okazała się słuszna. Na pewno będę interweniował do Centrali w Krakowie. Nie może tak być, że oddaje się do profesjonalnego serwisu który powinien dołożyć wszelkich starań do czynności związanych z wymianą płynów a doprowadza do awarii. Ponadto idą w zaparte i szukają winnych. Gdyby nie mój rzeczoznawca to nie wiem jakby się to potoczyło choć jeszcze czeka mnie batalia w ASO bo nie przyjmują argumentów kolegi @carfit. Ignorancja czy niewiedza albo jedno i drugie. 
Jeszcze jedno pytanie do @carfitczy mógł zostać uszkodzony tylny dyfer? Bo tam też mieli wymienić olej?

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chudy87 napisał(a):

czy mógł zostać uszkodzony tylny dyfer

jeśli wlali olej ;) to tylny dyfer nie ma opcji się od tej awarii uszkodził. 

P.S. Jeśli zgłosisz szkodę z OC i ubezpieczyciel wyrazi zgodę na naprawę, to masz prawo od nich zabrać auto i dokonać naprawy gdzie indziej, np. ASO Dzierżoniów polecam. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...