Skocz do zawartości

Skrzynia CVT awaria


chudy87

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro mogli popsuć przedni nie wlewając, mogli popsuć i tylny nie wlewając, wlewając za mało, wlewając nie to co trzeba. Dziwne, że rzeczoznawca nie sprawdził całego zakresu prac.

Do warsztatu ma się zaufanie albo nie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się czyta o tej historii, cisną się niecenzuralne komentarze na usta. SIP powinien teraz nowy dyfer i skrzynię wstawić klientowi na swój koszt w ramach przeprosin czy coś w tym rodzaju. Niestety nadal będą tolerowali takie serwisy w sieci, bo marka niszowa i pewnie trudno o alternatywy. Gdybym mieszkał w okolicy z takim ASO, już dawno jeździłbym czymś innym...       

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co o tym sądzicie? Odpowiedź SIP:

Bardzo nam przykro z powodu uszkodzenia skrzyni biegów. Uważamy, że tego typu zdarzenia nie powinny mieć miejsca, niemniej jednak czynnik ludzki ma to do siebie, że błędy czasami się zdarzają.

Serwis dokonujący prac przy pańskim samochodzie poczuwa się do odpowiedzialności. Oznacza to, że wszelkie uszkodzenia zaistniałe w skrzyni biegów zostaną naprawione. 

Komora mechanizmu różnicowego która uległa uszkodzeniu pomimo, że jest częścią składową skrzyni CVT jest oddzielną strukturą. Dlatego też, dopiero po weryfikacji uszkodzeń (rozbiórka skrzyni) można odpowiedzieć na pytanie które elementy wymagają wymiany. Jeśli tylko mechanizm różnicowy uległ uszkodzeniu, to tylko on wymaga wymiany.

 

Rozumiemy Pana obawy co do rzetelności dokonania weryfikacji uszkodzeń (zakresu prac naprawczych) dlatego też sugerujemy powołanie niezależnego rzeczoznawcy samochodowego. Osoba ta z Pana ramienia dokona oględzin uszkodzeń, a na tej podstawie będzie miał Pan obiektywy obraz uszkodzeń, a zarazem wiedzę czy tylko mechanizm różnicowy wymaga naprawy czy kompletna skrzynia będzie musiała zostać wymieniona.

 

Z uwagi na to, że w tym momencie mamy do czynienia z gwarancją usługi, to jako importer nie możemy zlecić weryfikacji/naprawy innemu serwisowi. Wykonanie prac naprawczych w innym serwisie wiązałoby się z poniesieniem kosztów, a płatnikiem ich musiałby być serwis. Jedynie za zgodą tego serwisu można by dokonać naprawy w innym miejscu.        

    

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia spotkają się ze zrozumieniem. 

 

 

Edytowane przez chudy87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam specjalisty który podejmie się oceny szkód powstałych w dyfrze przednim oraz skrzyni CVT w wyniku braku zalania oleju w dyfrze przednim w ASO. Sprawa pilna w Olsztynie. Rzeczoznawca jest specjalistą w zakresie ogólnym a potrzebny jest konkretny specjalista który zna skrzynie CVT do śrubki oraz przednie mosty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jumpman napisał(a):

A to nie jest tak ze jak ci tą skrzynie naprawią to masz gwarancje na ta naprawe?

Tak jest gwarancja ale najpierw trzeba stwierdzić co jest uszkodzone a tu jest problem bo za nic nie ufam „specjalistom” z ASO więc potrzebna osoba z zewnątrz która zna się w tym temacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że partacze mogą powiedzieć jak przyjedzie na gwarancję, że jest OK i TTTM, i będą np  przeciągać aż gwarancja minie, dokładnie jak u mnie...

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro się przyznali do błędu poproś o nr. ubezpieczenia OC działalności i zgłoś szkodę.

Teoretycznie kwotę po przeliczeniu kosztów dostaniesz na konto i możesz naprawiać gdzie chcesz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2024 o 19:11, chudy87 napisał(a):

Szukam specjalisty który podejmie się oceny szkód powstałych w dyfrze przednim oraz skrzyni CVT w wyniku braku zalania oleju w dyfrze przednim w ASO. Sprawa pilna w Olsztynie. Rzeczoznawca jest specjalistą w zakresie ogólnym a potrzebny jest konkretny specjalista który zna skrzynie CVT do śrubki oraz przednie mosty.

 

Chyba kolega trochę zabłądził lub ma złych doradców albo czegoś nie wiemy. Sprawa jest dość prosta i nie wymaga jakiegoś specjalisty ( rzeczoznawcy )od skrzyń CVT. Bardzo często rzeczoznawcy w takich przypadkach i tak posiłkują się wiedzą wprost od mechaników, praktyków, czy ogarnietych w temacie specjalistów i nie jest żadna ujmą. 

Bardziej bym się skupił na polisie OC i o.w.u . Jeśli masz ksero polisy i oświadczenie serwisu o popełnionym błędzie i zawiera to OC , to zgłaszasz szkodę identycznie jak w przypadku ubezpieczenia komunikacyjnego. Czekasz na decyzję ubezpieczyciela czy przejmuje na siebie odpowiedzialność i do jakiej kwoty ! i w tym momencie nie mając zaufania do tego ASO, zabierasz auto, holujesz do innego wybranego serwisu i tam są pierwsze oględziny z ramienia T.U. potem drugie czy trzecie dodatkowe oględziny po rozebraniu skrzyni i mechanik/szef serwisu pokazuje rzeczoznawcy z ramienia T.U. co jest do naprawy i uzgadniany jest zakres i kosztorys. ASO również dostaje powiadomienie o tych oględzinach i mogą w tym uczestniczyć. 

To chyba wszystko :) 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, carfit napisał(a):

To chyba wszystko :) 

Oj jeszcze nie wszystko. Trzeba jeszcze sprawdzić czy warsztat który będzie naprawiał ma umowę z T.U. sprawcy bo jeśli nie ma to... mnie to kosztowało stratę miesiąca ponieważ T.U. nie chciało zaakceptować kosztorysu warsztatu i skończyło się przewiezieniem Szarego Mnicha do innego warsztatu, który miał umowę z tym T.U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie jest skoda z OC komunikacyjnego a oc działalności gospodarczej. W Pzu działa to tak, że właściciel pojazdu dostaje pieniądze na konto i naprawia gdzie chce a nie firma popełniająca szkodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2024 o 20:54, Gustaf napisał(a):

Po pierwsze to nie jest skoda z OC komunikacyjnego a oc działalności gospodarczej

czytaj ze zrozumieniem :rolleyes:

 

W dniu 20.01.2024 o 20:54, Gustaf napisał(a):

W Pzu działa to tak, że właściciel pojazdu dostaje pieniądze na konto i naprawia gdzie chce a nie firma popełniająca szkodę.

Jeśli klient upoważni serwis ( to jest jego wola ) to pieniądze dostaje serwis.  Naprawdę 2,5 roku temu przerobiłem właśnie (z PZU) roczną batalię z 20 autami klientów które stały u mnie na placu i było gradobicie..... Na szczęscie miałem tą opcję dodatkowo wykupioną ale zabawa z PZU trwała rok, więc naprawdę jest mi  temat świetnie znany od "kuchni". :rolleyes:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...