Skocz do zawartości

Skrzynia CVT awaria


chudy87

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy! Byłem w ASO Subaru na wymianie oleju w skrzyni CVT i dyfrach w moim Subaru XV 2.0 2015 rok hybryda przy przebiegu niecałym 58 tys. kkm. Po przejechaniu 60 km skrzynia padła. Musiałem go zholować lawetą. Nie wiem co robić? Doradźcie mi? Co jeśli serwis się wypnie? 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chudy87 napisał(a):

Pomocy! Byłem w ASO Subaru na wymianie oleju w skrzyni CVT i dyfrach w moim Subaru XV 2.0 2015 rok hybryda przy przebiegu niecałym 58 tys. kkm. Po przejechaniu 60 km skrzynia padła. Musiałem go zholować lawetą. Nie wiem co robić? Doradźcie mi? Co jeśli serwis się wypnie? 

 

Nie zakładaj, że od razu się wypnie. Na razie nie wiadomo, czy to wina serwisu. Miałem przypadek, że kuna przegryzła przewody od chłodzenia oleju skrzyni i wywaliło olej, samochód stanął. Na razie zawieź wóz do serwisu i każ im pokaz palcem, co dokładnie się stało. Zrób od razu zdjęcia, bo jeśli sprawa jest rozwojowa, mogą się przydać. Masz tak mały przebieg, że nie miała prawa się popsuć skrzynia, Czynnik zewnętrzny(gryzoń, uszkodzenie miski w czasie jazdy) albo błąd warsztatu. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Nie zakładaj, że od razu się wypnie. Na razie nie wiadomo, czy to wina serwisu. Miałem przypadek, że kuna przegryzła przewody od chłodzenia oleju skrzyni i wywaliło olej, samochód stanął. Na razie zawieź wóz do serwisu i każ im pokaz palcem, co dokładnie się stało. Zrób od razu zdjęcia, bo jeśli sprawa jest rozwojowa, mogą się przydać. Masz tak mały przebieg, że nie miała prawa się popsuć skrzynia, Czynnik zewnętrzny(gryzoń, uszkodzenie miski w czasie jazdy) albo błąd warsztatu. 

A czyja wina skoro wcześniej przed wymianą skrzynia chodziła perfekcyjnie? W dodatku nie ma szans aby była jakaś ingerencja ze strony gryzoni gdyż auto jest garażowane w hali garażowej zamykanej i nie ma tam żadnych zwierząt. Jechalem na prostej drodze ekspresowej ok.110 km/h więc żadne uszkodzenie miski w trakcie jazdy nie wchodzi w grę. Jakiś metaliczny dźwięki się wydał, kontrolki zaświeciły i auto stanęło. Gdybym wiedział nigdy bym nie wymieniał oleju w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś ASO jest legendarna, nie tylko Subaru...

 

Mi w ASO Mercedesa tak wymienili olej w automacie, ze wyciekł w ciągu tygodnia.

 

Oczywiście zbagatelizowali sprawę, "oj tam się coś nie udało..."

wymienili jeszcze raz na swój koszt, ale ile skrzynia "dostała w kość" tego nikt nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, artaa napisał(a):

Jakoś ASO jest legendarna, nie tylko Subaru...

 

Mi w ASO Mercedesa tak wymienili olej w automacie, ze wyciekł w ciągu tygodnia.

 

Oczywiście zbagatelizowali sprawę, "oj tam się coś nie udało..."

wymienili jeszcze raz na swój koszt, ale ile skrzynia "dostała w kość" tego nikt nie wie.

Właśnie nie wiem czy czasem olej też nie wyciekł bo słychać było metaliczny dźwięk i zapach spalenizny. Mam nadzieję, że ASO weźmie to na klatę. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jumpman napisał(a):

Wymiana dynamiczna czy statyczna?

Wierze ze w ASO dostaniesz adekwatną do sytuacji pomoc.

Statyczna bo stwierdzili, że tylko tak wymieniają. Mam nadzieję, że skrzynia nie rozleciała się w proch…jutro jadę do ASO. Zobaczymy co z tego będzie 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO. Skrzynia uległa uszkodzeniu. Na pewno łańcuch i nie wiadomo co jeszcze. Auto stoi w miejscu mimo wysokich obrotów i słychać łańcuch.

Czy zna ktoś w północno-wschodniej Polsce specjalistę od skrzyń automatycznych CVT który je naprawia ?

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, chudy87 napisał(a):

Jestem po wizycie w ASO. Skrzynia uległa uszkodzeniu. Na pewno łańcuch i nie wiadomo co jeszcze. Auto stoi w miejscu mimo wysokich obrotów i słychać łańcuch.

Czy zna ktoś w północno-wschodniej Polsce specjalistę od skrzyń automatycznych CVT który je naprawia ?

Ja zostawilbym to firmie która wymieniła olej, na pewno jest ubezpieczona od takich wypadków. Możesz zdradzić co za firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się że w dobie dostępu do informacji ludzie ciągle dają się nabrać na te skrzynie.  ASO się wypnie - to oczywiste. ASO nie odpowiada za to, bo niby dlaczego? Wymienili olej, zrobili co mieli zrobić. Skrzynia konstrukcyjnie słaba to rozleciała się, fakt że ze 100 tyś km za szybko :) Stare auto, to nawet do przedstawiciela producenta nie ma co startować o odszkodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Daroot napisał(a):

Dziwię się że w dobie dostępu do informacji ludzie ciągle dają się nabrać na te skrzynie.  ASO się wypnie - to oczywiste. ASO nie odpowiada za to, bo niby dlaczego? Wymienili olej, zrobili co mieli zrobić. Skrzynia konstrukcyjnie słaba to rozleciała się, fakt że ze 100 tyś km za szybko :) Stare auto, to nawet do przedstawiciela producenta nie ma co startować o odszkodowanie.

Jeżeli skrzynia padła po przejechaniu 60km od wymiany oleju to serwis jest z góry na przegranej pozycji, od tego ma OC. Tyko użytkownik musi się upomnieć a nie tulić uszy po sobie i wypinać ( . )

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, buc niskopienny napisał(a):

Jeżeli skrzynia padła po przejechaniu 60km od wymiany oleju to serwis jest z góry na przegranej pozycji, od tego ma OC. Tyko użytkownik musi się upomnieć a nie tulić uszy po sobie i wypinać ( . )

Prościej gadać niż zderzyć się z rzeczywistością. ASO wymieniło statycznie olej w ilości 6,5 l. W całą skrzynię wchodzi ponad 13 l. Co z resztą oleju? Trochę tylko spuścili żeby zobaczyć czy był wymieniany i okazał się czysty. ASO broni swojego tyłka ale dziwny zbieg okoliczności, że skrzynia się rozleciała po 50 km od wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, buc niskopienny napisał(a):

Jeżeli skrzynia padła po przejechaniu 60km od wymiany oleju to serwis jest z góry na przegranej pozycji, od tego ma OC. Tyko użytkownik musi się upomnieć a nie tulić uszy po sobie i wypinać ( . )

 

Winę trzeba udowodnić. Nie da się w tym przypadku jednoznacznie ocenić czy usterka nie istniała wcześniej, a akurat złożyło się w czasie z wymianą oleju na jej ujawnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, chudy87 napisał(a):

Prościej gadać niż zderzyć się z rzeczywistością. ASO wymieniło statycznie olej w ilości 6,5 l. W całą skrzynię wchodzi ponad 13 l. Co z resztą oleju? Trochę tylko spuścili żeby zobaczyć czy był wymieniany i okazał się czysty. ASO broni swojego tyłka ale dziwny zbieg okoliczności, że skrzynia się rozleciała po 50 km od wymiany. 

 

Moja podpowiedź wynika z osobistego doświadczenia, nie teoretyzowania.  Ja zostawiłbym auto i ewentualnue zaproponował, że jeśli obiecają, że zrobią to szybko nie wezmę sobie samochodu zastępczego na czas naprawy i nie obciążę ich kosztami wynajmu.

 

Ty zrobisz jak chcesz.

 

60km od wymiany do awarii daje każdemu rzeczoznawcy pole do popisu, serwis o tym wie i jeżeli postawisz na swoim, wygrasz. Serwis liczy na ignorancję i uległość użytkownika, podobnie jak każdy ubezpieczyciel (bez odwołania,  rzeczoznawcy i czasem papugi cierpi Twój portfel). @Daroot w tym przypadku to aso musi udowodnić brak związku między serwisem i awarią z uwagi na natychmiastowy skutek tego pierwszego. Przypadki się zdarzają, owszem, ale od tego aso ma OC. Tylko po co ma od razu składać broń gdy większość klientów ma ograniczoną świadomość swoich praw?

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Daroot napisał(a):

Dziwię się że w dobie dostępu do informacji ludzie ciągle dają się nabrać na te skrzynie

a co mają zrobić? chcesz nowe Subaru nie masz innego wyboru. Ludzie nie chcą smigac starymi parchami... A z automatem fajnie się smiga.

Zakład na bank ma OC . Podjedz do ASO powiedz że powołujesz rzeczoznawcę i sprawie nadajesz dalszy bieg . 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które to ASO tak wymieniło statycznie olej? Profesor Chris gdzieś oddawał skrzynię do roboty w północno wschodniej Polsce. Napisz do chłopa czy też zadzwoń...... 

Edyta: 

Znalazłem :)

 

 

 

Edytowane przez obcy17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał(a):

a co mają zrobić? chcesz nowe Subaru nie masz innego wyboru. Ludzie nie chcą smigac starymi parchami... A z automatem fajnie się smiga.

Zakład na bank ma OC . Podjedz do ASO powiedz że powołujesz rzeczoznawcę i sprawie nadajesz dalszy bieg . 

Już dziś byłem z rzeczoznawcą w ASO. Mechanik odkręcił korek i spuścił na palec trochę oleju. Był czysty. Z racji tego, że auto pochodzi z USA Pan z serwisu stwierdził, że skonsultuje się z centralą w sprawie kontaktu z USA bo podobno były modele objęte gwarancją na skrzynie CVT. Po godzinie podobno dostał odpowiedź z USA, że mojego modelu Crosstrek Hybrid 2015 r. gwarancja na skrzynie nie obejmuje. Dziwne trochę, że po godzinie dostał odpowiedź z USA. 
 

W dodatku w książce serwisowej jest napisane, że do skrzyni wchodzi 14,7 kwarty amerykańskiej czyli 13.9 l oleju. ASO na fakturze wykazało mi 6,5 l.

W dodatku wymieniali w przednim i tylnym dyfrze.

W książce serwisowej jest napisane, że do przedniego dyfra wchodzi 1,4 kwarty amerykańskiej czyli 1,35 l a do tylnego 0,8 kwarty amerykańskiej czyli 0,8 l. Na fakturze ASO wykazało 3,5 l.

 

Wszystko jest dziwne i dziwny zbieg okoliczności, że po wymianie oleju nagle skrzynia siadła i nie można ruszyć z miejsca ani do przodu ani do tyłu i słychać łańcuch mimo, że wcześniej nie dawała żadnych objawów i chodziła perfekcyjnie. Stwierdził nawet to doradca z ASO który odbierał auto przed wymianą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, obcy17 napisał(a):

Które to ASO tak wymieniło statycznie olej? Profesor Chris gdzieś oddawał skrzynię do roboty w północno wschodniej Polsce. Napisz do chłopa czy też zadzwoń...... 

Edyta: 

Znalazłem :)

 

 

 

W Olsztynie takie ASO. W tym filmie jest coś na temat skrzyni CVT w Subaru? ASO odbierało w pełni sprawne auto. Po przejechaniu 50 km od wymiany oleju w skrzyni i dyfrach siadła skrzynia. Oni uważają, że wymienili olej zgodnie ze specyfikacją i tyle. Nie biorą do siebie, że ich wymiana spowodowała uszkodzenie skrzyni. Powoływali się na jakieś skrzynie w USA które były wadliwe i obejmowane były gwarancją. Jednak ta gwarancja nie obejmuje mojego rocznika, który jest z 2015 roku i podobno już Subaru wyeliminowało te błędy. Dziwna sprawa, że był strzał po rozgrzaniu skrzyni i łańcuch najprawdopodobniej poszedł i nie wiadomo co jeszcze…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chudy87 napisał(a):

W Olsztynie takie ASO. W tym filmie jest coś na temat skrzyni CVT w Subaru? ASO odbierało w pełni sprawne auto. Po przejechaniu 50 km od wymiany oleju w skrzyni i dyfrach siadła skrzynia. Oni uważają, że wymienili olej zgodnie ze specyfikacją i tyle. Nie biorą do siebie, że ich wymiana spowodowała uszkodzenie skrzyni. Powoływali się na jakieś skrzynie w USA które były wadliwe i obejmowane były gwarancją. Jednak ta gwarancja nie obejmuje mojego rocznika, który jest z 2015 roku i podobno już Subaru wyeliminowało te błędy. Dziwna sprawa, że był strzał po rozgrzaniu skrzyni i łańcuch najprawdopodobniej poszedł i nie wiadomo co jeszcze…

W Olsztynie, trzeba zapamiętać. 

 

Być może byłeś zbyt grzeczny i poczuli się bezpiecznie, coraz częściej trzeba niestety twardo.

 

Kluczem jest rzeczoznawca, który obieca pomoc, musisz trochę poszukać. Kancelaria też się przyda ale tylko doświadczona w podobnych przypadkach. Media zaś czynią cuda. Komunikacja z aso wstępnie pisemnie, potem trzymaj się zaleceń rzeczoznawcy/kancelarii.

 

Kiedyś raz dałem się dobrze wydy...... aso fiata na kupę forsy i dlatego obecnie nigdy nie odpuszczam dla zasady (gdyby wszyscy walczyli o swoje, byłoby mniej prób wymuszeń ze strony serwisów). Miałem też przypadek z wymianą oleju w silniku (auto kolegi) w serwisie nie aso, natychmiast po wymianie korba wyszła bokiem przy spokojnej jeździe. Serwis chciał umyć ręce bo auto było stare, kolega prawie odebrał zepsute bo go naciskali. Na

miejscu uświadomiłem ich, że tak łatwo im nie pójdzie i naprawili. Drobnych spraw  typu "coś słabo hamuje, trzeba wymienić klocki i tarcze" choć są nowe w aso (nie subaru) nawet nie liczę. Raz przyłapałem aso (subaru, ale może serwisant zapomniał:) na wzięciu kasy za wymianę oleju w skrzyni ręcznej oraz dyfrze a nawet korki nie byly ruszone - tu niestety niczego nie udowodniłem, zlalem na szybko stary i wlalem świeży.

 

Podsumowując, trzymam kciuki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, chudy87 napisał(a):

Powoływali się na jakieś skrzynie w USA które były wadliwe i obejmowane były gwarancją. Jednak ta gwarancja nie obejmuje mojego rocznika, który jest z 2015 roku i podobno już Subaru wyeliminowało te błędy.

W USA były rozszerzone gwarancje na skrzynie CVT i wygląda na to, że Twój samochód by się łapał: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10125885-9999.pdf

Jest tylko jeden mały haczyk - nie dotyczy to aut po wypadkach. Więc jeżeli Twój Crosstrek do EU nie przyjechał jako mienie przesiedleńcze, to raczej marne szanse by SOA chciało w jakikolwiek sposób temat podejmować w ewentualnych kontaktach z ASO/SIP. Pozostaje rzeczoznawca, jakaś dobra kancelaria jak wspominał @buc niskopienny i walcz o swoje. 

Co do uszkodzeń w Twojej skrzyni - tam wiele elementów nie ma, zazwyczaj jak leci łańcuch to bieżnie też mogą być do wymiany. Nie wiadomo w jakim stanie jest silnik elektryczny układu hybrydowego. Współczuję, bo wbrew temu co napisał @Daroot CVT jest całkiem dobrym rozwiązaniem i nie sypie się jeżeli użytkowane jest normalnie i ma (wbrew początkowym zaleceniom producenta) regularnie zmieniany olej. U Ciebie zdecydowanie coś poszło nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał(a):

W USA były rozszerzone gwarancje na skrzynie CVT i wygląda na to, że Twój samochód by się łapał: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10125885-9999.pdf

Jest tylko jeden mały haczyk - nie dotyczy to aut po wypadkach. Więc jeżeli Twój Crosstrek do EU nie przyjechał jako mienie przesiedleńcze, to raczej marne szanse by SOA chciało w jakikolwiek sposób temat podejmować w ewentualnych kontaktach z ASO/SIP. Pozostaje rzeczoznawca, jakaś dobra kancelaria jak wspominał @buc niskopienny i walcz o swoje. 

Co do uszkodzeń w Twojej skrzyni - tam wiele elementów nie ma, zazwyczaj jak leci łańcuch to bieżnie też mogą być do wymiany. Nie wiadomo w jakim stanie jest silnik elektryczny układu hybrydowego. Współczuję, bo wbrew temu co napisał @Daroot CVT jest całkiem dobrym rozwiązaniem i nie sypie się jeżeli użytkowane jest normalnie i ma (wbrew początkowym zaleceniom producenta) regularnie zmieniany olej. U Ciebie zdecydowanie coś poszło nie tak. 

Przebieg 59 kkm. Kupiłem go jak miał 29 kkm. Użytkuję go normalnie od 3 lat. Nie było żadnych problemów ze skrzynią aż do feralnej wymiany oleju w ASO… zastanawiające dla mnie jest to, że po wymianie oleju w skrzyni nawet nie raczyli przeprowadzić jazdy kontrolnej żeby sprawdzić jak zachowuje się skrzynia po wymianie oleju…

Edytowane przez chudy87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się wywołany do tablicy. Sprzeczać się nie będę - choćby po tym forum widać ile awari cvt jest , natomiast internet opływa w takie posty. Oczywiście że jest rzesza zadowolonych użytkowników, którzy biorą nowe auto, przejeżdża okres gwarancyjny i auto sprzedadzą. A dalej to już niech się inni martwią.  W aso renault wymienialiśmy tego paletami na gwarancji lub po jeśli klient decydował się na dopłatę. Wg mnie nijak ma się cvt do klasycznego automatu, zarówno pod względem trwałości, możliwości przeniesienia napędu, czy choćby odczuć związanych z pracą silnika z tą skrzynia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Daroot napisał(a):

Czuję się wywołany do tablicy. Sprzeczać się nie będę - choćby po tym forum widać ile awari cvt jest , natomiast internet opływa w takie posty. Oczywiście że jest rzesza zadowolonych użytkowników, którzy biorą nowe auto, przejeżdża okres gwarancyjny i auto sprzedadzą. A dalej to już niech się inni martwią.  W aso renault wymienialiśmy tego paletami na gwarancji lub po jeśli klient decydował się na dopłatę. Wg mnie nijak ma się cvt do klasycznego automatu, zarówno pod względem trwałości, możliwości przeniesienia napędu, czy choćby odczuć związanych z pracą silnika z tą skrzynia.  

CVT w Szarym Mnichu daje jak trzeba, po dynamicznej wymianie oleju "przełączanie biegów" stało się niezauważalne właściwie. Chyba coś po prostu spieprzyli przy skrzyni CVT @chudy87 czegoś nie dokręcili albo ze złym momentem alboco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...