Skocz do zawartości

Nowy nabytek, nowe problemy.


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupilem 2 tygodnie temu OBK MY11, 2.5 CVT. Pierwszy wlasciciel, 115 tkm przebiegu. Auto bylo serwisowane  w znajomym salonie Subaru, ale dwa ostatnie przeglady w nieznanym mi ogolnym serwisie. Salon Subaru kupil go z uszkodzona uszczelka pod glowica. Wyjeli silnik, wymienili uszczelki, oleje (silnikowy, dyferencjal i CVT) i pasek rozrzadu z pompa wody. MIalo byc wszystko super. Po  kilku dniach okazalo sie ze CVT dwa razy na zimno sie posliznal. Silnik stuka na zimno i na cieplo, klimatyzaja slabo chlodzi, i kilka innych drobnych usterek. Zareklamowalem... Najpierw twierdzili ze wszystkie silniki EJ253 tak chodza. Ale na moje sugestie zgodzili sie wymienic napinacz paska rozrzadu i rolki prowadzace, nabili klimatyzacje i umocowali dolot wymieniajac klipsy na nowe, ciasne. Niestety stuki nadal sa , tak jak buczenie silnika.

Podobno to normalne... Buczenie to wibracje silnika w ktore wpada prz obrotach 1300-1400 rpm i lekkim dodaniu gazu. Stukanie jak na filmikach z youtune z uszkodzonym napinaczem paska rozrzadu... ale napinacz jest teraz orginalny, nowy. Buczenie jest glosne, gdy silnik wibruje przenosi sie na dolot (plastiki) i nadwozie. A 1300-1400 rpm to akurat 50-60 km/h... wiec jadac po miescie glowa peka.  Buczenie jest takie jak gdy przy manualnej skrzyni jedziemy np. 50 km/h na 5 biegu i probujemi przyspieszac...

Czy te obiawy sa normalne i wszyscy z CVT tak maja? Czy problem lezy po stronie CVT (zbyt obniza obroty) czy silnika? Ja stawiam na silnik, ale jak zdiagnozowac co jest nie tak? Gwarancje mam, ale musze powiedziec co konkretnie maja zrobic. Auto mi sie podoba i chcialbym pare lat nim pojezdzic.

Edytowane przez Legacy96
Literowki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem o oddaniu, ale nie dosc ze conieco na tym strace to watpie bym gdzies znalazl OBK w takim stanie. Szef salonu chce pomoc, ale sam nie wie co jest nie tak. Auto po duzym przegladzie, jezdzi raczej normalnie, moze tylko ja sie czepiam. W koncu jezdze prawie 10 lat OBK H6 gdzie silnika prawie nie slychac a moc jest w kazdej chwili dostepna. Jeszcze raz zapytam, czy u kogos OBK 2.5 CVT buczy niskotonowo przy obrotach 1300-1400 i lekkim przyspieszaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Legacy96 napisał(a):

Myslalem o oddaniu, ale nie dosc ze conieco na tym strace to watpie bym gdzies znalazl OBK w takim stanie. Szef salonu chce pomoc, ale sam nie wie co jest nie tak. Auto po duzym przegladzie, jezdzi raczej normalnie, moze tylko ja sie czepiam. W koncu jezdze prawie 10 lat OBK H6 gdzie silnika prawie nie slychac a moc jest w kazdej chwili dostepna. Jeszcze raz zapytam, czy u kogos OBK 2.5 CVT buczy niskotonowo przy obrotach 1300-1400 i lekkim przyspieszaniu ?

 

To tylko samochód.

Wyłącz emocje i na zimno zdecyduj czy masz czas i pieniądze na szukanie usterki i naprawę. 

No i nagraj to buczenie, będzie może łatwiej usłyszeć o co chodzi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na emocje juz troche za pozno. Tak, chce zostawic ten samochod, czas i pieniadze sie znajda. Sprobuje nagrac, ale to niski ton, nie wiem czy uda sie nagrac.

Stukanie jest takie: https://www.youtube.com/watch?v=o7nXHubEfmw

A buczenie zna chyba kazdy kto ma manual: 5 bieg przy 50 km/h i lekko przyspieszyc, a zabuczy ;) Buczy bo silnik wibruje i razem z nim dolot, a to przenosi sie na nadwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 20:39, Legacy96 napisał(a):

Gwarancje mam, ale musze powiedziec co konkretnie maja zrobic

nie rozumiem.. przecież to ASO, to ty masz powiedziec co mają zrobić ? :mrgreen: ty wkazujesz proboblem, a oni niech się głowią co mają zrobić.

CVT faktycznie bardzo obniza obroty, ale żadnego stukania ani buczenia nie powinno być.

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni udaja gluchych.  Sa dwa problemy, jazda z obciazeniem przy 1300-1400 rpm skutkuje glosnym, niskotonowym buczeniem. Ton jest na tyle niski ze komorka go nie nagrywa. Powstaje od wibracji silnika przenoszacych sie nadwozie glownie przez dolot. A ze sluch mam dobry, wiec to bardzo denerwuje. NIe wiem czy takie wibracje sa normalne i czy to nie poduszki zawieszenia silnika nie tlumia dostatecznie drgan.

Druga sprawa to stukanie- klepanie silnika, na zimnym jak i na cieplym silniku, zalaczam pliki audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2023 o 11:39, Legacy96 napisał(a):

W koncu jezdze prawie 10 lat OBK H6 gdzie silnika prawie nie slychac a moc jest w kazdej chwili dostepna.

No właśnie,skoro jesteś zadowolny z H6-stki, to po cholerę zamieniać na 2.5N/A. Chyba że kupiłeś kolejnego Outback-a. Tak, wiem, nowszy egzemplarz z H6 będzie zza Wielkiej Wody i też mogą być "kwiatki"

Oczywiście każdy kupuje to co mu odpowiada, niemniej jednak pomimo pewnego ryzyka, auto jest bardzo fajne.

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 nadal mam, chcialem  OBK IV bo jest wiekszy w srodku i wygodniej sie wsiada, a ja mam od 2 lat problem z plecami. Do tego bagaznik wiekszy no i spalanie mniejsze.  OBK IV 3,6 szukalem ponad rok, ale co sie pojawi to ma przebieg ponad 300tkm  lub kosmiczna cene. Zreszta teraz natezenie ruchu jest takie ze i 2.5 spokojnie wystarczy.

Swoja droga mam przeczucie ze i stukanie i buczenie moze miec te sama przyczyne i jest to zwiazane z wyjeciem silnika do wymiany upg. Tylko co mogli spieprzyc? Jesli bede wiedzial co jest nie tak, to naprawa bedzie darmowa. Co sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddaj to w cholere.  SIlniki FB tak nie pracują. 

7 minut temu, Legacy96 napisał(a):

Swoja droga mam przeczucie ze i stukanie i buczenie moze miec te sama przyczyne i jest to zwiazane z wyjeciem silnika do wymiany upg

nie wykluczone że tak jest i aby to naprawić trzeba najprawdopodobniej wyłożyć worek z $$$.

W dniu 9.11.2023 o 20:39, Legacy96 napisał(a):

Po  kilku dniach okazalo sie ze CVT dwa razy na zimno sie posliznal

remont CVT to kolejny worek pieniędzy.

Przelicz co się bardziej opłaca remont silnika  i skrzyni ( robocizna + części + nerwy+ czas bez auta) czy zwrot z twoją stratą.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT po drugiej zmianie oleju (na moja sugestie) chodzi jak na razie bez problemu, zmiana byla gwarancyjna, bezplatna.

Silnik naprawia tez na gwarancji, chodzi o to by wskazac co jest nie tak. Czas bez auta? Na czas naprawy dostaje auto zastepcze, wiec to nie problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Legacy96 napisał(a):

chodzi o to by wskazac co jest nie tak

 W autoryzowanym serwisie pracują mechanicy po szkoleniach  specjalistycznych, którzy posiadają manuale serwisowe , sprzęt specjalistyczny itp itd. Jeżeli nie wiedzą to kto ma to wiedzieć? Kupiłeś auto z silnikiem który pracuje tak jak nie powinien tak? Więc skoro auto jest na gwarancji to niech wymieniają silnik na nowy lub rozbierają i składają raz jeszcze zgodnie ze sztuką tak aby silnik pracował prawidłowo. A jeżeli nie potrafią/nie chcą to masz problem którego rozwiązaniem jest albo zwrot auta albo naprawa na własną rękę która tania nie będzie. Jest jezcze jedna opcja . Śmigaj aż coś się rozleci /padnie a ty staniesz na drodze. Wtedy powinni sobie poradzić z naprawą :mrgreen:

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Legacy96 napisał(a):

H6 nadal mam, chcialem  OBK IV bo jest wiekszy w srodku i wygodniej sie wsiada

Bezspornie tak jest,miejsca jest sporo,bagażnik dość duży.

 

4 godziny temu, Legacy96 napisał(a):

OBK IV 3,6 szukalem ponad rok, ale co sie pojawi to ma przebieg ponad 300tkm  lub kosmiczna cene

Niestety,to jak szukanie Św. Grala.Miałem też taki plan, żeby SBD zamienić na H6 w tej budzie.

Po długich poszukiwaniach zdecydowałem pójść w nową generację.Fakt, cebulionów trzeba było sporo dołożyć i nadal dokładam żebym mógł spokojnie parę lat pojeździć.No ale coś za coś :rolleyes:

4 godziny temu, Legacy96 napisał(a):

Swoja droga mam przeczucie ze i stukanie i buczenie moze miec te sama przyczyne i jest to zwiazane z wyjeciem silnika do wymiany upg. Tylko co mogli spieprzyc?

Oj,spieprzyć można sporo..jest gwarancja na ich robotę no to niech rozbierają katarynę jeszcze raz, trudno.

Tak jak koledzy napisali powyżej mają znaleźć problem,bierz auto zastępcze jeżeli jest taka możliwość, To nie ma prawa klepać jak stary diesel.

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zmierzylem przyspieszenie do 100 takim gadzetem: https://allegro.pl/produkt/hud-smart-vision-komputer-pokladowy-obd2-gps-daa93d6c-e233-4124-b71d-446caed79d28 w jedna strone wyszlo 9,4s, w druga 9,3s. wiec jest w miare dobrze. Ale stukanie nadal jest, moze olej jest nieodpowiedni? Wlali 5w40 mobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem było to w zupełnie innej marce, ale kiedyś miałem dziwne dźwięki podczas jazdy właśnie w jakimiś tam określonym zakresie obrotów. Winne okazały się zużyte poduszki silnika, także może warto ten trop sprawdzić? Może podczas wyjmowania i wkładania silnika mogli coś tam nie dokręcić albo po prostu się zużyły. Pewny nie jestem czy w Twoim przypadku właśnie to jest to, ale tak jak mówię, jakiś trop daję do ewentualnego sprawdzenia ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Legacy96 napisał(a):

Tak, warto sprawdzic, tylko jak ?


Nakrętki są na wierzchu, a poduszki po tylu latach można od razu wymienić na nowe. Po tylu latach na pewno nie mają swoich fabrycznych właściwości. Trzecia poduszka jest z przodu silnika pod kołem pasowym. 
image.png.13642bd42e308d98b6e9232a408daa09.png

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem gdzie sa poduszki, czwarta jest pod skrzynia biegow. Jak je sprawdzic bez wymontowania? Wymienia mi je na gwarancji tylko jesli sa uszkodzone.

Ale wydaje mi sie ze jest inny problem, silnik za mocno wibruje przy 1300-1400 obr i te wibracje przenosza sie na nadwozie glownie przez kanal dolotowy. Przy uszkodzonych poduszkach silnik by skakal przy zapalaniu, a tak sie nie dzieje. Do tego te stuki, slysze je wyraznie z prawej strony (pasazera) z przodu glowicy. Cos z zaworami? Rozrzad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis w innym serwisie Subaru, napierw nikt nie mial czasu, w koncu jeden z pracownikow zgodzil sie posluchac silnika. Stwierdzil ze to nie piston slap ani panewka tylko prawdopodobnie zawory z prawej strony samochodu maja za duze luzy. Potwierdzil ze slyszy i ze nie jest to normalne, ale mozna tak jezdzic.

Tylko czy od luzow zaworowych beda takie dziwne wibracje? Sa dosc mocne na luzie, do tego stopnia ze widac jak silnik sie trzesie.

 

Edytowane przez Legacy96
Dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dźwięk z pierwszego pliku audio, też ej253 05rok. Z tego co już poukładałem sobie w głowie to piston słychać będzie tylko na zimnym przez kilka sekund, co nie?

 

Jak zwory maja za duże luzy czy to znaczy, że potrzeba tam lpg żeby się zmniejszyły szybko? :D Czy wtedy się nie otwierają poprawnie (nie do końca na przykład)?

 

A czy rolki alternatora lub łożyska klimy/wspomagania mogły by generować większe obciążenia ze względu na zużycie i wtedy te wibracje od tego? Sprawdzałeś bez pasków osprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaznie piston slap zanika po nagrzaniu silnika. Tak, zawory nie otwieraja sie do konca, ale co gorsze, sa bardziej obciazone mechanicznie, w skrajnym przypadku moga poprostu sie urwac.  Nie sprawdzalem bez paskow, lozyska raczej szumia lub wyja ale nie stukaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...