Skocz do zawartości

Nowy nabytek, nowe problemy.


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

No i w efekcie silnik drga i wibruje a nadwozie nie. O czym to swiadczy?

Mam dwa tropy do sprawdzenia:

1. pasek rozrzadu przesuniety o jeden zabek

2. problem z AVLS, byc moze nie napieta sprezyna.

Jak zweryfikowac co bardziej prawdopodomne w warunkach domowych?

Silnik sie trzesie, wibruje, nie ma pelnej mocy w gornym zakresie obrotow., cos stuka w okolicach cylindra nr.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Legacy96 napisał(a):

Silnik sie trzesie, wibruje, nie ma pelnej mocy w gornym zakresie obrotow., cos stuka w okolicach cylindra nr.2

 

Normalnie jakbym opis działań mojego ASO czytał, tylko brakuje jeszcze info, że każdy tak ma... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Legacy96 napisał(a):

Mam dwa tropy do sprawdzenia:

1. pasek rozrzadu przesuniety o jeden zabek

2. problem z AVLS, byc moze nie napieta sprezyna.

Nie wiem czy w tym modelu się da ale w poczciwym SG9 FXT  działanie avls można podejrzeć (zlogować) kabelkiem kkl vag w darmowym romraider`ze.

ASO przecież ma do tego dedykowany scaner subaru.

Sprawdzali chociaż korekty paliwowe?

Przyczyną buczenia może być nieprawidłowy sklad mieszanki, którego w tym przypadku można też dopatrywac w źle zregenerowanej głowicy jak i spapranym rozrządzie. 

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bylem. Tak jak mozna bylo sie spodziewac, hasla: wszystkie subaru tak wibruja, wszystkie stukaja. Na moja propozycje by pokazal choc jedno ktore wydaje takie odglosy odpowiedz byla: maja inne silniki (pomimo ze stal tam Forester 2.5 MY2010, wiec z tym samym silnikiem). A wogule to stare auto (no ma przejechane 115tkm) wiec bedzie halasowac. Gdy pokazalem email z centrali Subaru Deutschland, gdzie poprosilem o ocene nagranego dzwieku silnika, czy jest to normalne, a odpowiedz byla ze nie i trzeba jechac do mechanika, pan wpadl w lekka panike i bedzie sie kontaktowac z centrala w sprawie naprawy...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Legacy96 napisał(a):

No i bylem. Tak jak mozna bylo sie spodziewac, hasla: wszystkie subaru tak wibruja, wszystkie stukaja. Na moja propozycje by pokazal choc jedno ktore wydaje takie odglosy odpowiedz byla: maja inne silniki (pomimo ze stal tam Forester 2.5 MY2010, wiec z tym samym silnikiem). A wogule to stare auto (no ma przejechane 115tkm) wiec bedzie halasowac. Gdy pokazalem email z centrali Subaru Deutschland, gdzie poprosilem o ocene nagranego dzwieku silnika, czy jest to normalne, a odpowiedz byla ze nie i trzeba jechac do mechanika, pan wpadl w lekka panike i bedzie sie kontaktowac z centrala w sprawie naprawy...

Pewien Mercedes na pewnym kanale YouTube też miał taki sam problem jak inne jego pokroju:upside-down-face_1f643-small:tak samo z pewnym Cadillaciem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazlem problem, uzywajac stetoskopu  stwierdzilem ze stuki pochodza nie od zaworow tylko wtryskiwaczy, najbardziej slychac na 1 i 2 cylindrze. Zadzwonilem do salonu a tam ta sama spiewka, w tych silnikach wtryskiwacze stukaja, to normalne. Pytanie jak sprawdzic czy to wtryskiwacze powoduja wibracje i brak mocy? Czy wymienia sie je na sztuki czy komplet ? Warto kupic uzywane lub regenerowane ? Da sie samemu wymienic ? Myslalem o kupnie uzywanych by sprawdzic czy to to, a potem naciskac na wymiane na nowe, czy to dobry pomysl ? A moze da sie komputeren stwierdzic ze dany wtrysk jest nieszczelny, zabrudzony, uszkodzony ?  Jesli tak, to jak konkretnie ?

Edytowane przez Legacy96
literowki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idź tą drogą...

 

Twoje stanowisko ma być takie, macie naprawić na 100% bo jesteście ASO i wydaliście niesprawny samochód...

a jak się to będzie wiązać z remontem, wymianą rozrządu, wtrysków lub wszystkiego innego to wasz problem,

z tego co kojarzę to w DE praktycznie każdy ogarnięty obywatel ma jakiegoś prawnika na podorędziu, pogadaj z nim,

a jak nie masz to znajdź szybko takiego...

 

A jak będzie w tej branży sprytny to z tego:

 

  

W dniu 17.11.2023 o 20:11, Legacy96 napisał(a):

Silnik sie trzesie, wibruje, nie ma pelnej mocy w gornym zakresie obrotow.,

 

zrobi akcję typu: " mój klient omal przez to nie zginął z rodziną przy wyprzedzaniu..."

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, artaa napisał(a):

Nie idź tą drogą...

Popieram.

Możesz sugerować paprakom te spryskiwacze czy cokolwiek innego ale przede wszystkim powinieneś "wymusić" na ASO jak sugeruje @artaa odpowiedzialność za wydanie/sprzedaż wadliwego towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem że rozmowa prawnika z taką (lub podobną) informacją w ręku:

 

 

W dniu 18.11.2023 o 11:44, Legacy96 napisał(a):

Gdy pokazalem email z centrali Subaru Deutschland, gdzie poprosilem o ocene nagranego dzwieku silnika, czy jest to normalne, a odpowiedz byla ze nie i trzeba jechac do mechanika

wygląda często inaczej...

 

Ale przyjęcie auta to dla nich tańsza opcja...

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Legacy96 napisał(a):

Nic to nie da, sa gotowi wziac to auto z powrotem. Cena byla dobra wiec jeszcze na tym zarobia. A wiekszosci ludzi da sie wmowic ze wibracje i buczenie to normalne wiec klijent sie znajdzie.

 Skoro jako ASO nie potrafią zdiagnozować i naprawić usterki ( którą sami najprawdopodobniej spowodowali) to lepiej trzymać się z daleka od takiego miejsca bo nie rokuje to dobrze na przyszłość. Zapytam z czystej ciekawości tak trudno w Niemczech znaleźć zdrowe Subaru że się tak zafiksowałeś na punkcie tego dokładnie egzemplarza z uszkodzonym motorem?

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Karas napisał(a):

 Skoro jako ASO nie potrafią zdiagnozować i naprawić usterki ( którą sami najprawdopodobniej spowodowali) to lepiej trzymać się z daleka od takiego miejsca bo nie rokuje to dobrze na przyszłość. Zapytam z czystej ciekawości tak trudno w Niemczech znaleźć zdrowe Subaru że się tak zafiksowałeś na punkcie tego dokładnie egzemplarza z uszkodzonym motorem?

Po pierwsze, znalezienie w Niemczech warsztatu ogarniejacego Subaru zakrawa na cud, kiedys w Legacy zlecilem wymiane oleju w tylnym dyferencjale w ATU (siec warsztatow w Niemczech) i po kilkuset kilometrach wycisnelo uszczelniacz na wale, wlali z duzo oleju... reklamacja ? Panie, to stare auto (mialo wtedy 7 lat).

A na adwokatow, sady, nie mam czasu ani pieniedzy-jedno pismo napisane przez adwokata to bylo 100€, teraz pewnie juz 150.

A znalezienie w Niemczech uzywanego Subaru w dobrym stanie z rozsadne pieniadze  to jak wygranan na loteri. Wystarczy poszukac na Mobile.de czy Autoscout24.de by sie przekonac jakie sa ceny.

Do tego napisze czego szukalem: samochodu z duzym bagaznikiem, z przeswitem co najmniej 20 cm, benzynowy silnik, automat, przyspieszenie do 100 ponizej 11 s, spalanie srednio ponizej 10l, szerokosc nie wieksza niz 184 cm, dlugosc max 485 cm, podwyzszony fotel kierowcy by wsiadac a nie wpadac, wystarczajaca ilosc miejsca dla osob o wzroscie 190 cm. Najlepiej brak Start-Stop, rozpoznawania znakow i  radaru. Przebieg max. 150tkm, rocznik od 2009. Co spelnia te kryteria? Tylko OBK BR/BM i czesciowo Forester.

 

A teraz pora na technike: sprawdzilem korekty na nagrzanym silniku: idle STFT 0, LTFT -4.7

Po podniesieniu obrotow do 2000 STFT poczatkowo 2.5 i spada do 0, LTFT -3,5 i i dazy do 0.

Jesli dobrze interpretuje to jeden wtrysk jest nieszczelny, czy sie myle ?

Czy ktos wie ile kosztuja wtryskiwacze 16611AA78A w Polsce lub EU ?

Wymienic trzeba chyba wszystkie i najlepiej na nowe.

CHce tym autem troche dluzej jezdzic.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Legacy96
Dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te korekty są jak najbardziej w porządku. O ile sprawdzałeś w warunkach bez obciążenia (na postoju) to masz szczątkowy obraz. Trzeba sprawdzić pod obciążeniem w szerokim zakresie obrotów. Szybki , zgrubny obraz (screen) daje np. apka learningViev ale nie wiem czy będzie kompatybilna z ecu twojego auta.

Z tego co pokazałeś w żaden sposób nie wynika, że którykolwiek wtrysk jest nieszczelny.

Sprawdzenie wtrysków można zrobić wysyłkowo. Trzeba je wymontować i wysłać do sprawdzenia. Znajdziesz w googl`ach sporo firm, które się tym zajmują.

Jakieś 2 lata temu płaciłem za to ok 150 PLN za sztukę.

 

Pozdrawiam,

 

LearningView_SS_2021-10-18 19 37 54.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to wartosci na biegu jalowym. No ale jest jedna sonda, gdy jeden wtrysk leje to zuboza wszystkie o wartosc usredniona. Zreszta wtryski tluka sie strasznie (sprawdzalem stetoskopem) i silnik wibruje wiec i tak sa do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Legacy96 napisał(a):

A teraz pora na technike: sprawdzilem korekty na nagrzanym silniku: idle STFT 0, LTFT -4.7

Po podniesieniu obrotow do 2000 STFT poczatkowo 2.5 i spada do 0, LTFT -3,5 i i dazy do 0.

 

takie wartości mają fabrycznie nowe samochody

co do buczenia: sprawd rezonator od filtra powietrza. To ta puszka przyczepiona od dołu obudowy filtra powietrza. Może spadła albo w ogóle jej nie ma. 

image.png.a779acc08a31ec15f321a86c30326570.png

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezonator sprawdzilem na poczatku, byl zalozony i przypiety klipsem. Do tego po reklamacji przykleili go masa uszczelniajaca. Nic to nie dalo. Wymienilem tez gumowe mocowania obudowy filtra powietrza. Bez zmian.

Podsumowanie:

Podobno jeszcze przed kupnem luzy zaworowe byly sprawdzane i regulowane: faktycznie klikanie zaworow jest slyszalne tylko w tle.

Podobno napinacz paska rozrzadu, rolki, pompa wody i pasek sa nowe, orginalne.

Swiece tez nowe tak jak i olej z filtrem oraz filtr powietrza.

Problemy: wibracje silnika widoczne golym okiem na biegu jalowym, stukanie silnika, niepelna moc.

Zapala dosc latwo, wtryskiwacze klepia jak szalone, silnik pracuje "twardo", zadnych bledow nie ma.

Serwis jest dosc zaufany, serwisowalem tam Subaru ponad 20 lat, 2 u nich kupilem, nie bylo problemow.

Co robic?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Legacy96 napisał(a):

Rezonator sprawdzilem na poczatku, byl zalozony i przypiety klipsem. Do tego po reklamacji przykleili go masa uszczelniajaca. Nic to nie dalo. Wymienilem tez gumowe mocowania obudowy filtra powietrza. Bez zmian.

Podsumowanie:

Podobno jeszcze przed kupnem luzy zaworowe byly sprawdzane i regulowane: faktycznie klikanie zaworow jest slyszalne tylko w tle.

Podobno napinacz paska rozrzadu, rolki, pompa wody i pasek sa nowe, orginalne.

Swiece tez nowe tak jak i olej z filtrem oraz filtr powietrza.

Problemy: wibracje silnika widoczne golym okiem na biegu jalowym, stukanie silnika, niepelna moc.

Zapala dosc latwo, wtryskiwacze klepia jak szalone, silnik pracuje "twardo", zadnych bledow nie ma.

Serwis jest dosc zaufany, serwisowalem tam Subaru ponad 20 lat, 2 u nich kupilem, nie bylo problemow.

Co robic?

 

Odzyskać tyle pieniędzy ile się da i kupić gdzie indziej wóz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, czy jesli uszkodzi ci sie cos w silniku to sprzedasz auto i kupisz nowe?

Ale kazdy robi jak uwaza.

Z jakim przebiegiem OBK warto brac pod uwage: 150tkm, 170tkm, 190 tkm. czy ponad 200 tkm? Bo takie mozna kupic. Na nowe auto mnie nie stac, zreszta nie podobaja mi sie rozne rozwiazania w nowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Legacy96 napisał(a):

No tak, czy jesli uszkodzi ci sie cos w silniku to sprzedasz auto i kupisz nowe?

Ale w koncu jak to jest?  ty kupiles auto pojezdziles nim i silnik zaczal klepac czy kupiles z klepiacym bo to 2 rozne sytuacje sa. Jezeli z klepiacym a serwis aso nie potrafi naprawic to jedz gdzie potrafia wez fakture za naprawe i niech Ci aso zwraca kase lub oddaj to auto i kup sprawne.  Gorzej jezeli padl Ci po jakims czasie od zakupu a gwarant nie potrafi naprawic

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rozważałeś przyjazd do jakiegoś polskiego serwisu nie-aso? Na samą diagnozę? Jeżeli w DE tak ciężko, a koniecznie chcesz zachować samochód. Ja wiem, że logistycznie pewnie niemała przeprawa, ale z opisu wynika, że obecny serwis robi wszystko, by tylko nic nie robić. Ewentualnie, opisz sytuację centrali Subaru DE i poproś o interwencję... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...