Jump to content

subber

Nowy
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About subber

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Pomorskie
  • Auto
    FORESTER S-t MY01, LEVORG 1.6 GT-S

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja próbowałem założyć felgi stalowe 15 tki do Forestera III, wersja za oceanu MY09 z silnikiem 2.5 NA, a tarcze były chyba 296 mm.
  2. Lepiej będzie kupić 16-tki, ja pró9bowałem założyć stalowe 15-tki, na tylną oś pasowały, ale z przodu ocierały o zaciski hamulcowe. Felgi były z Forestera SG 2005 r
  3. Dziękuje bardzo wszystkim za rady i podpowiedzi, na pewno skorzystam. Silnik to jest EJ20 a Forester MY99. Samochód sprowadzony od zachodnich sąsiadów i wbrew panującej opinii o ich solidności,to też odwalają fuszerki. A było tak,że jechałem sobie z prędkością ok 90 km/h i nagle usłyszałem huk z komory silnika, silnik przestał pracować. Dalsza podróż na lawecie. Po demontażu osłon rozrządu okazało się, że pękła śruba mocująca napinacz paska,a napinacz uszkodził osłonę. Teraz pytanie jak wykręcić pozostały kawałek śruby z bloku? Całe szczęście, że śruba ta jest wkręcana w podstawkę którą można odkręcić od bloku. I co się okazało, śruba była nieoryginalna dłuższa z nakrętką kontrującą z drugiej strony, gwint w podstawce aluminiowej zerwany. Podejrzewam, że główną przyczyną awarii był zerwany gwint i lipna śruba a przede wszystkim pomysłowy mechanior. Dziękuje jeszcze raz! Z pośpiechu nie napisałem o skutkach tej awarii, a więc rozrząd złożyłem silnik odpalił ale pracuje na trzech cylindrach, a w jednym brak ciśnienia, dlatego muszę zdjąć głowice i zastanawiam się czy demontować jedną czy od razu dwie. Mam jeszcze pytanie, czy głowice przed montażem trzeba dać do przeszlifowania?
  4. Witam! Muszę zdjąć głowice z silnika w forku 2,0 NA 125KM , w związku z tym mam pytanie, czy do tej operacji trzeba wyjmować silnik, czy można to zrobić bez wyjmowania silnika.
  5. Oto efekt przeróbki wydechu w Foresterze 2.5 NA na kolektor z WRX-a
  6. No w końcu i ja dołączyłem do grona bulgoczących i teraz jadąc samochodem słychać,że to jest Subaru. Samochód to Forester MY 09 2.5 NA wersja US,a żeby był słyszalny bulgot wymieniłem kolektor wydechowy na kolektor z WRX 01. O dziwo podpasował wraz z osłonami bez przeróbek.Schody zaczeły się zaraz za kolektorem, ponieważ wyjście z tego jest skierowane do góry a między belką zawieszenia i silnikiem nie ma miejsca na rurę.Wobec tego użyłem dwóch kolanek zespawanych w kształcie litery Z i połączyłem z oryginalną rurą i tu największ problem musiałem podciąć trochę belkę,żeby wcisnąć kolano z flanszą. No ale niestety nie zmieścił się pierwszy katalizator. Ponieważ zaraz za pierwszym katem jest drugi katalizator, to pierwsza sonda poszła w kolektor a drugą zamontowałem za drugim katem. Następnie w miejsce tłumików fabrycznych zamontowałem zakupione po taniości tłumiki przelotowe i po wycięciu tłumika środkowego było stanowczo za głośno, dlatego zmuszony byłem powrócić do środkowego oryginału. Na dzień dzisiejszy żadna lampka się nie zaświeciła,zużycie paliwa w normie, przy rozpędzaniu i puszczeniu gazu słychać dość głośno przy stałej prędkości 120 spokojnie, za samochodem można posłuchać bulgotu w stereo.
  7. A co tu taka cisza,co prawda o konkursie filmowym nic nie wiadomo,ale dostałem Plejady z filmem z ostatniego Zlotu.Na razie obejżałem relację z terenowej, nawet mi się podobało.
  8. Film ze Zlotu prawdopodobnie będzie dostępny przed Świętami Bożego Narodzenia, albo przed Nowym Rokiem,co stało się tradycją od kilku lat.
  9. Pozdrawiam wszystkich plejadowiczów,a w szczególności tych z trasy terenowej.To nie były moje pierwsze Plejady, ale pierwsze gdzie trasa terenowa naprawdę była terenowa, bez dodatkowych zadań i innych elementów przynależnych trasie turystycznej. Dlatego też, przyłączam się do tych głosów, które są za tym, żeby na następnych Zlotach trasa terenowa była taka jak w tym roku. -- Pn, 18 cze 2012, 20:53 -- Akurat Auto Świata w osiedlowym sklepie nie ma Ja, też przeglądałem ten tygodnik, mogli się trochę bardziej postarać, gratulacje Bartek.
  10. Mnie też przytrafił się podobny problem,ale u mnie winny był auto alarm,który odcinał zapłon.Alarm montowany był ASO, ale był jakiś felerny i nawet po wymianie centralki,gasił silnik lub nie mogłem go uruchomić. Z tego co pamiętam,to usterka ta występowała nieregularnie czasem przez pół roku było w porządku,a czasami co kilka dni,aż w końcu odciąłem to ustrojstwo i problem przestał istnieć. I jeszcze jedno,po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik wcale się nie odzywał,a w czasie jazdy silnik gasł nagle i samochód stawał.Wtedy radziłem sobie w ten sposób,że na chwilę odłączałem akumulator,alarm się resetował i wszystko wracało do norny.
  11. A ja chcę podziękować grzegorzp za wykonanie nowego wzoru osłony pod silnik,która tej zimy jest szczególnie przydatna, a tak wygląda pod silnikiem Forestera 09. Grzegorz wielkie dzięki!!!
  12. Niestety, problem rdzewiejącego wydechu nie omija benzyniaków,nie mogłem już patrzeć tę rudą i potraktowałem ją cynkiem w sprayu.
  13. Niestety ale w subaru zastosowano system z centralką zapamiętującą tylko cztery czujniki i przy zmianie kół na inne, trzeba za każdym razem dostrajać czujniki.
  14. Nie wiem czy dobrze rozumuję,ale wydaję mi się,że sygnał z czujników zamontowanych w wentylach przekazywany jest drogą radiową do centralki. Czujniki aktywują się przy prędkości około 20 km/h i jeżeli jest za niskie ciśnienie, to zapali się lampka kontrolna,lub gdy będzie brak czujnika albo ulegnie uszkodzeniu. W wypadku gdy nie jest zamontowany żaden czujnik, to do centralki nie popłynie sygnał i system się nie aktywuję,i lampka nie świeci. Gdy zamontuje się nowe czujniki i się ich nie zaprogramuje,to czujniki przekazują sygnał,ale centralka ich nie rozpoznaje i zapala się kontrolka ciśnienia powietrza w kołach. Czujniki aktywują się pod wpływem siły odśrodkowej,a lampka będzie świecić gdy awarii ulegnie jeden czujnik lub gdy chociaż jeden będzie zamontowany. Wydaje mi się,że tak to działa,ale mogę się mylić.
  15. Zmieniłem koła na zimowe bez czujników powietrza,kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu, po odpaleniu silnika gaśnie i w czasie jazdy już się nie zapala.Bynajmniej jest tak w moim aucie.
×
×
  • Create New...