Legacy96 Opublikowano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Klepanie zauwazylem na drugi dzien po zakupie i od razu reklamowalem. We wnetrzu samochodu podczas jazdy tego nie slychac, szum opon, wydech itd. zagluszaja te stuki. Jedynie na wolnych obrotach i cieplym silniku slychac. Przyjazd do Polski... jesli jakis serwis potrafilby to zdiagnozowac to czemu nie, choc jesli wtryski zle dzialaja to taka wyprawa moze sie skonczyc dziura w tloku lub kompletnym zniszczeniem silnika. To jest silnik SOHC, nie jest az tak skomplikowany, co w nim moze stukac? Chyba nie tloki bo na cieplo jest glosniej niz na zimno. Panewka? Kiedys slyszalem, raczej mocniej sie tlucze. Napinacz paska zebatego? Jest nowy, orginal. Zawory? Nie, cykaja ciszej w tle. To co slysze stetoskopem to jest glosne stukanie na wtryskiwaczach, wszystkich czterech. Wysylam jeszcze jedna probke: cieply silnik idle.3gp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 To jest diesel ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Akustyczny diesel... powoli przechodzi mi ochota na Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Słychać mocne napięcie pasków klinowych albo rozrządu - znowu to nie powoduje klepania jak w dieslu. Zwykłe wtryskiwacze nie klepią w taki sposób i tak głośno co najwyżej mogłyby się przycinać to miałbyś wypadanie zapłonów lub przy wyższych obciążeniach i obrotach szarpanie i przerywanie motoru a nie słabą moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Tak, paski sa chyba za mocno naciagniete przez fachowcow, poluzuje. Pasek rozrzadu ma napinacz automatyczny wiec jest odpowiednio napiety. Te najglosniejsze stuki to wlasnie wtryskiwacze, wszystkie 4 tak stukaja. A co jesli sa przytkane? Jakosc paliwa tu jest taka ze kosiarka po miesiacu stania ma zatkane dysze w gazniku. A to auto bylo uzywane dosc nieregularnie, jednego roku 4tkm, innego 15 tkm. No i ze stukaniem sa polaczone wibracje silnika, srednie przyspieszanie jest OK, ale przy pelnym gazie wrazenie jakby chodzil na 3,5 cylindra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 19 minut temu, Legacy96 napisał(a): Tak, paski sa chyba za mocno naciagniete przez fachowcow, poluzuje. Pasek rozrzadu ma napinacz automatyczny wiec jest odpowiednio napiety. Te najglosniejsze stuki to wlasnie wtryskiwacze, wszystkie 4 tak stukaja. A co jesli sa przytkane? Jakosc paliwa tu jest taka ze kosiarka po miesiacu stania ma zatkane dysze w gazniku. A to auto bylo uzywane dosc nieregularnie, jednego roku 4tkm, innego 15 tkm. No i ze stukaniem sa polaczone wibracje silnika, srednie przyspieszanie jest OK, ale przy pelnym gazie wrazenie jakby chodzil na 3,5 cylindra Oddaj im to w cholerę i poszukaj uczciwie zadbanego egzemplarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 Wadliwy napinacz paska rozrządu? Nigdy nie doświadczyłem, ale słyszałem/czytałem, że to może tak klepać też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 Tak, to jest dokladnie taki dzwiek jak uszkodzonego napinacza. Jest wymieniony na nowy, ale dzwiek pozostal. Mam prosbe do posiadaczy OBK/Legacy BM/BR 2.5 (przedliftowe, roczniki 2009-2013) o nagranie dzwieku silnika na wolnych obrotach, nagrzanego, przy otwartej masce. Wystarczy 30 sekund. Moze byc na priv. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 3 godziny temu, Legacy96 napisał(a): Tak, to jest dokladnie taki dzwiek jak uszkodzonego napinacza. Jest wymieniony na nowy, ale dzwiek pozostal. Mam prosbe do posiadaczy OBK/Legacy BM/BR 2.5 (przedliftowe, roczniki 2009-2013) o nagranie dzwieku silnika na wolnych obrotach, nagrzanego, przy otwartej masce. Wystarczy 30 sekund. Moze byc na priv. Dzieki. Jaki kod silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 EJ253 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 4 godziny temu, Legacy96 napisał(a): Tak, to jest dokladnie taki dzwiek jak uszkodzonego napinacza. Jest wymieniony na nowy, ale dzwiek pozostal. Nowy nie oznacza że sprawny, może mieć wadę fabryczną i pomimo że nowy to hałasuje jak stary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 To tez jest mozliwe, choc podobno jest orginalny Subaru. Jak go sprawdzic bez sciagania kola pasowego? No i nawet uszkodzony raczej halasuje a nie powoduje wibracji. Moze jednak sie myle ze wibracje i halas sa spowodowane przez to samo uszkodzenie. Moze jednak poduszki silnika sa uszkodzone? Nadal nie mam pomyslu jak je sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 (edytowane) Bez zdjęcia się chyba nie obejdzie. Edit. No i to że oryginalny nie znaczy, że nie będzie wadliwy. Plus je chyba się odpowietrza przed założeniem i po całej procedurze powinny być cały czas w pionie. Wystarczy, że mechanikowi się „zapomni” i potem masz zawał, bo panewka Ale to wiesz… mechanikiem nie jestem i to tylko zgadywanie trochę I tak, nie tłumaczy to telepania/wibracji. Edytowane 21 Listopada 2023 przez MrJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 22 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2023 (edytowane) 23 godziny temu, MrJ napisał(a): Bez zdjęcia się chyba nie obejdzie. Edit. No i to że oryginalny nie znaczy, że nie będzie wadliwy. Plus je chyba się odpowietrza przed założeniem i po całej procedurze powinny być cały czas w pionie. Wystarczy, że mechanikowi się „zapomni” i potem masz zawał, bo panewka Ale to wiesz… mechanikiem nie jestem i to tylko zgadywanie trochę I tak, nie tłumaczy to telepania/wibracji. nic nie odpowietrzasz, bo niby w jaki sposób? Napinacz ma być w pozycji pionowej w czasie wciskania tłoczka. Należy wciskać powoli, może to zająć nawet trzy minuty. Nie można go wciskać w imadle. Instrukcja żadnych innych ostrzeżeń nie podaje. Jak kupujesz nowy napinacz, to jest wciśnięty i zablokowany. Zakładasz i odblokowujesz. Nie ma żadnej filozofii. Edytowane 22 Listopada 2023 przez ir3n3usz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 23 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 To by tłumaczyło dlaczego słychać takie tętnienia paska rozrządu, napinacz się odrywa powoduje drgania. Zdejmij osłonę i przyciśnij napinacz do paska jak dźwięk ucichnie to masz winnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 23 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 Tak, to sa wlasnie takie dzwieki, ale napinacz ma byc nowy, orginalny. Zeby zdjac oslone trzeba zdjac kolo pasowe, nie mam takiego klucza do zablokowania kola pasowego. Jesli chodzi o cykanie, wydaje mi sie ze to wtryskiwacze (probowalem znalezc te dzwieki stetoskopem), pytanie czy sa do wymiany (auto ma 115tkm) czy mozna tak jezdzic? No i pozostaje sprawa Tego glosnego BUUUU, ktorego nie ma na nagraniach bo nie slychyc go na luzie. Wymienilem juz filtr powietrza, ale bez efektu. Gdy slychac ten dzwiek (lekkie obciazenie, 1300-1400 obr.) to czuc we wnetrzu, kierownica, drazek biegow, srodkowy tunel, drzwi, to wzystko drzy. Podejrzewam poduszki silnika lub wydech, albo jedno i drugie. Czy ktos ma doswiedczenia z zakupami na Subarak.pl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 45 minut temu, Legacy96 napisał(a): Czy ktos ma doswiedczenia z zakupami na Subarak.pl ? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 24 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 W CVT byl wymieniony olej, statycznie. krotki, ok 1s pisk ze skrzyni byl jakies 50 km po wymianie, na zimnej skrzyni. drugi jakies 100 km. Pozniej juz bylo normalnie, ale po 500 km i tak wymieniono olej statycznie. Od tego czasu skrzynia pracuje rczej normalnie, slychac czasem lekki swist co ma byc normalne dla CVT. Silnik nie ma zadnych wyciekow ani luzow., wszystkie aktualizacje sa wgrane. Obiawy opisywalem wielokrotnie, odpowiedz jest jedna: "to normalne, wszystkie Subaru tak chodza". Bylem w dwoch innych serwisach Subaru, mechanicy sluchali i zgodzili sie ze mna ze silnik pracuje nienormalnie glosno. Ale jako zrodlo halasu wskazywali luz zaworowy, tymczasem zawory cykaja bardzo cicho, a halas pochodzi od wtryskiwaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 A tłumik drgań na przewodach paliwowych obsłuchiwałeś / wymieniałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 24 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 W tym modelu nie ma tlumnika drgan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Zamowilem nowe poduszki silnika, chcialem orginalne do tego modelu, wedlug wyszukiwarki w sklepie numer OEM to 41022AJ030. Ale gdy poszukac na ebay to ten numer maja poduszki diesla. Teraz nie jestem pewien co wlasciwie pasuje do mojego auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Spróbuj tu po nr vinu - https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=SUBARU201802 Na szybko 41022AJ030 to do diesla, do benzyny powinna być chyba ta 41022AJ040, ale do zweryfikowania z Twoim vinem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Stronka rozpoznala VIN, lacznie z kodem koloru i typem silnika i wyplula 41022AJ030, wiec chyba wszystko sie zgadza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Poduszki wymienione, efekt: mniej wibracji. Efekty dzwiekowe zostaly. Az sie wierzyc nie chce ze nikt tego nie mial. Przypomne: buczenie niskotonowe, latwe do wywolania w samochodach z reczna skrzynia biegow, wystarczy jechac 50 km/h na 5 biegu i sprobowac lekko przyspieszyc. Bedzie buczenie. A drugi dzwiek to klekot, czasem mam wrazenie ze nie calkiem synchroniczny z obrotami silnika. Juz to kiedys slyszalem w Legacy 3 2.0, ale nie wiem co to bylo (nie moj pojazd). Ktos to napewno zna. Przejechalem juz 1500 km z tymi odglosami, bylem w dwoch innych serwisach Subaru, mechanicy sluchali, potwierdzili ze nie jest to normalny dzwiek silnika i rzucali haslo "moze zawory". Ale to nie sa zawory. Co jeszcze sprawdzic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 3 godziny temu, Legacy96 napisał(a): Poduszki wymienione, efekt: mniej wibracji. Efekty dzwiekowe zostaly. Az sie wierzyc nie chce ze nikt tego nie mial. Przypomne: buczenie niskotonowe, latwe do wywolania w samochodach z reczna skrzynia biegow, wystarczy jechac 50 km/h na 5 biegu i sprobowac lekko przyspieszyc. Bedzie buczenie. A drugi dzwiek to klekot, czasem mam wrazenie ze nie calkiem synchroniczny z obrotami silnika. Juz to kiedys slyszalem w Legacy 3 2.0, ale nie wiem co to bylo (nie moj pojazd). Ktos to napewno zna. Przejechalem juz 1500 km z tymi odglosami, bylem w dwoch innych serwisach Subaru, mechanicy sluchali, potwierdzili ze nie jest to normalny dzwiek silnika i rzucali haslo "moze zawory". Ale to nie sa zawory. Co jeszcze sprawdzic ? Ale układ wydechowy jest szczelny na całej długości..? W wolnossaku ma to dość spore znaczenie. Jak mi w Legacy Y-pipe przerdzewiała to sobie sportowo buczał. Po prostu zwracam uwagę, że czasami szuka się przyczyny nie tam gdzie ona się znajduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się