Siderss Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Forester 2,5 XT automat, podczas jazdy autostradowej zaczął migać check engine i zapaliła sie kontrola trakcji, auto nie reagowało na gaz, zero mocy nic, temp. oleju skoczyła do 110 stopni. Zwolniłem i doczłapałem sie do pierwszego zjazdu i otworzyłem maske to ukazał mi się horror. Bagnet podniesiony i cała prawa strona ( patrząc od przodu) w oleju, cięzko chodził i bez mocy był juz totalnie. zgasiłem, sprawdziłem olej na bagnecie to tak mniej niż połowa była, poszedłem na stacje po olej zalałem litr to na bagnecie prawie full pokazało. Na początku cieżko odpalał i po chwili gasł, dałem mu trochę czasu 2-3h do przyjazdu lawety to odpalił na strzała tylko ze chmura dyma za nim ale po chwili sie uspokoił zaczął równo chodzić tylko nie ma mocy i zaczyna cos trzeszczeć po lewej stronie (jakby turbina zatarta), panewka obrócona nie wiem. Co mogło być powodem tego ze olej bagnetem wywaliło? (pierwszy raz sie z takim przypadkiem spotkałem) auto z 4 miesiace temu było remontowane cały shortblock typ RA- wzmocniony wał, tłoki, pompa olejowa czyżby odma zapchana? auto generalnie mało jeżdzi od remontu moze z 3k przebiegu zrobiło jakie skutki moga być tego? obrócona panewka znowu, turbina rozje... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 10 godzin temu, Siderss napisał(a): Co mogło być powodem tego ze olej bagnetem wywaliło? 10 godzin temu, Siderss napisał(a): czyżby odma zapchana? Bliska zera kompresja z przedmuchem do skrzyni korbowej - pęknięte półki pierścieni, stopiony tłok. Tak zapchana odma, że wywalało olej bagnetem zdarzyła mi się "na zimno" w Peugeo`cie 406 przy - 25 st. C. O tej porze roku to niemożliwe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Wygląda na to że masz mocny przedmuch do skrzyni korbowej, pęknięty lub stopiony tłok. W pierwszej kolejności trzeba pozaglądać do cylindrów np kamerą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siderss Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Wtopiony tłok mówicie ? Czym to może być spowodowane? Pompa paliwa nie wydała, wtryski uszkodzone , pompa olejowa, co spowodowało ze stopił się tłok i wywaliło olej bagnetem. Czy to błąd mechanika który to składał czy moje rzadkie używanie tego auta go zabiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Przyczyn może być dużo, uszkodzony wtrysk, pompa o zbyt małej wydajności, uszkodzony przepływomierz lub inny czujnik. Pompa oleju raczej nie ma tu nic do rzeczy, z uszkodzoną pompą zatarły by się panewki, błąd mechanika też raczej odpada. Chyba że taki że nie sprawdził wtryskiwaczy i działania czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 19 godzin temu, Siderss napisał(a): zaczyna cos trzeszczeć po lewej stronie (jakby turbina zatarta) Turbina jest po prawej. Wtrysk może nie dawać dosć paliwa i podniosło Ci temperature w cylindrze. Jak koledzy pisali wyżej, dużo może być przyczyn. Uderzaj do gościa co robił remont może coś go nakieruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siderss Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Jutro laweta i jedzie do warsztatu gdzie był robiony, mam nadzieje ze to jakaś „drobnostka” żeby znowu nie remontować całego pieca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siderss Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 2 godziny temu, ewemarkam napisał(a): Turbina jest po prawej. Wtrysk może nie dawać dosć paliwa i podniosło Ci temperature w cylindrze. Jak koledzy pisali wyżej, dużo może być przyczyn. Uderzaj do gościa co robił remont może coś go nakieruje. Po lewej jak patrzysz od przodu auta( strona pasażera) tylko wskazówka od temp. Wody nawet nie dygla na minimetr jedynie olej skoczył do 110 stopni. Czyli może być uwalony tlok. Muszę się nastawić już mentalnie na diagnozę bo ledwo zrobiony silnik i takie rzeczy się dzieją, pół biedy jak bym go uwalał na torze czy coś a nie sobie autostrada 130 jade i takie coś . Gdzie nie było żadnych objawów wcześniej, olej wiecej niż 90-95 stopni nigdy nie przekraczałem, od remontu zrobił z 4k przebiegu, w tym po 500km został spuszczony olej i wymieniony wiec zastanawia mnie ta cała sytuacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siderss Opublikowano 26 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2023 aktualizacja sytuacji Pompa olejowa sprawdzona jest ok, pomp paliwa ok, wtryski sa ok, termostat, rozrzad i caly osprzęt jest ok. Jedynym problemem zostało to że jeden tłok jest ukruszony no i pierscienie wywaliło. Mechanik rozkłada ręce nie wie o co chodzi. Może to być wina wadliwych części czy błąd w sztuce montażu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 26 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2023 54 minuty temu, Siderss napisał(a): aktualizacja sytuacji Pompa olejowa sprawdzona jest ok, pomp paliwa ok, wtryski sa ok, termostat, rozrzad i caly osprzęt jest ok. Jedynym problemem zostało to że jeden tłok jest ukruszony no i pierscienie wywaliło. Mechanik rozkłada ręce nie wie o co chodzi. Może to być wina wadliwych części czy błąd w sztuce montażu ? Który tłok ukruszony ? Czwarty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2023 Pękają tłoki w tych autach. Pamiętam takiego, pojechał pojeździć chwilę po terenie. Bez szaleństw. Po powrocie silnik trochę nierówno pracował. Pękła półka pomiędzy pierścieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 26 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2023 (edytowane) 8 godzin temu, Siderss napisał(a): aktualizacja sytuacji Pompa olejowa sprawdzona jest ok, pomp paliwa ok, wtryski sa ok, termostat, rozrzad i caly osprzęt jest ok. Jedynym problemem zostało to że jeden tłok jest ukruszony no i pierscienie wywaliło. Mechanik rozkłada ręce nie wie o co chodzi. Może to być wina wadliwych części czy błąd w sztuce montażu ? Jak zakładał nowe pierścienie, to nie sprawdził przerwy. Być może była za mała i pod wpływem temperatury pierścień się rozszerzył i "zamknął" przerwę. Taka sytuacja powoduje wyłamanie półki na tłoku. Przy takiej jeździe nie ma prawa puścić pólka w dobrze złożonym silniku. Było za ciasno i pierścień zaczął zapierać na półki tłoka, aż do wyłamania. To jest główna przyczyna wyłamywania półek. Dlatego do mocnego upalania robi się większe przerwy, kosztem przedmuchów do skrzyni korbowej. U Ciebie musiało być tak ciasno, że nawet normalna jazda mu zaszkodziła. Edytowane 26 Czerwca 2023 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siderss Opublikowano 27 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 tylko czwarty tłok sie "ukruszył" reszta jest mozna powiedzieć gitara, czyli można zakładać że mechanik po prostu źle przeliczył/ złożył i to jego "wina" ? rozchodzi sie po prostu o naprawe gwarancyjna, silnik złożony za 30tyś złoty i przejechał prawie 5tyś km, i strzelił przy autostradowej predkosci 12/130 km/h jest dość słabym wynikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 2 godziny temu, Siderss napisał(a): tylko czwarty tłok sie "ukruszył" reszta jest mozna powiedzieć gitara, czyli można zakładać że mechanik po prostu źle przeliczył/ złożył i to jego "wina" ? rozchodzi sie po prostu o naprawe gwarancyjna, silnik złożony za 30tyś złoty i przejechał prawie 5tyś km, i strzelił przy autostradowej predkosci 12/130 km/h jest dość słabym wynikiem Czwarty tłok puchnie od słabego chłodzenia 4 cylindra i jazda autostradowa jednostajna bez baypasa chłodzenia 4 cylindra zabija tłoka. Coś więcej na ten temat powie forumowicz @AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 Czwarty tłok puchnie od słabego chłodzenia 4 cylindra i jazda autostradowa jednostajna bez baypasa chłodzenia 4 cylindra zabija tłoka. Coś więcej na ten temat powie forumowicz @AdaSchNa eBay jest adapter do poprawy chłodzenia 4 cylindra. Wszystko montowane w OEM miejsca. Testy jednoznacznie to potwierdzają. W sumie to to samo co fabrycznie jest zrobione na 2 cylindrze dzięki przewodnim chodzącym turbo. Ja i jeszcze jeden kolega ma to. Super jakość!https://www.ebay.pl/itm/Fuji-Racing-Ver-3-AN-Gold-Cylinder-4-Mod-ch-odzenia-pasuje-do-Subaru-EJ20-EJ22-EJ25-/274552350337?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p4429486.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0Na YT są testy itp, polecamP.S. osobiście uważam to za sabotaż, że nie ma tego seryjnie. Proste i skuteczne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 5 godzin temu, Henryk82 napisał(a): Czwarty tłok puchnie od słabego chłodzenia 4 cylindra i jazda autostradowa jednostajna bez baypasa chłodzenia 4 cylindra zabija tłoka. Coś więcej na ten temat powie forumowicz @AdaSch z tym że jednostajna jazda autostradowa go zabija to byś nie przesadzał 120-140kmh? nie neguje senu tego moda, ale zaraz usłyszę że jazda 90kmh go zabija... A zaraz potem, że bez moda umiera sam, tak na parkingu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 Godzinę temu, VEC napisał(a): z tym że jednostajna jazda autostradowa go zabija to byś nie przesadzał 120-140kmh? nie neguje senu tego moda, ale zaraz usłyszę że jazda 90kmh go zabija... A zaraz potem, że bez moda umiera sam, tak na parkingu tempmat w XT nie ma ograniczeń XD wracając, skoro autostrada to 140 czyli licznikowo 150, a te plus 20 i tak policja się nie schyla czyli z tempomatem jedziesz 170km/h a to już wysiłek. Jak chcesz bardziej ryzykować, to jedziesz 180-190 czy +30 lub +40... ale nie wiem ile obecnie takie ryzyko kosztuje. Ja za 170 w SBD dostałem opierdziel on mechanika, że się SBD nie nadaje na na taką jazdę jak na raz wywaliłem prawie cały bak. Generalnie nic się nie stało. Chwilę po powrocie z Włoch padł totalnie akumulator a potem rozszczelniła się chłodnica - podobno standard... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Ktoś na forum pisał że te silniki nie lubią jednostajnej pracy i wskazane na autostradzie zabawy z wyprzedzaniem i chowaniem się za ciężarówkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 9 godzin temu, Henryk82 napisał(a): Ktoś na forum pisał że te silniki nie lubią jednostajnej pracy i wskazane na autostradzie zabawy z wyprzedzaniem i chowaniem się za ciężarówkami idąc tym tokiem myślenia, to najlepiej zostawić w garażu samochód i w ogóle nim nie jeździć, bo jakakolwiek jazda powoduje zużywanie silnika i innych podzespołów 1 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 12 minut temu, ir3n3usz napisał(a): idąc tym tokiem myślenia, to najlepiej zostawić w garażu samochód i w ogóle nim nie jeździć, bo jakakolwiek jazda powoduje zużywanie silnika i innych podzespołów Forumowiczowi gniechus też uwaliło w czasie jazdy na autostradzie na tempomacie. Jednostajna prędkość nie wskazana dla silników nie tylko subaru. Znajomemu w Avensisie D4D też tłok wyszedł bokiem podczas jazdy na autostradzie na tempomacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Przejeździłem swoim SG 2.5XT 110tyś z czego z 70 tylko po europejskich autostradach. Jak go sprzedawałem ti miał 250tyś.Nie przesadzajcue z tymi autostradami...Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Jak na 4 cylindrze wzrosła temperatura to powinny być ślady przytarcia a nie pękniecie między pierścieniami. Tak czy owak mechanik powinien za taką kasę wziąć to klatę założyć nowy tłok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siderss Opublikowano 29 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2023 przy odbudowie silnika było zamontowane dodatkowe chłodzenie na 4 cylinder tzw baypass, blok jest porysowany tak że na śmietnik sie nadaje, no i tłok do wywalenia. Czyli ewidentie mechanior zawalił sprawe. Teraz tak, czy wymieniać wszstkie pierścienie skoro na jednym wyszlo że jest źle dobrany to pewnie reszta też niedługo walnie. Szczerze powiedziawszy to już odechciało mi sie tego auta i tej marki Szuruburu :/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 29 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2023 11 minut temu, Siderss napisał(a): przy odbudowie silnika było zamontowane dodatkowe chłodzenie na 4 cylinder tzw baypass, blok jest porysowany tak że na śmietnik sie nadaje, no i tłok do wywalenia. Czyli ewidentie mechanior zawalił sprawe. Teraz tak, czy wymieniać wszstkie pierścienie skoro na jednym wyszlo że jest źle dobrany to pewnie reszta też niedługo walnie. Szczerze powiedziawszy to już odechciało mi sie tego auta i tej marki Szuruburu :/ Dobrą praktyką jest wykonanie pomiarów pierścieni. Wszystkie wartości są podane w instrukcjach napraw. Jeśli luz na zamku pierścienia jest zbyt mały, można go podszlifować do odpowiedniej wartości. Co do bloku można zrobić nadwymiar, ale to kolejny komplet tłoków... Ewentualnie wstawić tuleję i zostać przy nominale, wymienić jeden tłok. Chociaż przy tak cienkiej ściance cylindra, to stąpanie po cienkim lodzie. Musiałby się wypowiedzieć szlifierz na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2023 W dniu 27.06.2023 o 15:18, Siderss napisał(a): rozchodzi sie po prostu o naprawe gwarancyjna, silnik złożony za 30tyś złoty i przejechał prawie 5tyś km, i strzelił przy autostradowej predkosci 12/130 km/h jest dość słabym wynikiem bardzo niemiło... Może pech, może niefachowa naprawa - kwestia rzeczoznawcy pewnie. Generalnie warsztaty mają polisę od takich spraw więc w tym kierunku może warto pójść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się