Skocz do zawartości

Forester SG XT wywaliło olej bagnetem


Siderss

Rekomendowane odpowiedzi

Forester 2,5 XT automat, podczas jazdy autostradowej zaczął migać check engine i zapaliła sie kontrola trakcji, auto nie reagowało na gaz, zero mocy nic, temp. oleju skoczyła do 110 stopni.

Zwolniłem i doczłapałem sie do pierwszego zjazdu i otworzyłem maske to ukazał mi się horror. Bagnet podniesiony i cała prawa strona ( patrząc od przodu) w oleju, cięzko chodził i bez mocy był juz totalnie. zgasiłem, sprawdziłem olej na bagnecie to tak mniej niż połowa była, poszedłem na stacje po olej zalałem litr to na bagnecie prawie full pokazało. Na początku cieżko odpalał i po chwili gasł, dałem mu trochę czasu 2-3h do przyjazdu lawety to odpalił na strzała tylko ze chmura dyma za nim ale po chwili sie uspokoił zaczął równo chodzić tylko nie ma mocy i zaczyna cos trzeszczeć po lewej stronie (jakby turbina zatarta), panewka obrócona nie wiem. 

Co mogło być powodem tego ze olej bagnetem wywaliło? (pierwszy raz sie z takim przypadkiem spotkałem) auto z 4 miesiace temu było remontowane cały shortblock typ RA- wzmocniony wał, tłoki, pompa olejowa

czyżby odma zapchana? auto generalnie mało jeżdzi od remontu moze z 3k przebiegu zrobiło

jakie skutki moga być tego? obrócona panewka znowu, turbina rozje... ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Siderss napisał(a):

Co mogło być powodem tego ze olej bagnetem wywaliło?

 

10 godzin temu, Siderss napisał(a):

czyżby odma zapchana?

Bliska zera kompresja z przedmuchem do skrzyni korbowej - pęknięte półki pierścieni, stopiony tłok.

Tak zapchana odma, że wywalało olej bagnetem zdarzyła mi się "na zimno" w Peugeo`cie 406 przy - 25 st. C. O tej porze roku to niemożliwe.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być dużo, uszkodzony wtrysk, pompa o zbyt małej wydajności, uszkodzony przepływomierz lub inny czujnik.

Pompa oleju raczej nie ma tu nic do rzeczy, z uszkodzoną pompą zatarły by się panewki, błąd mechanika też raczej odpada. Chyba że taki że nie sprawdził wtryskiwaczy i działania czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Siderss napisał(a):

zaczyna cos trzeszczeć po lewej stronie (jakby turbina zatarta)

Turbina jest po prawej.

Wtrysk może nie dawać dosć paliwa i podniosło Ci temperature w cylindrze. Jak koledzy pisali wyżej, dużo może być przyczyn. Uderzaj do gościa co robił remont może coś go nakieruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, ewemarkam napisał(a):

Turbina jest po prawej.

Wtrysk może nie dawać dosć paliwa i podniosło Ci temperature w cylindrze. Jak koledzy pisali wyżej, dużo może być przyczyn. Uderzaj do gościa co robił remont może coś go nakieruje.

Po lewej jak patrzysz od przodu auta( strona pasażera) tylko wskazówka od temp. Wody nawet nie dygla na minimetr jedynie olej skoczył do 110 stopni. Czyli może być uwalony tlok. Muszę się nastawić już mentalnie na diagnozę bo ledwo zrobiony silnik i takie rzeczy się dzieją, pół biedy jak bym go uwalał na torze czy coś a nie sobie autostrada 130 jade i takie coś . Gdzie nie było żadnych objawów wcześniej, olej wiecej niż 90-95 stopni nigdy nie przekraczałem, od remontu zrobił z 4k przebiegu, w tym po 500km został spuszczony olej i wymieniony wiec zastanawia mnie ta cała sytuacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

aktualizacja sytuacji 

Pompa olejowa sprawdzona jest ok, pomp paliwa ok, wtryski sa ok, termostat, rozrzad i caly osprzęt jest ok. Jedynym problemem zostało to że jeden tłok jest ukruszony no i pierscienie wywaliło. Mechanik rozkłada ręce nie wie o co chodzi.

Może to być wina wadliwych części czy błąd w sztuce montażu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Siderss napisał(a):

aktualizacja sytuacji 

Pompa olejowa sprawdzona jest ok, pomp paliwa ok, wtryski sa ok, termostat, rozrzad i caly osprzęt jest ok. Jedynym problemem zostało to że jeden tłok jest ukruszony no i pierscienie wywaliło. Mechanik rozkłada ręce nie wie o co chodzi.

Może to być wina wadliwych części czy błąd w sztuce montażu ? 

Który tłok ukruszony ? Czwarty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Siderss napisał(a):

aktualizacja sytuacji 

Pompa olejowa sprawdzona jest ok, pomp paliwa ok, wtryski sa ok, termostat, rozrzad i caly osprzęt jest ok. Jedynym problemem zostało to że jeden tłok jest ukruszony no i pierscienie wywaliło. Mechanik rozkłada ręce nie wie o co chodzi.

Może to być wina wadliwych części czy błąd w sztuce montażu ? 

 

Jak zakładał nowe pierścienie, to nie sprawdził przerwy. Być może była za mała i pod wpływem temperatury pierścień się rozszerzył i "zamknął" przerwę. Taka sytuacja powoduje wyłamanie półki na tłoku. Przy takiej jeździe nie ma prawa puścić pólka w dobrze złożonym silniku. Było za ciasno i pierścień zaczął zapierać na półki tłoka, aż do wyłamania. To jest główna przyczyna wyłamywania półek. Dlatego do mocnego upalania robi się większe przerwy, kosztem przedmuchów do skrzyni korbowej. U Ciebie musiało być tak ciasno, że nawet normalna jazda mu zaszkodziła. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czwarty tłok sie "ukruszył" reszta jest mozna powiedzieć gitara, czyli można zakładać że mechanik po prostu źle przeliczył/ złożył i to jego "wina" ?

rozchodzi sie po prostu o naprawe gwarancyjna, silnik złożony za 30tyś złoty i przejechał prawie 5tyś km, i strzelił przy autostradowej predkosci 12/130 km/h jest dość słabym wynikiem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Siderss napisał(a):

tylko czwarty tłok sie "ukruszył" reszta jest mozna powiedzieć gitara, czyli można zakładać że mechanik po prostu źle przeliczył/ złożył i to jego "wina" ?

rozchodzi sie po prostu o naprawe gwarancyjna, silnik złożony za 30tyś złoty i przejechał prawie 5tyś km, i strzelił przy autostradowej predkosci 12/130 km/h jest dość słabym wynikiem

 

 

Czwarty tłok  puchnie od słabego chłodzenia 4 cylindra i jazda autostradowa  jednostajna bez baypasa chłodzenia 4 cylindra zabija tłoka. Coś  więcej  na ten temat powie forumowicz @AdaSch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwarty tłok  puchnie od słabego chłodzenia 4 cylindra i jazda autostradowa  jednostajna bez baypasa chłodzenia 4 cylindra zabija tłoka. Coś  więcej  na ten temat powie forumowicz @AdaSch
Na eBay jest adapter do poprawy chłodzenia 4 cylindra. Wszystko montowane w OEM miejsca. Testy jednoznacznie to potwierdzają. W sumie to to samo co fabrycznie jest zrobione na 2 cylindrze dzięki przewodnim chodzącym turbo. Ja i jeszcze jeden kolega ma to. Super jakość!
https://www.ebay.pl/itm/Fuji-Racing-Ver-3-AN-Gold-Cylinder-4-Mod-ch-odzenia-pasuje-do-Subaru-EJ20-EJ22-EJ25-/274552350337?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p4429486.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0

Na YT są testy itp, polecam

P.S. osobiście uważam to za sabotaż, że nie ma tego seryjnie. Proste i skuteczne
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

Czwarty tłok  puchnie od słabego chłodzenia 4 cylindra i jazda autostradowa  jednostajna bez baypasa chłodzenia 4 cylindra zabija tłoka. Coś  więcej  na ten temat powie forumowicz @AdaSch

z tym że jednostajna jazda autostradowa go zabija to byś nie przesadzał :biglol: 120-140kmh? nie neguje senu tego moda, ale zaraz usłyszę że jazda 90kmh go zabija... A zaraz potem, że bez moda umiera sam, tak na parkingu :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, VEC napisał(a):

z tym że jednostajna jazda autostradowa go zabija to byś nie przesadzał :biglol: 120-140kmh? nie neguje senu tego moda, ale zaraz usłyszę że jazda 90kmh go zabija... A zaraz potem, że bez moda umiera sam, tak na parkingu

tempmat w XT nie ma ograniczeń XD

wracając, skoro autostrada to 140 czyli licznikowo 150, a te plus 20 i tak policja się nie schyla czyli z tempomatem jedziesz 170km/h a to już wysiłek. Jak chcesz bardziej ryzykować, to jedziesz 180-190 czy +30 lub +40... ale nie wiem ile obecnie takie ryzyko kosztuje. Ja za 170 w SBD dostałem opierdziel on mechanika, że się SBD nie nadaje na na taką jazdę jak na raz wywaliłem prawie cały bak. Generalnie nic się nie stało. Chwilę po powrocie z Włoch padł totalnie akumulator a potem rozszczelniła się chłodnica - podobno standard...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

Ktoś na forum pisał że te silniki nie lubią jednostajnej pracy i wskazane na autostradzie zabawy z wyprzedzaniem i chowaniem się za ciężarówkami :P

 

idąc tym tokiem myślenia, to najlepiej zostawić w garażu samochód i w ogóle nim nie jeździć, bo jakakolwiek jazda powoduje zużywanie silnika i innych podzespołów 

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

idąc tym tokiem myślenia, to najlepiej zostawić w garażu samochód i w ogóle nim nie jeździć, bo jakakolwiek jazda powoduje zużywanie silnika i innych podzespołów 

Forumowiczowi gniechus też  uwaliło  w czasie jazdy na autostradzie na tempomacie. Jednostajna prędkość  nie wskazana dla silników  nie tylko subaru. Znajomemu w Avensisie D4D też  tłok  wyszedł  bokiem podczas jazdy na autostradzie na tempomacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejeździłem swoim SG 2.5XT 110tyś z czego z 70 tylko po europejskich autostradach. Jak go sprzedawałem ti miał 250tyś.

Nie przesadzajcue z tymi autostradami...

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 4 cylindrze wzrosła temperatura to powinny być ślady przytarcia a nie pękniecie między pierścieniami.

Tak czy owak mechanik powinien za taką kasę wziąć to klatę założyć nowy tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odbudowie silnika było zamontowane dodatkowe chłodzenie na 4 cylinder tzw baypass, blok jest porysowany tak że na śmietnik sie nadaje, no i tłok do wywalenia. Czyli ewidentie mechanior zawalił sprawe. Teraz tak, czy wymieniać wszstkie pierścienie skoro na jednym wyszlo że jest źle dobrany to pewnie reszta też niedługo walnie. 

 

Szczerze powiedziawszy to już odechciało mi sie tego auta i tej marki Szuruburu :/ 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Siderss napisał(a):

przy odbudowie silnika było zamontowane dodatkowe chłodzenie na 4 cylinder tzw baypass, blok jest porysowany tak że na śmietnik sie nadaje, no i tłok do wywalenia. Czyli ewidentie mechanior zawalił sprawe. Teraz tak, czy wymieniać wszstkie pierścienie skoro na jednym wyszlo że jest źle dobrany to pewnie reszta też niedługo walnie. 

 

Szczerze powiedziawszy to już odechciało mi sie tego auta i tej marki Szuruburu :/ 

 

Dobrą praktyką jest wykonanie pomiarów pierścieni. Wszystkie wartości są podane w instrukcjach napraw. Jeśli luz na zamku pierścienia jest zbyt mały, można go podszlifować do odpowiedniej wartości. Co do bloku można zrobić nadwymiar, ale to kolejny komplet tłoków... Ewentualnie wstawić tuleję i zostać przy nominale, wymienić jeden tłok. Chociaż przy tak cienkiej ściance cylindra, to stąpanie po cienkim lodzie. Musiałby się wypowiedzieć szlifierz na ten temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2023 o 15:18, Siderss napisał(a):

rozchodzi sie po prostu o naprawe gwarancyjna, silnik złożony za 30tyś złoty i przejechał prawie 5tyś km, i strzelił przy autostradowej predkosci 12/130 km/h jest dość słabym wynikiem

bardzo niemiło... Może pech, może niefachowa naprawa - kwestia rzeczoznawcy pewnie. Generalnie warsztaty mają polisę od takich spraw więc w tym kierunku może warto pójść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...