Vercy Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Pany, obiektywnie rzecz biorąc, który silnik jest najbardziej niezawodny LUB da się łatwo zabezpieczyć przed psuciem? Lub innymi słowy, który wytrzyma większy przebieg przy minimalnym nakładzie pracy (Oczywiście zakładam poprawny serwis) 2.5 NA czy 2.0R ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 kiedyś o tym rozmawiałem z mechanikiem i finalnie stanęło na tym że EJ20 2.0NA SOHC czyli te ~120koni. EJ20 2.0NA DOHC (~160koni) naotmiast ma złą sławę przez to zamualnie ale to jest do ogarnięcia w miarę tanio i jednorazowo a tak to śmiga sobie dzielnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 2.2 NA i T to chyba najbardziej niezawodne konstrukcje i pancerne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Pytanie: 2.5NA czy 2.0R ? Odpowiedzi: 2.2NA i 2.0NA 2.0 TFSI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 3 minuty temu, Narrator napisał: Pytanie: 2.5NA czy 2.0R ? Odpowiedzi: 2.2NA i 2.0NA 2.0 TFSI A tego na dole już nie zauważyłem , sugerowałem się nagłówkiem od 1998 a że były produkowane do 2001 to się łapią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 EJ16/EJ18 (92-96) i może faktycznie EJ20 do 99. Przy odpowiednim serwisie każdy będzie jeździć długo. No, z wyjątkiem 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 2 godziny temu, Tinuviel napisał: kiedyś o tym rozmawiałem z mechanikiem i finalnie stanęło na tym że EJ20 2.0NA SOHC czyli te ~120koni. EJ20 2.0NA DOHC (~160koni) naotmiast ma złą sławę przez to zamualnie ale to jest do ogarnięcia w miarę tanio i jednorazowo a tak to śmiga sobie dzielnie. W 125KM to chyba tak po prostu się nie ogarnie. No może gdyby zrobić operację z EGR. W 158KM to i owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 fb16/fb20/fb25 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Czyli podsumowując to co powyżej wszyscy napisali to najlepsze silniki Subaru to: EJ16, EJ18, EJ20 SOHC, EJ20 DOHC, EJ22, FB16, FB20, FB25 Czyli w sumie wszystko poza EJ25 ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Wszystkie (no, prawie) mają ten sam układ smarowania, można powiedzieć że wał korby, specyfikę tłoków i pierścieni. Każdy zużyje się w podobny sposób (poza ej25 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Godzinę temu, Karas napisał: fb16/fb20/fb25 2x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Czyli że mój ten najgorszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 a skąd najazd na 2,5 NA' silnik sam w sobie ma prostą wadę z uszczelką, ale rekompensuje tym że w SOHC tańsza regulacja luzów, ma też lepsze branie od dołu niż 2.0.. Ale widzę że generalnie uważacie że jak brać silnik sam, to USA>Eur? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 (edytowane) 10 godzin temu, Vercy napisał: Pany, obiektywnie rzecz biorąc, który silnik jest najbardziej niezawodny LUB da się łatwo zabezpieczyć przed psuciem? Lub innymi słowy, który wytrzyma większy przebieg przy minimalnym nakładzie pracy (Oczywiście zakładam poprawny serwis) 2.5 NA czy 2.0R ? Najmniej awaryjny jest silnik o którym użytkownik mniej wie i nie kombinuje na własną ręke, a w szczególności nie czyta forum i innych porad z FB. . Wtedy zaczynają się kłopoty Edytowane 5 Sierpnia 2022 przez carfit 3 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2022 47 minut temu, carfit napisał: Najmniej awaryjny jest silnik o którym użytkownik mniej wie i nie kombinuje na własną ręke, a w szczególności nie czyta forum i innych porad z FB. . Wtedy zaczynają się kłopoty Takie H6 2.7 powinno być idealne. Nikt tego nie ma, nie ma komu marudzić że się coś w nim psuje;) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2022 No, a teraz poważnie. Co z ej25 jest nie tak poza UPG? Muszę zmienić auto i celuję w 2.5. U mnie UPG padło po 250 000 km, więc raz na taki przebieg jestem w stanie przeżyć ten wydatek. Poza tym przy silniku nic się nie dzieje, a jeżdżę tym autem od 11 lat i od 192 000 km do 290 000 km...Jak ostatnio zacząłem czytać na forum o innych silnikach itp. to łapię się za głowę i już naprawdę nie wiem czy jest sens się w inny silnik pakować:) a wybór jeśli chodzi o "Subaru bez ramek" nie jest zbyt duży, więc silnik to generuje dodatkowy problem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 18 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2022 W dniu 16.08.2022 o 20:49, Lipton napisał: No, a teraz poważnie. Co z ej25 jest nie tak poza UPG? Muszę zmienić auto i celuję w 2.5. U mnie UPG padło po 250 000 km, więc raz na taki przebieg jestem w stanie przeżyć ten wydatek. Poza tym przy silniku nic się nie dzieje, a jeżdżę tym autem od 11 lat i od 192 000 km do 290 000 km...Jak ostatnio zacząłem czytać na forum o innych silnikach itp. to łapię się za głowę i już naprawdę nie wiem czy jest sens się w inny silnik pakować:) a wybór jeśli chodzi o "Subaru bez ramek" nie jest zbyt duży, więc silnik to generuje dodatkowy problem. ja też nie wiem, niby jest to rozwiercony 2.0 ale kurła, poza większą szansą na prosty w naprawi upg; to ja nie widzę różnicy. A w jeździe różnica ogromna. 2.0 nie zaszczycę spojrzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 19 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2022 W dniu 18.08.2022 o 02:13, Vercy napisał: A w jeździe różnica ogromna. Serio taka ogromna? Nawet, gdyby kupić coś takiego na przeczekanie, dopóki nie znajdę 2.5, to w międzyczasie szlag mnie trafi, albo zawałem skończę, jeśli lubię dynamiczną jazdę? Czy da się przeżyć te kilka-kilkanaście miesięcy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 19 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2022 (edytowane) jeśli 2.0 będzie z skrzynią automatyczną 4AT to będzie to jeździć.. a raczej będzie się to toczyć. Jazda 2.0 manualem na reduktorze w terenie górzystym daje dobre rezultaty. 2.5 na Skrzyni automatycznej 4AT w górach sobie średnio radzi mamy za duże przeskoki na przełożeniach. Moja rada nie skupiaj się tylko i wyłącznie na silniku.. 2.0 trudniej kupić w dobrym stanie technicznym ze względu na większe zainteresowanie... Moim zdaniem problemem silników EJ 20-25 jest ich duży przebieg zużycie oraz: Wadliwe chłodnice/ korki na chłodnicy jeśli silnik nie ma odpowiedniego chłodzenia to każdy ulegnie awarii jazda na nie prawidłowej mieszance paliwowo powietrznej czy to kwestia ustawienia luzów zaworowych czy kwestia nie właściwego dawkowania PB czy LPG W przypadku EJ 25 z reguły większy apetyt na olej i brak kontroli jego poziomu przez właściciela. U mnie dwa EJ 25 mają ponad 300k w jednym z nich jest wyciek oleju z pod uszczelki drugi jest suchy. Oba według mojej wiedzy mają jeszcze nie zmieniane uszczelki. Według moich obserwacji tylne cylindry (od ściany grodziowej silnika) mają trudniej bardziej się przegrzewają. we wszystkich moich samochodach większe korekty luzów zaworowych muszę robić na tych cylindrach. EJ 25 generuje znacznie więcej ciepła od EJ 20. i tutaj myślę że H6 ma jeszcze trudniej choć takiego silnika nie miałem okazji dłużej użytkować. EJ 22 z racji swojej budowy powinno być najtrudniejsze do zabicia nawet podczas przegrzania Edytowane 19 Sierpnia 2022 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 @SubaruLPGDzięki za szeroką analizę. Niemniej niekoniecznie rozwiązało to moje dylematy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart81 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2022 W dniu 5.08.2022 o 22:38, carfit napisał: Najmniej awaryjny jest silnik o którym użytkownik mniej wie i nie kombinuje na własną ręke, a w szczególności nie czyta forum i innych porad z FB. . Wtedy zaczynają się kłopoty Popieram w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się