Skocz do zawartości

Najbardziej niezawodny silnik 1998-2015


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

Pany, obiektywnie rzecz biorąc, który silnik jest najbardziej niezawodny LUB da się łatwo zabezpieczyć przed psuciem?

 

Lub innymi słowy, który wytrzyma większy przebieg przy minimalnym nakładzie pracy

 

(Oczywiście zakładam poprawny serwis)

 

2.5 NA czy 2.0R ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś o tym rozmawiałem z mechanikiem i finalnie stanęło na tym że EJ20 2.0NA SOHC czyli te ~120koni. EJ20 2.0NA DOHC (~160koni) naotmiast ma złą sławę przez to zamualnie ale to jest do ogarnięcia w miarę tanio i jednorazowo a tak to śmiga sobie dzielnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Narrator napisał:

Pytanie: 2.5NA czy 2.0R ?

 

Odpowiedzi: 2.2NA i 2.0NA

 

:biglol:

 

2.0 TFSI

A tego na dole już nie zauważyłem , sugerowałem się nagłówkiem  od 1998 a że były produkowane do 2001 to się łapią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tinuviel napisał:

kiedyś o tym rozmawiałem z mechanikiem i finalnie stanęło na tym że EJ20 2.0NA SOHC czyli te ~120koni. EJ20 2.0NA DOHC (~160koni) naotmiast ma złą sławę przez to zamualnie ale to jest do ogarnięcia w miarę tanio i jednorazowo a tak to śmiga sobie dzielnie. 

W 125KM to chyba tak po prostu się nie ogarnie. No może gdyby zrobić operację z EGR. W 158KM to i owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd najazd na 2,5 NA' silnik sam w sobie ma prostą wadę z uszczelką, ale rekompensuje tym że w SOHC tańsza regulacja luzów, ma też lepsze branie od dołu niż 2.0..

 

Ale widzę że generalnie uważacie że jak brać silnik sam, to USA>Eur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vercy napisał:

Pany, obiektywnie rzecz biorąc, który silnik jest najbardziej niezawodny LUB da się łatwo zabezpieczyć przed psuciem?

 

Lub innymi słowy, który wytrzyma większy przebieg przy minimalnym nakładzie pracy

 

(Oczywiście zakładam poprawny serwis)

 

2.5 NA czy 2.0R ?

 

 

Najmniej awaryjny jest silnik o którym użytkownik mniej wie i nie kombinuje na własną ręke, a w szczególności nie czyta forum i innych porad z FB. ;). Wtedy zaczynają się kłopoty :biglol:

Edytowane przez carfit
  • Haha 3
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, carfit napisał:

Najmniej awaryjny jest silnik o którym użytkownik mniej wie i nie kombinuje na własną ręke, a w szczególności nie czyta forum i innych porad z FB. ;). Wtedy zaczynają się kłopoty :biglol:

 

Takie H6 2.7 powinno być idealne. Nikt tego nie ma, nie ma komu marudzić że się coś w nim psuje;) 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No, a teraz poważnie. Co z ej25 jest nie tak poza UPG? Muszę zmienić auto i celuję w 2.5. U mnie UPG padło po 250 000 km, więc raz na taki przebieg jestem w stanie przeżyć ten wydatek. Poza tym przy silniku nic się nie dzieje, a jeżdżę tym autem od 11 lat i od 192 000 km do 290 000 km...Jak ostatnio zacząłem czytać na forum o innych silnikach itp. to łapię się za głowę i już naprawdę nie wiem czy jest sens się w inny silnik pakować:) a wybór jeśli chodzi o "Subaru bez ramek" nie jest zbyt duży, więc silnik to generuje dodatkowy problem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2022 o 20:49, Lipton napisał:

No, a teraz poważnie. Co z ej25 jest nie tak poza UPG? Muszę zmienić auto i celuję w 2.5. U mnie UPG padło po 250 000 km, więc raz na taki przebieg jestem w stanie przeżyć ten wydatek. Poza tym przy silniku nic się nie dzieje, a jeżdżę tym autem od 11 lat i od 192 000 km do 290 000 km...Jak ostatnio zacząłem czytać na forum o innych silnikach itp. to łapię się za głowę i już naprawdę nie wiem czy jest sens się w inny silnik pakować:) a wybór jeśli chodzi o "Subaru bez ramek" nie jest zbyt duży, więc silnik to generuje dodatkowy problem.

ja też nie wiem, niby jest to rozwiercony 2.0 ale kurła, poza większą szansą na prosty w naprawi upg; to ja nie widzę różnicy. A w jeździe różnica ogromna. 2.0 nie zaszczycę spojrzeniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2022 o 02:13, Vercy napisał:

A w jeździe różnica ogromna.

Serio taka ogromna? Nawet, gdyby kupić coś takiego na przeczekanie, dopóki nie znajdę 2.5, to w międzyczasie szlag mnie trafi, albo zawałem skończę, jeśli lubię dynamiczną jazdę? Czy da się przeżyć te kilka-kilkanaście miesięcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli 2.0 będzie z skrzynią automatyczną 4AT to będzie to jeździć.. a raczej będzie się to toczyć.

Jazda  2.0 manualem na reduktorze w terenie górzystym daje dobre rezultaty.  2.5 na Skrzyni automatycznej 4AT w górach sobie średnio radzi mamy za duże przeskoki na przełożeniach.

 

Moja rada nie skupiaj się tylko i wyłącznie na silniku.. 2.0 trudniej kupić w dobrym stanie technicznym ze względu na większe zainteresowanie...

 

Moim zdaniem problemem silników EJ 20-25 jest ich duży przebieg zużycie oraz:

Wadliwe chłodnice/ korki na chłodnicy jeśli silnik nie ma odpowiedniego chłodzenia to każdy ulegnie awarii

jazda na nie prawidłowej mieszance paliwowo powietrznej czy to kwestia ustawienia luzów zaworowych czy kwestia nie właściwego dawkowania PB czy LPG

W przypadku EJ 25 z reguły większy apetyt na olej i brak kontroli jego poziomu przez właściciela.

 

U mnie dwa  EJ 25 mają ponad 300k w jednym z nich jest wyciek oleju z pod uszczelki drugi jest suchy. Oba według mojej wiedzy mają jeszcze nie zmieniane uszczelki.

 

 

Według moich obserwacji tylne cylindry (od ściany grodziowej silnika) mają trudniej bardziej się przegrzewają. we wszystkich moich samochodach większe korekty luzów zaworowych muszę robić na tych cylindrach.

EJ 25 generuje znacznie więcej ciepła od EJ 20. i tutaj myślę że H6 ma jeszcze trudniej choć takiego silnika nie miałem okazji dłużej użytkować.

 

EJ 22 z racji swojej budowy powinno być najtrudniejsze do zabicia nawet podczas przegrzania 

 

 

 

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...