Skocz do zawartości

Narrator

Użytkownik
  • Zawartość

    206
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Narrator

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 20.10.1982

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  1. Pozycja czujnika spalania stukowego

    Najlepiej pod kontem BZ WBK
  2. zdejmowanie kolektora dolotowego N/A

    A te poprzednie wartości mierzyłeś na rozgrzanym silniku, czy na zimnym?
  3. zdejmowanie kolektora dolotowego N/A

    W kolektorze przy wyłączonym silniku jest ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu czyli ok. 100 kPa manifold relative to ciśnienie przy założeniu że w kolektorze na wyłączonym silniku jest 0 kPa, dlatego na wolnych obrotach masz wartość ujemną bo zasysane powietrze tworzy podciśnienie (w Twoim przypadku -72 kPa). manifold absolute to ciśnienie jakie rzeczywiście jest w danym momencie w kolektorze, czyli atmosferyczne pomniejszone o to co zasysa silnik. Czyli jak dodasz wartości wartości bezwzględne relative + absolute to wyjdzie 72 + 29 = 101 kPa (1001 hPa) czyli ciśnienie atmosferyczne jakie było w momencie pomiaru W każdym bądź razie u Ciebie na wolnych obrotach jest 29 kPa czyli dobrze. A na obciążeniu nie ma co sprawdzać bo z tym jest różnie. Jakbyś zobaczył wykres to na wyjściu będziesz miał 29 kPa, w momencie jak dodasz gaz to na chwile będzie malało a później gwałtownie wzrośnie. Mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie pokazuje ciśnienie na wyłączonym silniku aby się upewnić czy czujnik jest ok. ale z tego prostego dodawania widać że raczej jest.
  4. Chora akcja

    Czujnik prawdopodobnie będzie przy ręcznym ale zwarcie mogło zrobić się gdzieś na trasie od czujnika do komputera.
  5. zdejmowanie kolektora dolotowego N/A

    Spróbuj sprawdzić jakie masz ciśnienie w dolocie. Na wyłączonym zapłonie powinno być 73.3 — 106.6 kPa a na biegu jałowym 20.0 — 46.7 kPa Jeżeli będzie w tych granicach to wg. mnie uszczelki są w porządku.
  6. zdejmowanie kolektora dolotowego N/A

    Przewody pompy wspomagania są przykręcone do osłony wtryskiwaczy od strony pasażera i je musisz odkręcić. Później pompę razem ze zbiorniczkiem przenieść na lewą stronę tak aby móc wyjść dolot. Alternator lepiej też wykręcić, toż to jedna śrubka. Kompresor może zostać. W weekend powinieneś ogarnąć.
  7. zdejmowanie kolektora dolotowego N/A

    I pamiętaj żeby przed demontażem pozbyć się ciśnienia w układzie paliwowym. No i nie wiem jak z płynem chłodniczym bo jak ja demontowałem to miałem układ pusty ale trochę pewnie trzeba spuścić. A dolot dokręca się z momentem 25 Nm Możesz też przy okazji sprawdzić jak wtryskiwacze działają.
  8. EJ16 na EJ25

    a ECU może wtedy zostać czy trzeba zmienić?
  9. Spoiler

    Dzięki
  10. Spoiler

    Nie chciałem tworzyć nowego tematu. Czy ktoś z Was orientuje się co to jest za spoiler?
  11. Jaki olej do wspomagania GC

    Ja zmieniałem tak. Świetna metoda. Zalałem Prestone i pompa zaczęła pracować lżej i ciszej. A odpowietrza się poprzez kręcenie kierownicy od skrajnej do skrajnej pozycji.
  12. filtr paliwa

    Sprawdź przy kielichu amortyzatora po stronie kierowcy.
  13. Wtryskiwacze - kilka pytań

    Stukanie jakby minimalnie cichsze ale może sobie wmawiam. W każdym bądź razie nadal je słychać więc najwyraźniej tak jak Carfit pisał - luzy na prowadnicy zaworów. Mam logi z tymi parametrami ale szczerze mówiąc średnio wiem jak je zinterpretować. AFR zawsze dążyło do 14.7, martwiły mnie tylko korekty czasu wtrysku które wynosiły od -14 do -16 przy przyśpieszaniu. Muszę zrobić logi po wymianie wtryskiwaczy i porównać. Wg. mnie jeden z wtryskiwaczy był uszkodzony i przeciekał albo źle lał paliwem i się całe nie spalało. Ale to tylko takie gdybanie człowieka bez większych merytorycznych podstaw Ja zawsze mogę gdzieś podjechać. Czasem jak się nudzę w weekend to jeżdżę po poznaniu bez większego celu
  14. Wtryskiwacze - kilka pytań

    Z obrotami nigdy nie miałem problemów, stabilnie utrzymuję 725rpm na jałowym. Co do kierownicy to od zawszę czuję takie niewielkie "mrowienie", gdyby nie to, nie wiedziałbym że silnik pracuję
  15. Wtryskiwacze - kilka pytań

    Trochę źle sformułowałem pytanie. Generalnie chodziło mi o to skąd np. Romraider bierze ten parametr jakim jest czas otwarcia wtryskiwaczy. Po waszych postach już wiem. Na podstawie informacji z różnych czujników ECU wylicza czas otwarcia w ms i tak steruje wtryskiwaczami. Ten wyliczony czas (który jest taki sam dla każdego z wtryskiwaczy) możemy sobie podejrzeć za pomocą programów w stylu Romraider. Pytałem z czystej ciekawości. Nie mam zamiaru nic grzebać, chcę wiedzieć jak mój samochód działa Jeżeli chodzi o podmianę wtryskiwaczy. Zrobiłem to dlatego że od jakiegoś czasu podczas hamowania silnikiem paliwo dopalało mi się w wydechu i głośno strzelało oraz wzrosło spalanie. Jestem właśnie świeżo po przejażdżce i mogę stwierdzić że strzelanie ustało a poza tym (czego w ogóle nie oczekiwałem) samochód zaczął lepiej się zbierać Wymieniłem wszystkie 4 wtryski. Były trochę młodsze od moich. Nie wiem co jest z moimi nie w porządku ale zakładam że to w nich tkwił problem. Jestem ciekaw jeszcze jak będzie ze spalaniem...
×