Jump to content

Narrator

Użytkownik
  • Content Count

    509
  • Joined

  • Last visited

About Narrator

  • Rank
    ..:: Profi ::..
  • Birthday 01/20/2018

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Impreza 2.0 na

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To jest zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy wysokich prędkościach obrotowych wału i dużych temperaturach wewnątrz skrzyni korbowej wytwarza się ciśnienie które musi znaleźć gdzieś ujście aby nie rozpieprzyło wszystkiego w p... W Twoim przypadku (silnik ej251?) zawór PCV znajduje się na kolektorze ssącym i jest do niego podłączony wąż który biegnie właśnie ze skrzyni korbowej.
  2. Łatwiej silnik 2.2 wsadzić w miejsce 1.6
  3. Czym myjesz plastiki że dolot tak świeci?
  4. A odmy sprawdzałeś czy są drożne? Zawór pcv?
  5. Jak też miałem problem z twardością sprzęgła. Tym bardziej że jeżdżę na zmianę renault clio a tam pedał wciska się bez żadnego oporu. Wymiana sprzęgła sprawiła tak na oko 2 razy lżejszą pracę. Wydaje mi się że największe znaczenie ma tutaj smarowanie trzpienia po którym przesuwa się łożysko oporowe. Ja wszystko dokładnie oczyściłem, wypolerowałem trzpień i zastosowałem jakiś smar z molibdenem. Są jeszcze specjalne stalowe tuleje sprzedawane w zestawie z łożyskiem oporowym ale poprawa jest na tyle znikoma że chyba szkoda kasy. Jeżeli chodzi o producenta to generalnie exedy robi zestawy sprzęgieł które sprzedawane są jako oryginalne oraz zamienniki. Jedyna różnica polega na tym że w zestawie oryginalnym tarcza sprzęgła posiada podwójne sprężyny które teoretycznie mają niwelować szarpanie w trakcie zmiany biegów. Docisk jest jednakowy w obydwu zestawach. Osobiście jeździłem na jednym i drugi i żadnej różnicy nie zauważyłem. Cena oryginału 1100 zł, zamiennika 600 zł a producent ten sam. Warto też wymienić płyn w układzie. Wysprzęglika bym do tego nie mieszał. Jak zaczyna szwankować to sprzęgło bierze oraz niżej aż w końcu nie można wrzucić biegu.
  6. @kudlatypawelek spróbuj tutaj http://www.jrb.com.pl/galeria
  7. Narrator

    wałek rozrządu

    ej25 to grupa silników 2.5 l. W grupie tej znajdują się silniki z jednym wałkiem rozrządu (SOHC) np. ej251, ej253 oraz z dwoma wałkami (DOHC) takie jak ej255 https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ25
  8. I jak to ma się do silnika o który pyta halinka?
  9. http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g12/type_9/engine_electronic/spark_plug_and_high_tension_cord/illustration_1/ Nie będzie to nr 3 na obrazku?
  10. A kable zapłonowe masz dobre? Świece? Iskry brakuje tylko na 2?
  11. Przecież Impreza 125 km 2002 r. ma jedną cewkę na górze kolektora dolotowego. Co rozumiesz przez cewkę na 2 cylindrze?
  12. Ssące 0,2 mm Wydechowe 0,25 mm Skąd jesteś?
  13. Mam taki używany sprawny ori. Dzisiaj poszukam. Jak jesteś zainteresowany to oddam za piwo.
  14. Nic się nie ukręci. Wszystkie półosie, wał napędowy, wałek sprzęgłowy i główny w skrzyni są takie same między 1.6 i 2.0. Poza tym co ta za moce są w 2.0 czy 2.5 żeby coś się miało ukręcić Na forach amerykańskich ludzie piszą ze z powodzeniem jeżdżą z silnikami 2.5 z komputerami od 2.0. Poszukaj gdzieś info jak to jest z kompem od 1.6. Ale ja dla świętego spokoju ECU bym zmienił. Szukaj silników ej201, ej251 albo ej253 ale do 2006 r. bez zmiennych faz.
×
×
  • Create New...