Skocz do zawartości

Team Japan - czyli na ratunek silnikom spalinowym -


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Team Japan to nowy sojusz w skład którego wchodzi Toyota, Mazda, Subaru, Kawasaki i Yamaha. Pięć japońskich marek zamierza wspólnie poszukać alternatyw dla napędu elektrycznego zarówno w samochodach osobowych, jak i jednośladach.

 

Inicjatywę zapoczątkowano i przedstawiono 13 listopada 2021 roku podczas konferencji prasowej na torze Okayama. Toyota pokazała tam wyścigową Corollę z napędem wodorowym, która będzie startować w zawodach wytrzymałościowych Super Taikyu Series. Do projektu przyłączyło się również Subaru.

 

Z kolei Mazda przy wsparciu Toyoty zamierza przedstawić 1,5-litrową jednostkę Skyactiv-D zasilaną biodieslem. Silnik również może znaleźć zastosowanie w motorsporcie. W sojuszu znajdziemy też Yamahę, która będzie uczestniczyć w projektach dotyczących napędu wodorowego dla aut i motocykli. Kawasaki zajmie się podobną tematyką, choć tylko w jednośladach.

 

Teraz nie pozostaje nic innego, jak czekać na pierwsze efekty współpracy. Widać, że Japończycy są pewni swego i nie zamierzają rozstawać się z silnikami spalinowymi. Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie, główną rolą sojuszu jest zapewnienie klientom większego wyboru. Ma być to alternatywa dla aut elektrycznych, które przez wiele marek są obecnie postrzegane i promowane jako jedyna, słuszna droga.

 

 

https://e.autokult.pl/42964,elektryki-to-nie-jedyna-droga-5-japonskich-marek-chce-rozwijac-paliwa-alternatywne

 

 

Myślicie że dadzą radę? 

  • Super! 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skolonizowanej przez eko terrorystów Europie będzie ciężko, jak kolejne kraje deklarują wprowadzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych. Chyba że trafi się kilka razy kaboom w sieciach energetycznych, już wspominane tu zakazy ładowania BEV w określonych godzinach i społeczeństwo się obudzi ze snu. Wtedy dobry marketing z eko paliwami i może być różnie.

Jak Toyka hybrydy wprowadzała to był śmiech i politowanie. A teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jaca68 napisał:

W skolonizowanej przez eko terrorystów Europie będzie ciężko, jak kolejne kraje deklarują wprowadzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych. Chyba że trafi się kilka razy kaboom w sieciach energetycznych, już wspominane tu zakazy ładowania BEV w określonych godzinach i społeczeństwo się obudzi ze snu. Wtedy dobry marketing z eko paliwami i może być różnie.

Jak Toyka hybrydy wprowadzała to był śmiech i politowanie. A teraz?

 

Zmienią ustalenia i zapis, i silniki spalinowe zero-emisyjne jak wodorowe, czy co jeszcze team Japan wymyśli, podepną pod te umowy. Chyba że lobby europejskich producentów się zezłości, że poszli w elektryfikacje a Japończycy idąc inną drogą są na na wygranej pozycji, więc będą chcieli im zaszkodzić na runku Europejskim. 

 

Polityka, polityka i jeszcze raz wielkie pieniądze. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończycy mają taką dobrą równoważnię między tradycjami, a nowoczesnymi technologiami, dzięki czemu - moim zdaniem - to im pozwoliło wyprzedzić resztę konkurencji w sprawie elektryfikacji pojazdów, co za tym idzie, mają większe możliwości w wprowadzaniu nowych modeli spalinowych. Ciekawy temat do obserwacji :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na poziom rozwoju technologicznego oraz świadomości społecznej to w Europie raczej niczego już nie dożyjemy. Popatrzcie na rozwój i jakość sieci kolejowej...najbardziej chyba obecnie ekologicznego i szybkiego środka transportu, gdzie jest w tym temacie Japonia (i Chiny), a gdzie Europa (a co dopiero USA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Dracula napisał:

Grupa vag twierdzi ze 2040r jest nierealnym by zrezygnowac z silnikow spalinowych na rzecz elektrykow.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Grupa VAG to niech lepiej zakończy wypłatę odszkodowań za swoje matactwa - na razie tylko USA i Niemcy zostały zaspokojone w 100%. :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa VAG to niech lepiej zakończy wypłatę odszkodowań za swoje matactwa - na razie tylko USA i Niemcy zostały zaspokojone w 100%. :OO:
To pomijam. Chodzi o to ze jesli taki moloch mowi ze nie ma szans na to co se eko terrorysci wymyslili to jest szansa

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, chojny napisał:

 

Zmienią ustalenia i zapis, i silniki spalinowe zero-emisyjne jak wodorowe, czy co jeszcze team Japan wymyśli, podepną pod te umowy. Chyba że lobby europejskich producentów się zezłości, że poszli w elektryfikacje a Japończycy idąc inną drogą są na na wygranej pozycji, więc będą chcieli im zaszkodzić na runku Europejskim. 

 

Polityka, polityka i jeszcze raz wielkie pieniądze. 

Auta wodorowe (jak Mirai) już są podpięte, bo to sa auta alektryczne, tylko z innym źródłem pradu. Co do biopaliw, paliwa syntetycznego, to może to przejdzie w sporcie, czy autach sportowych na małą skalę, ale nie w yarisach dla przeciętnego użytkownika. 

Dla tych co się martwię skąd wezmą prąd, od lat odpowiedź jest niezmiennie ta sama: z gniazdka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krist napisał:

Dla tych co się martwię skąd wezmą prąd, od lat odpowiedź jest niezmiennie ta sama: z gniazdka

 

No nie za bardzo - w Niemczech już jest problem z ładowaniem pojazdów ponieważ ciągną one za dużo prądu, a sieć nie jest i nie będzie do tego przystosowana.

Ładowanie pojazdów elektrycznych to jest potężne obciążenie dla sieci, a w polskich realiach tego zupełnie nie widzę. Aktualnie mamy już problemy bez aut elektrycznych.

Pewnie gdyby na jednym eko-osiedlu wszyscy podłączyli auta do ładowania na noc to już by zabili sieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Good luck. Politycy ktorzy jak zwykle nie maja pojecia o czym mowia wmowili juz wystarczajacej iloscu populacji ze ratunkim zaglady na swiecie sa samochody elektryczne,  dokladnie na takie samej zasadzie jak spece od marketingi wmowili nam ze kazdy musi jezdzic SUVem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, turdziGT napisał:

Good luck. Politycy ktorzy jak zwykle nie maja pojecia o czym mowia wmowili juz wystarczajacej iloscu populacji ze ratunkim zaglady na swiecie sa samochody elektryczne,  dokladnie na takie samej zasadzie jak spece od marketingi wmowili nam ze kazdy musi jezdzic SUVem.

 

Mnie nie wmówili...ani elektryków ani SUV-ów :upside-down-face_1f643-small:

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 16.11.2021 o 15:57, chojny napisał:

Chyba że lobby europejskich producentów się zezłości, że poszli w elektryfikacje a Japończycy idąc inną drogą są na na wygranej pozycji, więc będą chcieli im zaszkodzić na runku Europejskim. 

To raczej nie nastąpi. Był taki projekt aby zakazać silników spalania wewnętrznego, ale Niemcy się nie zgodziły wskazując na nowe technologie pozyskiwania paliw syntetycznych. W całym procesie suma emisji CO2 (= od wytworzenia do spalenia) wynosi 0.

Jest kilka różnych technologii. Jedną z nich promuje Porsche, które już zainwestowało w produkcje takich bezemisyjnych (w kontekście CO2) paliw w Chile ( zamierzają z tamtejszej fabryki importować takie paliwa).

Jak by nie było - gdyby w Polsce zaczęto tankować do samochodów syntetyczny alkohol (to jedno z rozwiązań), to sukces rynkowy pewny :coffee:

   

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie nastąpi. Był taki projekt aby zakazać silników spalania wewnętrznego, ale Niemcy się nie zgodziły wskazując na nowe technologie pozyskiwania paliw syntetycznych. W całym procesie suma emisji CO2 (= od wytworzenia do spalenia) wynosi 0.
Jest kilka różnych technologii. Jedną z nich promuje Porsche, które już zainwestowało w produkcje takich bezemisyjnych (w kontekście CO2) paliw w Chile ( zamierzają z tamtejszej fabryki importować takie paliwa).
Jak by nie było - gdyby w Polsce zaczęto tankować do samochodów syntetyczny alkohol (to jedno z rozwiązań), to sukces rynkowy pewny :coffee:
   
Szkoda gorzaly w polsce

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo, jest to bardzo dobra inicjatywa. Ostatnimi czasy jedyny trend który jest lobbowany to elektromobilność, natomiast z punktu widzenia ekologii, chodzi o to, aby nie emitować CO2 z paliw kopalnych, ponieważ to powoduje dodatnie sprzężenie zwrotne. Natomiast jeżeli w cyklu produkcyjnym paliwa, najpierw zwiążemy CO2 w paliwie właśnie a następnie je spalimy, to bilans wychodzi na zero. Technologia wodorowa, pomijając fakt, że nie emituje CO2 wcale, przy tym nie potrzebuje tak dużych nakładów w pierwiastkach rzadkich, takich jak np. lit, którego jest mało, a jego wydobycie, obróbka i utylizacja/recykling generuje ogromne szkody dla środowiska.

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, st981777 napisał:

Zasadniczo, jest to bardzo dobra inicjatywa. Ostatnimi czasy jedyny trend który jest lobbowany to elektromobilność, natomiast z punktu widzenia ekologii, chodzi o to, aby nie emitować CO2 z paliw kopalnych, ponieważ to powoduje dodatnie sprzężenie zwrotne. Natomiast jeżeli w cyklu produkcyjnym paliwa, najpierw zwiążemy CO2 w paliwie właśnie a następnie je spalimy, to bilans wychodzi na zero. Technologia wodorowa, pomijając fakt, że nie emituje CO2 wcale, przy tym nie potrzebuje tak dużych nakładów w pierwiastkach rzadkich, takich jak np. lit, którego jest mało, a jego wydobycie, obróbka i utylizacja/recykling generuje ogromne szkody dla środowiska.

 

Dlatego właśnie tak cieszy decyzja i prace nad projektem Team Japan. Dobrze mieć alternatywę. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, st981777 napisał:

Zasadniczo, jest to bardzo dobra inicjatywa. Ostatnimi czasy jedyny trend który jest lobbowany to elektromobilność, natomiast z punktu widzenia ekologii, chodzi o to, aby nie emitować CO2 z paliw kopalnych, ponieważ to powoduje dodatnie sprzężenie zwrotne. Natomiast jeżeli w cyklu produkcyjnym paliwa, najpierw zwiążemy CO2 w paliwie właśnie a następnie je spalimy, to bilans wychodzi na zero. Technologia wodorowa, pomijając fakt, że nie emituje CO2 wcale, przy tym nie potrzebuje tak dużych nakładów w pierwiastkach rzadkich, takich jak np. lit, którego jest mało, a jego wydobycie, obróbka i utylizacja/recykling generuje ogromne szkody dla środowiska.

Właśnie z tego powodu, że cała komunikacja autobusowa, zwłaszcza ta miejska, powinna opierać się na wodorze...z tankowaniem nie byłoby problemu bo oni i tak robią to "w bazie", gdzie spokojnie można stworzyć całą infrastrukturę pod to paliwo.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...