Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Jaca68 napisał:

I baterie słoneczne na dachu.

 

W mojej ocenie świetne rozwiązanie, dziwne że nie praktykowane dotąd w innych markach. Sprawy nie załatwi, ale na np. "powrót z pracy" będzie za darmochę i eko. Dodatkowo zasili inne systemy pokładowe, jak np. klima.

Należy też założyć, że nie każde auto ma swój garaż. Czasami nawet stoją pod chmurką....w tym wypadku lepiej pod słoneczkiem ;) kilka dni. Wtedy to już dobije do pełna.

 

Zresztą bateria na dachu, sprawdza się  jako samowystarczalne rozwiązanie nawet w podróżach transoceanicznych ;) 

 

Silent 55 – napędzany słońcem luksusowy jacht. Ultrabogaci mogą być  bardziej eko - Portal Technologiczny

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adi napisał:

W mojej ocenie świetne rozwiązanie, dziwne że nie praktykowane dotąd w innych markach.

 

Myślę, że trzeba je traktować bardziej w kategoriach marketingowych. W samochodzie mogą być źródłem potencjalnych problemów (grad, nisko przelatujące kamienie itd). A uzysk energii raczej niewielki. Za mała powierzchnia.

 

Duży panel fotowoltaiczny o rozmiarach około 120 x 190 cm daje w idealnych warunkach moc około 450W. Pracujący na płasko około 30% mniej. Myślę, że realna moc tego w samochodzie, to około 250W.

 

4 godziny temu, Adi napisał:

w tym wypadku lepiej pod słoneczkiem ;) kilka dni. Wtedy to już dobije do pełna.

 

Nierealne. żeby uzyskać 1 kWh potrzeba 4 h nasłonecznienia w idealnych warunkach. Żeby naładować baterię o pojemności 60kWh potrzeba 240h idealnego nasłonecznienia.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Solterra będzie więc miało dwa silniki elektryczne, które wspólnie oddają kierowcy 218 KM i 336 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h ma zając 7,7 sekundy, a prędkość maksymalna będzie elektronicznie ograniczona do 160 km/h.

Podobnie jak Toyota, Subaru korzystać będzie z chłodzonej cieczą baterii o pojemności 71,4 kWh. Ma ona pozwolić na przejechanie do 450 km według normy WLTP.

No no

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Moc jak moc ale moment ma dosyć anemiczny, jak na elektryka.
Tylko 265 Nm dla ośki i 336 Nm dla wersji z dwoma silnikami
Nie będzie to może demon przyspieszeń jak Tesla ale 7,7 do setki to i tak jedno z najszybszych Subaru ostatnio ;)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawe, czy na pozostałe rynki też trafią modele FWD. W Polsce chyba nigdy nie były sprzedawane Subaru FWD?

 

Z Japońskiej strony po tłumaczeniu Google:

 

Nowa BEV „Soltera” ma zostać wprowadzona w Japonii, Stanach Zjednoczonych/Kanadzie, Europie, Chinach itd. do połowy 2022 roku.

[Główne specyfikacje Solterra (specyfikacje japońskie, zmierzone wartości wewnętrzne)]

 
  Samochód z napędem na przód Samochód AWD
Długość całkowita x szerokość x wysokość (mm) 4,690×1,860×1,650
Długość wewnętrzna (mm) 1,940
Szerokość wewnętrzna (mm) 1,515
Wysokość wewnętrzna (mm) 1160 (specyfikacja dachu normalnego/słonecznego)
1145 (specyfikacja dachu szklanego)
Zdolność do jazdy (osoba) 5
Rozstaw osi (mm) 2,850
Minimalny promień skrętu (m) 5.7
Minimalna wysokość nad ziemią (mm) 210
Masa pojazdu (kg) 1,930~ 2,020~
Dopuszczalna masa pojazdu (kg) 2,205~ 2,295~
Przebieg jednego ładowania (tryb WLTC, standard w Japonii) (km) Około 530 Około 460
silnik rodzaje Silnik synchroniczny prądu przemiennego
Maksymalna moc (przód) (kW) 150 80
Maksymalna moc (tył) (kW) - 80
Maksymalna moc (system) (kW) 150 160
Bateria zasilająca rodzaje Bateria litowo-jonowa
Całkowita energia elektryczna (kWh) 71.4
Napięcie całkowite (V) 355
Maksymalna moc ładowarki AC (kW) 6.6
Maksymalna moc ładowarki DC (kW) Maksymalnie 150
Sterowniczy Równoległe elektryczne wspomaganie kierownicy
Rodzaj zawieszenia [przód/tył] Sprężyna śrubowa typu Strut / Sprężyna śrubowa z podwójnym wahaczem
Hamulec [przód / tył] Wentylowana tarcza / wentylowana tarcza
Ruchoma droga Napęd na przednie koła Napęd na wszystkie koła
koło 18-calowe koło 18-calowe koło
20-calowe koło
rozmiar opony 235/60R18 235/60R18
235/50R20

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Szkoda, że ładowarka AC tylko 6kW.

 

A DC, to dzisiejsze "tylko" 150.

Czy oni nie widzą, gdzie jest konkurencja? 

I czy wszystkie nowe propozycje muszą mieć szkaradny wygląd crossovera? 

Klasyczny sedan, kombi to już archaizm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Czym będzie się różnił on od toyoty prócz loga? 

Tylnymi lampami, może przednie też, nie wiem czy nie plastikami przy kołach. Natomiast jestem ciekawy Eyesight... nigdzie go nie widzę. 

 

7 godzin temu, Adi napisał:

Czy oni nie widzą, gdzie jest konkurencja? 

Jak chcą to wiedzą, ale Japończycy mają swój sposób myślenia i filozofię działania. W sumie fajnie byłoby posłuchać czemu takie a nie inne założenia konstrukcji/parametrów układu elektrycznego przyjęto. Może wynika to z ograniczeń akumulatora, może są jakieś plusy w zamian.

7 godzin temu, Adi napisał:

Klasyczny sedan, kombi to już archaizm?

Zazwyczaj debiut nowej platformy robi się tam, gdzie jest szansa na największą sprzedaż by zwrócić koszty projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

Tylnymi lampami, może przednie też, nie wiem czy nie plastikami przy kołach. Natomiast jestem ciekawy Eyesight... nigdzie go nie widzę. (...)

Niestety, wydaje mi się, że nie będzie EyeSight, tylko ewentualnie coś od Toyoty. Zobaczcie pewną prawidłowość, że jeśli liderem konsorcjum jest Subaru (BRZ/GR86) to mechanika i najważniejsze systemy głównie pochodzi od Subaru (silnik boxer, EyeSight, skrzynia biegów oraz większość detali w środku auta) a jesli liderem jest Toyota (BEV) to jest więcej jej rozwiązań jak przyciski w środku i pewnie jakiś ich system wspomagaczy, a szkoda bo ten w Lexusie jest tragiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aflinta napisał:

Jak chcą to wiedzą, ale Japończycy mają swój sposób myślenia i filozofię działania. W sumie fajnie byłoby posłuchać czemu takie a nie inne założenia konstrukcji/parametrów układu elektrycznego przyjęto. Może wynika to z ograniczeń akumulatora, może są jakieś plusy w zamian.


Tyle, że projektowanie powinno  się odbywać w drugą stronę - zakładamy cele (załóżmy, że takie jakie już dawno osiągnęła konkurencja albo lepsze i do tego dążymy).

A nie robimy coś, co było standardem kilka lat temu. 
Oczywiście zaraz do akcji wkroczą marketingowcy i ubiorą to w jakąś zgrabną teorię - ale nie o to chodzi. Świadomy klient to zweryfikuje.

 

Co do ładowania AC czyli głównie w domu, gdzie jest i będzie najtaniej.

Przy ładowarce 6 kW i tak dużej baterii będzie trwało długo. Ok, możesz się ładować całą noc ale są sytuacje kiedy trzeba to zrobić szybciej. 

Nawet „przedpotopowa” konkurencja ma ładowarki 11 albo 22 kW. Miejskie „budżetowe” Renault Zoe ma ładowarkę pokładową 22 kW.

Mając w domu odpowiednie przyłącze można go naładować  w 2 h.

 

Solterra - to miał być nowoczesny na wskroś samochód EV. Wrzucili parę nowinek a inne kluczowe elementy są mocno z tylu za konkurencją już w momencie premiery.

 

Jestem ciekaw tej ładowności. Patrząc na statystycznych Amerykanów, to będzie samochód dwuosobowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spawalniczy, logika jest prosta: Takie mamy mozliwosci, wiecej nie damy rady, ale klientowi wmowimy, ze wiecej nie potrzebuje ;) 

 

250 KM? Jest wiecej jak w kazdym nowym Subaru w EU

7,7 sek 0-100? Jest lepiej jak w kazdym nowym Subaru w EU

160 kmh max? - szybciej niz dozwolone w wiekszosci krajow EU :D

 

Czyli jest wiecej, jest lepiej i jest szybciej - popatrz marketing jest prosty, jak paleczki do sushi :D

 

Z drugiej strony chodzi mi po glowie takie pytanie: Jaki parametry chcialbym miec w elektryku? 

Kolega jezdzi Tesla S - ma okolo 500 KM i przyspieszenie ok. 4 sek (0-100). Pytanie po co, skoro to auto rodzinne. Tak, kopie kazdego na starcie spod swiatel i podczas wyprzedzania. Ale co z tego, jak od przyspieszenia maly mu w aucie rzyga i nie lubi za cholere tego auta. Zasieg tez nie jest jakis powalajacy: zima/lato 320-360 km. 

 

Jesli mialbym wybor:

 

500 KM, 300 km i 4 s. 0-100, to chyba wolalbym 300 KM, 500 km i 6 sek 0-100, a jesli zasieg bylby jeszcze lepszy, to nawet i 250 PS, 600-700 km i to nawet i te 8 sek bym strawil, bo w koncu to lepiej jak nic. 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał:

Kolega jezdzi Tesla S - ma okolo 500 KM i przyspieszenie ok. 4 sek (0-100). Pytanie po co, skoro to auto rodzinne. Tak, kopie kazdego na starcie spod swiatel i podczas wyprzedzania. Ale co z tego, jak od przyspieszenia maly mu w aucie rzyga i nie lubi za cholere tego auta. Zasieg tez nie jest jakis powalajacy: zima/lato 320-360 km. 

 

Ok, to pokaż na rynku innego elektryka, w podobnej cenie, który będzie miał podobny realny zasięg. Bo do osiągów nie ma co porównywać...a i do możliwości ładowania też*

 

*w Europie...tej na południe i zachód od tej naszej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spawalniczy napisał:

zakładamy cele

Nie wiemy jakie były założenia główne konstruktorów (bo o marketingowych czterech punktach jest w filmie). Poczekamy do połowy (drugiej) przyszłego roku i zobaczymy co się wykluje pod względem ceny, jak będzie pozycjonowane na tle konkurencji i jak obecne ograniczenia tutaj przytoczone będą faktycznie istotne. W końcu konkurencja jest całkiem spora i jest z kim porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...