Skocz do zawartości

Dyferencjał tył dołożenie LSD vs przełożenie główne


SubaruLPG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem, zagwozdkę mianowicie chciałem do mojego subaru legacy IV 2.0 NA dołożyć LSD które jest w OBK III(w tej budzie nie było 2.0NA). Niestety dziś po otwarciu dyferencjału z Legacy IV okazało się że przełożenie główne jest inne.

W OBK przełożenie jest 39/10 chyba a w legacy 37/9 (nie łatwo to odczytać)

moje pytanie jest następujące czy za przełożenie główne odpowiada wyłącznie koło zębate które zazębia się z wałkiem atakującym(na którym opisane jest przełożenie)??

 

Chciałbym przełożyć element na którym jest mechanizm różnicowy z sprzęgłem lepkościowym do mojego dyferencjału wymienić w tym elemencie jedynie koło zębate i zainstalować to w dyferencjale od legacy IV.

dołączam zdjęcia o jakich elementach mówimy

Ps według mojej wiedzy za przełożenie główne odpowiada w dyferencjale wyłącznie koło które jest na jednym ze zdjęć zdemontowane względem wałka atakującego.

Pozdrawiam

 

 

dyfobk.jpg

dyfrleg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SubaruLPG napisał:

czy za przełożenie główne odpowiada wyłącznie koło zębate które zazębia się z wałkiem atakującym(na którym opisane jest przełożenie)??

Nie wyłącznie. Przełożenie to stosunek ilości zębów jednego koła do do ilości drugiego.

Chyba,że wałki były jednakowe i tak to skrótowo piszesz.

Ale składanie przekładni z 2 używek to zły pomysł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kozi-24 napisał:

A ja zapytam jak rozpoznać dyferencjał z lsd bez odkręcania dekla? tęż bym chętnie zrobił taki przeszczep, tylko nie wiem jaki kupić żeby nie wtopić kasy.

 

Ponoć po czujniku temperatury który jest w LSD. Wtyczka wychodzi z tyłu dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, SubaruLPG napisał:

 

Sprzęgło lepkościowe jeśli jest to kształt koszyka z mechanizmem różnicowym jest inny(na pierwszej fotografii masz koszyczek z sprzęgłem lepkościowym)

 

Wiem dokładnie jak wygląda lsd tylko kupując w sieci dyfer żaden sprzedawca mi nie odkręci dekla i nie zrobi fot. Myślałem że z zewnątrz są jakieś oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy dyfer z OBK III w MT będzie posiadać sprzęgło lepkościowe.(przynajmniej tak twierdzą manuale ale niech ktoś to potwierdzi jeszcze)

Aby zrobić to kompletnie, należało by po przeszczepie sprawdzić luz na wyprowadzeniu napędu oraz zaznaczyć/sprawdzić zazębienie wałka atakującego względem dużego koła zębatego.

Tyle teorii, przyznam się szczerze że nie zrobiłem tego tak kompleksowo:OO:  samochód puki co jeździ a z tyłu nie dochodzi wycie terkotanie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Informacja dla potomnych:

Prawdopodobnie

Dyfer otwarty da się rozróżnić od tego z wiskozą zaglądając, wypinając jedną półoś.

 

Rozróżnić można to po wielkości ośki na której osadzone są koła zębate od mechanizmu różnicowego.

Postaram dołączyć zdjęcia.

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja dla potomnych:
Prawdopodobnie
Dyfer otwarty da się rozróżnić od tego z wiskozą zaglądając, wypinając jedną półoś.
 
Rozróżnić można to po wielkości ośki na której osadzone są koła zębate od mechanizmu różnicowego.
Postaram dołączyć zdjęcia.
 
Ale że jak?
Przeca półosie są takie same, czy do zwykłego dyfra czy LSD. Te wielowypusty są dłuższe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Ale że jak?
Przeca półosie są takie same, czy do zwykłego dyfra czy LSD. Te wielowypusty są dłuższe?

Zgaduję, że chodzi o ośki satelit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, miki_mi2 napisał:

Przecież wystarczy zakręcić dyfrem i jeśli kręcą sie w tą samą stronę to jest "blokada" a jeśli nie to nima.

Ciężko zakręcić dyfrem na allegro...

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
23 godziny temu, kozi-24 napisał:

A że tak zapytam czy taki jak na foto od forestera 2.0D 2009 będzie miał vlsd? niby ma czujnik temp.

Nie wiem skąd się wziął mit, że czujnik temperatury ma cokolwiek wspólnego z obecnością (lub nie) vLSD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...