Skocz do zawartości

Drgania całego samochodu Legacy IV


Adr1an

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałem się serdeczne przywitać z całym forum Subaru, gdyż to mój pierwszy post. Myślałem, że będzie w trochę innych okolicznościach, ale niestety to ja od razu potrzebuję pomocy :biglol:

Panowie, mam problem z drganiami, a wręcz telepaniem całego auta (efekt podobny do niedokrecoonych kół). Po uruchomieniu auta i spokojniej jeździe po mieście nic nie występuje, ale wystarczy, że wyskoczę na ekspresówkę i po około 3-4 km zaczyna tak tłuc w aucie, jakby koła były kwadratowe tudzież niedokręcone. Efekt tego telepania jest nawet podczas wyhamowywania z tych 140 do 0, ale wystarczy chwilę postać i można dalej jechać spokojnie w okolicach 90km/h.

Podczas odpuszcznia gazu, czy wciśnięciu sprzęgła telepanie byłoby jakby mniejsze. Na mój słuch dochodzi to z prawej tylnej części auta. 

Ale żeby nie było za różowo, auto było po kolizji i niedawno wróciło od mechanika. Dostało przednim i tylnym (oba prawe) kołem podczas wpadnięcia w poślizg przez moją dziewczynę. Efekt to przesunięte przednie koło, do tyłu i wręcz wyrwane tylne. Rzeczy, które zostały wymienione to : komplet wahaczy przód, prawa przednia półoś, prawy przedni łącznik stabilizatora, prawa przednia kolumna.

Tył to wymieniony cały tylny wózek z wahaczami, dyfrem i półosiami (używany). 

Myślałem, że to może wina opon, ale pozmieniałem stronami i występuje to nadal, w przypadku założenia dokazdowki na prawy tył drgania jakby były mniejsze. 

Mechnaik obstawił przez telefon wał albo skrzynię. 

Czy ktoś miał kiedykolwiek coś podobnego albo może wskazać jakąś drogę podążania za usterką? :D

Edytowane przez Adr1an
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mógłby to być przegób wewnętrzny? Jak założyłem dojazdowkę, aby wyeliminować oponę, to minimalnie jest lepiej. Dojazdowka dużo lżejsza, więc może obciążenie na przegubie mniejsze? 

Edytowane przez Adr1an
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SubaruLPG napisał:

Proponuje unieść samochód sprawdzić dokręcenie kół osi i innych elementów.

Być może jakiś element w zawiasie jest nie przykręcony, może dyfer ma inne przełożenie? sprawdzał mechanik przełożenie w OBK 2.5 jest przełożenie np 39/10

A przełożenie dyfra mógłoby objawiać się sporadycznie, czy cały czas by coś tłukło? Pytałem się mechanika, mówi że dyfer jest od tego samego silnika 2.0. A wersje 137 i 165 różniły się może dyfrem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdź tarcze hamulcowe czy nie są krzywe lub popękane (może to być po kraksie lub wjechaniu w kałużę na mocno rozgrzanych tarczach).

Wystarczy że klocki delikatnie ocierają i rozgrzewają tarcze a te od temperatury się wyginają i masz drgania. Bardzo to nasili się podczas intensywnego hamowania (oczywiście muszą się zagrzać a po wystygnięciu jest OK i tak w kółko).

Możesz tarcze zamienić dla próby bo to nic nie kosztuje, chociaż nie wiem czy to najlepszy pomysł z przekładaniem, ale dla sprawdzenia....

 

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używaną połoś i zobaczymy czy to zmieni cokolwiek. Sprawdzę również te hamulce. W piątek albo sobotę powinienem być już po wymianie, więc dam znać czy coś zadziałało :D

Najgorsze jest to, że znajomy mechanik sprawdzał i podobnież żadnych luzów w zawieszeniu nie ma. 

Natomiast mechanik, który składał zawieszenie twierdzi, że to skrzynia biegów i nie chce nawet nic innego słyszeć. Trafiłem tam niestety z przypadku i chyba więcej nie wrócę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obstawiał bym półośki przednie (telepanie), a wibracje na kierownicy przy 120 u mnie były spowodowane wytłuczonymi łożyskami górnego mocowania amortyzatora (zachowanie podobne jak niedoważone koło/błoto w feldze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 przeguby wewnętrzne na sprzedaż, były wymienione na nowe bo na pedale gazu czułem lekkie wibracje przy przyśpieszaniu, nie jakieś telepanie budą jak czasem ktoś pisze czy coś. Sprzedam 2 sztuki za 100zl, jedna z nich powinna być we w miarę spoko stanie. Gwarancja do bramy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czołem Grupo wsparcia! :) 

Jakieś dwa miesiące temu, żona zauważyła "pukanie" zawieszenia. Przejechałem się, nic. Kilka dni później zrobiliśmy długą trasę, nic. Brałem jej auto kilka razy ZERO problemu. Do dzisiaj. Pojechałem do pracy, potem tu i tam i całkiem znikąd pojawiło się telepanie kierownicą. Podczas jazdy przy około 45 km/h zaczęło telepać i wraz z prędkością narastało. Jechałem po mieście, stąd 60 km/h nie przekraczałem. Pojechałem po syna do szkoły, ruszamy NIC, jakby problem zniknął po 10 minutach postoju. Nie okey, ale okey. 

Mieliśmy dzisiaj wizytę w Lublinie, trasa około 200 km. Po przejechaniu 15 km problem wrócił. Żona mnie pyta czy teraz jej wierzę? I dodaje, że spokojnie po kilku km przestanie. Po kilometrze spokój. Cała trasa bez problemu, prędkości róże nawet do 150 km/h. 

Co to za cholerstwo? Do mechanika dzwoniłem, ale mówił, że szklana kula mu się porysowała, a termin ma po niedzieli. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...