Skocz do zawartości

Używany Forester IV / SJ - ryzykowny zakup?


salo

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuje, aby osoba zainteresowana zakupem umowila sie na spotkanie, pogaduchy o kazdym zainteresowanym modelu. Wedlug mnie kazdy forester przyniesie frajde, a jego niedociagniecia beda wyzwaniem dla wlasciciela: jak radzic sobie tym co mam. 

nie chodzi o to co mam, ale jak sie tym bawie, jak to wykorzystuje. 

Ja np. po spotkaniu z kilkoma osobami z forum zaczalem sie zastanawiac, czy nie lepiej kupic czegos starszego, aby bez obawy o zarysowania pojezdzic samochodem w terenie. 

 

Mam SJ 2.0 150 KM i uwielbiam ten sam. Zaznaczam, ze preferuje spokojny i miekki styl jazdy. Na autostradzie wlaczam tempomat przy 120 wlaczam audiobooka i jest super. Miasto - te sztuka delikatnego muskania pedalu gazu

Nie jezdzilem manualem w terenie, ale CVT jako automat uwazam, ze jest spoko (odchodzi obowa o spalenie sprzegla, mozna przytrzymujac na hamulcu po woli dojechac do przeszkody)

 

uwazam tez, ze warto szukac wersji z CVT i z X-MODE

 

Takie moje zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz najmocniej rozważam Outback V z silnikiem 2.5 po lifcie. Nawet mam jednego na oku, który mieści się w moim nieco naciągniętym budżecie. Minusy to wyposażenie Active i to, że jeździ już prawie 120tys na gazie. Poza tym trochę obawiamy się gabarytów przy jeżdżeniu na codzień, parkowaniu w mieście itp. Teraz jeździmy civiciem w wersji executive i trochę ciężko zrezygnować z niezłego audio, skórzanych siedzeń, czy systemu keyless. Outback to byłoby rozsądne rozwiązanie ze względu na mniejsze spalanie niż XT (z gazem lub bez), nieco lepszy komfort i pakowność przy dłuższych wyjazdach, teoretycznie mniej awaryjny silnik, Eyesight.

 

Natomiast wybierając nierozsądnie, to zdecydowanie wzięlibyśmy Forestera XT. Wczoraj parkował koło nas w Gliwicach właśnie XT 3. generacji i ciężko było oderwać wzrok. Nie ma wątpliwości, że bardziej by cieszył wizualnie i dawał więcej frajdy z jazdy. Tylko ta niepewność, co do trwałości silnika i mocniej wysilonej CVT...

Edytowane przez salo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś ba myśli XT 4 nie 3 generacji chyba. 

Niepewność bedzie zawsze towarzyszem, jakiekolwiek auto nie kupisz.

Nie wiem czy gorzej jest żalować że się coś zrobiło, czy się czegoś nie zrobiło.

To znaczy ja wiem

Jakbym miał kupować to XT 4, ale wczoraj widziałem XT 3 i prezentował się super z wlotem powietrza na masce Co do drugiej części, to nie jest to łatwa decyzja, dlatego cały czas się wahamy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten temat i sam zacząłem zastanawiać się nad zamianą mojego SH na SJ z XT na klapie...i mam jedno pytanie odnośnie komputera i X-mode - czy te dodatkowe funkcje na komputerze pokazujące przyczepność kąty itp itd...oraz X-Mode jest w każdej wersji z CVT ? czy to była opcja i są egzemplarze z tym i bez tych bajerów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Lisek napisał:

Są w każdym Foresterze SJ niezależnie od silnika.

chyba jednak nie w każdym - właśnie otworzyłem sobie jeden z ciekawości rocznik 2015 (+/- 1 rok rozglądam się) no i co i w miejscu srebrnego guzika X-Mode była czarna zaślepka a też był tam automat...dlatego pytałem o te opcje zdawało mi się właśnie że nie wszystkie to mają a w większości ogłoszeń nikt nie pisze o X-mode a zdjęcie nie zawsze pokazuje tą część...

SJ_1.png.59daae19bb146406bb375c731ca102f2.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Subaru z parametrami Forestera z 2015 roku faktycznie xmode jest oznaczony jako opcja w XT i SBD więc prawdopodobnie nie było ich w wolnossących ale po lifcie z 2016 chyba wszystkie z CVT miały tą funkcję.

https://www.subaru.pl/2015forester_xmode.html

Przechwytywanie.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że to bajer którego użyję może z 3x w życiu, ale właśnie dla niego chcę wymienić SH na SJ ...nie licząc stada koni...

Reasumując od 2016 standard w SBD i XT przed trzeba dokładnie czytać ogłoszenie - ciekawi mnie teraz czy to jest tylko zaślepka a wszystko jest gotowe pod X-Mode czy też brakuje czegoś więcej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w SH przy SBD nie ma reduktora z tego co mi się zdaje to reduktor występował tylko w wersjach bez turbo...
Dlatego tak dopytuję - czasami wszystko jest gotowe i podciągnięte w odpowiednie miejsca i brakuje tylko np. lamp od przeciwmgielnych i przełącznika przy kierownicy - dołączasz 2 rzeczy i masz przeciwmgielne bez ciągnięcia kabli... od tak dywaguje ;-) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Miałki napisał:

Miałeś ba myśli XT 4 nie 3 generacji chyba. 

Niepewność bedzie zawsze towarzyszem, jakiekolwiek auto nie kupisz.

Nie wiem czy gorzej jest żalować że się coś zrobiło, czy się czegoś nie zrobiło.

To znaczy ja wiem:)

Popieram co do zalowania jesli sie nie kupi ;)

ja mam wolnego ssaka z Xmode i jest super

jezdze delikatnie i z CVT tylko muskam pedal gazu (dla porownania, wrazenia mojej zony po przesiadce na diesla Skody z DSG: „w Skodzie musze duzo mocniej naciskac na gaz” :D

 

do delikatnej jazdy CVT z kazdym silnikiem Subaru jest, wedlug mnie, super

 

a Xmode, jak ktos bedzie wyjezdzal na boczne drogi, przydaje sie czesciej jak 3 razy w roku, poza tym daje duzo frajdy. Forek SJ poza dobrym ciegiem 4 kol z Xmode, jest w stosunku do typowych terenowek w stylu Patrol, duzo lzejszy, dlatego, jesli nie koleiny, pieknie jedzie w „lekkim terenie” :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamika to rzecz wzgledna. Ja za czasow swojej mlodosci marzylem o golfie II w wersji GT, ktory mial 90 km i 11,5 do setki - dzis jezdze Subaru 2.0 CVT, ktore ma 11,8 ;)

jak ktos potrzebuje super dynamicznego pojazdu to nie polecam, ale jak ktos spokojnie jezdzi, nie musi wychodzic pierwszy ze swiatel, wystarczy mu predkosc przelotowa na autostradzie 120-140, i bedzie akceptowal wycie typowe dla CVT przy „kick down” - to polecam. Tym zestawem trzeba nauczyc sie jezdzic. Ja np. Nie pamietam, kiedy mi obroty wzrosly powyzej 3,500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, salo napisał:

Jakbym miał kupować to XT 4, ale wczoraj widziałem XT 3 i prezentował się super z wlotem powietrza na masceemoji4.png Co do drugiej części, to nie jest to łatwa decyzja, dlatego cały czas się wahamyemoji4.png

a ja bym brał FXT 3. Klasyczny bezproblemowy  automat nie cvt , silnik 2,5t ma swoje wady ale każdy renomowany zakład zajmujący się Subaru potrafi je zdiagnozować i naprawić  i na pewno koszta naprawy są  niższe niż w FXT 4 ze względu na koszt części  i know how który zakłady już mają ze względu na to że tych UPG czy popękanych smoków olejowych w tym silniku trochę było - ten silnik jest na rynku od 20 lat. A jak kupisz już profi naprawianego  2,5t to problem masz z głowy na długie lata - podobno :mrgreen:

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Miałki napisał:

Tylko wnętrze Forestera 3 może być już nie akceptowalne. To już przegięcie pały z tymi plastikami tam.

ale za to schowek na kubki w siedzisku a nie oparciu kanapy z tyłu jest idealny jak jeździ się z dzieckiem - coś czego nie widziałem nigdzie...proste a przydatne.

 

Da się do niego przyzwyczaić i dość łatwo się zdejmuje część plastików ;-) powiem tak kwestia przyzwyczajenia.

Imo nic nie pobiło jeszcze środka mojej starej Carismy z 99r miała niebieskie plastiki takie inne niż wszystkie auta dookoła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bałeś sie  o awaryjność fa20 która jest można powiedzieć szczątkowa a teraz chcesz kupować ej25 w którym remont główny jest standardem :hi: 

chyba każdy posiadacz 2.5 turbo dzieli okresy na przed remontem i po remoncie mój już z sukcesem 130 tyś po remoncie :dance:

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bałeś sie  o awaryjność fa20 która jest można powiedzieć szczątkowa a teraz chcesz kupować ej25 w którym remont główny jest standardem :hi: 
chyba każdy posiadacz 2.5 turbo dzieli okresy na przed remontem i po remoncie mój już z sukcesem 130 tyś po remoncie :dance:
Ja nie rozważałem 3. generacji forestera głównie ze względu na wyposażenie wnętrza jak z poprzedniej epoki. Niestety, ale to jest dla mnie nie do przeskoczenia. Brałem pod uwagę forestera sj albo outbacka, natomiast prawdopodobnie ostatecznie zdecyduję sie na a4 b8 allroad. Właściwości terenowe oczywiście gorsze od subaru, ale w innych aspektach, które się dla mnie liczą powinno być co najmniej porównywalnie, a czasem lepiej (audio bang&olufsen!) Dam znać, na czym stanęło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...