Miałki Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 Wnetrze jakiegokolwiek Forestera nie umywa się do Audi. Prowadzi się również wyśmienicie i dobrze wyciszony jest i nie trzeba wyciągać silnika by wyczyscić nagary z kolektora dolotowego. (TFSI). Na skrzynie DSG musisz zwrócić uwagę, bo padają głównie z braku wymiany oleju przez użytkownika. Pewnie śledzisz równolegle forum Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 18 godzin temu, salo napisał: W dniu 29.02.2020 o 18:28, Karenz napisał: Ja nie rozważałem 3. generacji forestera głównie ze względu na wyposażenie wnętrza jak z poprzedniej epoki. Niestety, ale to jest dla mnie nie do przeskoczenia. Brałem pod uwagę forestera sj albo outbacka, natomiast prawdopodobnie ostatecznie zdecyduję sie na a4 b8 allroad. Właściwości terenowe oczywiście gorsze od subaru, ale w innych aspektach, które się dla mnie liczą powinno być co najmniej porównywalnie, a czasem lepiej (audio bang&olufsen!) Dam znać, na czym stanęło Proponuję jazdę próbną nowym OBK - jeśli chodzi o jakość wykończenia wnętrza to jest przepaść względem Forestera. Może to nie wygląda tak okazale w katalogach, ale ostatnio wsiadłem do Tiguana MY 17, wersja za prawie 180 k. to w stosunku do Subaru bieda aż piszczy. Audi a4 świetne auto, u mnie było jednak poza budżetem, oba - tzn. Audi i OBK mają zgrabnie zarysowany tył, dzięki czemu jako kombi wyglądają bardzo fajnie, w przeciwieństwie do kufra Skody Superb, który wygląda prawie jak doczepka do busa. Audi a4 - siedzi się znacznie niżej, wsiadanie jak do auta sportowego, i takie też odczucia z jazdy. OBK - można ustawić wysoko fotele, wsiada się prawie jak do Forka, jednak jazdy sportowej to w nim zbyt wiele nie ma. W Audi nieco odstrasza mnie odłączany napęd 4x4 i ultra TFSI z odłączaniami cylindrów i innymi bajerami, może nie pod względem parametrów ile wytrzymałości. Będę ciekaw wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Audi A4 Allroad jest jak każde Audi bardzo dobrze wykończone. Natomiast środek jest bardzo ciasny. Ilość miejsca w Foresterze jest znacznie, znacznie większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Gdybym miał budzet brałbym OBK. Sam mialem dylemat. Chcialem ssaka ale 2,5 w forku nie na Pl. Chcialem OBK, wybralem XT na wyprzedaży bo miał lepszą cenę. Q5 jeździłem qattro 2.0. 211 KM chyba, w latach 2014/15. Wnetrze ladne, jeździł ok. Ale nie pasował mi. A4 allroad jest fajny ale to chyba wiekszy budżet w porownaniu do xt i coś innego niz OBK jesli chodzi o silnik Tak jak juz ktoś pisał, trzeba się przejechac i wybrać najlepsze dla siebie auto. A koszty wszędzie są podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Ostatnio siedziałem w Volvo xc40 i w volvo xc60 , nasze forki biją na łeb miejscem na tylnej kanapie dwa wymienione modele volvo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 Jeśli chodzi o miejsce to racja, Forki są dość duże, ale jeśli chodzi o komfort jazdy, wygłuszenie, materiały, audio itd, to niestety subaru przy volvo i innych audi czy VW,BMW to psia buda na kółkach...auto super na krótkie dystanse i w lekki teren, wjedzie wszędzie, można planować wakacje bez stresu, ze się gdzieś nie dojedzie:) byle blisko:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salo Opublikowano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Ostatecznie padło na audi a4 allroad z 2015 roku, czyli jeszcze z tradycyjnym mechanicznym quattro. Silnik 2.0 224KM ponoć już nie sprawia problemów jak przedliftowe. Główne ryzyko to skrzynia stronic, czyli DSG, gdzie koszty mogą być wyższe niż w subarowskim cvt. Zakup u dealera z roczną gwarancją i wzglednie niskim przebiegiem 75tys. Jeździ super, nie ma porównania co do dynamiki z moim civikiem. Prowadzenie się też bardzo dobrze. Spalania jeszcze nie zdążyłem przetestować, ale myślę, że ok 2litry więcej. Pierwsze rozczarowanie, to brak streamowania muzyki przez bluetooth, co jest dla mnie niepojęte przy wersji b&o. Drugie rozczarowanie to forum audi, które się nie umywa do forum SIP. Na pewno będę tu nadal zaglądał 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Ostatnio jeździłem Q5 z 2016 roku 2.0 TSI wersja S-line. W porównaniu do FXT po lifcie znacznie lepiej wykończone i wyciszone. Ogólne wrażenie wykonania lepsze niż Subaru. Jednak moim zdaniem FXT to pojazd, który daje znacznie więcej radości z jazdy. CVT (mimo, że nie jestem "fanem" tej skrzyni) lepiej się sprawdza niż S-tronic. Ogólnie FXT moim zdaniem to bardziej żwawy pojazd. W szczególności lepiej przyśpiesza w trakcie jazdy drogowej w zakresie np. 60 - 140 km/h, co jest znacznie ważniejsze w mojej ocenie niż przyślieszenie 0-100 km/h. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 W dniu 10.03.2020 o 15:59, salo napisał: Ostatecznie padło na audi a4 allroad z 2015 roku, czyli jeszcze z tradycyjnym mechanicznym quattro No to w końcu wybrnąłeś ładnie z opresji. Z tą muzyką sobie jakoś poradzisz, zastosujesz dedykowanego pen drive'a na przykład. Może właśnie dlatego że Bank&Olufsen to nie ma Bluetooth. Metody przesyłu dźwięku przez Bluetooth wiążą się z jego stratną kompresją. Taki to ułomek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianchi Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 Ja tak z bańki. Mam pytanie do posiadaczy i znawców. Planuje kupić Forester z 2014 roku, pierwsza rejestracja styczeń 2015, salon polska, 2.0 benzyna. Nalot 224 tyś. Jest to trochę nalatane. Sprawdzone w Subaru, wszystko do tej pory było robione w ASO. Auto planuje kupić na około 5 lat. Nie będę go tak katował około 10 tyś na rok. Czy to zakup ryzykowny? Dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 Silnik ma opinię "pancernego". Jeśli manual to nie powinno byc problemu. Koniecznie się przejedź, jest głośny przy ok 150 km/h. Zweryfikuj, czy dynamika jest dla Ciebie odpowiednia. Poczytaj o spalaniu, ok 100 km/h czyli raczej bez autostrad akceptowalne. Jesli 10l na sto km to za dużo rozwaz podtlenek. A wowczas zwróć uwagę na kod silnika. Jest o tym sporo na TF Moim zdaniem fajny na weekendowe wypady. Sam chcialem kupic ssaka ale braklo mi odrobine dynamiki a import z za oceanu nie byl dla mnie alternatywą Poza tym, to forek. Banan i w drogę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianchi Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 9 godzin temu, MKK napisał: Silnik ma opinię "pancernego". Jeśli manual to nie powinno byc problemu. Koniecznie się przejedź, jest głośny przy ok 150 km/h. Zweryfikuj, czy dynamika jest dla Ciebie odpowiednia. Poczytaj o spalaniu, ok 100 km/h czyli raczej bez autostrad akceptowalne. Jesli 10l na sto km to za dużo rozwaz podtlenek. A wowczas zwróć uwagę na kod silnika. Jest o tym sporo na TF Moim zdaniem fajny na weekendowe wypady. Sam chcialem kupic ssaka ale braklo mi odrobine dynamiki a import z za oceanu nie byl dla mnie alternatywą Poza tym, to forek. Banan i w drogę. Dzięki za info. Mam forka III do auta nie musisz mnie przekonywać, bardziej chciałem info od ludzi, którzy pogonili swoje forki i maja podobnie nalatane na liczniku, czy nic się nie dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 Ja mam z tego rocznika, z sierpnia ale wersję XT. Z tym że mój ma dopiero 90 000 km zrobione. 224 to już trochę dużo. Z moim w sumie nic się na razie nie dzieje. Wymieniłem tylko skraplacz klimy, tarcze, klocki, sprężyny z tylu ( bo pękly) i olej w przekładni. No i jeszcze akumulator. Olej w jednostce napędowej wymieniam co 7000 km. Zakup wersji niedoładowanej nawet nie przyszedł mi do głowy. Liczę się z remontem silnika w okolicach 220 tyś km. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianchi Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 Godzinę temu, Miałki napisał: Zakup wersji niedoładowanej nawet nie przyszedł mi do głowy. Liczę się z remontem silnika w okolicach 220 tyś km. Dziękuję za info. Ja wolę motor wolnossący, nie jest to auto dla mnie do gonienia a do degustacji o ile można tak powiedzieć. 224 tyś nalotu to dużo, ale jak wszystko zgodnie z planem było robione w ASO to chyba dobrze. Może jeszcze ktoś z kolegów podzieli się swoimi nalotami i doświadczeniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 12 godzin temu, pianchi napisał: Ja tak z bańki. Mam pytanie do posiadaczy i znawców. Planuje kupić Forester z 2014 roku, pierwsza rejestracja styczeń 2015, salon polska, 2.0 benzyna. Nalot 224 tyś. Jest to trochę nalatane. Sprawdzone w Subaru, wszystko do tej pory było robione w ASO. Auto planuje kupić na około 5 lat. Nie będę go tak katował około 10 tyś na rok. Czy to zakup ryzykowny? Dziekuję jeżeli cena odpowiednia do przebiegu to nie jest to imo ryzykowny zakup. Mimo to szukałbym auta z mniejszym przebiegiem. Od czasu do czasu trafiają się nawet tu na forum. Nie oszukujmy się pomimo nie dużego wieku auto przy takim przebiegu jest już wyeksploatowane - łożyska, amory, tulejki w zawieszeniu, rozrząd ( pomimo łańcucha itp ), skrzynia biegów, wiskoza ( jeżeli manual) Także na stówkę będą czekały Cie jakieś poważniejsze = nie tanie wymiany jakiś podzespołów. Silnik sam w sobie raczej pancerny ale należy pamiętać że auto to nie tylko silnik... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianchi Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 To powiedzcie koledzy jaka jest szansa sprzedaży takiego egzemplarza? https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-subaru-forester-2-0-xt-wersja-platinium-harman-kardon-ID6CZOmC.html? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 3 minuty temu, pianchi napisał: To powiedzcie koledzy jaka jest szansa sprzedaży takiego egzemplarza? https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-subaru-forester-2-0-xt-wersja-platinium-harman-kardon-ID6CZOmC.html? Cześć @pianchi To jednak duży przebieg. Można juz się przygotowywać do remontu skrzyni biegów, elementów silnika, pewnie łożyska. Do zrobienia oczywiście.. Can startowa jest niższa, to trzeba więcej wyłożyć później. Ja proponuję swoją ofertę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianchi Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 1 minutę temu, mechanik napisał: Ja proponuję swoją ofertę To jest kawał bryki ale to nie mój budżet... Widzę że też jeszcze nie ogoliłeś... Ogólnie liczyłem na info od ktoregoś z kolegów, kto nakręcił na liczniku trochę mocniej tak do 200 kkm i czy mial jakieś przygody z autem. Z góry dziękuję za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Nie pakuj się w auto z przebiegiem 300 tyś km. Drugie tyle wydasz na remonty, a tego nie pragniesz. Motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa to problemy nieuniknione. U niektórych wcześniej u innych później. Sporo rzeczy także będzie do ogarnięcia w zawieszeniu i przeniesieniu napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Miałem Forka SG 2.0 (II generacja), kupiłem z przebiegiem 207 tys., sprzedawałem z przebiegiem 270 tys. Z silnikiem, mimo, że go zagazowałem nie było żadnych problemów. Tak jak pisali powyżej, jeśli silnik nie jeździł bez oleju, to nie powinno być problemu. Jedna rzecz. Jeśli to jest manual, to nie ma w tej generacji reduktora, więc do jazdy w teren się zupełnie nie nadaje. Za słaby, za ciężki, zdycha pod górkę. Jeśli CVT, to trzeba sprawdzić, czy był wymieniany olej w skrzyni, bo to najbardziej kosztowny element w razie naprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) 4 godziny temu, przemekka napisał: Tak jak pisali powyżej, jeśli silnik nie jeździł bez oleju, to nie powinno być problemu. Przemek, co to znaczy że nie powinno być problemów? W technice występuje przewidziany w już w fazie konstrukcji proces zużycia części i elementów, a dodatkowo proces starzenia (też mu oodlegamy). Taki przebieg jak auta z linku świadczy o konieczności wykonania remontów w (co najmniej) niedługim czasie. 4 godziny temu, przemekka napisał: Jeśli to jest manual Mowa o XT. 300 tys km to właśnie przebieg którego osiągnięcie zapewnia wymiana oleju i właściwa eksploatacja. Nie da się remontu odsuwać w nieskończoność, jak operacji, jak wizyty u staomatologa. Kwestia aby kupujący zdawał sobie sprawę w jakim stanie technicznym wynikającym z przebiegu jest auto które kupi. Jak mówią Anglicy:"You get what You have paid for" . Turbina, silnik i skrzynia będzie wymagała remontu w tym aucie i należy się na to przygotować. Czy warto, to już decyzja przyszłego właściciela, czy zapłacić 80 tys za auto które przejechało trzy razy mniej? (tutaj to 306tys czyli o trzydzieści tys km więcej niż auto które sprzedałeś). Słabo jeśli kupujący wybierze auto ze względu na cenę w oderwaniu od stanu technicznego. Wszystko można wyremontować i naprawić to jasne, tyle że może prościej będzie kupić auto które przejechało o 1/3 mniej. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) @mechanik mój post był odpowiedzią na ten. W dniu 8.06.2020 o 21:39, pianchi napisał: Ja tak z bańki. Mam pytanie do posiadaczy i znawców. Planuje kupić Forester z 2014 roku, pierwsza rejestracja styczeń 2015, salon polska, 2.0 benzyna. Nalot 224 tyś. Jest to trochę nalatane. Sprawdzone w Subaru, wszystko do tej pory było robione w ASO. Auto planuje kupić na około 5 lat. Nie będę go tak katował około 10 tyś na rok. Czy to zakup ryzykowny? Dziekuję Później pojawił się post z XT- kiem. Oczywiście, że przebieg 200 tyś jest spory. Wszystko jest kwestią budżetu jaki chcesz przeznaczyć na auto, choć taniej może być w ogólnym rozrachunku drożej. Tak jak napisałem przejechałem wolnym ssakiem 2.0 (co prawda poprzedniej generacji) 270 tyś bez problemów i nie wykazywał niepokojących objawów przy sprzedaży. Z drugiej strony "fachowo" zestrojona instalacja lpg zabiła mi silniki w dwóch innych autach. 300 tyś w XT - raczej bym się nie skusił. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez przemekka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się