Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, BelegUS napisał:

Taksówki latają na LPG. Na 290 tysięcy aut z LPG kilka lat temu 250 to były taksy.

 

A to niby w przedliftowym rdzewieją? xD Co tam ma rdzewieć jak już od Legacy III konstrukcja "kielicha" jest zupełnie inna niż w "gnilnych" Foresterach SF-SG/Imprezach GC-GD/Legacy BC-BD?

Chyba BD z tego grona można wykluczyć bo mam z 94 roku i kielichy zdrowe jak dzwon i nigdy nie robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ipsx82 napisał:

Chyba BD z tego grona można wykluczyć bo mam z 94 roku i kielichy zdrowe jak dzwon i nigdy nie robione.

 

Nie można, bo od strony konstrukcyjnej są "wadliwe" (narażone na zbieranie się syfu i gnicie). Też miałem Imprezę GC ze zdrowymi, nierobionymi kielichami, ale to raczej wyjątek/zadbanie/konserwacja niż reguła :P Teraz mam Legacy BH w stanie absolutny gruz, zero konserwacji, kupiony przeszło trzy lata temu jako total paździerz, progów i nadkoli nie ma ale "kielichy" z tyłu zdrowe.

 

Anegdotycznie sedany mniej gniją niż kombi. U Ciebie jest która wersja nadwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie, czy sedan ma składane siedzenia z tyłu? Mowa oczywiście o IV.

 

I jak z przyśpieszeniem w wersji 2.0 165km? Na autocentrum podają 11,4s, widziałem na youtube czasy nawet po 8s, a jak u Was to wygląda? Jest jakaś znaczna różnica między kombi a sedanem?

Edytowane przez lisek911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lisek911 napisał:

czy sedan ma składane siedzenia z tyłu? Mowa oczywiście o IV.

 

Sedan w wersji europejskiej nie, ale wersje na rynek USA miały składaną i dzieloną tylną kanape - tyle że chyba nie wszystkie i nie w każdym roczniku.

 

W kombi składana kanapa to standard w Legacy 4gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, frisco napisał:

 

Sedan w wersji europejskiej nie, ale wersje na rynek USA miały składaną i dzieloną tylną kanape - tyle że chyba nie wszystkie i nie w każdym roczniku.

 

W kombi składana kanapa to standard w Legacy 4gen.

Tylko polifty USA w sedanie miały składaną kanapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lisek911 napisał:

I jak z przyśpieszeniem w wersji 2.0 165km? Na autocentrum podają 11,4s, widziałem na youtube czasy nawet po 8s, a jak u Was to wygląda? Jest jakaś znaczna różnica między kombi a sedanem?

To nie auto na wyścigi spod świateł. Szczególnie w 4EAT. ;)

Jeśli takiego szukasz to nie ten kierunek.

To jest fura na płynięcie trasą z tempomatem bez zastanawiania się "A co będzie jak mi sypnie śniegiem po pas zimą??".

Ja go tak traktuję i mam już dzięki temu 4 lata bezawaryjnej jazdy oraz nie odczuwam jakiegoś szczególnego drenaża portfela. ;)

Edytowane przez Orear
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w manualu dość żwawo rusza to kombi i można wcześniej niż pozostali osiągnąć upragnione pięćdziesiąt ;) potem jest tak jak mówisz, płynięcie... i za chwile dołącza reszta czekająca wcześniej z nami na światłach :D

@Orear

Edytowane przez conradek
oznaczenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Orear napisał:

To nie auto na wyścigi spod świateł. Szczególnie w 4EAT. ;)

Jeśli takiego szukasz to nie ten kierunek.

To jest fura na płynięcie trasą z tempomatem bez zastanawiania się "A co będzie jak mi sypnie śniegiem po pas zimą??".

Ja go tak traktuję i mam już dzięki temu 4 lata bezawaryjnej jazdy oraz nie odczuwam jakiegoś szczególnego drenaża portfela. ;)

Tras to ja prawie nie robie, głównie dojazdy do pracy 3km, jazda bez celu no i wcześniej zabawa na śniegu tylnym napędem. Szukam auta do podobnych celów, może bardziej praktycznego. Nie wiedziałem, że sedan nie ma składanych siedzeń a to spory minus. No i chcę, żeby jako tako się odpychał, demon prędkości to to nie musi być.

 

Rozumiem, że pod LPG szukać tylko wersji "F"?

Edytowane przez lisek911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lisek911 napisał:

Tras to ja prawie nie robie, głównie dojazdy do pracy 3km, jazda bez celu no i wcześniej zabawa na śniegu tylnym napędem. Szukam auta do podobnych celów, może bardziej praktycznego. Nie wiedziałem, że sedan nie ma składanych siedzeń a to spory minus. No i chcę, żeby jako tako się odpychał, demon prędkości to to nie musi być.

Ja zanim kupiłem to znalazłem kilka losowych egzempalrzy u lokalnych handlarzy, tak w promieniu do 100km. Choćby nawet po to aby sprawdzić jak mi się w tym wozie siedzi...

Pojeździłem, stwierdziłem, że to dla mnie auto i wtedy zająłem się szukaniem tego, który kupię, czyli interesował mnie już głównie stan techniczny - gruza nie chciałem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Orear napisał:

Ja zanim kupiłem to znalazłem kilka losowych egzempalrzy u lokalnych handlarzy, tak w promieniu do 100km. Choćby nawet po to aby sprawdzić jak mi się w tym wozie siedzi...

Pojeździłem, stwierdziłem, że to dla mnie auto i wtedy zająłem się szukaniem tego, który kupię, czyli interesował mnie już głównie stan techniczny - gruza nie chciałem. ;)

To fakt, nawet jeszcze w nim nie siedziałem, ale od bardzo dawna przeglądam i analizuje auta na serwisach aukcyjnych, forach itp no i na 99% jestem zdecydowany na Legacy, chociaż brałem pod uwagę tak naprawdę większość marek. Dodam, że wcześniej jeździłem Lexusem IS 200, którego bardzo dobrze wspominam i chciałbym znaleźć godnego następce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lisek911 napisał:

To fakt, nawet jeszcze w nim nie siedziałem, ale od bardzo dawna przeglądam i analizuje auta na serwisach aukcyjnych, forach itp no i na 99% jestem zdecydowany na Legacy, chociaż brałem pod uwagę tak naprawdę większość marek. Dodam, że wcześniej jeździłem Lexusem IS 200, którego bardzo dobrze wspominam i chciałbym znaleźć godnego następce.

 Jeździłem Lexusem IS200 Sportcross (z Torsenem). Teraz śmigam Legacy IV kombi H6.

Lexus bardziej pasował mi gabarytami...ale potrzebowałem nieco większego bagażnika. Fotele, jakość materiałów, prowadzenie to plus dla Lexusa.

Komfort w dłuższych podróżach na korzyść Legacy, większy samochód a mój dodatkowo wyciszony przez poprzedniego właściciela.

Do jazdy po mieście IS200 jest zdecydowanie lepszy, bardziej kompaktowy. Legacy ma większy bagażnik, a poza tym zawsze marzyłem o tym H6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Neutrino33 napisał:

 Jeździłem Lexusem IS200 Sportcross (z Torsenem). Teraz śmigam Legacy IV kombi H6.

Lexus bardziej pasował mi gabarytami...ale potrzebowałem nieco większego bagażnika. Fotele, jakość materiałów, prowadzenie to plus dla Lexusa.

Komfort w dłuższych podróżach na korzyść Legacy, większy samochód a mój dodatkowo wyciszony przez poprzedniego właściciela.

Do jazdy po mieście IS200 jest zdecydowanie lepszy, bardziej kompaktowy. Legacy ma większy bagażnik, a poza tym zawsze marzyłem o tym H6.

 

 

No to powiem Ci, że trochę mnie zbiłeś z tropu. Ale muszę zobaczyć na żywo, czy faktycznie jest tyle gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lisek911 napisał:

 

No to powiem Ci, że trochę mnie zbiłeś z tropu. Ale muszę zobaczyć na żywo, czy faktycznie jest tyle gorszy.

Różnica w jakości jest taka jak między "wypasioną" Toyotą a Lexusem. Fotele w IS200 były zdecydowanie lepsze, choć tutaj mam skórę to jednak alcantara (czy nawet dobry welur) jest przyjemniejszy w użytkowaniu niż skóra.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Neutrino33 napisał:

Różnica w jakości jest taka jak między "wypasioną" Toyotą a Lexusem. Fotele w IS200 były zdecydowanie lepsze, choć tutaj mam skórę to jednak alcantara (czy nawet dobry welur) jest przyjemniejszy w użytkowaniu niż skóra.

Za skórą nie przepadam, w IS'ie miałem półskóre. Byle by były wygodne, w Lexusie były baardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lisek911 napisał:

Za skórą nie przepadam, w IS'ie miałem półskóre. Byle by były wygodne, w Lexusie były baardzo.

Ja miałem skórę na bokach i alcantarę pod tyłkiem i plecami. Generalnie chętnie zamieniłbym skórę w Legacy na taki welur jaki miałem w Nissanie Pulsar '96.

Układ kierowniczy w Lexie bardziej responsywny i dający wieksze poczucie łączności z drogą ale może to tez wynikać z gabartyów samochodu.

Musisz wsiąść i się przejechać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2022 o 17:30, lisek911 napisał:

I jak z przyśpieszeniem w wersji 2.0 165km? Na autocentrum podają 11,4s, widziałem na youtube czasy nawet po 8s, a jak u Was to wygląda? Jest jakaś znaczna różnica między kombi a sedanem?

Do sety z automatem to mół. Ale pamiętaj, że nie będzie mielić kołami przy starcie a to jest mega plus. Moim zdaniem po roku latania, to bardzo elastyczny setup i daje sobie radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2022 o 13:34, lisek911 napisał:

 

No to powiem Ci, że trochę mnie zbiłeś z tropu. Ale muszę zobaczyć na żywo, czy faktycznie jest tyle gorszy.

Ej20f jest porównywalne przyspieszeniem do ISa - ale mam porównanie do takiego z krótszym dyfrem. Co do prowadzenia - ja po modach zawiasu śmiem uznać prowadzenie i przyczepność za bdb

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

18 godzin temu, Danko napisał:

Ej20f jest porównywalne przyspieszeniem do ISa - ale mam porównanie do takiego z krótszym dyfrem. Co do prowadzenia - ja po modach zawiasu śmiem uznać prowadzenie i przyczepność za bdb

A co tam modziłeś? Ponoć seria też już dobrze trzyma.

 

 

W dniu 27.03.2022 o 21:32, czort napisał:

Do sety z automatem to mół. Ale pamiętaj, że nie będzie mielić kołami przy starcie a to jest mega plus. Moim zdaniem po roku latania, to bardzo elastyczny setup i daje sobie radę. 

Biore pod uwage tylko manuala ;)

 

Co do reduktora - szukać z czy bez? Dobrze myśle, że występował przed liftem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maross napisał:

Tak na szybko mam pytanie. Jakie filtry muszę kupić by wymienić przy wymianie oleju? Silnik 2.0 165KM.

Ym.. Oleju, powietrza, kabinowy. Chyba, że pytasz o konkretne numery - to najlepiej po vinie

 

@lisek911 gwint TEIN bez regulacji twardości (miękki jak na gwint), wszystkie poliuretany czerwone(80sha), rozpórka przód sztywna. Następny mod - camber na przód, bo przy skręcie robi się straszny pozytyw i przód ucieka. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Ym.. Oleju, powietrza, kabinowy. Chyba, że pytasz o konkretne numery - to najlepiej po vinie

Kabinowy mam, właśnie chodziło mi jakie konkretnie muszą być te filtry powietrza i oleju. Każdy producent ma inne oznaczenie.
Czym się kierować albo na co zwrócić uwagę?
Zapomniałem dodać, że mam Legacy IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, maross napisał:



 


Kabinowy mam, właśnie chodziło mi jakie konkretnie muszą być te filtry powietrza i oleju. Każdy producent ma inne oznaczenie.
Czym się kierować albo na co zwrócić uwagę?
Zapomniałem dodać, że mam Legacy IV.
 

Co nie kupisz będzie dobre, znanych i szeroko używanych marek. Poza tym OEMy są czasem w bardzo przystępnych cenach. Jak ostatnio kupowałem to były tańsze od niektorych zamienników. Mówię tu o filtrze oleju silnikowego i płynu w skrzyni biegów automatycznej. 

Natomiast przeciwpyłowe kupuję Japan Parts i są git. 

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...