Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ura_bus napisał:

Najszybciej i najpewniej to może wyjść jak zrobisz tak jak ci @Oktan napisał ale może czegoś nie zrozumiałeś. Gaz może się w niekontrolowany sposób dostawać do kolektora ssącego i wypychać z niego powietrze po 1-sze przez przewód podciśnienia reduktora podpięty do kolektora a po 2-gie z wtryskiwaczy gazowych o ile są nie w pełni szczelne. Gdy odłączysz od reduktora oba węże i je zaślepisz to całkowicie odetniesz gaz od dolotu. Pojeździj dzień, dwa z tak odłączonym LPG i przekonasz się czy w dalszym ciągu występują problemy z odpalaniem. Jak nie to masz rozwiązanie jak tak to niestety trzeba szukać dalej.

O tak , bardzo istotne podciśnienie reduktora, zapomniałem o nim :)

Tak jak piszesz też trzeba odpiąć i zaslepić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Tinuviel napisał:

Przy zwykłem tanim obd na BT nie musiałbyś nic grzebać.

Takie właśnie mam. 

 

16 godzin temu, ura_bus napisał:

ale może czegoś nie zrozumiałeś.

Zrozumiałem, ale jak sądzę Ty zrozumiałeś, że do tego nie doszło? Mam znajomego gazownika, stąd było moje pytanie. Byłem dzisiaj u niego i zasugerował podobne rozwiązanie jak kolega Oktan. Chociaż stwierdził,  że powinno to mieć miejsce bez względu na temperaturę. Dzięki, będę sprawdzał. 

Edytowane przez czort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś może gdzie mogę dostać w miarę szybko (a może ktoś ma) prawą zaślepkę podszybia do Legacy IV przedlift? Numer: 91423AG000. taki coś:

https://www.nie-ASO.pl/pl/naroznik-podszybia-prawy-legacy-outback-2003-2009,3,26480,22555

 

Napisałem już do ASO ale potrzebowałbym w tym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Tinuviel napisał:

wie ktoś może gdzie mogę dostać w miarę szybko (a może ktoś ma) prawą zaślepkę podszybia do Legacy IV przedlift? Numer: 91423AG000. taki coś:

https://www.nie-ASO.pl/pl/naroznik-podszybia-prawy-legacy-outback-2003-2009,3,26480,22555

 

Napisałem już do ASO ale potrzebowałbym w tym tygodniu.

Zajrzałem do swojego wątku sprzedażowego ;) i wynika z niego, że mam. Jak wrócę z tyrki sprawdzę organoleptycznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tinuviel napisał:

 

o, to jak jeszcze jest to ja chętnie :)

@Tinuviel przepraszam, ale zostało sprzedane, zapomniałem bo miałem dużo wysyłek w krótkim okresie czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Guliwer napisał:

@Tinuviel przepraszam, ale zostało sprzedane, zapomniałem bo miałem dużo wysyłek w krótkim okresie czasu.

 

Oki, trudno, może ASO poratuje ale znając życie to mi pewnie nawet nie odpiszą :P

 

zamówiłem nowy zatrzask bo z tym miałem głównie problem, może jakoś zamontuje obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, pewnie było dużo razy ale szukałem info i albo sprzed 10-15 lat, albo wątki nieaktualne.

Myślę nad zakupem IV 2.0 165km, chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy

1. Czy każdy silnik 2.0 165km ma wzmocnione gniazda zaworowe? Jeśli nie, jak go rozpoznać?
2. Czym różni się silnik 2.0R od innych? I czy występował ze wzmocnionymi gniazdami?
3. Czy podgrzewane wycieraczki i lusterka boczne występowały w każdym Legacy IV 2.0 165km?
4. Które miejsca są szczególnie wrażliwe na rdze oprócz progów i tylnych nadkoli?

5. Jaki koszt wymiany rozrządu?

Edytowane przez lisek911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lisek911 napisał:

1. Czy każdy silnik 2.0 165km ma wzmocnione gniazda zaworowe? Jeśli nie, jak go rozpoznać?

Nie każdy, tylko te z F w kodzie po EJ20 (kod silnika EJ20F).

 

11 minut temu, lisek911 napisał:

2. Czym różni się silnik 2.0R od innych? I czy występował ze wzmocnionymi gniazdami?

2.0 165KM to "2.0R". Występował ze wzmocnionymi gniazdami, patrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, artaa napisał:

Mnie zawsze zastanawia po co z inżynierskiego spojrzenia, produkować bez wzmocnionych gniazd...

 

oczywiście księgowi i ekooszołomy zepsują każdy silnik i nie tylko :)

W Japonii LPG jest raczej mało popularne, o ile w ogóle, zatem te wzmocnione gniazda to tylko ukłon w stronę Europy. Kosztem tych wzmocnionych gniazd prawdopodobnie pozbawili nas natomiast składanych lusterek, co w Japonii jest standardem W KAŻDYM produkowanym na rynek japoński samochodzie od lat 90-tych.

Przy takich wolumenach produkcji koszt takich gniazd staje się istotny, a gotowych zapłacić za nie ekstra jedynie garstka.

Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Kosztem tych wzmocnionych gniazd prawdopodobnie pozbawili nas natomiast składanych lusterek


Nie pozbawili. Mam EJ20F i składane lusterka.


3. Czy podgrzewane wycieraczki i lusterka boczne występowały w każdym Legacy IV 2.0 165km?
...
5. Jaki koszt wymiany rozrządu?


U mnie są, ale czy we wszystkich to nie wiem, auto z Niemiec, z grudnia 2007.

Koszt wymiany rozrządu z częściami i robocizną dwa lata temu mnie wyszedł 2000zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, lisek911 napisał:

Dzięki za odpowiedzi.

A ten kod silnika to jest w jednym miejscu gdzieś przy silniku? Po VIN'ie da się sprawdzić?

Po VIN-ie powinien wyjść. Szybciej będzie jednak sprawdzić na tabliczce znamionowej. Pewnie na silniku też gdzieś powinien być ale co do tego niech inni wskażą miejsce - ale ten sposób weryfikacji jest najbardziej wiarygodny (ktoś mógł wymienić silnik na taki bez F)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniku nie widziałem, ale na tabliczce jest (ja nie zmieniałem silnika :D )

 

Co ciekawe mój miał pierwsza regulację zaworów po 366tys w tym 150tys na LPG, i jeszcze nie było dramatu, tylko 0,10 zdjęli ze szklanek.

Mogłem nie robić bym miał 4 tys ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, artaa napisał:

To jasne, ale czy na silniku gdzieś jest?

Bo u siebie nie zauważyłem

Na silniku nie ma. Masz tylko symbol EJ20 wybity na bloku.

@lisek911

R to wersja wyposażenia o ile mnie pamięć nie myli. Czyli Legacy 2.0 R. Gdzieś w necie znajdziesz tabelę z wersjami i napisane jest tam co zawiera dana wersja. 

Te tylne kielichy w Legacy poliftowym już tak super mocno nie rdzewieją jak zaglądasz raz na jakiś czas i myjesz auto nie tylko z zewnątrz ale też we wnękach na koła. To bardziej przypadłość Foresterów. ;)

Progi jak w każdym innym aucie. 

Wymiana rozrządu to rzecz do zrobienia nawet samemu jak masz troszkę pojęcia, miejsca i czasu. Filozofii nie ma. W sieci są gotowe zestawy. W 2020 płaciłem 1200 za komplet z częściami japońskimi. 

Co do regulacji zaworów - większość mechaników wyciąga do tego silnik, co wiąże się z dodatkowymi opłatami. Chyba nikt o tym wyżej nie wspominał. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Neutrino33 napisał:

W Japonii LPG jest raczej mało popularne, o ile w ogóle

Taksówki latają na LPG. Na 290 tysięcy aut z LPG kilka lat temu 250 to były taksy.

 

19 minut temu, Orear napisał:

Te tylne kielichy w Legacy poliftowym już tak super mocno nie rdzewieją jak zaglądasz raz na jakiś czas i myjesz auto nie tylko z zewnątrz ale też we wnękach na koła

A to niby w przedliftowym rdzewieją? xD Co tam ma rdzewieć jak już od Legacy III konstrukcja "kielicha" jest zupełnie inna niż w "gnilnych" Foresterach SF-SG/Imprezach GC-GD/Legacy BC-BD?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BelegUS napisał:

Taksówki latają na LPG. Na 290 tysięcy aut z LPG kilka lat temu 250 to były taksy.

 

A to niby w przedliftowym rdzewieją? xD Co tam ma rdzewieć jak już od Legacy III konstrukcja "kielicha" jest zupełnie inna niż w "gnilnych" Foresterach SF-SG/Imprezach GC-GD/Legacy BC-BD?

Nie wypowiadam się na temat przedlifta bo go nie mam i nie znam konstrukcji kielichów. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...