Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Olej w automacie w Legacy. Jaką wymianę polecacie? Aktywną czy wymieniamy co wyleci? Dodam tylko, że auto ma 350 tyś przebiegu, skrzynia od kiedy ją mam jak działała tak działa. Jaki olej i ile tego wejdzie? 

 

Użyłem szukajki, ale albo ona mnie nie lubi, albo nie możemy się dogadać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, czort napisał(a):

Olej w automacie w Legacy. Jaką wymianę polecacie? Aktywną czy wymieniamy co wyleci? Dodam tylko, że auto ma 350 tyś przebiegu, skrzynia od kiedy ją mam jak działała tak działa. Jaki olej i ile tego wejdzie? 

 

Użyłem szukajki, ale albo ona mnie nie lubi, albo nie możemy się dogadać. 

 

Mi mechanicy od skrzyń odradzali wymianę dynamiczną skoro nie była regularnie robiona, nie chcieli dać gwarancji, że się nie zepsuje po tym zabiegu. Ja się nie znam, więc słucham mądrzejszych od siebie.

Stan jak Twój, pracuje odkąd mam auto i nic nie wskazuje na to żeby przestała. 

Robię sam wymiany statyczne, dolewam tyle ile zejdzie po odkręceniu korka (średnio spływa 6L) i wymieniam filtr boczny na OEM. 

Instrukcja nakazuje co 60kkm. Zbliżam się do 4 wymiany.

Co do oleju, wlewam ten, który zalewał poprzedni właściciel (miał faktury na wszystkie serwisy). 

Skrzynia 4EAT. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest opcja dla odważnych statyczna polegająca na odkręceniu sterownika po zdjęciu miski olejowej od skrzyni i po tym zabiegu jeszcze zleci około 600-800 ml oleju :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można odczytać prędkość pojazdu, położenie kierownicy i sygnał z kierunkowskazów w ECU/CAN Legacy BP 2008? 

W sensie, czy przetwarza takie informacje. 

 

Edycja:

Przeanalizowałem trochę schematy i wygląda na to, że CAN zbiera informację typu Steering Angle Sensor, po wpisaniu w Google wypluwa mi czujnik kąta skrętu. 

 

SterringAngleSensor.thumb.PNG.bf8c8e1974968c01f356f9eef0c123e9.PNG

 

Sygnału z kierunkowskazów tu nie znalazłem (albo ślepym B)) natomiast prawdopodobnie nie byłby mi potrzebny. 

 

1. Potrzebuję teraz odpowiedzi czy znalazłem dobry schemat? Na 99% tak, bo korzystałem z tego samego manuala co zawsze ale jednak doza niepewności jest. 
2. Oraz czy dobrze rozumiem opis kostki OBD2?

CAN comm. (+) = CAN-High?

Natomiast CAN comm (-) = CAN-Low? 

 

OBD2opis.PNG.b334da6584af03cfe8151c65f9dde3d7.PNG

 

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymiana (całego) zamka w przednich drzwiach - da się to zrobić bez ruszania mechanizmu szyby? Testowałem na zdjętych drzwiach to średnio to szło, ale może ktoś ma jakiś patent z ustawieniem szyby czy odkręceniem tylko części mechanizmu.

 

IV oczywiście ;)

Edytowane przez PotężnyWarmianin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PotężnyWarmianin napisał(a):

Wymiana (całego) zamka w przednich drzwiach - da się to zrobić bez ruszania mechanizmu szyby? Testowałem na zdjętych drzwiach to średnio to szło, ale może ktoś ma jakiś patent z ustawieniem szyby czy odkręceniem tylko części mechanizmu.

 

IV oczywiście ;)

Chodzi Ci o cały mechanizm w sensie siłownik zamka, który otwiera/zamyka blokadę drzwi wraz z linkami oraz mechanizmem, który widać od boku drzwi i blokuje się na tym uchu = czyli całość w tej białej obudowie?

 

W drzwiach pasażera wyciągałem, u kierowcy jeszcze nie. Z pierwszym razem odkręcałem śrubę dolną od belki wzmacniającej drzwi, za drugim czy trzecim przechodziło w odpowiednim ustawieniu na styk ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na Youtub'ie " How to Replace Front Door Latch 04-09 Subaru Outback". Nie mam już linku ale była tam dokładna procedura. Wymieniałem sam silniczek w zamku; by wyjąć i ponownie zamontować zamek jest ciasno i trzeba znaleźć właściwe ustawienie ale da się bez ruszania szyby.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy do rozpięcia amortyzatora potrzebny jest klucz rurowy/fajkowy przelotowy i imbus do kontrowania czy jest inny sposób?

 

Utknąłem na etapie, że sprężyny mam ściśniete a nakrętka kręci się ale nie odkręca (tłoczysko jak trzymam palcami to się nie obraca) a klucza nie mam ze sobą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestał mi działać centralny w tylnych drzwiach po stronie kierowcy. Czy wymiana jest tak upierdliwa (z rozklejaniem modułu, frezowaniem, kropelkowaniem, silniczkowaniem z Accorda i co tam jeszcze) czy przez lata pojawiło się prostsze rozwiązanie (gotowy niedrogi moduł)?

 

Bonusowe pytanie: szyberdach też stwierdził że nie robi, przy próbie zamykania dojeżdża do ostatniego "etapu" (gdy domyka się ten "wywietrznik") po czym stwierdza że nie robi i zaczyna się na powrót otwierać. Udało mi się siłowo (ciągnąc go za roletę) zmusić do zamknięcia ale nie jest to fajne. Ktoś mierzył się z takim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Przestał mi działać centralny w tylnych drzwiach po stronie kierowcy. Czy wymiana jest tak upierdliwa (z rozklejaniem modułu, frezowaniem, kropelkowaniem, silniczkowaniem z Accorda i co tam jeszcze) czy przez lata pojawiło się prostsze rozwiązanie (gotowy niedrogi moduł)?

Na jesieni robiłem te same drzwi.

Kupiłem do Accorda za <20PLN i przełożyłem tylko tą końcówkę z oryginału do zamiennika. Robota na 1 godzinę. Jeśli masz dremela to tym łatwiej.

IMG_20231019_121701.thumb.jpg.3ec2c299d5771668d8ceace8299c81bb.jpg

 

 

Edytowane przez dcd84
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dcd84 napisał(a):

Na jesieni robiłem te same drzwi.

Kupiłem do Accorda za <20PLN i przełożyłem tylko tą końcówkę z oryginału do zamiennika. Robota na 1 godzinę. Jeśli masz dremela to tym łatwiej.

Dzięki!! Zgaduję że to to:

https://allegro.pl/oferta/zamek-centralny-tyl-lewy-honda-accord-vii-02-08-5794434148

Możesz zaznaczyć co trzeba przełożyć, żebym się mentalnie przygotował? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zeszlifować ten kulisty nypel (ok. 3mm). Powinno pokazać się połączenie. Możesz podgrzać delikatnie opalarką. Podważ śrubokrętem żeby zeskoczyło, następnie zrób to samo w nowym i podmień dźwignię.

Dałem jeszcze mały wkręt z podkładką żeby nie spadło (bo nie ufam klejom).

IMG_20240315_201426.jpg

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 20:00, BelegUS napisał(a):

Dzięki!! Zgaduję że to to:

https://allegro.pl/oferta/zamek-centralny-tyl-lewy-honda-accord-vii-02-08-5794434148

Możesz zaznaczyć co trzeba przełożyć, żebym się mentalnie przygotował?

Jak jeszcze nie zamówiłeś to mogę odsprzedać swój zamiennik - takie jak ori, z dobrą dźwigienką już z fabryki ;D 50zł + wysyłka na już.

 

p.s. dostępne są na ali, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, conradek napisał(a):

Jak jeszcze nie zamówiłeś to mogę odsprzedać swój zamiennik - takie jak ori, z dobrą dźwigienką już z fabryki ;D 50zł + wysyłka na już.

 

W sensie nic z tym nie trzeba rzeźbić? Jak tak to cho na PW, zamówiłem, ale zrobię zwrot ;)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 10:26, BelegUS napisał(a):

Bonusowe pytanie: szyberdach też stwierdził że nie robi, przy próbie zamykania dojeżdża do ostatniego "etapu" (gdy domyka się ten "wywietrznik") po czym stwierdza że nie robi i zaczyna się na powrót otwierać. Udało mi się siłowo (ciągnąc go za roletę) zmusić do zamknięcia ale nie jest to fajne. Ktoś mierzył się z takim problemem?

Być może coś podeszło do listwy, pod rolki i krzywi się i napotyka opór. Bez otwierania ciężko zobaczyć - można odkręcić śruby od środka, zdjąć szyby i oczyścić, nasmarować. Bez szyby spróbuj zamknąć, ale to robota pod daszkiem lub w słoneczny ciepły dzień. 

U mnie coś wpadło, lub ze starości pękła część ślizgu i "dorabiałem". Wcześniej zamykała się jedna strona jakby i zatrzymywało się

 

P.s. uwaga na podkładki dystansowe szyby - lepiej zapamiętać gdzie i ile ich było i powinny wrócić na swoje miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie szanowne grono, zwracam się z pytaniem i prośbą. Czy ktoś wie na 100% lub może zmierzyć swoje lewe drzwi przednie (kierowcy) czy europejską wersja pasuje do usa? Jeśli jakaś dobra dusza może pomierzyć wg poniższego plus grubość do uszczelki z zewnątrz oraz całość w kilku miejscach byłbym naprawdę wdzięczny. 

IMG_20240320_201631.jpg.e2e771d3e7e9a31b5f6ed07c2a3a78aa.jpg

Niestety nieuważny kierowca tira wjechał mi w bok, szczęście w nieszczęściu nikomu nic się nie stało. Btw może ma ktoś w super stanie błotnik lewy USA i drzwi USA też lewe?

 

@BelegUSniestety są to objawy padającego silniczka szyberdachu.

  • Trzymaj się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś jakiś sposób na poprawę światła cofania w Legacy/Outbacku BP? Bo seria to jest jakiś absolutny żart/dramat. Wsadzałem tam LEDa i wprawdzie nie świecił mocniej, ale za to kamera cofania migała przy nim jak głupia. Mocniejsza żarówka? Jakaś dodatkowa lampa którą by się dało gdzieś gustownie/dyskretnie umieścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Czy ma ktoś jakiś sposób na poprawę światła cofania w Legacy/Outbacku BP? Bo seria to jest jakiś absolutny żart/dramat. Wsadzałem tam LEDa i wprawdzie nie świecił mocniej, ale za to kamera cofania migała przy nim jak głupia. Mocniejsza żarówka? Jakaś dodatkowa lampa którą by się dało gdzieś gustownie/dyskretnie umieścić?

Ja mam dodatkowo przyciemniane szyby i w nocy ratują mnie jedyne czujniki cofania, które wstawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Legacy96 napisał(a):

Tez sie nad tym zastanawialem, chyba najeleganciej byloby zamontowac zamiast przeciwmgielnego lampe cofania z wersj US lub UK. A przeciwmgielne pod zderzak.

Jak już wsadzać coś pod zderzak to równie dobrze można pod zderzak dać dodatkowe światło cofania xD

 

Ja myślałem albo takie coś pod ramkę tablicy rejestracyjnej:

https://allegro.pl/oferta/lampa-tylna-cofania-wstecznego-diodowa-led-12-24v-super-dluga-8-led-12-24v-15285865415

Albo takie coś (ale nie wiem jak z homologacją) podwieszone i skierowane nieco ku dołowi pod blendą klapy bagażnika, koło uchwytu:

https://allegro.pl/oferta/6-led-18w-dzienne-szperacz-lampa-robocza-12-24v-7109523649

 

Pierwsza opcja może nie będzie szpecić ale nie wiem czy w ogóle cokolwiek doświetli, druga diabli wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci tylko na kamerze to polecam jakiś oświetlacz na podczerwień. Tylko sprawdź najpierw pilotem czy kamera nie ma jakiehoa filtra. W przypadku podczerwieni nie musi być to jakieś mega mocne światło. Pamiętam w Forku kupiłem specjalnie kamerę z 8 LED na IR wszystko było pięknie widać, można było cofać w ciemnym lesie na samej kamerze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...