Skocz do zawartości

SUV Coupe, Super SUV - mocne i mocniejsze ;)


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, radekk napisał:

image.thumb.png.65836d5d33e282c4eddd9e185fbc42e4.png

 

 

 

O gustach sie nie dyskutuje ale wdług mnie  to wygląda strasznie , jeszcze ten podświetlany grill... dla mnie masakra 

 

  • Zmieszany 1
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jaszyn napisał:

O gustach sie nie dyskutuje ale wdług mnie  to wygląda strasznie , jeszcze ten podświetlany grill... dla mnie masakra 

Bogaci niekoniecznie lubią chwalić się gustem, natomiast lubią się wyróżniać. No i takim szkaradnym klocem na pewno to zrobią. Obstawiam, że w USA będzie hit :) 

 

 

D22D584F-0122-4BCE-BA54-FAAB9356EF42.jpeg

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, subleo napisał:

 

Furpizm (etym. fura + turpizm) -> Zabieg projektowy polegający na wprowadzeniu do samochodu elementów brzydoty w celu wywołania szoku estetycznego ;)

 

przekładając to na j.polski: od nadmiernego oglądania można zwymiotować ;)

  • Haha 3
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to w końcu przetestowałem auto, które uważałem za totalnie bezsensowne. 8 lat na karku, na bazie jeszcze starszego Audi, silnik z Golfa (i to przycięty), podstawowe zawieszenie na sprężynach, a jeździ się tym niesamowicie przyjemnie i chce się kręcić kółkiem.
W kierownice i zawieszenia to Porsche jednak umie ;) 

 

 

A4039B4C-C83E-454C-91D1-14F44AA0E66E.jpeg

3FB94701-D2F6-4D31-8C80-E522055C4A54.jpeg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zyzol napisał:

No to w końcu przetestowałem auto, które uważałem za totalnie bezsensowne. 8 lat na karku, na bazie jeszcze starszego Audi, silnik z Golfa (i to przycięty), podstawowe zawieszenie na sprężynach, a jeździ się tym niesamowicie przyjemnie i chce się kręcić kółkiem.
W kierownice i zawieszenia to Porsche jednak umie ;) 

 

 

A4039B4C-C83E-454C-91D1-14F44AA0E66E.jpeg

3FB94701-D2F6-4D31-8C80-E522055C4A54.jpeg

To nadal najlepszy SUV jakim jeździłem mimo ze byl w najtańszym dyszlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, turdziGT napisał:

To nadal najlepszy SUV jakim jeździłem mimo ze byl w najtańszym dyszlu.

 

17 godzin temu, Zyzol napisał:

No to w końcu przetestowałem auto, które uważałem za totalnie bezsensowne. 8 lat na karku, na bazie jeszcze starszego Audi, silnik z Golfa (i to przycięty), podstawowe zawieszenie na sprężynach, a jeździ się tym niesamowicie przyjemnie i chce się kręcić kółkiem.
W kierownice i zawieszenia to Porsche jednak umie ;) 

 

 

A4039B4C-C83E-454C-91D1-14F44AA0E66E.jpeg

3FB94701-D2F6-4D31-8C80-E522055C4A54.jpeg

 

Kurcze za każdym razem jak widze Macana to się zastanawiam jak to jeździ w porównaniu z moim Stelvio, bo Macam mi się  podoba zarówno z zewnatz jak i w srodku (ostanio jeśli chodzi o wnętrza to cieżko  znależć coć co mógłbym zaakceptować ;)) . Chyba sobie wypożycze żeby sie przekonać, jak to jest na własnej skórze, żeby było to miarodajnie to chyba musiałbym  brać GTS, bo nie ma wersji turbo, a GTS z kolei jest wyraźnie słabsze na papierze. Stawiam że cieżko będzie przebić jakoś znacząco  Stelvio Q  jeśli chodzi o przyjemność z jazdy  ???   Czy oni planują w ogóle wersje turbo w niedalekiej przyszłości cz pozostają przy GTS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jaszyn napisał:

Czy oni planują w ogóle wersje turbo w niedalekiej przyszłości cz pozostają przy GTS? 

Raczej Turbo odeszło. Zastąpił je GTS - moc jest taka sama (440KM). Z drugiej strony, plany im się zmieniają - miał być już nowy Macan elektryczny, a zalicza obsuwy.

W sumie śmieszna sytuacja w salonie. Okazało się, że po GTS-a stojącego na ekspozycji  ustawiła się kolejka. Gdy zainteresowany klient zobaczył, że też oglądamy, postanowił w panice zapisać się na miejsce… nr 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jaszyn napisał:

 

 

Kurcze za każdym razem jak widze Macana to się zastanawiam jak to jeździ w porównaniu z moim Stelvio, bo Macam mi się  podoba zarówno z zewnatz jak i w srodku (ostanio jeśli chodzi o wnętrza to cieżko  znależć coć co mógłbym zaakceptować ;)) . Chyba sobie wypożycze żeby sie przekonać, jak to jest na własnej skórze, żeby było to miarodajnie to chyba musiałbym  brać GTS, bo nie ma wersji turbo, a GTS z kolei jest wyraźnie słabsze na papierze. Stawiam że cieżko będzie przebić jakoś znacząco  Stelvio Q  jeśli chodzi o przyjemność z jazdy  ???   Czy oni planują w ogóle wersje turbo w niedalekiej przyszłości cz pozostają przy GTS? 

GTS przejęło Turbo. 

Jak jeździ , ciężko tak na prawdę porównać bo mimo ze ta sama klasa to te auta sa bardzo różne. Macane to przede wszystkim Porsche to widać i czuć. Porównanie wnętrz nawet nie ma sensu bo Macan to inna liga. Macan jest tez bardziej dojrzałe a nawet te słabe modele jeżdżą mega zwłaszcza jeżeli chodzi o prowadzenie i układ jezdny. No i pozycja za kierownicą jest genialna nie jak w SUVie siedzi sie super nisko w przeciwieństwie do Alfy gdzie siedzisz wysoko i nad kierownicą co jest największą wadą tego auta. W X3M siedzi sie o wiele niżej mimo ze dalej nie tak nisko jak w Macan. Porsche bedzie tez o wiele przyjemniejsze na codzień gdzie QV moze zmeczyc. W kwestii cen tez nie ma co porównać bo Macan jest o wiele droższe,  nawet 2.0 chyba prawie 2x droższe niz Stelvio 280KM. Ogólnie mimo ze auto podobne to ciężko powiedzieć. 

Za mna Macan tez bardzo chodzi i nawet sie zastanawilem czy nie wymienić RS4 na taka używkę kosztem osiągów i cały czas bije się z myślami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

W kwestii cen tez nie ma co porównać bo Macan jest o wiele droższe,  nawet 2.0 chyba prawie 2x droższe niz Stelvio 280KM.

Aż tak źle to nie jest, Alfy też podrożały ;) Ta pomarańczowa testówka była co prawda wyspecyfikowana na prawie 400, ale ktoś zainwestował w pierdyliard lakierowanych elementów, pełny pakiet skórzany z kolorową nitką, felgi 21”, najdroższe fotele. Zależy, co się chce.

 

Byłem też zobaczyć Mazdę CX-60. PHEV z dobrym wyposażeniem 315 tysi. No za Mazdę :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek SUV-owy, ale jest tu sporo osób które jeździły tym i owym, więc pytanie do ludzi obytych ;)

Panowie, nie lepiej, jeśli już Porsche, coś bardziej "przyziemnego"? 

I zamiast tego najlepszego z suvów Macana, np. taką Panamerę? Funkcjonalność podobna, a na trasie i w zakrętach suva wciągnie nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

Ogólnie mimo ze auto podobne to ciężko powiedzieć. 

Za mna Macan tez bardzo chodzi i nawet sie zastanawilem czy nie wymienić RS4 na taka używkę kosztem osiągów i cały czas bije się z myślami. 

 

Ja to tak bardziej z ciekawości, bo jeszce  2-3 lata Stelvio pojeżdżę mam  nadzieje, ale właśnie nie wiem czy bym przełknął ten regres w osiągach, na ile to odbiera przyjemność z jazdy? Ten GTS tak mi sie wydaję że mółgby być za bardzo taki ugrzeczniony, komfortowy  takie granturismo w porównaniu ze StelvioQ,  plus słabsze osiągi i poczułbym się jak emeryt ;) 

No i te fotele wyglądają przy moich karbonowych sparco  jak fotele w rodzinnym vanie.  

Co do pozycji to siedzi się faktycznie wysoko jak w SUVie, ale z kolei w moim przypadku ja i tak podnosze delikatnie fotel bo przy najaniższym ustawieniu widzę za dużo maski za mało drogi, mam 178 cm -widocznoś w Stelvio to nie jest mocna strona.  Nie wiem jak to wyglada przy normalnych fotelach bo w kubełkach sparco może być ciut  niżej niż w standardowych.  Ale faktycznie może denerwować taka pozycja jak ktoś przywkł do normalnej osobówki. A tak nawiasem mówiać jazda Q mnie nie męczy wcale w codziennym użytkowaniu (chociaż to może byc subiektywne, i zwłaszcza pasażer możem iec odmienne zdanie ) ale u mnie  jest wręcz przeciwnie zawsze wybieram drogę okrężną żeby jak najdłużej pojeździć.

Trzeba spróbowac samemu tego  macana i jeszce w planach jakiś elektryk bo nigdy nie je∂ziłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał:

Wątek SUV-owy, ale jest tu sporo osób które jeździły tym i owym, więc pytanie do ludzi obytych ;)

Panowie, nie lepiej, jeśli już Porsche, coś bardziej "przyziemnego"? 

I zamiast tego najlepszego z suvów Macana, np. taką Panamerę? Funkcjonalność podobna, a na trasie i w zakrętach suva wciągnie nosem.

 nie jestem obyty, ale jak bym mógł wybierać  to brałbym panamere, sa nawet wersje dużo szybsze niż najszybszy Macan GTS, ale to chyba zdecydowanie inna półka cenowa.

 Z  Alf też bym wybrał Gulie, tylko że potrzebowałem napędu 4x4 który nie jest dostępny Q. A następny samochód mam nadzieje że sie uda jakiegos przyziemnego kupić. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję jeździć macanem GTS, na full wypasie i takim trochę okrojonym z mocy i wyposażenia. Ja rozumiem, że jest to Porsche, skrzynia cudnie zmienia biegi, fajnie to to się trzyma drogi, ale jest to zdecydowanie samochód dla ludzi albo bez dzieci, albo tylko z takim małym berbeciem. Wg mnie mało miejsca na tylnej kanapie. Poza tym, wsiadając i wysiadając trzeba zrobić spory wykrok, bo już kilka razy upieprzyłem nogawki. Na plus również łatwa wymiana żarówki (dla wersji z halogenami) :D Chwilę pojeździć i "pod młotek" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Adi napisał:

Wątek SUV-owy, ale jest tu sporo osób które jeździły tym i owym, więc pytanie do ludzi obytych ;)

Panowie, nie lepiej, jeśli już Porsche, coś bardziej "przyziemnego"? 

I zamiast tego najlepszego z suvów Macana, np. taką Panamerę? Funkcjonalność podobna, a na trasie i w zakrętach suva wciągnie nosem.

Ja jakos nie jestem fanem tego nadwozia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

ale jest to zdecydowanie samochód dla ludzi albo bez dzieci, albo tylko z takim małym berbeciem. Wg mnie mało miejsca na tylnej kanapie. Poza tym, wsiadając i wysiadając trzeba zrobić spory wykrok, bo już kilka razy upieprzyłem

To prawda. Jak na spore rozmiary zewnętrzne, miejsca z tyłu nie jest dużo. Progi też zauważyłem - bardzo łatwo się otrzeć przy wysiadaniu. Nie można mieć hud-a, klapy otwieranej kopniakiem, matrycowych led-ów, Android Auto. Konsola środkowa z podświetlanymi przyciskami haptycznymi jest śmieszna, ale będzie wiecznie obmacana paluchami, manetki za kierownicą są paskudne.

Wady niewątpliwie są, ideałów nie ma. ;) 
 

EDIT: a no i spryskiwacze przedniej szyby, to takie siurkacze raczej, coś jak w XV :) 

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, jaszyn napisał:

 nie jestem obyty, ale jak bym mógł wybierać  to brałbym panamere, sa nawet wersje dużo szybsze niż najszybszy Macan GTS, ale to chyba zdecydowanie inna półka cenowa.

 Z  Alf też bym wybrał Gulie, tylko że potrzebowałem napędu 4x4 który nie jest dostępny Q. A następny samochód mam nadzieje że sie uda jakiegos przyziemnego kupić. 

@jaszyn Jakie masz zrednie zuzycie paliwa w tym QV ? Ile pali ci na zwyklej trasie a ile przy autostadowych predkosciach ? Miales jakies problemy do tej pory i ile juz przejechales ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, turdziGT napisał:

Jakie masz zrednie zuzycie paliwa w tym QV ? Ile pali ci na zwyklej trasie a ile przy autostadowych predkosciach ? Miales jakies problemy do tej pory i ile juz przejechales ?

Przejechałem 36kkm, zero problemów odpukać, raz mi sie aku rozładował ale to chyba z mojej winy. Oleju nie bierze. 

 

Co do spalania to trudne pytanie, na pewno nie jest to  oszczędny samochód. Nie jestem jakoś na tym punkcie zafiksowany wiec precyzyjnie nie odpowiem tymbardziej że  jest duża róznica w zależnośic od stylu jazdy i prędkości. 

Może coś przekręcę ale tak z grubsza ostatno wracałem z Włoch autostradami to prędkości tak około 130-150  ale wiadomo że momentami było trochę więcej to spalanie około 12litrów, jechałem już kilka raz te sama trasę forkiem XT i Alfą to różcnie w spalaniu szacuje na około 1 max. 1.5 litr więcej przy tym samym stylu jazdy. Wiadomo jak to SUV jakbym jechał z wyższymi prędkościami do spalanie rośnie bo opór powietrza robi swoje.  

 

Na krajówkach jeżdze sporadycznie nie pamietam ale pewnie z litr dwa mnie czyli szcunkowo 10-11, mowao normalnej jedzie nie o ekodrivingu czy jakimś pałowaniu . A po mieście. wiadamo zależy od miasta, korków, stylu jazy, itd  taka normalna jazda w Lublinie, przy braku jakiś specjalnych  korków to około 14-15l, forek w tych samych warunkach mi pali 2 litry mniej-  ale szczerze alfą to tak nie da się jeździć "normalnie" czasami z dziecmi jak jade, ale trzeba być masochistą.  Zazwyczaj jest tak że jak mi się olej rozgrzeje to włączam tryb race i wtedy wiadomo co sie dzieje ze spalaniem  ale bym przyjął że  tedy około 20-25 a i o 30 też nie trudno jak ciśniesz non stop. Gulia pewnie pali znacznie mniej na autostradzie  ze wzgllędu na opór powietrza.

 

Edytowane przez jaszyn
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...