Skocz do zawartości

SUV Coupe, Super SUV - mocne i mocniejsze ;)


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem GLA 35AMG, w wersji dość bogatej ( taka była od ręki )  zrobiłem ok 800km aby przekazać go żonce, i tak: 

Generalnie auto dupy nie urywa, ale tego się spodziewałem, uważam że w tej cenie którą otrzymałem i z tym wyposażeniem jest tego po prostu wart bez dwóch zdań, patrząc na ceny konkurencji. 

Zacznę od minusów:

felgi i opony....... kupując auto gotowe byłem skazany, dostałem felgi 20" i opony 255/35r20 to jest jakiś dramat dla tego auta ! Na szczeście opony TOP Michelin 4S ale nie do tego auta. Ktoś w Mercedesie chyba upadł na głowę, stosując taką felgę i rozmiar opony...... Zaraz to zmienię na odpowiednie czyli mniejsze. 

Komfort mega średni w mieście, nawet na systemie comfort, ale to pewnie też spora zasluga bezsensownych kół 

Spalanie pomijam, duże, ale ok mam to .... 

Dzwięk w środku mega fajny ( oczywiście głośniki ) , na zewnątrz słabo. 

Słaby hamulec ( w sensie dla kobiety ) zbyt słabe wspomaganie, a nie skuteczność. 

Mam niby total full led, światła automat, doświetlanie, max opcja, zgodna z navi, itp. ......... ychy zapraszam do Audi RS6 z roku 2017 i system Matrix..... Dla mnie faja do potęgi, wolne, za późno działające, słabo .

No dobra, minusów już dziś dość, plusy są i to bardzo fajne, ale to może jutro :) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2021 o 17:37, Michał W. napisał:

Porównanie dwóch super luksusowych SUVów od Throttle House.

Mercedes Maybach GLS600 kontra Rolls-Royce Cullinan.

 

 

 

Dzisiaj taki biały RR brał udział w wypadku trzech samochodów na Katowickiej w Poznaniu. Przykry widok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Odebrałem GLA 35AMG, w wersji dość bogatej ( taka była od ręki )  zrobiłem ok 800km aby przekazać go żonce, i tak: 

Generalnie auto dupy nie urywa, ale tego się spodziewałem, uważam że w tej cenie którą otrzymałem i z tym wyposażeniem jest tego po prostu wart bez dwóch zdań, patrząc na ceny konkurencji. 

Zacznę od minusów:

felgi i opony....... kupując auto gotowe byłem skazany, dostałem felgi 20" i opony 255/35r20 to jest jakiś dramat dla tego auta ! Na szczeście opony TOP Michelin 4S ale nie do tego auta. Ktoś w Mercedesie chyba upadł na głowę, stosując taką felgę i rozmiar opony...... Zaraz to zmienię na odpowiednie czyli mniejsze. 

Komfort mega średni w mieście, nawet na systemie comfort, ale to pewnie też spora zasluga bezsensownych kół 

Spalanie pomijam, duże, ale ok mam to .... 

Dzwięk w środku mega fajny ( oczywiście głośniki ) , na zewnątrz słabo. 

Słaby hamulec ( w sensie dla kobiety ) zbyt słabe wspomaganie, a nie skuteczność. 

Mam niby total full led, światła automat, doświetlanie, max opcja, zgodna z navi, itp. ......... ychy zapraszam do Audi RS6 z roku 2017 i system Matrix..... Dla mnie faja do potęgi, wolne, za późno działające, słabo .

No dobra, minusów już dziś dość, plusy są i to bardzo fajne, ale to może jutro :) 

 

 

 

My swoim GLB 35AMG zrobiliśmy jakies 2400km i uważam ze jak za tą cenę auto jest OK. Felgi 20 cali odradzili mi przy konfiguracji. Na 19 w trybie komfort jest spoko, chociaż bez porównania Volvo V90 CC lepiej wybiera nierówności. Moze też są jakies różnice w zawieszeniu GLA i GLB. Fajne jest to, że w trybie sport da sie tym czerpać radość z jazdy i dynamicznie pokonywać zakręty. Spalanie? Prawie jak upalany STI ;) Ale przy spokojnej jeździe da się osiągnąć i okolice 8-9 litrów. Tylko czy do tego trzeba AMG? Pewnie w dieslu paliłby 6. 

Napisz coś więcej jak trochę pojeździsz, ciekaw jestem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem BMW X5M50D. Też wybierałem z tego co było... Koła 22 cale :D. To jest foto z przodu. Z tyłu mam szerokość 315. Zawieszenie M Proffesional. Jazda po nowym asfalcie to bajka, po dziurach dramat. 

20210327_105500.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 pytania dla posiadaczy GLB AMG:

1. Czy nie przeszkadza Wam tylna ławka, bo kanapą nie mogę tego nazwać?
Jest na to jakiś fix, cokolwiek oprócz tony poduszek :) ?

2. Czy w jakiejkolwiek wersji foteli boczki są dmuchane?

Chodzi mi o to, że wsiadłem do amg-line i przy manualnych fotelach nie byłem w stanie się wygodnie zmieścić, a nie było tam opcji "odpompowania" ;) boczków.

Super szczupły nie jestem, ale też nie jest ze mnie jakieś uber prosię :) a po raz pierwszy miałem takie coś.

 

Oprócz tych rzeczy, auto super, szczególnie za tę cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Jak już omawiamy Mieczysławy to GLC 43 czy 63 ? :) Mniejsza z osiągami :P , chodzi im raczej o prowadzenie auta. W tym drugim silnik cięży i pytanie czy o tyle aby odczuwalnie wpływał na jazdę w zakrętach ?

Raczej 43, z 63 i 63S jest ten problem że tam już nie ma teoretycznie żadnego innego programu poniżej "sport", na każdym jest narowistość i chęć bycia zawsze sportowym nawet w "comforcie". 43 jest dość dobrym kompromisem do jazdy codziennej i szybkiej jazdy autostradowej. No bo raczej "63" w tej budzie to na tor nie będziesz zabierał. Zawias jest ten sam jeśli weźmiesz ten elektryczno-pneumatyczny ;). Co do masy... 43 waży wg. dowodu 1960 kg. 

Edytowane przez Tommi1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, yak napisał:

2 pytania dla posiadaczy GLB AMG:

1. Czy nie przeszkadza Wam tylna ławka, bo kanapą nie mogę tego nazwać?
Jest na to jakiś fix, cokolwiek oprócz tony poduszek :) ?

2. Czy w jakiejkolwiek wersji foteli boczki są dmuchane?

Chodzi mi o to, że wsiadłem do amg-line i przy manualnych fotelach nie byłem w stanie się wygodnie zmieścić, a nie było tam opcji "odpompowania" ;) boczków.

Super szczupły nie jestem, ale też nie jest ze mnie jakieś uber prosię :) a po raz pierwszy miałem takie coś.

 

Oprócz tych rzeczy, auto super, szczególnie za tę cenę.

Ad.1 Nigdy tam nie siedziałem, to się wypowiem ;) Z moich pasażerów nikt nie narzekał, ale to może z grzeczności? Sprawdzę.

Ad.2 Chyba nie. Swoją drogą wyprofilowanie boczne foteli nie jest jakieś mocne, osobiście wolałbym mocniejsze, a też do mikrusów i kachektyków nie należę. 

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Jak już omawiamy Mieczysławy to GLC 43 czy 63 ? :) Mniejsza z osiągami :P , chodzi im raczej o prowadzenie auta. W tym drugim silnik cięży i pytanie czy o tyle aby odczuwalnie wpływał na jazdę w zakrętach ?

 

7 minut temu, Tommi1 napisał:

Raczej 43, z 63 i 63S jest ten problem że tam już nie ma teoretycznie żadnego innego programu poniżej "sport", na każdym jest narowistość i chęć bycia zawsze sportowym nawet w "comforcie". 43 jest dość dobrym kompromisem do jazdy codziennej i szybkiej jazdy autostradowej. No bo raczej "63" w tej budzie to na tor nie będziesz zabierał. Zawias jest ten sam jeśli weźmiesz ten elektryczno-pneumatyczny ;). Co do masy... 43 waży wg. dowodu 1960 kg. 

63 to już faktycznie grubo. Kolega ma 43 i po przejażdżce z nim i jego opiniach zdecydowaliśmy się właśnie na GLB35 zamiast. Dlaczego? Komfort nawet w trybie komfort jest... niekomfortowy. A jednak nie tego oczekujesz po takim aucie. W trybie sport+ to już w ogóle bardzo sztywno. No i spalanie. A w zasadzie zasięg. Jest źle. Autostradowe wysokie kilkanaście. No i to jednak "schodzący" model. Różnymi AMG jeździłem, i chyba GLC43 to jedyny, który nie przypadł mi do gustu. A np E klasa w tym setupie super - w trybie komfort luksusowa, wygodna limuzyna, w trybie S+ niezłe wrażenia z jazdy. 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, _akir_ napisał:

powoli przymierzam się do spylenia mojego SJXT i przesiadki na MB GLE 300d i zastanawiam się czy do tej masy auta (2165kg) 245kuca to nie będzie ciut mało - czy nie lepiej pójść w 350d (272kuca)

Leniwie ale pojedzie. Zwróć tylko uwagę na napędy, nie jestem pewien, czy to dotyczyło 300d czy 300 de, ale chyba ma inaczej skonstruowane napędy niż 350d. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

Leniwie ale pojedzie. Zwróć tylko uwagę na napędy, nie jestem pewien, czy to dotyczyło 300d czy 300 de, ale chyba ma inaczej skonstruowane napędy niż 350d. 

na prędkościach mi już nie zależy - teraz zależy mi na komforcie i wygodzie :D dlatego dorzucam zawias Airmatic

co do napędów to sobie poczytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, _akir_ napisał:

powoli przymierzam się do spylenia mojego SJXT i przesiadki na MB GLE 300d i zastanawiam się czy do tej masy auta (2165kg) 245kuca to nie będzie ciut mało - czy nie lepiej pójść w 350d (272kuca)

W tym teście GLE300d z 2019 roku w podsumowaniu sugerują rozważenie zakupu 350d zamiast 300d.

https://www.google.pl/amp/s/www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/mercedes-gle-300d-4matic-dobrze-udaje-or-test/sc5k1bq.amp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Tsunetomo napisał:

zdecydowaliśmy się właśnie na GLB35 zamiast.

Z obrazków tak na oko dość spory bagażnik ma. Patrzę w dane a tam 570 litrów ! Naprawdę takie pakowne jest ? Pewnie magia platformy bo to chyba więcej niż w GLC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

i spalanie. A w zasadzie zasięg. Jest źle. Autostradowe wysokie kilkanaście. 

Rozwin swoja myśl drogi użytkowniku, bo skoro okolice 12-13 litrów na setkę przy prędkościach autostradowych, w 3 litrowym bi turbo, z aerodynamika pianina to dużo to już tylko zostaje elektryk tam spalanie jest odpowiednie :biglol::P. Co do zasięgu... była opcja kiedyś powiększonego zbiornika ale nie pamiętam czy do 66 litrów czy do 80+ litrów. 

BDW. 400 km plus to dobry zasięg, akurat żeby po 3 h jazdy napić się kafki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tommi1 napisał:

Rozwin swoja myśl drogi użytkowniku, bo skoro okolice 12-13 litrów na setkę przy prędkościach autostradowych, w 3 litrowym bi turbo, z aerodynamika pianina to dużo to już tylko zostaje elektryk tam spalanie jest odpowiednie :biglol::P. Co do zasięgu... była opcja kiedyś powiększonego zbiornika ale nie pamiętam czy do 66 litrów czy do 80+ litrów. 

BDW. 400 km plus to dobry zasięg, akurat żeby po 3 h jazdy napić się kafki ;)

Na życzenie rozwijam - wysokie kilkanaście to 17-19. Spodziewane było właśnie tak jak napisałes, niskie kilkanaście czyli 12-13.

Pozan - Warszawa i tankowanie. Bak bodaj 66 litrów. W porównaniu do poprzedniego auta, tj. SQ5 pali około 4-5 litów więcej. 

Ale żeby nie było, brzmi i jedzie zacnie :) Jak dziur nie ma.


 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Z obrazków tak na oko dość spory bagażnik ma. Patrzę w dane a tam 570 litrów ! Naprawdę takie pakowne jest ? Pewnie magia platformy bo to chyba więcej niż w GLC.

Tak, GLB to takie trochę dziwadło. Dzięki pudełkowatym kształtom miejsca w środku więcej niż w GLC. Przewaga GLC to lepsze materiały i wyciszenie. Ale jak GLC to czekałbym na nowy model, ma być wkrótce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Na życzenie rozwijam - wysokie kilkanaście to 17-19. Spodziewane było właśnie tak jak napisałes, niskie kilkanaście czyli 12-13.

Pozan - Warszawa i tankowanie. Bak bodaj 66 litrów. W porównaniu do poprzedniego auta, tj. SQ5 pali około 4-5 litów więcej. 

Ale żeby nie było, brzmi i jedzie zacnie :) Jak dziur nie ma.


 

Wiem ze potrafi "opylić" rekord mam 27 litrow z odcinka 450km :biglol:.  19 l/100 ma moja małżowinka po mieście... niestety na 19' strasznie "pływa" na zakrętach a na 21' niestety nie lubi nierówności... 

Takie małe niedogodności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tommi1 napisał:

Wiem ze potrafi "opylić" rekord mam 27 litrow z odcinka 450km :biglol:.  19 l/100 ma moja małżowinka po mieście... niestety na 19' strasznie "pływa" na zakrętach a na 21' niestety nie lubi nierówności... 

Takie małe niedogodności ;)

27? Zacnie :) Nie pytam jaka była średnia prędkość tej podróży ;) 

Wiedziałem, że to potrafi łyknąć, ale spalania jak upalane STI to bym nie przypuszczał. 

W porównaniu do takiego SQ7 w dieslu, ktore tez zacnie jedzie (dźwięk z głośniczków pominę...), to przepaść jest. 

Coś jest z tymi Żonami, mojej tez GLB po mieście pod 20 pali. A jednak litr pojemności i jedna turbina mniej. Czyli 43AMG to ekonomiczny wybór ;)

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Tsunetomo napisał:

27? Zacnie :) Nie pytam jaka była średnia prędkość tej podróży ;) 

Wiedziałem, że to potrafi łyknąć, ale spalania jak upalane STI to bym nie przypuszczał. 

W porównaniu do takiego SQ7 w dieslu, ktore tez zacnie jedzie (dźwięk z głośniczków pominę...), to przepaść jest. 

Coś jest z tymi Żonami, mojej tez GLB po mieście pod 20 pali. A jednak litr pojemności i jedna turbina mniej. Czyli 43AMG to ekonomiczny wybór ;)

 

ogolnie to (pieć gwiazdek) spalanie ma być banan na gębie :D.

 

P.S. STI bez upalania spala mi podobnie :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tommi1 napisał:

ogolnie to (pieć gwiazdek) spalanie ma być banan na gębie :D.

 

P.S. STI bez upalania spala mi podobnie :biglol:

To chyba jakies zepsute masz. ;)

Albo cos z prawą stopą. W wątku o e-boxer ktos polecał wizytę u podologa. Ewentualnie kurs w SJS jak operować pedałem gazu. Są tam też matematyczne wzory jak optymalnie operować pedałem gazu, żeby auto optymalnie jechało. Ciekawa lektura. :) 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tsunetomo napisał:

To chyba jakies zepsute masz. ;)

Albo cos z prawą stopą. W wątku o e-boxer ktos polecał wizytę u podologa. Ewentualnie kurs w SJS jak operować pedałem gazu. Są tam też matematyczne wzory jak optymalnie operować pedałem gazu, żeby auto optymalnie jechało. Ciekawa lektura. :) 

korzystam z auta ;) najlepiej jak potrafię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, RoadRunner napisał:

Jak już omawiamy Mieczysławy to GLC 43 czy 63 ? :) Mniejsza z osiągami :P , chodzi im raczej o prowadzenie auta. W tym drugim silnik cięży i pytanie czy o tyle aby odczuwalnie wpływał na jazdę w zakrętach ?

idź na całość, idź na całość!:) Jeśli koszty nie są przeszkodą bierz V8. Tym i tak się nie szaleje w zakrętach, a z tym silnikiem auto ma charakter wyjątkowy :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...