Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21=>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie siedzę i kombinuję...
Nowy Outback Wilderness kosztuje w USA 37 200 USD.
Po doliczeniu wszystkich wygooglanych opłat i kosztów transportu wyszło mi, że po dzisiejszym kursie USD/PLN można mieć taki samochód w PL pod domem za 261k. Czy ja to dobrze liczę? Policzyłem cło, akcyzę, VAT, opłatę recyklingową i transport przez ocean. Jeżeli policzyłem dobrze i czegoś nie pominąłem, to nie wydaje się to nierozsądną ofertą, a auto jest... hmm... fajne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sartek napisał:

Tak sobie siedzę i kombinuję...
Nowy Outback Wilderness kosztuje w USA 37 200 USD.
Po doliczeniu wszystkich wygooglanych opłat i kosztów transportu wyszło mi, że po dzisiejszym kursie USD/PLN można mieć taki samochód w PL pod domem za 261k. Czy ja to dobrze liczę? Policzyłem cło, akcyzę, VAT, opłatę recyklingową i transport przez ocean. Jeżeli policzyłem dobrze i czegoś nie pominąłem, to nie wydaje się to nierozsądną ofertą, a auto jest... hmm... fajne :D

 

Hmm, ale nowego auta kupionego w USA (lub lepiej w Kanadzie) chyba nie zarejestrujesz w PL :/

Auto musiałoby najpierw zostać zarejestrowane za oceanem i dopiero po 3 (lub 6?) miesiącach mógłbyś je rejestrować w PL jako używane - chyba tak to było..

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sartek napisał:

Dobra, tego moje kalkulacje nie uwzględniają ;)

Już nie jedna osoba o tym myślała i zapomniała o tym drobnym szczególe.Nic nie stoi na przeszkodzie kupić np.demówkę od deleara z Kanady i będzie można zarejestrować w PL, dopóki jeszcze można, bo z czasem i to nam ukrócą. Skończą się biznesy pt.Import aut z USA, kwestia najbliższych kilku lat.

Także kto chce kupować niech kupuje teraz.

Edytowane przez olo11
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, olo11 said:

(...) dopóki jeszcze można, bo z czasem i to nam ukrócą. Skończą się biznesy pt.Import aut z USA, kwestia najbliższych kilku lat.

Także kto chce kupować niech kupuje teraz.

 

Też mi się tak wydaje, tym bardziej że dzisiaj auta mają coraz więcej elektroniki i bez wsparcia producenta w know-how ciężko będzie dostosować auta do wymogów technicznych.

Przykład z życia: sprowadzone auto z Anglii, reflektory matrycowe, świecą asymetrycznie, ale na odwrót, na część kontynentalną Europy są te same reflektory, różnią się tylko oprogramowaniem, poza producentem nikt nie może ich przeprogramować, kupno reflektorów z rynku kontynentalnego też nic by nie dało, bo trzeba byłoby je "zarejestrować" w aucie, a auto zobaczy niezgodność, bo reflektory do ruchu prawostronnego, a auto do ruchu lewostronnego. A producent nie musi umożliwić takiej konwersji. Rozumiem, że to może być pewnego rodzaju zabezpieczenie, aby zwykły szarak nie mógł ingerować w oprogramowanie auta, bo może to mieć wpływ na bezpieczeństwo, ale z drugiej strony powoli staje się tak, że zwykły szarak jest skazany na producenta w naprawie i eksploatacji auta bez możliwości znalezienia alternatywy aż do momentu zakupu kolejnego auta z konkretnego rynku. I tak w kółko.

 

A tak z ciekawości, jakie są wymagania formalne i techniczne do spełnienia przy rejestracji sprowadzonego auta spoza EU?

 

Producent/importer, aby sprzedawać auta w EU musi uzyskań na niego homologację, a auto z importu prywatnego musi przejść badanie techniczne bądź uzyskać odstępstwo od warunków technicznych. Przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Na przykładzie Outback jakby wyglądałby ten proces formalnie i technicznie?

 

Outback z rynku USA od tego z rynku EU rożni się pewnie brakiem spryskiwaczy na reflektory, symetrycznymi reflektorami, może zwierciadłami w lusterkach.

Skoro reflektory są LEDowe to pewnie technicznie jest możliwość ich przeprogramowania, ograniczenie do 2000 lumenów nie wymagałoby wymiany przedniego zderzaka na taki ze spryskiwaczami reflektorów lub samo montowanie spryskiwaczy, pewnie też dałoby się ustawić te reflektory tak aby świeciły asymetrycznie. No i pewnie lusterka też są do zmiany. Radio w aucie pewnie stałoby się bezużyteczne, bo prawdopodobnie fizycznie jest wmontowany inny moduł od częstotliwości radiowych, który dodatkowo jest zintegrowany ze stacją mutlimedialną, gdzieś był ten temat poruszany na forum.

 

A jakie są różnice między wersjami z USA i z Kanady?

 

Outback na rynek Rosja, Ukraina, Kazachstan z tego co wiem różnią się od wersji EU tym, że nie mają GPF, co moim zdaniem jest plusem z punktu widzenia prostszego układu wydechowego. Czy te wersje mają wpisane jaką normę spalania Euro spełniają?

 

I jak jest z normami spalania Euro z autami sprowadzanymi z USA i z Kanady?

Samorządy mają lub będą miały możliwość wyznaczania stref czystego transportu i zasad na podstawie których dane auta będą mogły być dopuszczone bądź nie. Podejrzewam, że w większości podstawą do możliwości wjazdu do takiej strefy będą normy spalania Euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ivo napisał:

A jakie są różnice między wersjami z USA i z Kanady?

 

Kilometry zamiast mil i Celsjusz zamiast Fahrenheita ;)

Chociaż dzisiaj w dobie elektronicznych zegarów to już chyba nie jest taki problem..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, czekker said:

Kilometry zamiast mil i Celsjusz zamiast Fahrenheita ;)

Chociaż dzisiaj w dobie elektronicznych zegarów to już chyba nie jest taki problem..

 

O ile pamiętam to i w europejskiej wersji z menu da się przestawić na jednostki imperialne ;) Jedynie prędkościomierz jest w europejskiej skalowany w jednostkach km/h.

Natomiast wersji japońskiej Outback może posiadać w pełni wirtualny kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ivo napisał:

jak jest z normami spalania Euro z autami sprowadzanymi z USA i z Kanady?

OBK MY18 H6 - w karcie pojazdu wpisali Euro 6,jeżeli mnie pamięć nie zawodzi a z jakiego źródła pochodzą te informacje,to już madrzejszych trzeba pytać;)

 

4 godziny temu, ivo napisał:

auto z importu prywatnego musi przejść badanie techniczne

Dokładnie tak,ma spełniać warunki dopuszczenia do ruchu w PL.

Nie widzę powodu o występowanie o odstępstwo do UDT,homologacja nie jest wymagana do rejestracji przy imporcie indywidualnym.

4 godziny temu, ivo napisał:

Skoro reflektory są LEDowe to pewnie technicznie jest możliwość ich przeprogramowania, ograniczenie do 2000 lumenów nie wymagałoby wymiany przedniego zderzaka na taki ze spryskiwaczami reflektorów lub samo montowanie spryskiwaczy, pewnie też dałoby się ustawić te reflektory tak aby świeciły asymetrycznie.

A po co sobie tym głowę zawracać zmianą natężenia swiatła,można przerobić na asymetryczne.Tylko to wymaga rozebrania lampy, a nie ingerencji w oprogramowanie.Potwierdzone w firmie która się tym zajmuje.

Może w nowszych Subaru jest taka możliwość.

Generalnie symetryczne i tak świecą bardziej na prawo na pobocze do ruchu prawostronnego,nie ma tylko wyraźnej lini odcięcia w górę,w nocy normalnie oświetlają i nikt nie mruga że jest oślepiany,niemniej jednak zgodnie z przepisami powinne być przerobione na asymetryczne.

4 godziny temu, ivo napisał:

Radio w aucie pewnie stałoby się bezużyteczne, bo prawdopodobnie fizycznie jest wmontowany inny moduł od częstotliwości radiowych, który dodatkowo jest zintegrowany ze stacją mutlimedialną, gdzieś był ten temat poruszany na forum.

Przeszukując TF natkniesz się na informację o możliwości

wgrania oprogramowania UE,zmiany języka na PL oraz przeprogramowaniu częstotliwość,jest to możliwe w niektórych rocznikach,ale nie będzie to taka sama stacja multimedialna jak w wersji EU z jej wszystkimi funkcjami.Coś za coś.

4 godziny temu, ivo napisał:

No i pewnie lusterka też są do zmiany.

A to niby z jakiej racji,a czy w Ameryce Północnej mają jakieś inne? Bez przesady:biglol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 godziny temu, Bosman napisał:

Ogólnie, gdyby z obecnego OBK zdjąć z 50kg czarnego plastiku i skrócić sprężyny, to by wyszło całkiem fajne Legacy kombi.

Szkoda że już go nie ma.

Jemu to by sie przydalo +50 koni mechanicznych do pelni szczescia. Reszta ujdzie:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, FOR CVT napisał:

Macalem od nosa do ogona i cholernie mi sie podoba 

Gdyby nie zdecydowana kontra zony (przeciez nie jezdzisz autem!) to stalby juz pod domem

Moja Pani za cholerę nie chciała się zgodzić na H6 w 2012 roku,kiedy były jeszcze dostępne ostatnie sztuki,niemniej jednak postawiłem na swoim 7 lat później,tak więc kropla drąży skałę :mrgreen:;)

Edytowane przez olo11
  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, sartek napisał:

prędkościomierz został wyskalowany dość optymistycznie

 

 

Jesli juz jezdze po NL to wokol komina albo max 120 bo kozakowanie to tutaj kosztuje   :mrgreen:

Ale fakt, sporo tu mitomanow co to po niemieckich 'autobanach' nizej 200 nie schodza i dla nich taki OBK nie jedzie

Auto mam na pare dni i glaszcze mnie tam gdzie trzeba wiec zaczynam sie lamac kurka wodna  ;)

 

tapatalked

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, FOR CVT napisał:

Auto mam na pare dni i glaszcze mnie tam gdzie trzeba wiec zaczynam sie lamac kurka wodna  ;)

 

Brać jak można i jak się podoba i tyle. 

Jeżeli zostanę przy Subaru, next will be 2.4 DIT from Canada,o ile za jakiś czas nie zabronią rejestracji ze względu na ekoszaleństwo.

Chyba że OBK pojawi sie z czymś nowym pod maską:mrgreen:

Edytowane przez olo11
Literówka
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, olo11 napisał:

Chyba że OBK pojawi sie z czymś nowym pod maską:mrgreen:

Jeśli coś nowego pod maską miałoby się pojawić to ja obstawiam czwarty akumulator, zmniejszający teoretycznie emisje oraz realnie ogólną niezawodność samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...