Skocz do zawartości

Jaki rozrząd? 2.0


togus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie przestudiowałem forum widziałem kilka wątków ale nie widziałem linków do gotowych zestawów z paskiem mitsuboshi, który jest polecany na forum.\

Znalazłem taki oto zestaw tylko brałbym bez paska contitech KLIK w jego miejsce pasek mitsuboshi PASEK

Czy będzie to optymalne rozwiązanie ? czy szukać całego zestawu w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

zbliżam się do wymiany rozrządu w ej201
i mam dylemat

rolki i napinacz biorę koyo/nsk/ntn
termostat OEM
ale pasek
w imprezie miałem conti
a teraz myślę nad mitsuboshi albo OEM - warto dopłacać do OEM ?

pompa wody AISIN czy coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa Aisin do sohc będzie już koreańska, jest zupełnie inaczej wykonana niż kiedyś japońskie, więc produkt raczej niesprawdzony.

Pasek conti czy mitsu będzie spoko. Górną gładką rolkę weź na dwurzędowym łożysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak mitsuboshi ale ja zakładałem conti. Rozrząd przejechał jakieś 75% interwału do wymiany ale upłynęło już ponad 6 lat od wymiany. O czym przypomniałem sobie w przeddzień wyjazdu do Włoch. Na szybko kupiłem pasek i w dzień wyjazdu wymieniłem. Po 6 latach pasek conti nie nosi żadnych oznak zużycia czy zestarzenia, a po powrocie mordowałem go w imadle. Conti to Continental nie mam zastrzeżeń do jakości raczej bym się skupił na jakości łożysk w rolkach przy wymianie rozrządu. U mnie pomimo że rozrząd nie wyrobił swoich kilometrów wymieniałem jeszcze jedną rolkę na szybko bo się okazało że łożysko zdradza oznaki zużycia (w poprzednim rozrządzie to jedno też było najmocniej zużyte może to kwestia większego obciążenia na nim).

Co do pompy u mnie nie była zużyta ale pomiędzy rożnymi firmami są spor różnice w wykonaniu wirnika pompy co ma wpływ na wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

Pompa Aisin do sohc będzie już koreańska, jest zupełnie inaczej wykonana niż kiedyś japońskie, więc produkt raczej niesprawdzony.

Pasek conti czy mitsu będzie spoko. Górną gładką rolkę weź na dwurzędowym łożysku.

O rolce wiem że ma być dwurzedowa.

 

To jaką pompę?

Do TDIka montowałem grafa i jest spoko. Tutaj nie  wiem co włożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AISIN. A to że nie jest wykonana tak jak 20 lat temu to można powiedzieć o każdym podzespole. SKF czy Bosch tez kiedyś był czołówką a teraz jest śmietnikiem i co. Nic lepszego póki co nie dostaniesz, a "OEM" to właśnie aisin.

Rolka prowadząca/napinacz to pół biedy, najbardziej w kość dostaje ta zębata przy pompie. Tyle co się naściągałem rozrządów, to zawsze ta zębata szumiała niesamowicie. Szukaj koyo/ntn/nsk i musi śmigać. Zestawy od Febi, INA raczej bym omijał.

Pasek Conti jest super, Gates też o ile znajdziesz oryginał (podobno bywały podróby, conti nie podrabiali ;) )

 

Nawiasem mówiąc mam taki rozrząd kompletny na sprzedaż, ale z napinaczem pod stary typ wolnossaka.

 

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 133699 napisał:

AISIN. A to że nie jest wykonana tak jak 20 lat temu to można powiedzieć o każdym podzespole. SKF czy Bosch tez kiedyś był czołówką a teraz jest śmietnikiem i co. Nic lepszego póki co nie dostaniesz, a "OEM" to właśnie aisin.

Rolka prowadząca/napinacz to pół biedy, najbardziej w kość dostaje ta zębata przy pompie. Tyle co się naściągałem rozrządów, to zawsze ta zębata szumiała niesamowicie. Szukaj koyo/ntn/nsk i musi śmigać. Zestawy od Febi, INA raczej bym omijał.

Pasek Conti jest super, Gates też o ile znajdziesz oryginał (podobno bywały podróby, conti nie podrabiali ;) )

 

Nawiasem mówiąc mam taki rozrząd kompletny na sprzedaż, ale z napinaczem pod stary typ wolnossaka.

 

Do imprezy montowałem set ina i miałem w pudełku rolki nsk koyo

Tak samo do 1z tdi montowałem teraz ina i w opakowaniu to samo. Koyo i nsk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 133699 napisał:

"OEM" to właśnie aisin

Bzdura

 

1 godzinę temu, 133699 napisał:

A to że nie jest wykonana tak jak 20 lat temu to można powiedzieć o każdym podzespole. SKF czy Bosch tez kiedyś był czołówką a teraz jest śmietnikiem i co. Nic lepszego póki co nie dostaniesz

Kto pisał o 20 latach? Aisin do modelu o którym tu rozmawiamy od pewnego czasu jest robiony w Korei, jest to całkiem inna pompa niż sety z Japonii, wystarczy wziąć obie do ręki. Wiele się słyszy o zawodności tych pomp z koreańskiej produkcji, więc zasugerowałem kupić coś innego (np. GMB), chyba że chce się być królikiem doświadczalnym to droga wolna. W zestawach INA do subaru tylko pasek ma ich logo, rolki są zazwyczaj japońskie, podobnie Conti i kilku innych pakowaczy bazuje na rolkach nsk/ntn/koyo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit kiedyś pisał, że pasek Contitech szczególnie w silnikach DOHC jest sztywny i szybciej zużywa rolki. Z OEM i Mitsuboshi paskami rorządu nie ma tego problemu. U mnie po ok 7,5 roku i ok 40 tys był wyczuwalny luz na zębatej rolce z zestawu Ruville i pasku Contitech.

 

Pamiętam kiedyś na forum gdy pierwszy raz montowany był u mnie rozrząd w Imprezie, polecane właśnie były pompy GMB, sklepy z częściami do Subaru nimi handlowały a teraz głównie Aisin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sherman napisał:

Carfit kiedyś pisał, że pasek Contitech szczególnie w silnikach DOHC jest sztywny i szybciej zużywa rolki. Z OEM i Mitsuboshi paskami rorządu nie ma tego problemu.

Zgadzam się, paski Conti są twarde i po około 50 tyś km rolki mają luzy i są słyszalne podczas kręcenia nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem lat pare temu zestaw to wziąłem ina i był tam ten sam set co wcześniej był zamontowany w pojeździe i co kolega pare postów wyżej podawał. Czyli to co idzie w oryginale koyo nsk itp tak ze polecam. Dodatkowo wiadomo ze rolka zębata dostaje najbardziej po dupie bo tak to już jest zaprojektowane i raczej byłoby średnio gdyby była to pompa wody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AISINa można znaleźć np w pudełku TRW i innych dużych firm robiących części motoryzacyjne.

Moim zdaniem w subaru mamy dobre łożyskowanie pompy, sama pompa jest słusznych rozmiarów i rzadko zdarzają się problemy z pompami np w VAGach pompy czasem wyglądają na tandetnie zaprojektowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...