Jump to content

cyckocholik

Nowy
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

About cyckocholik

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Jaworzno
  • Auto
    Legacy 2.0 2004

Recent Profile Visitors

331 profile views
  1. Na pierwszych filmach nic niepokojącego nie słychać. Słychać osprzęt, wtryski i tyle. Koło wieloklinowe zobaczę u siebie czy mi tak bije ta zewnętrzna bieżnia jest osadzona na gumowym amortyzatorze może jest padnięty i się wybiła z osi, jak coś to możesz podjechać odkręcimy je i zobaczymy. Przy skręcaniu słychać pompę wspomagania, wystarczy minimalna ilość powietrza w układzie i zaczyna hałasować druga rzecz że ona ciężko pracuje, a filtru tam żadnego nie ma więc jak się zaniedba płyn to te opiłki i syf z maglownicy tam krążą.
  2. Sprawdź szczelność kolektora dolotowego i wylotowego (do lambdy wystarczy) czy nie idzie gdzieś lewe powietrze. Po nocy zanim odpalisz odczytaj temperatury z czujników w kolektorze ssącym i temp. silnika czy się zgadza z otoczeniem i nie przekłamuje. Sprawdź EGR czy nie przyblokowany możesz go umyć przy okazji. No i oczywiście luzy zaworowe. Potem to już szukanie trochę po omacku przejrzenie zaworów powietrza w kolektorze, drożność odmy, kable zapłonowe, jak ktoś dubał przy nim to sprawdzić czy na rozrządzie nie jest przestawione o ząbek no i pozostaje padnięty wtrysk.
  3. Tu chodzi o to żebyś miał tak w okolicach 1000rpm i jak najwyższy bieg. Wtedy dając gaz w podłogę powodujesz wydłużenie czasów otwarcia wtrysków. Jeżeli któryś wtrysk niedomaga to jego niedomaganie przy tak długich czasach jest marginalne i jeżeli wystąpi szarpnięcie to diagnozę trzeba zacząć od świecy -> kable -> cewki. Miesiąc temu u mojej Żony w aucie skończyło się szarpanie po wymianie cewek, i chyba za blisko parkowałem jej auta i subaryna się zaraziła i mnie zaczęło szarpać po wymianie świec dalej to samo, po wymianie kabli problem usunięty. Teraz parkuje dalej od auta Żony.
  4. NGK V-LINE NR14 BRK6E-11 Ale pamiętaj że ja mam 2.0 No warto powalczyć o minimalizacje strat, gumki na cewkach trytykami pozaciągać, przewody w peszach puścić, smarem miedziowym posmarować. Najprościej by było jak by wypuścili cewki pod LPG o wyższym napięciu. Już dywagowałem czy by nie zasilać cewki wyższym napięciem, ale po wymianie wszystko hula.
  5. U mnie dedykowane NGK za całe 34zł za komplet. Wytrzymują na LPG 2-3lat. Odstęp elektrod 0,7mm. 1mm to za dużo dla gazu, lpg ma większy opór elek. iskra ma trudnij przeskoczyć. Wymieniam jak zaczyna wypadać zapłon. Jedziesz 45km/h na ostatnim biegu i gaz w podłogę, jak szarpnie to świece wymieniam, jak dalej szarpie to kable (tak się teraz skończyło). Co do falowania to przyczyn więcej może być przepustnica, zawory, wtryski, może przeresetować ecu i zrobić procedurę ustawienia obrotów.
  6. A może pneumatyka włożyć: https://allegro.pl/kategoria/tuning-mechaniczny-uklad-zawieszenia-255624?string=air ride&bmatch=baseline-cl-eyesa2-dict43-aut-1-2-0207 Pamiętam że jeszcze jakaś firma w Polsce robi zamienniki zwykłych sprężyn na pneumatyczne bałwanki, kompresor można dopasować z jakiegoś bmw starego. https://airride-system.pl/pl/680-impreza-gd-00-06 Do legasika coś nie widzę trza by podzwonić
  7. U mnie oba czujnik są takie same. Oba odpowiadają za zapłon bo rozrząd kręci się dwa razy wolniej od wału korbowego. Co drugi obrót jest zapłon (dla 1 cylindra) ECU musi wiedzieć czy to jest suw wydechowy czy sprężania po to jest czujnik na rozrządzie tyle teorii w praktyce najczęściej i tak iskra idzie parami na gary bo jak jeden ma zapłon to drugi wydech i mu nie przeszkadza iskra. Oba czujniki działają na zasadzie indukcji i zmiany pola magnetycznego przy przechodzeniu w pobliżu czujnika metalowego ząbka. Teorii na ich temat jest wiele jeśli myślisz że to one możesz spróbować odpiąć jeden,
  8. Nie wiem jak mitsuboshi ale ja zakładałem conti. Rozrząd przejechał jakieś 75% interwału do wymiany ale upłynęło już ponad 6 lat od wymiany. O czym przypomniałem sobie w przeddzień wyjazdu do Włoch. Na szybko kupiłem pasek i w dzień wyjazdu wymieniłem. Po 6 latach pasek conti nie nosi żadnych oznak zużycia czy zestarzenia, a po powrocie mordowałem go w imadle. Conti to Continental nie mam zastrzeżeń do jakości raczej bym się skupił na jakości łożysk w rolkach przy wymianie rozrządu. U mnie pomimo że rozrząd nie wyrobił swoich kilometrów wymieniałem jeszcze jedną rolkę na szybko bo się okazało
  9. Wiem że niektórzy meldowali mrygający tempomat od źle wyregulowanego lpg. U mnie co jakiś czas wyskakuje tempomat ale w połączeniu z kontrolką check engine i zawsze jest to błąd od czujnika luzu w skrzyni biegów. Nie pomaga nawet odłączenie całkowite tego czujnika lub zwarcie go na siłę do masy czy plusa podejrzewam niedomagający czujnik abs. Kody błędów możesz na liczniku kilometrów wyświetlić. Tempomat do działania potrzebuje sygnał ze skrzyni (czy wbity bieg), sprzęgła, hamulca i o prędkości pojazdu. Po zgaszeniu powinien Ci przeresetować tempomat.
  10. Uwielbiam dźwięk subaru ale zdaje sobie sprawę że w społeczeństwie mieszkam. Firma wysłała mnie w delegacje rok musiałem mieszkać przy skrzyżowaniu ze światłami na najdłuższej ulicy w mieście. Druga w nocy budzisz się bo jakiś wiejski tuning podjechał disko polo z okna i głośny tłumik i ogień z pod świateł. Szczęście że tego pozwolenia na broń nie skończyłem robić. Gimbaza będzie lajkować, reszta ludzi popatrzy z politowaniem na wyrcące subaru, a ci co muszą mieszkać przy takim tuningowcu kamieniami będą rzucać, opony ciąć. Ja rozumie jak ktoś wyciąga czasy na torze ale wtedy albo ma osobną cy
  11. Skoro problem jest po dłuższym postoju i poniżej zera to sugeruje on wodę (tylko pytanie gdzie). W układzie paliwowym widzę że walczyłeś z denaturatami, ciekawe czy jak byś spróbował odpalić na gazie to odpali (nie wiem jak z parownikiem na mrozie może by go trzeba było jakąś suszarką podgrzać) to od strony paliwowej. Od strony elek. no to świece, kable, cewka, napięcie, skoro wymieniłeś już prawie wszystko to albo szukać po kościach elek. wody, zaśniedzenia, może je dmuchnąć z kompresora i kontaktem zapsikać, może jaki przekaźnik ma wilgoć i go chwyta na mrozie. Spróbuj jeszcze Skodę odpalić
  12. Mam tak samo trzeba do samego końca wcisnąć. Siłownik wysprzęglający sam się reguluje. Dojeżdża łożyskiem oporowym do sprzęgła i zostaje. Jeżeli biegi nawet po całkowitym wciśnięciu nie będą chciały wchodzić to trzeba zacząć szukać po pierwsze nieszczelności z zapowietrzenia na linii pompa - siłownik, potem sprawdzić czy miejsce gdzie siłownik naciska na łapę nie jest już mocno podtarte (przeciśnięte) i siłownikowi brakuje zakresu żeby rozłączyć sprzęgło. Jeśli nie to po odchyleniu gumy można endoskopem obejrzeć łapę może się okazać wygięta lub nadpęknięta. Przy wciskaniu sprzęgła wygina się p
  13. No niby tak, a jak kiedyś dzwoniłem do jednego mechaniora to się zaśmiał i powiedział panie to subaru tu nigdy nic nie wiadomo co to kto to jak rajdował, przerabiał, swapował.
  14. Samo ćwierkanie nie groźne jak nie trzepie budą, u mnie ponad 50kkm przejechało z ćwierkaniem i w sumie dalej mogło by jeździć. Jak sprzęgło ma 1,5roku nie powinno się tam nic dziać niepokojącego nawet jak ktoś tak nie za dobrze się z nim obchodził. Doprecyzuj że sprzęgło bierze bardzo nisko zaraz po wciśnięciu pedału sprzęgła następuje wysprzęglenie czy trzeba wcisnąć do końca żeby wysprzęglić?
  15. Moduł separuje instalacje przyczepki i gniazdo od reszty. Za rok, może dwa, wtyczka zacznie puszczać wilgoć i jadąc w deszczu z przyczepką czy bagażnikiem rowerowym nieźle się zdziwisz jak dasz kierunkowskaz, a w takt kierunkowskazu auto zacznie tracić zapłon, naciskając na hamulec zacznie się świecić przeciwmgielne i inne perypetię. Moduł kupisz za 70-80zł jeśli nie proponuję zalać wtyczkę żywicą od strony kabli co może pomoże ale nie uchroni Cię jeżeli będzie jakieś przebicie na instalacji w przyczepce.
×
×
  • Create New...