Skocz do zawartości

Subaru Boxer Diesel


demol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów :cool:

Tak czytam Wasze wypowiedzi o tym dieslu i nie wiem gdzie ma byc ta oszczędność bo napędu po 2 zł już nie kupicie , za diesla jak nic trzeba na starcie koło 10 tys więcej zapłacić więc ewentualna rozmowa o oszczędności to sie moze zacząć za dwa lata (jak ktos duzo jeżdzi) :shock: czyli po około 100tys km. Nie wiem jakie sa koszty przeglądów diesla ale powiedzmy , że takie same.Napewno zaś konsekwencje nalania złego paliwa (gorszego) są bardzo drogie wiec z założenia trzeba tankowac na "dobrych" stacjach.Moment tak, jest wyższy ale jak sobie bieg zmienię na niższy w benz. to bede miał podobny :mrgreen: Rozumiem , że diesel w Subaru powinien byc juz dawno ale to raczej chodzi o czystosc spalin , trochę o modę bo jak pytam klienta dlaczego chce diesla to odpowiada , że mało pali :roll: więc ja odpowiadam jak wyżej.

AK

ps. ubrudzone podeszwy butów przy tankowaniu diesla zakładam , że są juz wspomnieniem na polskich stacjach benz. :mrgreen:

 

 

W sumie to dużo racji ale ...

Zakładając, moją sytuację : OBK 2.5MT ok. 135.000pln = OBK 2.O Diesiel pewnie koszt będzie podobny.

Swoim OBK w 14 miesięcy zrobiłem 59.000 km przy śr. spalaniu ok. 10l x śr. cena paliwa ok. 4.1 pln. = 24,190 pln.

W praktyce dużo jeżdżę do Niemcowa a na autostradzie przy 160 - 180 OBK pali 11 -12l. więc koszty są znacznie wyższe.

Wersja z kaszlakiem: śr. koszt ON 3,5 x śr. sp. 8l ( myślę, że to górna granica ) = ok. 16 520pln. Różnica ok. 7600pln. rocznie.

Na "wioskowych" stacjach nie tankuję bo konsekwencje wlania opału i chrzczonej benzyny są takie same.

Niestety mój wywód powyżej jest jedynym lub prawie jedynym plusem diesla. Osobiście nie wyobrażam sobie rezygnacji z przyjemności słuchania boxer'a więc oswajam się z myślą

konieczności posiadania dwóch subaraków. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 348
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zapomniałem napisać , że nie kwestionuje diesla w dostawczych , mikrobusach i innych cięzarowych bo tam moment jest bardzo istotny i diesel zdaje świetnie egzamin.

Gdyby cena diesla i benz. na starcie była taka sama to oczywiście jest on zdecydowanie tańszy w użytkowaniu i pewnie same diesle od dawna by u nas jeżdziły.

AK

ps.Lokomotywy diesla też są OK :mrgreen:

Jeżeli diesel to AT bo częstotliwośc zmian dość mecząca w tych 6 biegowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów :cool:

Tak czytam Wasze wypowiedzi o tym dieslu i nie wiem gdzie ma byc ta oszczędność bo napędu po 2 zł już nie kupicie , za diesla jak nic trzeba na starcie koło 10 tys więcej zapłacić więc ewentualna rozmowa o oszczędności to sie moze zacząć za dwa lata (jak ktos duzo jeżdzi) :shock: czyli po około 100tys km. Nie wiem jakie sa koszty przeglądów diesla ale powiedzmy , że takie same.Napewno zaś konsekwencje nalania złego paliwa (gorszego) są bardzo drogie wiec z założenia trzeba tankowac na "dobrych" stacjach.Moment tak, jest wyższy ale jak sobie bieg zmienię na niższy w benz. to bede miał podobny :mrgreen: Rozumiem , że diesel w Subaru powinien byc juz dawno ale to raczej chodzi o czystosc spalin , trochę o modę bo jak pytam klienta dlaczego chce diesla to odpowiada , że mało pali :roll: więc ja odpowiadam jak wyżej.

AK

ps. ubrudzone podeszwy butów przy tankowaniu diesla zakładam , że są juz wspomnieniem na polskich stacjach benz. :mrgreen:

 

Oszczędność na paliwie jest niewielka tylko przy małych motorach. Ja cały czas porównuję mojego Legacy H6 do C320 CDI (7G) kolegi. Moce podobne (220koni w Mercedesie do 246 w H6, za to moment w "gwieździe" to 500nm!). Inna sprawa, że H6 jest strasznie paliwożerne. Konstrukcje innych firm potrzebują znacznie mniej paliwa.

 

trasa MB - 7l, H6 - 11l

miasto spokojnie MB - 9,5l, H6 - 14,5l

miasto dynamicznie MB 11l, H6 18l

 

Robię rocznie 15k po mieście (praktycznie nie robię tras). Średnie spalanie to 17,8l z ostatnich 2.000km. Nawet zakładając, że ON i PB98 kosztują po 5pln / litr, to oszczędność roczna wynosi w moim przypadku 5100 zł. Mało? To prawie koszt ubezpieczenia.

 

Skubany ma kopa spod świateł i zostawia mnie bez problemu. Podobnie od 150km/h (zresztą ma wyższą maksymalną). Inna sprawa, że jak tylko robi się mokro to MB przestaje jechać pomimo 245mm opony na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cisnę cisnę. Po co mi mocny samochód do ślimaczej jazdy. Właśnie to jest fajne w dieslach - że można dusić i nie płakać na stacji... :) Oczywiście cały czas robię tu za adwokata diabła, bo wolę wysokoobrotowe silniki (w końcu jeździ się gazem i zakres 2000 rpm efektywnych obrotów w dieslu zabija zabawę...). Chodzi mi tylko o pokazanie, że taki "batory" o dużej pojemności i z nowoczesnym automatem (7G) to niestety i szybki i szczędny samochód dla normalnego kierowcy bez "zacięcia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów :cool:

Tak czytam Wasze wypowiedzi o tym dieslu i nie wiem gdzie ma byc ta oszczędność bo napędu po 2 zł już nie kupicie , za diesla jak nic trzeba na starcie koło 10 tys więcej zapłacić więc ewentualna rozmowa o oszczędności to sie moze zacząć za dwa lata (jak ktos duzo jeżdzi) :shock: czyli po około 100tys km. Nie wiem jakie sa koszty przeglądów diesla ale powiedzmy , że takie same.Napewno zaś konsekwencje nalania złego paliwa (gorszego) są bardzo drogie wiec z założenia trzeba tankowac na "dobrych" stacjach.Moment tak, jest wyższy ale jak sobie bieg zmienię na niższy w benz. to bede miał podobny :mrgreen: Rozumiem , że diesel w Subaru powinien byc juz dawno ale to raczej chodzi o czystosc spalin , trochę o modę bo jak pytam klienta dlaczego chce diesla to odpowiada , że mało pali :roll: więc ja odpowiadam jak wyżej.

AK

ps. ubrudzone podeszwy butów przy tankowaniu diesla zakładam , że są juz wspomnieniem na polskich stacjach benz. :mrgreen:

Rachunek jest raczej prosty:

1. Wyższa cena zakupu rekompensowana jest wyższą ceną odsprzedaży, więc nawet jeżeli nie w 100%, to i tak nie ma co sobie tym głowy zawracać.

2. Porównywać można tylko dwa takie same samochody, z podobnej mocy silnikami i osiągami (D. i B.), używane w ten sam sposób (najlepiej przez tego samego kierowcę).

OBK diesla nie ma, więc mogę tylko przyjąć założenie, że trzylitrowy turbodiesel paliłby mi średnio ok.12 l/100km.

Tyle pali Allroad 3.0 DPF kolegi, który jeżdżąc OBK 3.0, miał średnie spalanie 19/100. Ponieważ ja mam w OBK 17/100, to nie sądzę bym w dieslu miał więcej niż 12.

Jeżdżę samochodem 3 lata (zazwyczaj :roll: ) po 60'000km rocznie.

No i teraz rachunek:

Benzyna 17 x 4.41 x 1'800 = 134'946 PLN

Diesel 12 x 3.63 x 1'800 = 78'408 PLN

 

Różnica 56'538 PLN

 

Dla jednych nie warte ryzyka ubrudzenia podeszw na stacji, dla innych całkiem sporo.

 

Należałoby w tym rachunku uwzględnić oczywiście koszty serwisu i napraw, ale nie mam takich danych.

 

Tak naprawdę, to decyduje wyłącznie osobiste upodobanie - ale nie ma co kwestionować ekonomiczności diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal

Porównywac mozna wyłącznie dwa nowe auta tej samej marki na podstawie cen zakupu i danych technicznych (spalanie podane przez producenta) inaczej to nie ma sensu :!:

Twojemu koledze średnie spalanie wyszło 19 Tobie 17 a mnie wczoraj Tribecą 11.9 :cool: Jezdzącym OBK 3.0 w CH wychodzi mniej wiecej zgodnie z danymi podanymi przez producenta :!: Podawania zaś ceny odsprzedaży to nie rozuniem bo akurat diesla z dużym przebiegiem to ja nie polecam :cool: i kiedy ta odsprzedaz za rok czy za 3 , 6 lat :?:

AK

ps.brudne podeszwy dobrze pamietalem :twisted: Ekonomicznosci diesla nie kwestionuję , szczególnie w transporcie ciężarowym szosowo - torowym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal

Porównywac mozna wyłącznie dwa nowe auta tej samej marki na podstawie cen zakupu i danych technicznych (spalanie podane przez producenta) inaczej to nie ma sensu :!:

Twojemu koledze średnie spalanie wyszło 19 Tobie 17 a mnie wczoraj Tribecą 11.9 :cool: Jezdzącym OBK 3.0 w CH wychodzi mniej wiecej zgodnie z danymi podanymi przez producenta :!: Podawania zaś ceny odsprzedaży to nie rozuniem bo akurat diesla z dużym przebiegiem to ja nie polecam :cool: i kiedy ta odsprzedaz za rok czy za 3 , 6 lat :?:

AK

ps.brudne podeszwy dobrze pamietalem :twisted: Ekonomicznosci diesla nie kwestionuję , szczególnie w transporcie ciężarowym szosowo - torowym :mrgreen:

A ja wczoraj w OBK miałem 7.6/100.

Tylko to bardzo krótko było. Jakieś 400m... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal

Porównywac mozna wyłącznie dwa nowe auta tej samej marki na podstawie cen zakupu i danych technicznych (spalanie podane przez producenta) inaczej to nie ma sensu :!:

Twojemu koledze średnie spalanie wyszło 19 Tobie 17 a mnie wczoraj Tribecą 11.9 :cool: Jezdzącym OBK 3.0 w CH wychodzi mniej wiecej zgodnie z danymi podanymi przez producenta :!: Podawania zaś ceny odsprzedaży to nie rozuniem bo akurat diesla z dużym przebiegiem to ja nie polecam :cool: i kiedy ta odsprzedaz za rok czy za 3 , 6 lat :?:

AK

ps.brudne podeszwy dobrze pamietalem :twisted: Ekonomicznosci diesla nie kwestionuję , szczególnie w transporcie ciężarowym szosowo - torowym :mrgreen:

A ja wczoraj w OBK miałem 7.6/100.

Tylko to bardzo krótko było. Jakieś 400m... :mrgreen:

 

wyjątkowo małe spalanie jak na 400m :twisted: no chyba że to 100 to oznacza 100m :mrgreen: to wówczas zupelnie prawidłowo jak na top-fuel :)

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się odnies do sedna sprawy :cool: :mrgreen: O spalaniu jest w innym watku :!:

AK

Sedno sprawy jest w tym, że:

- "dane producenta" to ja mam w głębokim poważaniu, bo nic mi się nie sprawdza z osobistymi doświadczeniami - ani spalanie nie jest takie, ani konie nie te same co ja znam (może oni teraz mają jakiś specjalny gatunek koni do pomiarów :idea: :?: ) , więc jedyne co się dla mnie liczy, to to co czuje moja d.hamownia i ile bulę na stacji.

- pojazdy pt. Subaru są produkowane w manufakturze - co sztuka, to "indywidualna" charakterystyka - OBK '05 i '07 to dwa różne samochody.

- diesel w samochodzie osobowym to świetne i wygodne rozwiązanie - tak w mieście jak i na trasie. W mieście zawsze "moment pod nogą" jest, bez potrzeby wycia silnikiem na 6000 obrotów (nie jestem Owoc, żeby mnie było najpierw słychać niż widać :roll: ), a w trasie cicho mruczy na trzech tysiącach przy 200/h. I nie trzeba się zatrzymywać na tankowanie co 350km tylko co 600.

 

Wy się chyba wszyscy pochlastacie jak w rajdach będą diesle a w F1 hybrydy... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ales sie uparl :!: Ja Twoich argumentów nie staram sie obalic. Byłyby jeszcze bardziej przekonywujace gdybyś jakis towar po Polsce woził i jeżdził takim dieslem do 3.5 t ładowności :mrgreen: Ja zauwazam tylko że roznica w cenie zakupu nowego np.Citroena w benz. i w diezlu wynosi ponad 10 tys zl i pytam kiedy to sie zwroci jak przeciętny Kowalski rocznie przejezdza kolo 20 tyś km a koniecznie chce sobie podeszwy przy tankowaniu brudzic :mrgreen: Ale poniewaz nie chcesz tego powiedziec a wiem , że wiesz :mrgreen: to powtórzę : zwróci się ten zakup diesla przy przebiegu ponad 100 tys km wiec dla Kowalskiego można przyjąc , że NIGDY :shock:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ales sie uparl :!:

No dobra. :wink:

Gdyby przyjąć, że OBK HTD6 byłby droższy o 10'000, to ta różnica zwróciła by się przy moim stylu jazdy po ok. 35'000km.

W innym samochodzie, przy innym kierowcy, byłoby to 70'000 a może nawet i sto.

Tak, to prawda, że diesel opłaca się najbardziej przy dużych przebiegach.

Przy średnich (30'000/rok), jest tylko trochę tańszy od benzyny, a przy małych pewnie żadna różnica lub nawet jest nieopłacalny.

Ale czy zawsze w życiu musimy się kierować pieniędzmi? Trzeba niekiedy zrobić też coś dla przyjemności!!!

...i kupić diesla... :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...