Than_Junior Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 sh*t happens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 350Nm z 2.0 to chyba całkiem porządnie? Byle skrzynia 6-tka się w połączeniu z tym silnikiem pojawiła. A po co? Chyba po to, żeby ręki z drążka nie zdejmować . Inaczej będzie albo max 180km/h albo przyspieszenie 11s do 100km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazushito Yakitaki Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Byle skrzynia 6-tka się w połączeniu z tym silnikiem pojawiła. A po co? Chyba po to, żeby ręki z drążka nie zdejmować . Żeby nie było: nic, nic, nic, nic, nic, nic, PIERDUT! nic, nic, zmiana biegu, nic, nic, nic, nic, nic, PIERDUT! nic... ;>> r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donszeptel Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Accord diesel 1475 kg ma 140 KM, Forester 1390 kg. Pytanie brzmi, ile będzie cięższy w stosunku do benzyny....Accord przyspiesza lepiej, porównując z 2.0 Pb Forkiem. moim zdaniem Honda i Toyota mają po 177 KM, wiec Subaru jest w D.... pewnie Ci inzynierowie co zrobili nową Imprezę 1,5 z automatem dla cioci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 moim zdaniem Honda i Toyota mają po 177 KM A gdzie widziałeś Accorda z silnikiem diesla o takiej mocy? Dłubany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Zważywszy że to pierwszy diesel Subaru i do tego to pierwszy diesel w układzie boxer to się nie dziwie że nie dali większej mocy. Żadna marka wprowadzając turbo diesla nie zaczynała od wysokich mocy. Toyota miała pierwsze d4d 90 i 110km, bmw w silniku 136, potem 150, 163 a teraz chyba są dwie wersje 177 i 204 km (w serii 1). Przypuszczam, że ziółta rasa chce zobaczyć jak klientela łyknie ten silnik i zebrać doświadczenia z użytkowania przez rzesze (oby) klientów. Wtedy najprawdopodobniej pojawi się coś mocniejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 moim zdaniem Honda i Toyota mają po 177 KM, wiec Subaru jest w D.... Coś Ci się musiało pomieszać, bo D-4D Toyoty o pojemności 2.0 wyciąga 126 kucy, honda z 2,2l ma 140 koni (2,0 w ich ofercie nie widzę), więc nie bardzo rozumiem w czym Subaru jest tutaj gorsze. Chyba, ze chcesz udowodnić, że Subaru jest słabe bo z silnika 2,0 nie wycisnęło tyle samo co marketingowcy Toyoty z silnika 2,2l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 moim zdaniem Honda i Toyota mają po 177 KM, wiec Subaru jest w D.... Coś Ci się musiało pomieszać, bo D-4D Toyoty o pojemności 2.0 wyciąga 126 kucy, honda z 2,2l ma 140 koni (2,0 w ich ofercie nie widzę), więc nie bardzo rozumiem w czym Subaru jest tutaj gorsze. Chyba, ze chcesz udowodnić, że Subaru jest słabe bo z silnika 2,0 nie wycisnęło tyle samo co marketingowcy Toyoty z silnika 2,2l. 2.2 jest też w wersji 180Km ale jego charakterystyka jest jakaś dziwna. Kompletnie nie czuć że ciągnie. W całej dyskusji nie zapominajcie, że może FHI ma w planach 3.0 w dieslu a wtedy 2.0 150 czy 160KM jest słusznym pierwszym krokiem.... pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remek Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 moim zdaniem Honda i Toyota mają po 177 KM, wiec Subaru jest w D.... Od kiedy 150 KM / 350Nm to malo? Ten silnik pewno jest pierwszym z jakiejs tam gamy, a juz na pewno jest pierwszym boxerem, wiec nie ma sie co dziwic, ze zaczynaja od niewysrubowanych wartosci. Testy, nawet najlepsze to nie to samo co paredziesiat tysiecy roznych uzytkownikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 W całej dyskusji nie zapominajcie, że może FHI ma w planach 3.0 w dieslu O.... rewelacja... wtedy to może nawet warto będzie B9 rozważyć na stare lata? 250KM / 500Nm ? Tylko z takim momentem będzie musiała być 3-osiowa, żeby asfaltu nie zwijać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Bluetooth, gasieniece w opcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 a kiedy ogólnie mają wprowadzić diesla do sprzedaży ?? wtedy będzie można się dopiero przekonać co ten silnik jest wart :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 gasieniece w opcji? Wiesz, coś co wygląda jak Tribeca i ma 3L diesla to powinno mieć gąsienice w standardzie, a w opcji lufę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Bluetooth, gasieniece w opcji? chyba gąsienice...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 2.2 jest też w wersji 180Km ale jego charakterystyka jest jakaś dziwna. Kompletnie nie czuć że ciągnie. O 2,2 Toyoty nie pisałem, bo to inna pojemność. Wspomniałem o Hondzie bo nie mają innego silnika niż 2,2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 2.2 jest też w wersji 180Km ale jego charakterystyka jest jakaś dziwna. Kompletnie nie czuć że ciągnie. O 2,2 Toyoty nie pisałem, bo to inna pojemność. Wspomniałem o Hondzie bo nie mają innego silnika niż 2,2. Na mój stan wiedzy to jedynie 2.0 TDI z VW Group ma 170 km i około 350Nm. Ale to można łatwo sprawdzić. Ja nie przykładałbym tak dużej wagi do samej mocy maksymalnej a bardziej do krzywej jej rozkładu i momentu. Jeździłem A4 z 1.9TDi 130Km i zdecydowanie lepiej się zachowywała niż Toyota z 2.2 180Km. Przynajmniej dla mnie. TDi ciągnie ostro do dołu i szybko uzyskuje odpowiednią moc. D4D trzeba kręcić dość wysoko żeby uzyskać pełna moc. Szkoda tylko, że tak długo trzeba będzie czekać na sample Subaru D w Polsce. Tak czy inaczej konkurencja rośnie w siłę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Na mój stan wiedzy to jedynie 2.0 TDI z VW Group ma 170 km i około 350Nm. Ale to można łatwo sprawdzić. Ja nie przykładałbym tak dużej wagi do samej mocy maksymalnej a bardziej do krzywej jej rozkładu i momentu. Jeździłem A4 z 1.9TDi 130Km i zdecydowanie lepiej się zachowywała niż Toyota z 2.2 180Km. Przynajmniej dla mnie. TDi ciągnie ostro do dołu i szybko uzyskuje odpowiednią moc. D4D trzeba kręcić dość wysoko żeby uzyskać pełna moc. Szkoda tylko, że tak długo trzeba będzie czekać na sample Subaru D w Polsce. Tak czy inaczej konkurencja rośnie w siłę. W autach porównywalnych do Forestera bardzo ciekawy silnik jest w Nissanie X-Trial 2.0dCi ma w podstawowej opcji 150KM a w topowej specyfikacji 173KM. Jest różnica. Cociaż jak dla mnie to auta w tej klasie z dieslami 140-150KM już całkiem fajnie jeżdzą. O zrobieniu "wyścigówki" można jednak zapomnieć, nawet jeśli się zczipuje. Jeśli chcesz mieć ropniaka-potwora, to po prostu trzeba się zdecydować na większą pojemność. Najlepiej 3 litry jak w BMW X3. Niesamowiwy jest też 3-litrowy silnik Mercedesa, który jest wkładany np. do Jeepów. Ale to jest też juz inna klasa cenowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Ja nie przykładałbym tak dużej wagi do samej mocy maksymalnej a bardziej do krzywej jej rozkładu i momentu. Jeździłem A4 z 1.9TDi 130Km i zdecydowanie lepiej się zachowywała niż Toyota z 2.2 180Km. Przynajmniej dla mnie. TDi ciągnie ostro do dołu i szybko uzyskuje odpowiednią moc. D4D trzeba kręcić dość wysoko żeby uzyskać pełna moc. Ja bym dodał jeszcze, że jest sens porównywać silniki pod warunkiem, że są włożone do porównywalnych samochodów. Jeśli porównujesz Audi A4 to nie z Toyotą RAV4, tylko z Avensis. RAV4 ma nadwozie SUVa i jest dużo cięższa od Avensis. Moje odczucie też jest takie, że ten silnik 2.2 D-4D (niby 180 koni) nie robi za specjalnego wrażenia w RAV4. Ale jeździlem też Avensisem i twierdzę na to auto jest to silnik absolutnie OK. Zarówno w mieście jak i na trasie ani razu nie miałem wrażenia, że potrzebowałbym więcej mocy. Moment obrotowy aż za wysoki jak na przednionapędówkę. Sytuację ratuje na szczęście kontrola trakcji (wyłączalna). Podobnie jest z silnikiem 2.0 TDi - w Passacie albo Audi A4 - OK. Ale włożone np. do Mitsubishi Outlandera - jedzie, ale bez rewelacji. Żeby jako tako dynamicznie jechać i wyprzedzać, trzeba nieźle się namachać biegami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 RAV4 ma nadwozie SUVa i jest dużo cięższa od Avensis Około 100kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Jeśli mamy być dokładni to 135 kg... A 135 kg ma już wpływ na osiągi, czyż nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 pin, napisałem około bo jest podawana różna masa Ave - zależna od wyposażenia. Rozbieżność o ile pamiętam to 50kg było. I oczywiście, że 100kg ma wpływ, mój słaby szuwarek czuje każdy kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Czy przelozenia skrzyni i glowne sa takie same w Ave i RAV4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Czy przelozenia skrzyni i glowne sa takie same w Ave i RAV4? Nie mam pojęcia... ale jeśli na całkowite przełożenie składa się również wielkość kół to jest różnica bo 180-konna RAV4 jeździ na większych kołach niż 180-konna Avensis. Jeszcze jedna różnica to współczynnik oporu powietrza: Avensis Sedan - 0,28 RAV 4 - 0,31 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Ja nie przykładałbym tak dużej wagi do samej mocy maksymalnej a bardziej do krzywej jej rozkładu i momentu. Jeździłem A4 z 1.9TDi 130Km i zdecydowanie lepiej się zachowywała niż Toyota z 2.2 180Km. Przynajmniej dla mnie. TDi ciągnie ostro do dołu i szybko uzyskuje odpowiednią moc. D4D trzeba kręcić dość wysoko żeby uzyskać pełna moc. Ja bym dodał jeszcze, że jest sens porównywać silniki pod warunkiem, że są włożone do porównywalnych samochodów. Jeśli porównujesz Audi A4 to nie z Toyotą RAV4, tylko z Avensis. RAV4 ma nadwozie SUVa i jest dużo cięższa od Avensis. Moje odczucie też jest takie, że ten silnik 2.2 D-4D (niby 180 koni) nie robi za specjalnego wrażenia w RAV4. Ale jeździlem też Avensisem i twierdzę na to auto jest to silnik absolutnie OK. Zarówno w mieście jak i na trasie ani razu nie miałem wrażenia, że potrzebowałbym więcej mocy. Moment obrotowy aż za wysoki jak na przednionapędówkę. Sytuację ratuje na szczęście kontrola trakcji (wyłączalna). Podobnie jest z silnikiem 2.0 TDi - w Passacie albo Audi A4 - OK. Ale włożone np. do Mitsubishi Outlandera - jedzie, ale bez rewelacji. Żeby jako tako dynamicznie jechać i wyprzedzać, trzeba nieźle się namachać biegami. Porównywałem z Avensisem i były to moje subiektywne odczucia. Nad momentem można zapanować prawą nogą. :grin: Trudno oczekiwać od SUV przyspieszeń/osiągów porównywalnych z sedanem. Podobnie może być z Foresterem i Legacy. Ten sam silnik a jeździć będą inaczej ponieważ są dedykowane/zestrojone do innych celów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się