Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przejechałem około 60 km O3 Scout. Zarówno po autostradzie, jak i dziurawych drogach podmiejskich oraz moich lokalnych leśnych i polnych drogach gruntowych, po których na co dzień jeżdżę OBK i Yeti. Spodziewałem się "betonowego", zawieszenia, jak w Yeti, która ma problemy z pokonywaniem krótkich ale konkretnych nierówności w jezdni. Nieprzyjemnie wówczas dobija i podskakuje.

Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem. Zawieszenie jest sprężyste, ale na pewno nie można powiedzieć, że jest twarde i mało komfortowe. Pewnie wybiera zarówno mniejsze, jak i większe nierówności. Nie odczułem deficytu skoku zawieszenia znanego z Yeti. Samochód jest przy tym bardzo stabilny i o wiele mniej się przechyla na szybko pokonywanych zakrętach od OBK. Nie ma też nieprzyjemnego bujania nadwozia na nierównościach, które czasami jest odczuwalne w OBK. Jak dla mnie zawias Octavii, to idealny kompromis - zestrojony w bardzo spójny sposób - nie znalazłem jego słabych stron.

Jeśli chodzi o prześwit, to niby tylko 17 cm z małym hakiem, ale podwozie jest idealnie gładkie i przy jeździe po wertepach ani razu nie zawadziłem podwoziem. Na trakcję też nie można narzekać, zarówno w błocie, jak i w kopnym piachu było ok. Bez najmniejszego problemu przejechałem odcinek z kopnym piachem i koleinami, gdzie kierownik busem miał poważne problemy.

W mojej ocenie Octavia scout z silnikiem 1.8 tsi może być alternatywą dla tych, którzy nie doczekali się OBK 2.0 DIT.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem. Zawieszenie jest sprężyste, ale na pewno nie można powiedzieć, że jest twarde i mało komfortowe. Pewnie wybiera zarówno mniejsze, jak i większe nierówności. Nie odczułem deficytu skoku zawieszenia znanego z Yeti.
 

 

miła informacja bo w Yeti to mnie mocno "drażniło"

 

W mojej ocenie Octavia scout z silnikiem 1.8 tsi może być alternatywą dla tych, którzy nie doczekali się OBK 2.0 DIT

 

 

przesiadka do Skody ?  ;)

 

 

 

a jak cenowo wyglada taka octavka??

 

 

wg. cennika 1.9 TSI 4x4 DSG z ksenonami, nawi, BT cos ok 125-130 k pln wiec pewnie w praktyce taniej jak XV Comfort w dieslu 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzisiaj przejechałem około 60 km O3 Scout

 

Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem
  Hmmm - obawiam się, że po 60, ale kkm pozytywy znikną, zostanie rozczarowanie. No, chyba że traktujesz samochód tylko jako sprzęt AGD ;)

Obcuję z tymi samochodami na co dzień, i o ile nic nie można im zarzucić, tak nic dobrego też nie bardzo daje się powiedzieć. Nudy, Panie, nudy ;)

Ale rzeczywiście, wielu może to odpowiadać :) Kosztowo (zwłaszcza eksploatacji) na pewno lepsza oferta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zamiast Scouta lepiej kupić Golfa Alltracka
 

 

to jednak 2 odrębne "rynki"

 

klient Skody szuka przestrzeni (Octavia III liftback i kombi maja taka samą długość)

Golf Variant na takim budowany jest Alltrack jest głównie krótszy między osiami

 
od zderzaka do środka przedniego koła jest krótszy o 3 cm, od tego miejsca do pedaliery/podszybia wymiar powinien być ten sam (platforma MQB) 
na tyle - od środka koła do końca zderzaka jest krótszy zaledwie o 1,6 cm 
 
rozstaw osi dla Golfa VII Variant jest mniejszy o 5,1 cm od Octavi III
 
pod tym względem oferta VAG-a bardziej się wzajemnie uzupełnia jak ze sobą konkuruje
 
osobiście - gdybym miał wybierać pomiędzy tylko tymi autami - tez wybrałbym Golfa Alltrack - za kompaktowość i milsze wnętrze (choć opieram się na wrażeniach z GVII Higline)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem Golfem Variantem TDI i mi bardziej pasowal od Passata. Nie ustepuje wykonczeniem ale jest lzejszy i fajniej sie prowadzi. Golf w porownaniu ze Skoda podobno jest lepiej wyciszony. Nie wiem bo skada nie jezdzilem. Silnik TDI  malo slychac ale to co slychac dziala na nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki Golf poza plastikowymi nakładkami na nadwoziu niczym się praktycznie nie różni od normalnej wersji, więc poza "lansem" jaki jest sens go kupować zamiast zwykłego? Scout ma przynajmniej wyraźnie wiekszy prześwit i dzięki temu można nim zjechać z asfaltu na polną drogę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększony prześwit ma także zarówno Golf Alltrack jak i Octavia Scout ale nie są to duże wartości 

Golf chyba +2 cm Octavia +3

 

Scout (być może Golf Alltrack) oprócz stylizacji (zabezpieczeń) na zewnątrz posiada jeszcze osłony podwozia, silnika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylne siedzenia są przesuwane do tyłu, to przy moich 180 cm wzrostu powinno być i z tyłu miejsce na nogi, tym bardziej, że bardzo rzadko ktoś by z tyłu jeździł. Wiem, że niektóre Octavie mają z tyłu belkę skrętną. Czy Scout również? Jeżeli tak, to ja wolę niezależne zawieszenie. Najbardziej jednak zastanawia mnie dlaczego Golf waży prawie 100 kg więcej niż Octavia. Z czego to wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zajrzeć do ostatniego Motoru na autostradowy test Superba 1,8 TSI. Powinno dać do myślenia

 

Po pierwsze - bardzo wysoki poziom hałasu przy większych prędkościach -  przy 100 było OK, (65 dB z kawałkiem), ale przy 140 już blisko 74

A to oznacza ponad 6-cio krotny wzrost natężenia dźwięku w tym przedziale prędkości.
Skoda z kretesem przegrała z Peugeotem 308 czy Volvo XC 60 (Dieslem) (ponad 2x głośniejsza)

Po drugie - osiągi w zakresie 90-140 też bardzo mizerne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec Skoda odpada bo czegos co mnie pozbawi do konca sluchu to nawet za doplata nie kupie. Dla mnie halas jest decydujacy nawet najlepsze auto na dluzsza mete zaczyna wkurz ... jazeli po dluzszej podrozy jeszcze przez 2 godziny huczy w glowie

Nawet  jazdy probnej  mi sie odechcialo :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji - Nowy FXT jest na autostradzie bez porównania mniej męczący niż Superb. Forkiem jestem w stanie włączyć tempomat i jechać przez kilka godzin. W Skodzie co chwilę zmieniasz prędkość, bo wkurza cię dźwięk i szukasz przyjaźniejszej fali.

Ale tego nie wyczytasz z niemieckich testów i nie wyłapiesz po (nawet stosunkowo długiej) jeździe próbnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle za to są fajne i w miarę ciche,jeździłem Octavia z dsg,naprawdę nieźle.

No i tu jest problem. Przejeździłem Superbem 2,0 TDI CR ostatnie 3 lata, w sumie 178 kkm. I moim zdaniem jest bardzo źle. Ale ta uwaga dotyczy tylko dłuższych przelotów autostradowych. Poza tym - akceptowalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tego nie wyczytasz z niemieckich testów i nie wyłapiesz po (nawet stosunkowo długiej) jeździe próbnej

 ]

 

to muszę potwierdzić trzeba zrobić trochę km w trasach żeby Skodę znienawidzić 

 

charakterystyka dźwięków oraz pozostałych drgań rozchodzących się po aucie daje się mocno we znaki 

 

http://caraudio.auto-swiat.pl/jak-poprawic-i-wygluszyc-skode/ty6vx

 

temat znany mi że tak powiem od podszewki  ;)

 

 

 

Ale ta uwaga dotyczy tylko dłuższych przelotów autostradowych. Poza tym - akceptowalnie
 

 

tez potwierdzam, 10-15 h i odebrane chęci do życia, na tych samych trasach z Focusem 2.0 TDCI II (fabryka) czy Subaru XV SDB (po lekkich modyfikacjach wygłuszeniowych) wysiadam całkiem rześki 

 

Skoda mnie wręcz dobijała myślałem, że to kwestia moich latek ale wystarczyła przesiadka i problem znikał

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajna galeria. Nastepne auto juz postanowione od nowosci zostanie poddane takiemu procederowi a do tego dojdzie jakies fajne Car Hifi. W Legacy juz mi sie nie chce :)

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...