spawalniczy Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 (edytowane) Dzisiaj przejechałem około 60 km O3 Scout. Zarówno po autostradzie, jak i dziurawych drogach podmiejskich oraz moich lokalnych leśnych i polnych drogach gruntowych, po których na co dzień jeżdżę OBK i Yeti. Spodziewałem się "betonowego", zawieszenia, jak w Yeti, która ma problemy z pokonywaniem krótkich ale konkretnych nierówności w jezdni. Nieprzyjemnie wówczas dobija i podskakuje. Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem. Zawieszenie jest sprężyste, ale na pewno nie można powiedzieć, że jest twarde i mało komfortowe. Pewnie wybiera zarówno mniejsze, jak i większe nierówności. Nie odczułem deficytu skoku zawieszenia znanego z Yeti. Samochód jest przy tym bardzo stabilny i o wiele mniej się przechyla na szybko pokonywanych zakrętach od OBK. Nie ma też nieprzyjemnego bujania nadwozia na nierównościach, które czasami jest odczuwalne w OBK. Jak dla mnie zawias Octavii, to idealny kompromis - zestrojony w bardzo spójny sposób - nie znalazłem jego słabych stron. Jeśli chodzi o prześwit, to niby tylko 17 cm z małym hakiem, ale podwozie jest idealnie gładkie i przy jeździe po wertepach ani razu nie zawadziłem podwoziem. Na trakcję też nie można narzekać, zarówno w błocie, jak i w kopnym piachu było ok. Bez najmniejszego problemu przejechałem odcinek z kopnym piachem i koleinami, gdzie kierownik busem miał poważne problemy. W mojej ocenie Octavia scout z silnikiem 1.8 tsi może być alternatywą dla tych, którzy nie doczekali się OBK 2.0 DIT. Edytowane 7 Października 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 A jak zestawienie skrzyni+silnik daje radę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Niestety jeździłem dieslem 150 KM z manualem. Ponoć to jedyny Scout dostępny aktualnie do testów w kraju. Skrzynia i sprzęgło dawały radę. Muszę poszukać do testów zwykłej Octavii z silnikiem 1,8 tsi i DSG 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Octavia scout z silnikiem 1.8 tsi może być alternatywą dla tych, którzy nie doczekali się OBK 2.0 DIT a jak cenowo wyglada taka octavka?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 (edytowane) Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem. Zawieszenie jest sprężyste, ale na pewno nie można powiedzieć, że jest twarde i mało komfortowe. Pewnie wybiera zarówno mniejsze, jak i większe nierówności. Nie odczułem deficytu skoku zawieszenia znanego z Yeti. miła informacja bo w Yeti to mnie mocno "drażniło" W mojej ocenie Octavia scout z silnikiem 1.8 tsi może być alternatywą dla tych, którzy nie doczekali się OBK 2.0 DIT przesiadka do Skody ? a jak cenowo wyglada taka octavka?? wg. cennika 1.9 TSI 4x4 DSG z ksenonami, nawi, BT cos ok 125-130 k pln wiec pewnie w praktyce taniej jak XV Comfort w dieslu Edytowane 7 Października 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Dzisiaj przejechałem około 60 km O3 Scout Bardzo pozytywnie się jednak rozczarowałem Hmmm - obawiam się, że po 60, ale kkm pozytywy znikną, zostanie rozczarowanie. No, chyba że traktujesz samochód tylko jako sprzęt AGD Obcuję z tymi samochodami na co dzień, i o ile nic nie można im zarzucić, tak nic dobrego też nie bardzo daje się powiedzieć. Nudy, Panie, nudy Ale rzeczywiście, wielu może to odpowiadać Kosztowo (zwłaszcza eksploatacji) na pewno lepsza oferta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Uważam, że zamiast Scouta lepiej kupić Golfa Alltracka, bo podobno jest lepiej wyciszony, ma lepiej zestrojone zawieszenie, a cenę bardzo zbliżoną. Ciekawe czy jest już w sprzedaży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Niestety Golf Alltrack ma o 51 mm mniejszy rozstaw osi od Octavii. Prześwit też jest mniejszy i wynosi tylko 16 cm. Dostępny ma być na wiosnę 2015. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 zamiast Scouta lepiej kupić Golfa Alltracka to jednak 2 odrębne "rynki" klient Skody szuka przestrzeni (Octavia III liftback i kombi maja taka samą długość) Golf Variant na takim budowany jest Alltrack jest głównie krótszy między osiami od zderzaka do środka przedniego koła jest krótszy o 3 cm, od tego miejsca do pedaliery/podszybia wymiar powinien być ten sam (platforma MQB) na tyle - od środka koła do końca zderzaka jest krótszy zaledwie o 1,6 cm rozstaw osi dla Golfa VII Variant jest mniejszy o 5,1 cm od Octavi III pod tym względem oferta VAG-a bardziej się wzajemnie uzupełnia jak ze sobą konkuruje osobiście - gdybym miał wybierać pomiędzy tylko tymi autami - tez wybrałbym Golfa Alltrack - za kompaktowość i milsze wnętrze (choć opieram się na wrażeniach z GVII Higline) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 jezdzilem Golfem Variantem TDI i mi bardziej pasowal od Passata. Nie ustepuje wykonczeniem ale jest lzejszy i fajniej sie prowadzi. Golf w porownaniu ze Skoda podobno jest lepiej wyciszony. Nie wiem bo skada nie jezdzilem. Silnik TDI malo slychac ale to co slychac dziala na nerwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Taki Golf poza plastikowymi nakładkami na nadwoziu niczym się praktycznie nie różni od normalnej wersji, więc poza "lansem" jaki jest sens go kupować zamiast zwykłego? Scout ma przynajmniej wyraźnie wiekszy prześwit i dzięki temu można nim zjechać z asfaltu na polną drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 zwiększony prześwit ma także zarówno Golf Alltrack jak i Octavia Scout ale nie są to duże wartości Golf chyba +2 cm Octavia +3 Scout (być może Golf Alltrack) oprócz stylizacji (zabezpieczeń) na zewnątrz posiada jeszcze osłony podwozia, silnika itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Jeżeli tylne siedzenia są przesuwane do tyłu, to przy moich 180 cm wzrostu powinno być i z tyłu miejsce na nogi, tym bardziej, że bardzo rzadko ktoś by z tyłu jeździł. Wiem, że niektóre Octavie mają z tyłu belkę skrętną. Czy Scout również? Jeżeli tak, to ja wolę niezależne zawieszenie. Najbardziej jednak zastanawia mnie dlaczego Golf waży prawie 100 kg więcej niż Octavia. Z czego to wynika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Prawdziwy Panzerwagen musi swoje ważyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Scout ma z tyłu wielowahaczowe zawieszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Wiem, że niektóre Octavie mają z tyłu belkę skrętną Chyba tylko Octavie 1 miały belkę skrętną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 W O3 słabsze wersje mają belkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Proponuję zajrzeć do ostatniego Motoru na autostradowy test Superba 1,8 TSI. Powinno dać do myślenia Po pierwsze - bardzo wysoki poziom hałasu przy większych prędkościach - przy 100 było OK, (65 dB z kawałkiem), ale przy 140 już blisko 74A to oznacza ponad 6-cio krotny wzrost natężenia dźwięku w tym przedziale prędkości.Skoda z kretesem przegrała z Peugeotem 308 czy Volvo XC 60 (Dieslem) (ponad 2x głośniejsza)Po drugie - osiągi w zakresie 90-140 też bardzo mizerne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 a wiec Skoda odpada bo czegos co mnie pozbawi do konca sluchu to nawet za doplata nie kupie. Dla mnie halas jest decydujacy nawet najlepsze auto na dluzsza mete zaczyna wkurz ... jazeli po dluzszej podrozy jeszcze przez 2 godziny huczy w glowie Nawet jazdy probnej mi sie odechcialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Z autopsji - Nowy FXT jest na autostradzie bez porównania mniej męczący niż Superb. Forkiem jestem w stanie włączyć tempomat i jechać przez kilka godzin. W Skodzie co chwilę zmieniasz prędkość, bo wkurza cię dźwięk i szukasz przyjaźniejszej fali. Ale tego nie wyczytasz z niemieckich testów i nie wyłapiesz po (nawet stosunkowo długiej) jeździe próbnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Diesle za to są fajne i w miarę ciche,jeździłem Octavia z dsg,naprawdę nieźle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Diesle za to są fajne i w miarę ciche,jeździłem Octavia z dsg,naprawdę nieźle. No i tu jest problem. Przejeździłem Superbem 2,0 TDI CR ostatnie 3 lata, w sumie 178 kkm. I moim zdaniem jest bardzo źle. Ale ta uwaga dotyczy tylko dłuższych przelotów autostradowych. Poza tym - akceptowalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Ale tego nie wyczytasz z niemieckich testów i nie wyłapiesz po (nawet stosunkowo długiej) jeździe próbnej ] to muszę potwierdzić trzeba zrobić trochę km w trasach żeby Skodę znienawidzić charakterystyka dźwięków oraz pozostałych drgań rozchodzących się po aucie daje się mocno we znaki http://caraudio.auto-swiat.pl/jak-poprawic-i-wygluszyc-skode/ty6vx temat znany mi że tak powiem od podszewki Ale ta uwaga dotyczy tylko dłuższych przelotów autostradowych. Poza tym - akceptowalnie tez potwierdzam, 10-15 h i odebrane chęci do życia, na tych samych trasach z Focusem 2.0 TDCI II (fabryka) czy Subaru XV SDB (po lekkich modyfikacjach wygłuszeniowych) wysiadam całkiem rześki Skoda mnie wręcz dobijała myślałem, że to kwestia moich latek ale wystarczyła przesiadka i problem znikał Edytowane 10 Października 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) bardzo fajna galeria. Nastepne auto juz postanowione od nowosci zostanie poddane takiemu procederowi a do tego dojdzie jakies fajne Car Hifi. W Legacy juz mi sie nie chce Edytowane 10 Października 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 w Subaru efekty są wyraźniejsze jak w Skodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się