Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Drugie ale dotyczy Toyoty gdyz jest akurat dokladnie odwrotnie im starsza tym lepsza zaczynajac od AE86 przez GT4 a na suprze i starych land cruiserach konczac
Zgadzam się! Toyota tez ma swoich fanów, wypuścila tez kultowe modele. Powinienem uzyc innego przykładu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Tichy,ale ja nie chcę polemizować z tym na czym Ci zależy lub czego oczekujesz :)

 

Wątek nazywa się "skoda lepsza od subaru" dlatego też, pozwoliłem sobie zwrócić uwagę czytających na jedną konkretną ofertę skody, którą uważam za bardzo interesującą ze względu na walory, które na Tobie i tak nie robią wrażenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukałem samochodu (a trwało to chyba rok), to moim celem było: nowy samochód, podniesione zawieszenie, napęd 4x4, diesel i automatyczna skrzynia biegów. Budżet ustaliłem na max 150k PLN (przy czym chętnie zapłaciłbym mniej, a w razie czego – trochę więcej).

 

Oglądałem:

- VW – tiguan i passat alltrack,

- kia – sorento i sportage,

- hyundai – ix35 i santa fe,

- skoda – yeti,

- Mitsubishi – outlander I asx.

Ponadto rozważałem mazdę cx5.

 

I tak (abstrahując od napędu 4x4, który byłby rozłączany):

- tiguan – jak dodałem wyposażenie (ogrzewane siedzenia, „coś” grającego i inne pierdoły) – to cena zbliżyła się do 140, a samochód był „średni”,

- passat – byłem bliski zakupu, choć prześwit 16 cm to trochę mało,

- sorento – z wyposażeniem mi odpowiadającym to 180kPLN i jakoś psychcznie nie przełknął bym KII za takie pieniądze,

- sportage – ładna z zewnątrz, ale w środku tandeta i trochę mało miejsca,

- ix35 – to samo, co sportage, i dodatkowo kiepsko się prowadziła J

- yeti – moim zdaniem dobra opcja, ale trochę za mało miejsca i siermiężny,

- outlander – wielka krowa, nowy model zupełnie mi nie pasował (masakryczny kokpit), plus – 7 siedzeń, cena w mojej konfiguracji – ok 160kpln.

- asx – za małe, za kiepsko wyposażone.

- mazda – obok passata alltrack to była mocna pozycja.

 

Żaden z powyższych nie ma (z tego co pamiętam) stałego napędu 4x4.

 

Dlatego też jak tylko subaru wsadziło cvt do obk, to byłem chyba pierwszą osobą w Polsce, która podpisała umowę :-) i już mam 9000 kilometrów (na wakacje nie jeżdżę samochodem i pracuję przed komputerem, a nie za kierownicą) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek nazywa się "skoda lepsza od subaru" dlatego też, pozwoliłem sobie zwrócić uwagę czytających na jedną konkretną ofertę skody, którą uważam za bardzo interesującą ze względu na walory, które na Tobie i tak nie robią wrażenia :)

 

W sumie taką Skodę można aktualnie porównywać jedynie w wersji z dieslem do Legacy kombi z dieslem, reszta porównań mija się z celem, bo nie ma w ogóle porównywalnych silników...

 

Jeszcze Koleos

 

i volvo xc60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze jest bardzo slabo w srodku. Niby Subaru nie powala ale Tiguan jest nudny. Twarde plastyki na drzwiach i troche przymaly. Cokpit w Legacy mi bardziej odpowiada plastik twardy ale wyglada dobrze (struktura) a nie jak guma w CX5 i innych.

No i bagznik w Tiguanie nie tworzy jednej plaszczyzny po rozlozeniu siedzen i nie jest plaski glupia skrzynke piwa trzeba najpierw dzwignac do gory :(

Passat to prawda jest najlepiej zrobionym autem a swojej klasie a jezdzilem juz wieloma autami (C-Klassa, Mondeo, Opel, Skada) Ma tylko zla reputacje auta przdstawiciela handlowego :)

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,mnie się podobał tiguan w środku,IMO jakość wnętrza lepsza niż Forek,ale to subiektywna ocena.W przyszłym roku zdaje sie ma wejść nowy model,może być ciekawie.Faktycznie z tą podłogą bagażnika to uciążliwe ,szczególnie kiedy mam zadanie przewieźć worki z ziemią lub kora :-D

Przy wyborze brałem tiguana pod uwagę,ale,że na legacy była wyprzedaż no to nie było wyjścia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szuwi nie wiem dlaczego w Twoim zestawieniu nie ma Nissana X-Traila z 2.0 DCI 150KM z automatyczna skrzynią biegów. Mam na myśli tą nową wersję po lifcie z 2008 roku. Silnik pomimo, że ma "magiczne" oznaczenie DCI jest japońską konstrukcją na łańcuchu, a z automatyczną skrzynią biegów działa jeszcze lepiej niż z manualną. Potwierdza to wielu użytkowników Renault Laguna.

 

Na tej podstawie zachęcam kolegę Tichy do przemyślenia takiej opcji jak opisałem wyżej, bo gabarytowo pokrywa się to auto z Foresterem.

 

Natomiast, żeby nie było OT. Uważam, że Subaru Impreza/Legacy/Outback nie ma o wiele lepszych materiałów w środku niż Octavia, a firma w Polsce jest postrzegana jako marka "prestiż" ze względu na drogie części, paliwożerność i to, że ludzie nie do końca wiedzą czym to się je (metafora taka :-P)

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ja tak od kiedy to Subaru jest marka Premium !!!!! To jest typowa japońska solidna konstrukcja, tylko trocha odbiegająca od ich "głównego nurtu". Japońskie marki Premium to Lex, Acura, Infinity. Gdzie tam miejsce dla Subaru? :facepalm: :facepalm: :facepalm: Nie rozumiem jak tu niektórzy myślą że maja auto Premium. To jest zwykły ordynarny Japończyk(tylko trochę inny) ;) i to jest w nim piękne. Ma tylko niezbędne i przydatne rzeczy do jazdy bez żadnych zbytecznych pierdółek. Jeśli komuś mało to kupuje auto Premium i ma wszystko, no a jeśli go nie stać to bierze Skode i ma takie małe Premium :D

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ja tak od kiedy to Subaru jest marka Premium !!!!! To jest typowa japońska solidna konstrukcja, tylko trocha odbiegająca od ich "głównego nurtu". Japońskie marki Premium to Lex, Acura, Infinity. Gdzie tam miejsce dla Subaru? :facepalm: :facepalm: :facepalm: Nie rozumiem jak tu niektórzy myślą że maja auto Premium. To jest zwykły ordynarny Japończyk(tylko trochę inny) ;) i to jest w nim piękne. Ma tylko niezbędne i przydatne rzeczy do jazdy bez żadnych zbytecznych pierdółek. Jeśli komuś mało to kupuje auto Premium i ma wszystko, no a jeśli go nie stać to bierze Skode i ma takie małe Premium :D

 

Ważne w mojej wypowiedzi są dwa określenia:

1) postrzegana

2) ludzie nie do końca wiedzą czym to się je

 

Patrząc na cenę nowego WRX STI można mieć wrażenie, że to jakieś cudo musi być. Jest to cudo, ale dla fanów i fanatyków marki.

 

Z mojego punktu widzenia s-AWD jest głównym wyznacznikiem dlaczego miałbym kupić auto tej marki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ja tak od kiedy to Subaru jest marka Premium !!!!! To jest typowa japońska solidna konstrukcja, tylko trocha odbiegająca od ich "głównego nurtu". Japońskie marki Premium to Lex, Acura, Infinity. Gdzie tam miejsce dla Subaru? :facepalm: :facepalm: :facepalm: Nie rozumiem jak tu niektórzy myślą że maja auto Premium. To jest zwykły ordynarny Japończyk(tylko trochę inny) ;) i to jest w nim piękne. Ma tylko niezbędne i przydatne rzeczy do jazdy bez żadnych zbytecznych pierdółek. Jeśli komuś mało to kupuje auto Premium i ma wszystko, no a jeśli go nie stać to bierze Skode i ma takie małe Premium :D

 

Generalnie też tak myślę, może z małym zastrzeżeniem, że jednak SAWD to nie tylko "trochę" inny japończyk ale technicznie mocno inny niż większość (co czujemy zwłaszcza w zimie :))

 

No i w Polsce Subaru jest co by nie powiedzieć marką niszową (nic wspólnego z "premium"!) i właśnie to nam daje pewne poczucie wyjątkowości, co mnie interesuje że gdzieś tam w świecie ma prestiż gorszy niż toyota itd., jeździmy i oceniamy tu i teraz...

 

Z mojego punktu widzenia s-AWD jest głównym wyznacznikiem dlaczego miałbym kupić auto tej marki :-)

 

i to jest prawda.

 

zgadza się, bo bez SAWD bym pewnie w ogóle subaru nie kupił, a dzięki SAWD nawet nie rozpatruję innych opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, bo bez SAWD bym pewnie w ogóle subaru nie kupił, a dzięki SAWD nawet nie rozpatruję innych opcji
No i silnik. Nie każdy oczywiście chce za to płacić, bo wielu jest obojetne co jest pod maską, ale dla mnie np. jest to istotne.

Szkoda, że Mazda nie montuje już wankla, nie wiem czy pracują jeszcze nad tą konstrukcją. Ostatni model w sprzedaży to RX8, ale normy Euro5 były już zbyt wygórowane dla tej konstrukcji. Mam nadzieję, że jeszcze się kiedyś pojawi w seryjnym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast, żeby nie było OT. Uważam, że Subaru Impreza/Legacy/Outback nie ma o wiele lepszych materiałów w środku niż Octavia
a ja uważam, wczoraj miałem okazję jechać Octavią II FL i jak dla mnie użyte materiały są dużo milsze dla oka niż w Octavii III, w szczególności jak chodzi o wygląd deski rozdzielczej. Tak jak II zestawiłbym z Subaru, tak w III już niekoniecznie.

Choć w Subaru jest to samo, bo porównując swojego byłego Outbacka z obecnym dla mnie jest to krok wstecz co do użytych materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast, żeby nie było OT. Uważam, że Subaru Impreza/Legacy/Outback nie ma o wiele lepszych materiałów w środku niż Octavia
a ja uważam, wczoraj miałem okazję jechać Octavią II FL i jak dla mnie użyte materiały są dużo milsze dla oka niż w Octavii III, w szczególności jak chodzi o wygląd deski rozdzielczej. Tak jak II zestawiłbym z Subaru, tak w III już niekoniecznie.

Choć w Subaru jest to samo, bo porównując swojego byłego Outbacka z obecnym dla mnie jest to krok wstecz co do użytych materiałów.

 

Tylko weź pod uwagę to, w jakim pakiecie wyposażenia były te dwie Octavie, o których mówisz.

 

Jeżeli np. O2 FL była L&K lub Elegance, a O3 np. Active to nie ma się co dziwić, że wnętrze na plus w 02.

 

Warto zestawiać te same modele w tym samym pakiecie. Wtedy ma się odpowiedni punkt odniesienia. Siedziałem w ASO w O3 Elegance i O2 FL Elegance ma słabsze materiały na moje oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem:

- VW – tiguan i passat alltrack,

- kia – sorento i sportage,

- hyundai – ix35 i santa fe,

- skoda – yeti,

- Mitsubishi – outlander I asx.

Ponadto rozważałem mazdę cx5.

 

A Fiat Freemont? W najbogatszej wersji z silnikiem 2.0 Multijet II (170 KM) i napędem AWD kosztuje około 135 000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo porównując swojego byłego Outbacka z obecnym dla mnie jest to krok wstecz co do użytych materiałów

 

w którym niby miejscu ? Miałem poprzedniego więc mam również porównywanie jakości użytych materiałów. W poprzednim najlepsze i najtrwalsze były plastiki na frontowej konsoli. Rysowały się od kurzu w powietrzu :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast, żeby nie było OT. Uważam, że Subaru Impreza/Legacy/Outback nie ma o wiele lepszych materiałów w środku niż Octavia
a ja uważam, wczoraj miałem okazję jechać Octavią II FL i jak dla mnie użyte materiały są dużo milsze dla oka niż w Octavii III, w szczególności jak chodzi o wygląd deski rozdzielczej. Tak jak II zestawiłbym z Subaru, tak w III już niekoniecznie.

Choć w Subaru jest to samo, bo porównując swojego byłego Outbacka z obecnym dla mnie jest to krok wstecz co do użytych materiałów.

 

Tylko weź pod uwagę to, w jakim pakiecie wyposażenia były te dwie Octavie, o których mówisz.

 

Jeżeli np. O2 FL była L&K lub Elegance, a O3 np. Active to nie ma się co dziwić, że wnętrze na plus w 02.

 

Warto zestawiać te same modele w tym samym pakiecie. Wtedy ma się odpowiedni punkt odniesienia. Siedziałem w ASO w O3 Elegance i O2 FL Elegance ma słabsze materiały na moje oko.

II LF była firmówką, więc pewnie wersja bieda, zresztą klamki do otwierania drzwi były czarne plastikowe więc to najprawdopodobniej potwierdza podstawową wersję, III wersja Elegance czyli najwyższa. Nie mówię że jakość jest gorsza, bo tego nie wiem, ale wizualnie jak wsiadłem do III to odniosłem wrażenie Fabia, nie umniejszając Fabii, ale w Octavii oczekiwałbym czegoś trochę lepszego, zresztą kobieta to samo powiedziała że te plastiki wyglądają niefajnie. W II LF przynajmniej wyglądało to dla mnie trochę milej dla oka. Ale mówię że to pierwsze wrażenie po spędzeniu w nich krótkiej chwili.

 

bo porównując swojego byłego Outbacka z obecnym dla mnie jest to krok wstecz co do użytych materiałów

 

w którym niby miejscu ? Miałem poprzedniego więc mam również porównywanie jakości użytych materiałów. W poprzednim najlepsze i najtrwalsze były plastiki na frontowej konsoli. Rysowały się od kurzu w powietrzu :D.

ja cały czas mówię, chodzi o wrażenia wizualne i czuciowe. W moim starym Obk nic się zbytnio nie rysował i chyba obecny właściciel tego samochodu może to potwierdzić jeśli zajrzy do tego wątku.

W OBK 2005 materiały na desce rozdzielczej były miłe dla oka, a tym bardziej w dotyku, miękkie, w OBK 2010 już masz typowy twardy plastik, to samo tapicerka skórzana, w obecnym dla mnie to bardziej imitacja skóry, w starszym dużo ładniej jak dla mnie ona wyglądała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu, to jeden z forumowiczów, posiadacz 2 Subaru, poszedł wbrew wszystkim ortodoksyjnym wysmiewaczom Skody i przesiadł się na jeden z bardziej wysmianych tu modeli. Porównanie wyszło co najmniej zaskakująco ;). Może się ujawni i opisze swoje wrażenia, choć trochę strach, bo co poniektórzy by go zlinczowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Fiata są generalnie chwalone, w szczególności te mniejsze diesle, honda... cóż

No też mi porównanie: Honda - Fiat :biglol: Przez kogo niby są chwalone?

BTW - Właściciele FSO Lanos też chwalą swoje silniki.

jak ktoś chce zgubić auto na parkinugu centrum handlowego łatwiej
że niby pomyli Civica type R z Punciakiem? :D Ja nie mam takiego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...