Jump to content

Wymiana oleju w AT


rydzada
 Share

Recommended Posts

Czy wymiana oleju (ATF) w 4EAT w Forku stanowi jakiś problem? Mogę to zlecić pierwszemu lepszemu, oczywiście ogarniętemu mechanikowi, czy raczej serwis dedykowany? Preferuję wymianę NIE-dynamiczną tylko zwykłą. Razem z filtrem zewnętrznym oczywiście.

Link to comment
Share on other sites

poza stosowanymi materiałami i procedurą sprawdzania poziomu, która wymaga kilku kroków, nie różni się niczym od wymiany oleju w silniku.

Filtr kup oryginalny w ASO, nie baw się zamiennikami.

Edited by ozarek
Link to comment
Share on other sites

poza stosowanymi materiałami i procedurą sprawdzania poziomu, która wymaga kilku kroków, nie różni się niczym od wymiany oleju w silniku.
Filtr kup oryginalny w ASO, nie baw się zamiennikami.
Dzięki za porady dot wymiany. ATF i filtrek już dawno kupione w New Sącz ;)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ja wziąłem starą butelkę po ATF ze wspomagania (miała lejek) na to założyłem wężyk i do dziury po bagnecie. W dnie butelki zrobiłem otwór odpowietrzający, aby ATF schodził szybciej. Jeden kanister subarowego ATF-u (4L) nie wystarcza. Schodzi ok. 6L. Najlepiej zużyty ATF zlać i zmierzyć ile go zeszło. Zalać tyle samo TO JEST BARDZO WAŻNE. Cała operacja nie jest skomplikowana, ale dość czasochłonna. Powodzenia;)

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Daniel Janus napisał:

Cała operacja nie jest skomplikowana, ale dość czasochłonna. Powodzenia;)

 

Jak filtr jest przykręcony do boku skrzyni i dysponuje się kanałem, to maks 20min.

Link to comment
Share on other sites

 
Jak filtr jest przykręcony do boku skrzyni i dysponuje się kanałem, to maks 20min.
Filtr jest na samym wierzchu, więc spoko. Tylko ten bagnet i dostęp do niego od góry to trochę kicha, ale raz na 60kkm da się chyba wytrzymać

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, lutek34 napisał:

Jak filtr jest przykręcony do boku skrzyni i dysponuje się kanałem, to maks 20min.

Samo schodzenie oleju chyba powinno trwać dłużej niż 20min. Im więcej zejdzie tym lepiej, chyba o to chodzi;) Jak robisz to we własnym zakresie, to na czasie nie ma co oszczędzać. 

Link to comment
Share on other sites

Samo schodzenie oleju chyba powinno trwać dłużej niż 20min. Im więcej zejdzie tym lepiej, chyba o to chodzi Jak robisz to we własnym zakresie, to na czasie nie ma co oszczędzać. 
A niech sobie schodzi. W między czasie będzie olej silnikowy, inne filtry i oring na pompie wspomagania, więc czasu full

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Daniel Janus napisał:

Samo schodzenie oleju chyba powinno trwać dłużej niż 20min

 

a ile Ci tam ukapie po 5 minutach od odkręcenia korka spustowego? Jak wymieniasz olej w silniku to tez czekasz godzinę zanim zakręcisz korek spustowy?

Link to comment
Share on other sites

 
a ile Ci tam ukapie po 5 minutach od odkręcenia korka spustowego? Jak wymieniasz olej w silniku to tez czekasz godzinę zanim zakręcisz korek spustowy?
Przy wymianie nie-dynamicznej i tak zmieniamy około 2/3 całego atf-a. Więcej nie zleci.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, lutek34 napisał:

Jak wymieniasz olej w silniku to tez czekasz godzinę zanim zakręcisz korek spustowy?

Oleju silnikowego sam nie wymieniam:D, ale gdybym to robił sam to czekałbym, a tak dla przyjemności:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olej wymieniony, a w zasadzie jego część. Skrzynia była zagrzana,  ściekało z godzinę, ale zeszło jedynie 4,5 litra. O strzykawce zapomniałem niestety. Tyle samo zostało zalane nowego oleju. Do bagnetu jest strasznie ciężkie dojście. Pomogło odkręcenie IC, przy okazji opaski poprawiliśmy. Po paru dniach jeżdżenia sprawdzę poziom, może ktoś z chudą ręką tam dojdzie bez ściąganie ICka.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno posmarować uszczelkę żeby dobrze "zassał". Wlewać to chyba nie ma co bo i tak w moment się napełni po odpaleniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam

Miesiąc temu zakupiłem Legacy 2005 2.0 4AT z przebiegiem 158tys - nie mam żadnej historii serwisowej więc obstawiam, że mądrym posunięciem będzie dynamiczna wymiana oleju w skrzyni. Czy ktoś się orientuje gdzie w okolicy Poznania wykonuje się taką usługę? Oczywiście pytam o miejsce, które można z czystym sumieniem polecić ;)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, archi_voo napisał:

Witam

Miesiąc temu zakupiłem Legacy 2005 2.0 4AT z przebiegiem 158tys - nie mam żadnej historii serwisowej więc obstawiam, że mądrym posunięciem będzie dynamiczna wymiana oleju w skrzyni. Czy ktoś się orientuje gdzie w okolicy Poznania wykonuje się taką usługę? Oczywiście pytam o miejsce, które można z czystym sumieniem polecić ;)

Jak nie znasz historii to na razie zapomnij o dynamicznej. Sprawdź kolor atfu i zalej tyle ile ci grawitacja wcześniej wyciągnie. Zmień filtr.

Link to comment
Share on other sites

Ile litrów oleju kupić na wymianę grawitacyjną? Filtr kupuję oryginalny. W poprzednich autach zawsze stosowałem MOTUL. Czy ktoś zmieniał kiedyś na MOTUL MULTI ATF? Co z kwestią mieszania różnych typów co jest nieuniknione przy takiej wymianie i nieznajomości historii auta?

Jest jakiś manual takiej wymiany?

Edited by archi_voo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...