Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

40pln ? (...)

I to te same indeksy, ten sam rok produkcji

 

Podejrzewam za to że trzymaniu boczne w porównianiu do RE50A to inny świat.

tzn. na plus dla SZ90 ??

 

W/g szwabów różnica jest -> http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=280689, http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=280689

bardzo zbliżone oceny, jak to jest ? im więkcej punktów tym gorzej czy na odwrót ??

gdzieś widziałem testy gdzie w FWD RE50A wypadała na przedostatnim miejscu, a założona w Mercolu RWD dała drugi wynik.

W każdym z testów wygrywała Goodyear Eagle F1.

 

od dłuższego czasu przymierzam się do wymiany, mam jeszcze 5mm bierznika ale stare są, jak wymieniłem zawias to wypada i nowe gumy założyć :P oczywiście wszędzie mi wciskają Primacy HP :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. plus dla SZ90, która ma naprawdę "twarde barki" i trzyma idealnie.

RE50A to podobno jedna z najlepszych opon do cywilnych aut.

 

 

z testów na YT wypadają średnio a nawet

 

 

teraz na cywilnym rynku rządzi p7 cinturato

 

skopała chyba już trochę podstarzałą re050a

 

http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=280689

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanko. Jak to jest z asymetrycznymi oponami?

Mam u siebie RE050A (nie w subaru, w przednionapedówce na przedniej osi). Dzis zauwazylem ze sa niesamowicie zuzyte, szczegolnie lewa, co ciekawe glownie zdarte sa krawedzie i srodek, 2 obszary ok 3 cm pomiedzy srodkiem a krawedziami jeszcze sa). Druga nieco lepsza ale tez do wymiany.Sprawdzilem cisnienie - w miare ok. Wtedy pomyslalem, ze moze po zimie zalozylem je odwrotnie. I tu moje pytanie - moglby mi ktos na zdjeciu pokazac jak maja byc zalozone wzgledem kierunku jazdy? I jeszcze jedna prosba - u mnie jest tak, ze nazwijmy to "kierunek bieznika" po lewej stronie idzie np. do tylu a po prawej do przodu wzgledem kierunku jazdy. Moglby ktos zerknac u siebie i napisac jak to powinno byc z uwzglednieniem prawej i lewej strony?

Dzieki wielkie i sorry za chaotyczny opis.

P.S. Przepraszam rowniez za brak polskich znakow ale pisze z komputera w pracy i nie mam tu mozliwosci zmiany jezyka...

 

Pozdrowionka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie RE050A (nie w subaru, w przednionapedówce na przedniej osi). Dzis zauwazylem ze sa niesamowicie zuzyte, szczegolnie lewa, co ciekawe glownie zdarte sa krawedzie i srodek, 2 obszary ok 3 cm pomiedzy srodkiem a krawedziami jeszcze sa).

 

A geometria (kompletna) jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do geometrii jeszcze nie robiłem, zakupię nowe oponki i zaraz po założeniu podjadę na regulację. Zasadniczo myślę, że jest ok, nie ściąga w żadną stronę przy jeździe ani hamowaniu, nie ma żadnych wibracji niezależnie od prędkości. Choć zużycie bieżnika mnie zdumiewa... Fakt, że tygodniowo robię ok 700km i zasadniczo mam tentencje do późnego hamowania i szybkiego przechodzenia zakrętów i rond. Tym tłumaczę to zużycie. Porobię fotki to podrzucę. Dzięki za odpowiedź (co do outside również :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko. Posiadam Volvo s60 (163KM) Zamierzam założyć potenzy re050a Run Flat na przednią oś, ale nie wiem czy jest sens. To auto nie posiada żadnych czujników itp. Można po prostu założyć Run Flaty w miejsce zwykłyuch opon czy nie ma to sensu, lub czy jest to bez różnicy? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko. Posiadam Volvo s60 (163KM) Zamierzam założyć potenzy re050a Run Flat na przednią oś, ale nie wiem czy jest sens. To auto nie posiada żadnych czujników itp. Można po prostu założyć Run Flaty w miejsce zwykłyuch opon czy nie ma to sensu, lub czy jest to bez różnicy? Dzięki

Po pierwsze run flatów nie można stosować bez czujników ciśnienia - każdy z producentów to zastrzega. Po drugie na przedniej osi mieć mega sztywne opony, a z tyłu miękkie to też nie najlepszy pomysł jeżeli chodzi o bezpieczeństwo i prowadzenie auta - przy takiej konfiguracji tył moze być nieprzewidywalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko. Posiadam Volvo s60 (163KM) Zamierzam założyć potenzy re050a Run Flat na przednią oś, ale nie wiem czy jest sens. To auto nie posiada żadnych czujników itp. Można po prostu założyć Run Flaty w miejsce zwykłyuch opon czy nie ma to sensu, lub czy jest to bez różnicy? Dzięki

Tak jak lukass mowi, a do tego RF sa bardzo ciezkie. Jesli masz zapas w bagazniku, to nie ma sensu.

 

Ja sie wkurzylem na Fuji, bo w naszej Imprezie zrobili taka mala wanienke na kolo, ze sie tylko dojazdowka miesci :shock: Dokupilem alufege na wszelkiego kraweznika, mowie sobie "zrobie z niej zapas" no i kicha :evil: Chyba zmajstruje jakies rusztowanie i podniose o kilka cm pazdzierz z wykladzinka :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę pochwalić RE050A.

 

Miałem okazję polatać trochę swoim WRX-em po zakrętach przez weekend i muszę przyznać, że na suchym (bez przeginania z prędkością jednak) klei to niesamowicie.

 

W GC8 N/A na Firestone SZ80 (+KYB AGX) miałem wrażenie, że niedogrzane trzymają słabo, w WRX-ie US na seryjnym zawiasie i europejskich 17" RE050A zarówno zimne, jak i dogrzane pracują fantastycznie.

 

BTW. Żal jeździć na 215/45R17 po naszych drogach. Trzeba być bardzo ostrożnym, bo co chwilę boli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

obserwacja warszawskich ulic utwierdza mnie w przekonaniu, że najlepsza opona letnia to opona zimowa :!: :!:

jakis nowy fenomen - ludzie drogimi, cięzkimi, mocnymi autami jeżdżą w upałach na zimówkach :shock:

rozumiałbym to, gdyby to były stare zimówki, które ktos chce "dojechać" do jesieni a potem zmienić na nowe, ale większosć tych które widzę codziennie

to gumy z głebokim bieżnikiem, podejrzewam że czesć z nich kupiona minionej zimy :!: :!:

czy nagle wszyscy tak zbiednieli, że nie stać ich na nowe opony letnie :?: czy to wyraz myslenia, że opona to opona i na każdej da się pojechać w każdych warunkach :?: :?:

co brać forumowa na to :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brać forumowa na to, że niech sobie ten ktoś w upał zahamuje awaryjnie na takiej zimówce, albo weźmie szybszy zakręt, i jak wyjedzie bokiem albo tyłem, to poczuje różnicę. on, albo i ktoś jeszcze, w kogo przywali. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gdańsku to samo.

 

Może to są ci którzy kupuli sprowadzone w zimie i jak się zorientowali, że kpl letnich kosztuje 3-4 kafle to ich porostu nie stać. 4 gumy 13" do golfa II to pikuś w stosunku do 17" czy18" oponek. A tak auto ładne, wyposażenie zerowe, a sąsiedzi o tak zazdroszczą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...