Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firestone to low endowe bridgestone

 

w testach wypadają średnio lub katastroficzne np zimówka winterhawk

 

co sądzić o firmie sprzedającej taki buel?

 

niuman ma firestony i jest zadowolony, ale która lepsze? wg testów pirelli.

 

tutaj link na zimowe firestony - banda debili je zaprojektowała

http://i53.photobucket.com/albums/g79/a ... zimowe.jpg

 

zimówka ma gorsze parametry niż całoroczna, czy sava z biedronki

 

to o czymś świadczy

 

pozdrawiam

 

 

Przecież rozmawiamy o konkretnym modelu SZ90. Z tego co pamiętam to wywodzi się on strikto z RE070 ale w bardziej cywilnej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh ciągle wacham się czy zdecydować się na pirelli rosso 225/40/18 czy dopłacić 300zł i wziąć firestone'a? Czy ktoś mógłby rozwiać ostatecznie moje wątpliwosci? :)

 

czy na pewno chodzi Ci o opony Firestone ? A jesli tak, to o jakiej oponie tej marki mówisz ? Wg mnie Firestone to jednak o półkę niżej niż Pirelli więc dopłacanie 300 zł za Firestone'a uważam za trochę dziwne ...

 

 

a co ma "półka" do jakości opon ? :)

zmieniłem Continantale SportContact coś tam na SZ90 i okazało się, że te drugie nie dość że tańsze o 30% to jeszcze są znacznie lepsze.

 

czasami ma a czasami nie i dlatego spytałem cie konkretnie o to jakie modele porównujemy,

praktyka już nie raz pokazała, że nie zawsze to co droższe -a tzw. "półka" sie tym najczęściej wiąże - to koniecznie lepsze.

Z kolei logika producentów opon jest taka, że dostosowują produkt pod segmentację danego rynku i tak tworzą się "półki" - najczęściej premium, środek i budżet. Zazwyczaj technologie, konstrukcja i osiagi opon z półki premium reprezentują najwyższy poziom i Bridgestone niechętnym okiem patrzyłby na sytuację, w której opona Firestone byłaby w testach lepsza od Bridgestone. To samo pomiędzy Michelinem a Kleberem, Goodyear a Fuldą, czy Continentalem a Uniroyalem.

Ale już porównania opon z różnych "półek" pochodzących od różnych producentów, a dodatkowo budowanych po to by dostarczyć kierowcy różne wartości mogą wypadać zaskakująco. I tak np nowe opony Michelin konstruowane tak by minimalizować opory toczenia mogą się okazać w różnych testach na suchej i mokrej nawierzchni gorsze od Fuldy Exelero, której konstruktorzy nie zawracali sobie głowy oszczędzaniem paliwa ... a to opony przecież z różnych "półek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy Continentalem a Uniroyalem.

 

Tu bym się nie zgodził bo Uniroyal (część koncernu Continental) specjalizuje się w oponach deszczowych czyli to podobna półka ale inna nisza.

Conti= Premium, a Uni=Medium i tak to pozycjonuje producent, także cenowo, a że przy okazji nisza opon deszczowych to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bym się nie zgodził bo Uniroyal (część koncernu Continental) specjalizuje się w oponach deszczowych czyli to podobna półka ale inna nisza.

 

a i zimówki uniroyala kopia dewastują maltretują tego syfiastego continentala na którym dwa razy rozbiłem almerę a na zimówkach jako jedyny na parking nie mogłem podjechać

 

maiłem jakiś nr 5 ale teraz jest 6 i wiem, że jest też super

 

ja jako oficjalny wróg niemieckiej przestarzałe technologii oponom conti i itp zdecydowanie nie

 

to samo dotyczy fuldy. Kumpel dwa razy się rozwalił na wilgotnej drodze, dwa razy wpadł w dramatyczny poślizg.

 

teraz kupił dunlop sp01 i różnica jest kolosalna.

 

pozdrawiam

 

moje letnie cont sport contact (bez nr)

a zimówka ts810 - na dodatek totalnie 4 krzywe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bym się nie zgodził bo Uniroyal (część koncernu Continental) specjalizuje się w oponach deszczowych czyli to podobna półka ale inna nisza.

 

a i zimówki uniroyala kopia dewastują maltretują tego syfiastego continentala na którym dwa razy rozbiłem almerę a na zimówkach jako jedyny na parking nie mogłem podjechać

 

maiłem jakiś nr 5 ale teraz jest 6 i wiem, że jest też super

 

ja jako oficjalny wróg niemieckiej przestarzałe technologii oponom conti i itp zdecydowanie nie

 

to samo dotyczy fuldy. Kumpel dwa razy się rozwalił na wilgotnej drodze, dwa razy wpadł w dramatyczny poślizg.

 

teraz kupił dunlop sp01 i różnica jest kolosalna.

 

pozdrawiam

 

moje letnie cont sport contact (bez nr)

a zimówka ts810 - na dodatek totalnie 4 krzywe

TS810 jeżeli chodzi o jazdę po śniegu były słabe, ale nowa TS 830 jest naprawdę dobra- miałem jedne i drugie w ośce i na tych 830 w tą zimę nie raz się wpieprzyłem w takie zaspy że szok :shock: i wyjeżdżałem o własnych siłach, a innych wypychali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po około 100k km seryjne G900 nadają się już na śmietnik. Chciałem wybrać coś nietypowego czego zwykle do Forestera się nie montuje. Rozważałem Yokohama C Drive, Uniroyal RainExpert lub RALLYE 550 (po ostatniej jeździe w deszczu trasą Katowicką zamarzyłem sobie opon deszczowych :-)), Barum Bravirus 2 (brat kupił je do Avensisa i bardzo je chwali) lub BFGoodrich G-Grip.

 

Cóż z tego gdy okazało się, że w najpopularniejszym internetowym sklepie oponiarskim (oponeo.pl i opony.com - bo to ta sama firma) wymienione powyżej opony są niedostępne, a informacja o dostawie w ciągu 1-2 dni to ściema (tylko info "dostawy na bieżąco" oznacza, że opony faktycznie są dostępne).

 

Kupiłem niestety banalnie i przewidywalnie - Bridgestone ER300 215/60R16 99 H XL (kraj produkcji: Włochy) - w zasadzie jako jedyne były dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od tamtego roku testuje Nokiana V 215/60r16 99V XL. Są zajefajne na wodzie, zwłaszcza w koleinach i przy intensywnych opadach. 8) Na suchym sprawują się też bardzo dobrze. Jedyną ich wadą jest to, że są „twarde” i przez to trochę głośne, ale za to nie kładą się w ostrych łukach.

Niestety nie nadają się absolutnie w teren, bo to typowe szosówki. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby nic ale manual wymaga v, i geo też były v

 

przynajmniej u mne

 

Niektóre dobre serwisy oponiarskie faktycznie zaczynają patrzeć na wskazania producenta samochodu i homologowaną do niego oponę - łącznie z indeksem prędkości - i czasami odmawiają zamontowania opony o niższym indeksie lub proszą klienta o podpisanie oświadczenia, że oponę taką montuje na własną odpowiedzialność. To jest normalną praktyką np w Niemczech, że w dow. rejestracyjnym masz oprócz samego rozmiaru także indeks nośności i prędkości i Niemcy tego przestrzegają wymieniając opony na kolejny komplet. U nas to na razie dopiero raczkuje, ale myślę że serwisy oponiarskie pójdą powoli w tą stronę, bo będą chciały ograniczać swoją potencjalną odpowiedzialność cywilną (np wypadek na oponie o indeksie niższym niż homologowana).

W praktyce indeks H = 210 km/h, przy maksymalnym dopuszczalnym dla opony obciążeniu. Opona, od której zaczęliśmy dyskusję to H i dodatkowo jeszcze XL a więc wzmacniana, o podwyższonym indeksie nośności. Samochód to Forek, który nie jeździ chyba stale z prędkościami powyżej 210 km/h. Ostatecznie opona H z podwyższonym indeksem prędkości to wg mnie dopuszczalny wybór do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre gumy, ale "H"?

 

Masz rację. Trochę to sobie teraz racjonalizuję bo bardzo optowałem i dałem temu wielokrotnie wyraz na Forum, że trzeba / warto montować opony o takim indeksie prędkości jaki zaleca producent. No ale trudno - takie kupiłem jakie były. Myślę z resztą, że jest to i tak dobry wybór. Czyli nie ma tego złego, itd.

 

Tak na marginesie tylko raz jechałem trochę ponad 200 km/h - było to w Chorwacji, z górki na dobrej drodze i z duszą na ramieniu... :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym jak miałem wypadek, sprawdzali dokładnie auto oraz opony!

 

Pod kątem zużycia czy zgodności z naklejką przy drzwiach?

Raczej pod kątem "łysości" :wink:

niby nic ale manual wymaga v, i geo też były v

 

przynajmniej u mne

 

Niektóre dobre serwisy oponiarskie faktycznie zaczynają patrzeć na wskazania producenta samochodu i homologowaną do niego oponę - łącznie z indeksem prędkości - i czasami odmawiają zamontowania opony o niższym indeksie lub proszą klienta o podpisanie oświadczenia, że oponę taką montuje na własną odpowiedzialność. To jest normalną praktyką np w Niemczech, że w dow. rejestracyjnym masz oprócz samego rozmiaru także indeks nośności i prędkości i Niemcy tego przestrzegają wymieniając opony na kolejny komplet. U nas to na razie dopiero raczkuje, ale myślę że serwisy oponiarskie pójdą powoli w tą stronę, bo będą chciały ograniczać swoją potencjalną odpowiedzialność cywilną (np wypadek na oponie o indeksie niższym niż homologowana).

W praktyce indeks H = 210 km/h, przy maksymalnym dopuszczalnym dla opony obciążeniu. Opona, od której zaczęliśmy dyskusję to H i dodatkowo jeszcze XL a więc wzmacniana, o podwyższonym indeksie nośności. Samochód to Forek, który nie jeździ chyba stale z prędkościami powyżej 210 km/h. Ostatecznie opona H z podwyższonym indeksem prędkości to wg mnie dopuszczalny wybór do tego auta.

Na zachodzie jest to głównie wymuszone przez ubezpieczycieli, którzy korzystaja z tej niezgodności z homologacją jako powodu obniżenia/niewypłacenia odszkodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się powywnętrzam na temat RE050. Słabe są.

 

Firestony, Dunlopy, Nokiany, Goodyeary, Pirelli, RE50 ... a potem i tak wszyscy kończą na RE70 :P

 

Było od razu kupić RE70 a nie jakieś eksperymenty przeprowadzać i od nowa koło wymyślać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do GTeka 205/55/R16 jest gitara?

Czy jednak 205/50/R16?

 

 

Jedni powiedzą "55 to balon" i że "ich babcia na takich donaty kręci"

inni, że na 50 to felgi "połame" i że to "Nippon made" a nie śiakieś VAG'i"

jeszcze inni "R16??? chyba jajo sobie robisz... zmień na R17 i RE70" :twisted:

 

I co ja biedny żuczek zrobię? Wezmnę i kupię tańsze 55 balony... może czegoś od swojej babci się nauczę 8)

 

 

EDIT:

Aha, Panie Carfit, a RE050A 205/55/R16 to po czemu Pan masz?

Pytam tutaj bo na maile Pan nie odpowiadasz :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, Panie Carfit, a RE050A 205/55/R16 to po czemu Pan masz?

Pytam tutaj bo na maile Pan nie odpowiadasz

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

205/55/16 to za duzo jak na GTeka. Za wielkie kolo, slabo bedzie przyspieszal. 205/50/16 bedzie OK. Dla porownania dobijam w Legacu 195/65/15 (seryjnie kolo ma mniejsza srednice bo jest 205/60/15) i... mozna zasnac zanim sie auto rozpedzi. Zalozylem zas 205/50/15 (czyli duzo mniejsze niz seria) i mi oczy glebiej sie osadzily ;)

Tak, o 17 raczej zapomnij.

Jezeli jednak upierasz sie na balony (ja jestem milosnikiem duzych balonow :lol: ) to idz w 15". 205/55/15 to ideal na nasze drogi. Jednak jesli masz felgi 16", to 205/50/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, Panie Carfit, a RE050A 205/55/R16 to po czemu Pan masz?

Pytam tutaj bo na maile Pan nie odpowiadasz

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

A i telefonu na stronie nie ma :roll:

 

205/55/16 to za duzo jak na GTeka. Za wielkie kolo, slabo bedzie przyspieszal. 205/50/16 bedzie OK. Dla porownania dobijam w Legacu 195/65/15 (seryjnie kolo ma mniejsza srednice bo jest 205/60/15) i... mozna zasnac zanim sie auto rozpedzi. Zalozylem zas 205/50/15 (czyli duzo mniejsze niz seria) i mi oczy glebiej sie osadzily ;)

Tak, o 17 raczej zapomnij.

Jezeli jednak upierasz sie na balony (ja jestem milosnikiem duzych balonow :lol: ) to idz w 15". 205/55/15 to ideal na nasze drogi. Jednak jesli masz felgi 16", to 205/50/16.

Dzięki :D

To jednak... babcia się obrazi... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205/55/16 to za duzo jak na GTeka.

Ja mam takie w GL i dają radę, ja dla mnie w sam raz. Przesiadłem się z zimówek 175/70R14 i była naprawdę niewielka różnica w rozpędzaniu, a ogromna w prowadzeniu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...