radix99 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 [sTi też tak naciągane, bo najmniejsza opona to 235/40R18....: eee, tam, ja mam w swoim powolniaku 215/40/18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 i Impreza, i Forek lepiej jezdza, jak cisnienie z przodu i z tylu jest jednakowe Ale przeciez strasznie wiskoze zameczysz, cotobędzie, cotobędzie, dwa kilometry i skrzynia do wymiany. Toć wedle roznych madrych teorii wystarczy niewielka roznica w ilosci bieznika, albo nie daj boze rozne opony na osiach zalozysz, zeby z wisko nic nie zostalo. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 a może jakiś węższy odpowiednik ? To jedynie 205/50R17, ale tu jedynie rozsądnie cenowo jest Barum Bravuris2, bo Firestone jest droższy niż w 215. Barum mógłby być pod warunkiem że nie uskuteczniasz upalania czy innych szaleństw. 225/45/17 Tego rozmiaru nie polecam, bo to za duże koło. WRX wyraźnie się na nim "męczy" kompletnie nie mam takie odczucia ale to kwestia gdzie się uzytkuje WRX'a. jeśli ktoś potrzebuje mieć gwarantowana super zwrotność na luźnej nawierzchni to faktycznie może być za szeroko. ja jeżdżę głównie po asfalcie i w porównaniu do poprzednich chyba to były Dunlopy SP sport czy jakoś tak : 1. zdecydowanie lepsze trzymanie na zakrętach. na suchym, przyczepnym asfalcie naprawdę ciężko złapać uślizg. 2. twarde boki powodują lepsze "czucie " auto w zakrętach. WRX po prostu mniej się wychyla. 3. zachowanie na mokrym i w deszczu jak najbardziej poprawne. 4. łatwiej wybiera się nierówności i jakby zawieszenie lepiej je znosiło. To na pewno jest dzięki szerszej oponie. PS. Do STI ładowali 225 w serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 kompletnie nie mam takie odczucia ale to kwestia gdzie się uzytkuje WRX'a. jeśli ktoś potrzebuje mieć gwarantowana super zwrotność na luźnej nawierzchni to faktycznie może być za szeroko. Bardziej mi chodziło o to że to większe koło (obwód) w związku z czym traci sie na przyspieszeniu. PS. Do STI ładowali 225 w serii. Wiem, ale STi jest mocniejsze i ma inne przełożenia w skrzyni (1-5 krótsze dopiero 6 jest dłuzsza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 kompletnie nie mam takie odczucia ale to kwestia gdzie się uzytkuje WRX'a. jeśli ktoś potrzebuje mieć gwarantowana super zwrotność na luźnej nawierzchni to faktycznie może być za szeroko. Bardziej mi chodziło o to że to większe koło (obwód) w związku z czym traci sie na przyspieszeniu. PS. Do STI ładowali 225 w serii. Wiem, ale STi jest mocniejsze i ma inne przełożenia w skrzyni (1-5 krótsze dopiero 6 jest dłuzsza) myślisz, że 5mm różnicy w średnicy będzie miało znaczenie ? Ja tego nie odczuwam ale mam trochę więcej mocy niż seryjny wrx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 myślisz, że 5mm różnicy w średnicy będzie miało znaczenie ? Na średnicy jest prawie 10mm różnicy :wink: a to już 1,4%, do tego większa szerokość i nie jest to może bardzo odczuwalne, ale jednak róznica na minus w dynamice musi być. Dla mnie jedynym racjonalnym powodem zmiany w WRX na rozmiar 225/45 jest chęć założenia RE070. Jezeli ktoś chce Firestona SZ90 to zakładałbym 215/45, bo jest dostepny w tym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 kilka miesięcy temu jeszcze nie było 215/45. RE070 jest znacznie droższa i mniej uniwersalna w codziennym użytkowaniu ale lepsza. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 A co powiecie na BF Goodrich G-force profiller? Jakoś tak mało wypowiedzi na ten temat - jak to to wyglądać może w stosunku do RE050 - bo różnica w cenie przemawia na korzyść BF. Czy opona 225 na feldze 7" (szerokości) nie będzie lekko za "opasła"? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 BF Goodrich mialem szybko sie z użyły i były głośne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 A co powiecie na BF Goodrich G-force profiller? Jakoś tak mało wypowiedzi na ten temat - jak to to wyglądać może w stosunku do RE050 - bo różnica w cenie przemawia na korzyść BF. Czy opona 225 na feldze 7" (szerokości) nie będzie lekko za "opasła"? Pozdrawiam kupuj sz90 firestona 8) co do opony 225 na 7 feldze to moge coś powiedzieć na ten temat, bo mam p zero rosso na seryjnej wrxowej naciągnięte, i szczerze jeździ się jakoś "ciężko", kierownica wyrywa się z rąk, auto jakby "pływa", etc, etc. jedyny plus to chyba wygląd, bo nadkole jest bardziej "wypełnione" kołem co innego zestaw letni, który zaraz będę zakładać: 8 cali i guma 225, wtedy jest kozacko swoją drogą, kupiłeś te felgi stijajowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 A co powiecie na BF Goodrich G-force profiller? Jakoś tak mało wypowiedzi na ten temat - jak to to wyglądać może w stosunku do RE050 - bo różnica w cenie przemawia na korzyść BF. Czy opona 225 na feldze 7" (szerokości) nie będzie lekko za "opasła"? Pozdrawiam kupuj sz90 firestona 8) co do opony 225 na 7 feldze to moge coś powiedzieć na ten temat, bo mam p zero rosso na seryjnej wrxowej naciągnięte, i szczerze jeździ się jakoś "ciężko", kierownica wyrywa się z rąk, auto jakby "pływa", etc, etc. jedyny plus to chyba wygląd, bo nadkole jest bardziej "wypełnione" kołem co innego zestaw letni, który zaraz będę zakładać: 8 cali i guma 225, wtedy jest kozacko swoją drogą, kupiłeś te felgi stijajowe? To niej jest wina felg. ja mam również seryjne MY04 i nie ma takich objawów. SZ90 wchodzi bez żadnych problemów.Prawdopodobnie masz już wyrobione gumy na przekładni kierowniczej i przy większym obciążeniu ( przejście z zimówek na letnie ) uwidoczniło ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 swoją drogą, kupiłeś te felgi stijajowe? Jeszcze nie - jadę je obejrzeć w Kaunas (po drodze na lotnisko w Wilnie). co do opony 225 na 7 feldze to moge coś powiedzieć na ten temat, bo mam p zero rosso na seryjnej wrxowej naciągnięte, i szczerze jeździ się jakoś "ciężko", kierownica wyrywa się z rąk, auto jakby "pływa", etc, etc. ja mam również seryjne MY04 i nie ma takich objawów. No i bądź tu mądry :wink: Wiadomo, że zakup opon będzie uzależniony od posiadanej "letniej" felgi - ale jak do tej pory ciężko jest mi co znaleźć w rozmiarze śrub 5x100 co by na zaciski STI wlazło. :? (nie mówię o kawiorach ) Jednak przypatrując się cenom opon na necie (np RE050) to 17-stkowe 225 można kupić taniej niż 215 8) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Prawdopodobnie masz już wyrobione gumy na przekładni kierowniczej i przy większym obciążeniu ( przejście z zimówek na letnie ) uwidoczniło ten problem. ok tylko dlaczego nie ma tego problemu na letnich 8 calach i oponie 225 i zimowych 7 calach i oponie 205 opona jaka by nie była to 225 na 7 IMHO jest po prostu za szeroka Andremil, na Twoim miejscu brałbym właśnie felgi od sti, tym bardziej że masz hamulce od niego no i 225 opony chcesz kupic 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 nie wiem jaki rozmiar mają seryjne felgi MY04 EU 7 czy 7.5 ale u mnie nic takiego nie występuję a te same felgi z STI mają taki sam rozmiar i fabrycznie opony 225/17. W WRXąe z avatara masz seryjne od MZ04 pomalowanie na biało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 ale namąciłeś seryjnie w wrxie to 7 cali i opona 215 seryjnie w sti to 7,5 cala i opona 225 (mowa o sti z 5x100) na moim zdjęciu są oz ultraleggery 8 cala z oponą 225, a wypowiadałem się o seryjnych felgach od wrxa 7x17 na które wrzuciłem śmietniki 225 - mam taki komplet jako przejściowy, i na takim jeszcze pare dni pojeżdże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Imprezą GL jeżdżę na 14" oponach letnich po mazurskich szutrach - strach i fun jednocześnie - opony praktycznie nie trzymają się luźnej nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 ale namąciłeś seryjnie w wrxie to 7 cali i opona 215 seryjnie w sti to 7,5 cala i opona 225 (mowa o sti z 5x100) na moim zdjęciu są oz ultraleggery 8 cala z oponą 225, a wypowiadałem się o seryjnych felgach od wrxa 7x17 na które wrzuciłem śmietniki 225 - mam taki komplet jako przejściowy, i na takim jeszcze pare dni pojeżdże masz racje odnośnie rozmiaru przy wrx i sti ale to nie zmienia faktu, że po założeniu 225/17 na 7 calowa seryjna felgę od wrx'a w moim przypadku auto prowadzi się o niebo lepiej. wybiera dziury dużo ciszej a na zakrętach zachowuje stabilniej. za moment zejdę do garażu i pstryknę fotkę jak wyglądają SZ90. Odnośnie OZ to pytałem bo szukam takich samych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 okej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 masz racje odnośnie rozmiaru przy wrx i sti ale to nie zmienia faktu, że po założeniu 225/17 na 7 calowa seryjna felgę od wrx'a w moim przypadku auto prowadzi się o niebo lepiej.wybiera dziury dużo ciszej a na zakrętach zachowuje stabilniej. za moment zejdę do garażu i pstryknę fotkę jak wyglądają SZ90. A właśnie, Adam12 jak się te SZ90 zachowują na mokrym :?: ("układ" bieżnika "lekko" podobny do RE070 :roll: ) - bo to rzeczywiście jest alternatywa cenowa do RE050. No i czy do codziennej jazdy się nadają - bo czytałem wcześniej opinie o konieczności ich "dogrzewania". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 nie zauważyłem problemów z aquaplaningiem mimo dużej szerokości. Bieżnik faktycznie podobny ale po zewnętrznej stronie, środek bardzo dobrze odprowadza wodę. odnośnie rozgrzewania to przy cywilnej jeździe to trudno mówić o dogrzewaniu ale jak chcesz ostro pojechać to na pewno lepiej na rozgrzanej. generalnie na asfalcie trzyma się tak dobrze że trudno czasami w poślizg wprowadzić. fotka SZ90 na seryjnej feldze od WRX'a. Niestety na myjnie ostatnio nie było czasu. http://foto.onet.pl//5i0cv,6h6r7tcgayoy ... html#ndpc3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 rzeczywiście, sz90tka nie wystaje tyle poza felge co u mnie p zero rosso potwierdza sie, że dany rozmiar opony nie zawsze jest taki sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 to raczej kwestia profilu i charakterystyki opony. SZ90 ba bardzo twarde boki a wyprofilowanie osłania felgę tyle ile jest konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Pytanie: czy 235/40/17 (Toyo R888) wejdzie do WRX MY02 bez obcierania ? Teraz mam 225/45/17 na feldze 17x8", ale gdyby dało radę jeszcze troszeczkę szerszą do upalania, to by nie było źle ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Adam, a co ja napisałem? elb, sieh hier http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Własnie wg tego nie wejdą, a wszyscy auto crossowcy w US jeżdżą na 245/40/17 i jakoś im nie obciera (po podgięciu rantów, ale zostaje przecież jeszcze amortyzator). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się