Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

i Impreza, i Forek lepiej jezdza, jak cisnienie z przodu i z tylu jest jednakowe

 

Ale przeciez strasznie wiskoze zameczysz, cotobędzie, cotobędzie, dwa kilometry i skrzynia do wymiany. Toć wedle roznych madrych teorii wystarczy niewielka roznica w ilosci bieznika, albo nie daj boze rozne opony na osiach zalozysz, zeby z wisko nic nie zostalo. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może jakiś węższy odpowiednik ?

To jedynie 205/50R17, ale tu jedynie rozsądnie cenowo jest Barum Bravuris2, bo Firestone jest droższy niż w 215. Barum mógłby być pod warunkiem że nie uskuteczniasz upalania czy innych szaleństw.

225/45/17

Tego rozmiaru nie polecam, bo to za duże koło. WRX wyraźnie się na nim "męczy"

 

 

kompletnie nie mam takie odczucia ale to kwestia gdzie się uzytkuje WRX'a. jeśli ktoś potrzebuje mieć gwarantowana super zwrotność na luźnej nawierzchni to faktycznie może być za szeroko.

ja jeżdżę głównie po asfalcie i w porównaniu do poprzednich chyba to były Dunlopy SP sport czy jakoś tak :

1. zdecydowanie lepsze trzymanie na zakrętach. na suchym, przyczepnym asfalcie naprawdę ciężko złapać uślizg.

2. twarde boki powodują lepsze "czucie " auto w zakrętach. WRX po prostu mniej się wychyla.

3. zachowanie na mokrym i w deszczu jak najbardziej poprawne.

4. łatwiej wybiera się nierówności i jakby zawieszenie lepiej je znosiło. To na pewno jest dzięki szerszej oponie.

 

PS. Do STI ładowali 225 w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletnie nie mam takie odczucia ale to kwestia gdzie się uzytkuje WRX'a. jeśli ktoś potrzebuje mieć gwarantowana super zwrotność na luźnej nawierzchni to faktycznie może być za szeroko.

Bardziej mi chodziło o to że to większe koło (obwód) w związku z czym traci sie na przyspieszeniu.

PS. Do STI ładowali 225 w serii.

Wiem, ale STi jest mocniejsze i ma inne przełożenia w skrzyni (1-5 krótsze dopiero 6 jest dłuzsza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletnie nie mam takie odczucia ale to kwestia gdzie się uzytkuje WRX'a. jeśli ktoś potrzebuje mieć gwarantowana super zwrotność na luźnej nawierzchni to faktycznie może być za szeroko.

Bardziej mi chodziło o to że to większe koło (obwód) w związku z czym traci sie na przyspieszeniu.

PS. Do STI ładowali 225 w serii.

Wiem, ale STi jest mocniejsze i ma inne przełożenia w skrzyni (1-5 krótsze dopiero 6 jest dłuzsza)

 

myślisz, że 5mm różnicy w średnicy będzie miało znaczenie ? Ja tego nie odczuwam ale mam trochę więcej mocy niż seryjny wrx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślisz, że 5mm różnicy w średnicy będzie miało znaczenie ?

Na średnicy jest prawie 10mm różnicy :wink: a to już 1,4%, do tego większa szerokość i nie jest to może bardzo odczuwalne, ale jednak róznica na minus w dynamice musi być. Dla mnie jedynym racjonalnym powodem zmiany w WRX na rozmiar 225/45 jest chęć założenia RE070. Jezeli ktoś chce Firestona SZ90 to zakładałbym 215/45, bo jest dostepny w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na BF Goodrich G-force profiller?

Jakoś tak mało wypowiedzi na ten temat - jak to to wyglądać może w stosunku do RE050 - bo różnica w cenie przemawia na korzyść BF.

Czy opona 225 na feldze 7" (szerokości) nie będzie lekko za "opasła"?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na BF Goodrich G-force profiller?

Jakoś tak mało wypowiedzi na ten temat - jak to to wyglądać może w stosunku do RE050 - bo różnica w cenie przemawia na korzyść BF.

Czy opona 225 na feldze 7" (szerokości) nie będzie lekko za "opasła"?

 

Pozdrawiam

 

kupuj sz90 firestona 8)

co do opony 225 na 7 feldze to moge coś powiedzieć na ten temat, bo mam p zero rosso na seryjnej wrxowej naciągnięte, i szczerze jeździ się jakoś "ciężko", kierownica wyrywa się z rąk, auto jakby "pływa", etc, etc.

jedyny plus to chyba wygląd, bo nadkole jest bardziej "wypełnione" kołem

co innego zestaw letni, który zaraz będę zakładać: 8 cali i guma 225, wtedy jest kozacko :lol:

 

swoją drogą, kupiłeś te felgi stijajowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na BF Goodrich G-force profiller?

Jakoś tak mało wypowiedzi na ten temat - jak to to wyglądać może w stosunku do RE050 - bo różnica w cenie przemawia na korzyść BF.

Czy opona 225 na feldze 7" (szerokości) nie będzie lekko za "opasła"?

 

Pozdrawiam

 

kupuj sz90 firestona 8)

co do opony 225 na 7 feldze to moge coś powiedzieć na ten temat, bo mam p zero rosso na seryjnej wrxowej naciągnięte, i szczerze jeździ się jakoś "ciężko", kierownica wyrywa się z rąk, auto jakby "pływa", etc, etc.

jedyny plus to chyba wygląd, bo nadkole jest bardziej "wypełnione" kołem

co innego zestaw letni, który zaraz będę zakładać: 8 cali i guma 225, wtedy jest kozacko :lol:

 

swoją drogą, kupiłeś te felgi stijajowe?

 

To niej jest wina felg. ja mam również seryjne MY04 i nie ma takich objawów. SZ90 wchodzi bez żadnych problemów.Prawdopodobnie masz już wyrobione gumy na przekładni kierowniczej i przy większym obciążeniu ( przejście z zimówek na letnie ) uwidoczniło ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą, kupiłeś te felgi stijajowe?

 

Jeszcze nie - jadę je obejrzeć w Kaunas (po drodze na lotnisko w Wilnie).

 

co do opony 225 na 7 feldze to moge coś powiedzieć na ten temat, bo mam p zero rosso na seryjnej wrxowej naciągnięte, i szczerze jeździ się jakoś "ciężko", kierownica wyrywa się z rąk, auto jakby "pływa", etc, etc.

 

ja mam również seryjne MY04 i nie ma takich objawów.

 

No i bądź tu mądry :wink:

 

Wiadomo, że zakup opon będzie uzależniony od posiadanej "letniej" felgi - ale jak do tej pory ciężko jest mi co znaleźć w rozmiarze śrub 5x100 co by na zaciski STI wlazło. :? (nie mówię o kawiorach :D )

Jednak przypatrując się cenom opon na necie (np RE050) to 17-stkowe 225 można kupić taniej niż 215 8)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz już wyrobione gumy na przekładni kierowniczej i przy większym obciążeniu ( przejście z zimówek na letnie ) uwidoczniło ten problem.

:lol: ok

tylko dlaczego nie ma tego problemu na letnich 8 calach i oponie 225 i zimowych 7 calach i oponie 205

opona jaka by nie była to 225 na 7 IMHO jest po prostu za szeroka

 

Andremil, na Twoim miejscu brałbym właśnie felgi od sti, tym bardziej że masz hamulce od niego no i 225 opony chcesz kupic 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale namąciłeś :twisted:

 

seryjnie w wrxie to 7 cali i opona 215

seryjnie w sti to 7,5 cala i opona 225 (mowa o sti z 5x100)

 

na moim zdjęciu są oz ultraleggery 8 cala z oponą 225, a wypowiadałem się o seryjnych felgach od wrxa 7x17 na które wrzuciłem śmietniki 225 - mam taki komplet jako przejściowy, i na takim jeszcze pare dni pojeżdże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale namąciłeś :twisted:

 

seryjnie w wrxie to 7 cali i opona 215

seryjnie w sti to 7,5 cala i opona 225 (mowa o sti z 5x100)

 

na moim zdjęciu są oz ultraleggery 8 cala z oponą 225, a wypowiadałem się o seryjnych felgach od wrxa 7x17 na które wrzuciłem śmietniki 225 - mam taki komplet jako przejściowy, i na takim jeszcze pare dni pojeżdże

 

masz racje odnośnie rozmiaru przy wrx i sti ale to nie zmienia faktu, że po założeniu 225/17 na 7 calowa seryjna felgę od wrx'a w moim przypadku auto prowadzi się o niebo lepiej.

wybiera dziury dużo ciszej a na zakrętach zachowuje stabilniej. za moment zejdę do garażu i pstryknę fotkę jak wyglądają SZ90.

 

Odnośnie OZ to pytałem bo szukam takich samych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje odnośnie rozmiaru przy wrx i sti ale to nie zmienia faktu, że po założeniu 225/17 na 7 calowa seryjna felgę od wrx'a w moim przypadku auto prowadzi się o niebo lepiej.

wybiera dziury dużo ciszej a na zakrętach zachowuje stabilniej. za moment zejdę do garażu i pstryknę fotkę jak wyglądają SZ90.

 

A właśnie, Adam12 jak się te SZ90 zachowują na mokrym :?: ("układ" bieżnika "lekko" podobny do RE070 :roll: ) - bo to rzeczywiście jest alternatywa cenowa do RE050. No i czy do codziennej jazdy się nadają - bo czytałem wcześniej opinie o konieczności ich "dogrzewania".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauważyłem problemów z aquaplaningiem mimo dużej szerokości. Bieżnik faktycznie podobny ale po zewnętrznej stronie, środek bardzo dobrze odprowadza wodę.

odnośnie rozgrzewania to przy cywilnej jeździe to trudno mówić o dogrzewaniu ale jak chcesz ostro pojechać to na pewno lepiej na rozgrzanej. generalnie na asfalcie trzyma się tak dobrze że trudno czasami w poślizg wprowadzić. :)

 

fotka SZ90 na seryjnej feldze od WRX'a. Niestety na myjnie ostatnio nie było czasu.

http://foto.onet.pl//5i0cv,6h6r7tcgayoy ... html#ndpc3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...