kamilxus Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Outback 2008 2.0D W tym roku na wiosnę przy przebiegu 217000km wymieniłem sprzęgło i dwumasę, do tego świece żarowe, profilaktyczne czyszczenie wtrysków i wiele innych rzeczy które były wymagane z uwagi na eksploatację np. chłodnica klimy za 2000 zł. Nie wspomnę o takim drobiazgu jak np. zakup opon Dunlop Sportmaxx RT2 miesiąc temu za 2200 zł. Ale tydzień temu pojawiła się plamka oleju na podjeździe. Do tego od ok. 3 tygodni unikałem obrotów powyżej 3000 z uwagi na dźwięk silnika mniej przyjemny, który prędzej był słyszalny dopiero znacznie powyżej 4000 obrotów, czyli rzadko. W tym tygodniu oddałem auto na wymianę oleju i sprawdzenie powyższego; przebieg 225 000km. Diagnoza: leje się (nie poci, nie cieknie) olej pomiędzy skrzynią a blokiem silnika, z uwagi na wibracje wału spowodowane luzem. Chłopaki mówią, że najlepiej nowy shortblok. Silnik pracuje, ma moc, nic nie wyszło bokiem, nic nie dzwoni, nie kopci. Czyli wykryte b. szybko, zanim zadziało spustoszenie w bloku. Jakieś sugestie? Że nowy shortblok i cała operacja wymiany, to wiem. Kupno używanego silnika odpada bo ani sobie albo komuś (kto auto odkupi) nie zrobię takiej bomby z opóźniony zapłonem. Dodam, że shortblok był wymieniany na gwarancji w 2011 roku przy przebiegu 90000km, czyli żywotność tego wyniosła 135000km. To słabo, bo tyle prawie wytrzymało poprzednie sprzęgło i dwumasa. Auto kupione w ASO, jestem drugim właścicielem. Generalnie Outback do 2009, bez ramek w drzwiach, z tym ogromnym szyberdachem, dobrze trzymającymi fotelami (nie jak wersalki w nowszych Subaru), dobrym prześwitem, ale bez zbędnej wysokości to super auto i w zasadzie nie ma na co zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 SBD to silnik na ok 100kkm? Troche słabo, nawet jak na inne opisane na TF zdarzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 32 minuty temu, gorion napisał: Czyli nastąpi coś podobnego do 2.5xt z UPG. Po co ten pesymizm, przecieź 2,5xt nadal jest w sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Ale naprawa UPG jest znacznie tańsza w naprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 UPG to już od dawna jest cześć eksploatacyjna... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilxus Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Współczucia, współczuciami, ale trzeba iść dalej. Czy ktoś zna serwis, który skutecznie przeprowadza remonty tych bloków? Jakieś doświadczenia? Z góry dzięki za info! Pytam, bo jeśli mój jeszcze działa to może warto to rozważyć niż kupować shortblocka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Współczuje :/ Jak widać forumowa teoria (ciekawe skąd się wzięła) że w 2011 ostatecznie poprawili przypadłość SBD została raczej obalona. Pewnie narodzi się nowa z tym że teraz będzie to 2012,2013,2014... aż wycofają go z oferty. Czyli nastąpi coś podobnego do 2.5xt z UPG. To bylo w 2011 roku, więc nowy wtedy blok mógł być jeszcze w wersji bez jakichkolwiek modyfikacji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 1 godzinę temu, kamilxus napisał: Współczucia, współczuciami, ale trzeba iść dalej. Czy ktoś zna serwis, który skutecznie przeprowadza remonty tych bloków? Jakieś doświadczenia? Z góry dzięki za info! Pytam, bo jeśli mój jeszcze działa to może warto to rozważyć niż kupować shortblocka. Napisz do Carfita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 9 godzin temu, kamilxus napisał: Jakieś sugestie? Jeżeli masz wszystkie przeglądy w ASO to pojechałbym właśnie tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 OK, ale skoro ciągniemy tą teorię o "poprawionych" dieslach w 2011 to tak samo większość samochodów MY11 również mogło go nie otrzymać. BTW nawet oficjalni przedstawiciele nie chwalą się listą poprawek w bloku czy też bloku i wale dla konkretnych rewizji ( i to tych aż do 2017). Miałem raczej na myśli to, że skoro blok był wymieniany w 2011 roku to mógł pochodzić np. z produkcji 2009, lub 2010. Był nowy, bo nieużywany, ale został wykorzystany, ponieważ leżał na magazynie. Oczywiście, to tylko hipoteza, może tak było, może było zupełnie inaczej... Nie mniej przykra sprawa i pozostaje mi trzymać kciuki, że uda się to załatwić mało boleśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilxus Opublikowano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Carfit Nowy Sącz? Nic bliżej Gdyni się nie znajdzie? serwisy poza ASO od 100 000km czyli ok 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Historia rzeczywiście przykra. Ciężko doradzać coś sensownego. Może po prostu kupić dobre AC i go ... przypadkiem stracić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz M Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Ogarnia mnie śmiech jak to czytam, miałem outbacka 2010 diesel (nowy z salonu) sprzedałem najszybciej jak mogłem (niestety był w leasingu), musiałem jeżdzić 2,5 roku, sprzęgło śmierdziało,a silnik się trząsł na psotoju, magicy z warszawskiego servisu powiedzieli , "kalibruje się " wywalone w błoto 165 tys pln najgorszy samochód jaki miałem !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Na szczęście nie miałem ale jak czytam takie historie to nieraz się dziwię że ktoś tyle cierpliwości ma jeszcze do tych aut. Ja bym chyba podpalił go albo zepchnął do rzeki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Z tego co wiem, to "gest handlowy" jest wykonywany tylko raz dla konkretnego auta. Nie ma co liczyć na powtórkę. Dla mnie to porażka techniczna, bo auto przereklamowane i jeździ słabo. Ja mam motor po zmianach technicznych, ale zawsze mam obawy czy długo wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilxus Opublikowano 17 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 20 godzin temu, Tomasz M napisał: Ogarnia mnie śmiech jak to czytam, miałem outbacka 2010 diesel (nowy z salonu) sprzedałem najszybciej jak mogłem (niestety był w leasingu), musiałem jeżdzić 2,5 roku, sprzęgło śmierdziało,a silnik się trząsł na psotoju, magicy z warszawskiego servisu powiedzieli , "kalibruje się " wywalone w błoto 165 tys pln najgorszy samochód jaki miałem !!!! To doradź jaki samochód warto kupić, zakładając dobre 4x4, zwiększony prześwit ale bez przesadzonej wysokości auta, przy cenie zakupu: - 40-50tys zł - 70-80tys zł Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 (edytowane) 20 godzin temu, siwy_001 napisał: Na szczęście nie miałem ale jak czytam takie historie to nieraz się dziwię że ktoś tyle cierpliwości ma jeszcze do tych aut. Ja bym chyba podpalił go albo zepchnął do rzeki nie sądzę a przy okazji , w obecnych warunkach zdecydowanie wybrałbym Outback D niż Outback H6 , mówie o MY 08.... . proponuję filtrować wypowiadane tu opinie bo sporo tu bzdur... Edytowane 17 Października 2017 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Godzinę temu, kamilxus napisał: To doradź jaki samochód warto kupić, zakładając dobre 4x4, zwiększony prześwit ale bez przesadzonej wysokości auta, przy cenie zakupu: - 40-50tys zł - 70-80tys zł Z góry dzięki! XC70 najlepiej benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilxus Opublikowano 17 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Tylko XC70 2 lata młodszy od Outback, z Haldexem, cena ok 2-3x jak Outback. To już zaczyna być blisko Forestera 2.0XT z 2013-2014r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz M Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 4 godziny temu, kamilxus napisał: To doradź jaki samochód warto kupić, zakładając dobre 4x4, zwiększony prześwit ale bez przesadzonej wysokości auta, przy cenie zakupu: - 40-50tys zł - 70-80tys zł Z góry dzięki! Jeśli musisz mieć zapięte 4x4 "na stałe" to Ci nie doradzę, Teraz mam ( od nowości ) 2 litry 170 KM 4 MOTION DSG , i zero problemów, następne będzie QUATTRO, (trochę mocniejsze) i tu bym szukał w Twoich przedziałach cenowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 3 godziny temu, Andrzej Koper napisał: nie sądzę a przy okazji , w obecnych warunkach zdecydowanie wybrałbym Outback D niż Outback H6 , mówie o MY 08.... . proponuję filtrować wypowiadane tu opinie bo sporo tu bzdur... To strach pomyśleć jakie są problemy z H6 skoro wybrałbyś diesla 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się