Jump to content

kamilxus

Nowy
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About kamilxus

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Subaru Forester XT Sport 2018

Recent Profile Visitors

216 profile views
  1. Ja też przymierzam się do zmiany felg ze względu na chęć zmiany opon na szersze. Przymierzam się do 245/50/18 i tylko Dunlop SportMaxx. Chyba, że ktoś przekona mnie, że standardowa szerokość 225/55/18 wystarczy w Dunlopie. Czemu? Bo seryjne gumy Dueler'y to jest padaczka na mokrym. Lekko gazu na zakręcie i od razu ESP się włącza, tył nie domyka zakrętu, czuję się jak w kiepskim przednionapędowym aucie. Zimówki mam porządne GoodYear i jest lepiej. W poprzednim Outback 2.0D 2008 z Whitelinem stabem z tyłu, miałem 2 razy Dunlop SportMaxx przez parę lat i zestaw był rewelacyjny, zakręty - miałem pełne poczucie napędu 4x4 i na mokrym auto jeździło praktycznie tak samo jak na suchym. Forek jest wyższy, ale mam nadzieję, że szerokość opony na 245 coś poprawi, szczególnie z tym ryciem dziobem (podsterowność, szczególnie na mokrym). W teren dziki nie jeżdżę, tam gdzie przejedzie Dueller (szutr, polne, leśne, pole, etc.), przejedzie też SportMaxx. Na 19tki bym nie zmieniał. Przy dość sztywnym zawieszeniu Forka XT i 3miejskich drogach będzie za twardo. Stab Whiteline też biorę pod uwagę bo też jest szansa na zmniejszenie podsterowności. Koszt niewielki, a może pomóc. Jakie opinie macie w tej materii? Wiem, że jest ktoś z 3miasta z Forkiem 2.0XT na laczkach 245 Falken. Jakby się odezwał to byłoby miło. Z chęcią bym się przejechał na tym zestawie.
  2. Finał tej historii jest następujący. Auto jeździło do połowy grudnia, do marca stało w garażu, potem w ASO. Batalia z dokumentacją przeglądów (księgowość pomogła) trwała długo, jednak odmowa SIP na wymianę lub części. Otrzymałem jedynie korzystną ofertę na wymianę shortbloka. Teraz jest praktycznie nowy (potestowy) FXT Sport 18' więc drugie duże Subaru jest zbędne. Outback na sprzedaż: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-f-vat-uszk-silnik-z-opcja-korzystnej-naprawy-ID6A4qyE.html#xtor=EREC-55-[id1]-20180927-[diplayLink]-935028@1-20180927213933 Sentyment do Outback'a Diesel zostanie pomimo przykrego finału. Frajda z jazdy była ogromna. Forek trochę inny, choć już wiem, że wybór najlepszy jaki można było zrobić.
  3. znany Wam jest ten problem? https://www.change.org/p/subaru-australia-revision-of-subaru-levorg-standard-bilstein-shocks-by-subaru-australia?recruiter=191551866&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink&utm_campaign=share_petition Chłopaki z Australii polecają gwint MCA na te bolączki. Regulacja czyni cuda.
  4. siatki gumowo-materiałowe na allegro, pozioma trzymająca do podłogi i jedna podłużna do boku, może być wkręcana w boczki jeśli nie ma uchwytów (po wykręceniu nie ma praktycznie śladu). Idealnie, wszystko można przytrzymać bez możliwości latania, można z bagażami (małe, większe) iść na całość na zakrętach!
  5. Kup Skodę do jazdy i stare Subaru do zabawy
  6. Raczej się nie doczekasz w Europie, chyba że prywatny import z Filipin, o ile tam wejdzie 2.0 DIT. Nowy Forek już nawet nie będzie miał tego silnika. W ASO mówią, że Levorg też nie przejdzie nowych norm i nie mają pojęcia jak to się skończy. Chyba, że to bajera dla kupującego Nastaje ostatnia era mocnych aut spalinowych, czy mi się wydaje?
  7. 3. normalna jazda w trasie 10-11 to nie jest już mało jak na auto 170KM, nawet uwzgl. przyjemność z jazdy. 4. 24mm dystans nie robi wizualnej różnicy, że auto jest podniesione, czyli to nie problem. 5. Jak na wojewódzkich pofałdowanych drogach, nie mówiąc o powiatówkach czy gminnych?
  8. Zastanawiam się mocno nad zamiennikiem Outback'a i mam pytanka do użytkowników Levorgów. 1. Dodawał ktoś do Levorg'a zawias gwint by go podnieść ale nie na dystansach? Taki zawias można już dostać poniżej 4k PLN. Offroad nie ma być, ale zależy mi na prześwicie na gruntowe drogi, czyli jakieś 3-4cm UP. Inna alternatywa to Forek XT, ale tam nie do końca pasuje mi siedzenie tak wysoko i to słabe trzymanie boczne (chyba, że jest opcja na to, np. fotele z Levorga? ). 2. Robił ktoś remap? Ciekawość nie pozwala mi nie zadać tego pytania, a aut po gwarancji zaraz trochę będzie. 3. Jest opcja by wykrzesać trochę boxerowego dźwięku w Levorgu? Invidia i Remus mają gotowe rozwiązania. Testował ktoś? 4. Spalanie zakładałem ok. 12 miasto i 8-9 trasa. OK, czy mniej/więcej? Outback D palił mi miasto/trasa 7,5-8, a bmw 118iA 2.0 pali 12 miasto i trasa 8,5. Znalazłem info, że Levorg 2018 na Filipiny ma wyjść z 2.0DIT. Czy na pewno, to się okaże, ale to jedyny kraj azjatycki z LHD
  9. GROM AUDIO TEŻ EMULATOR, ALE POD BT ( jakość jak CD) I MA ZESTAW GŁOŚNOMÓWIĄCY. WSZYSTKO W JEDNYM, MUZA Z TELEFONU, ROZMOWY PRZEZ ZESTAW I JANOSIK JAK TRZEBA DODA SWOJE 3 GROSZE PRZEZ GŁOŚNIKI. MOŻNA STEROWAĆ RADIEM LUB Z KIEROWNICY. ZAMÓWIŁEM W UK.
  10. U mnie silnik działa i poza wyciekiem (plama po 2 tygodniach 15*25cm) i wibracjami powyżej 3200 obrotów nic nie wskazuje na usterkę. Czyli to co pisze przedmówca by się zgadzało. Ale to jest zakład widmo, a każdy szanujący się i znający Boxer Diesel mechanik pisze lub mówi, że na 90% lub 99% i tak Shortblok będzie potrzebny, bez względu na to co zobaczą po rozebraniu silnika. Inna rzecz, czy słyszeliście by któreś Aso robiło to inaczej niż wymianą Shortbloka? Bo ja nie widziałem. Pomimo tego co się z tym autem dzieje to nie uważam, że SB OBK D 08-09 to padło bo mi ciężko nadal znaleźć coś co zastąpi ten samochód. Trasy ok Miasto ok Autostrada 150-160 8-9l czyli ok Gówniane gminne drogi super Szutry super Polne drogi i lekkie bezdroża super Szyber dla dzieciaków super Fotele jakie powinny być Design lepszy niż w Corolli czy Subaru z końca lat 90-tych. Części czy to zawieszenie, piasty oryginał trochę droższe niż do Corolli. Itp. To połączenie tego, do czego poczciwe Subaru Made in Japan bez ramek nas przyzwyczaiło, z niestety w jednej kwestii wadliwym, ale oszczędnym i dynamicznym dieslem. Na pewno nie VW i Audi, do którego oprócz taksówki czy jako pasażer bym nie wsiadł pomimo nawet 320 konnego diesla czy benzyny, tym bardziej za takie pieniądze.
  11. pytanie odnośnie Subaru Diesel 2008-2011 (może później też): - pytanie czy padnie? ZŁE PYTANIE - pytanie kiedy padnie? DOBRE PYTANIE ze studiowanych od 2 lat ogłoszeń wynika, że maksymalny (wyjątkowy wręcz) przebieg to 300 000km i shortblok musiał być nowy (auto w końcu stało po 17 000zł sprawne, po serwisach tylko w ASO, na liczniku 370 000km, gdzie silnik sam wart średnio 13 000zł - patrz allegro) Średniej nie ma, zdarza się przy 130, 140, 160, 180, 190kkm. 220 000km to już dużo. Czyli pewna wada fabryczna. Z rozeznania: shortblok to w ponad 90% przypadków jedyna skuteczna naprawa - ok 14 000zł, plus pozostałe cześci + robocizna i zabawa jest na ok. 19- 20 000zł (auto warte 25 000zł). ASO inaczej nie naprawia niż z użyciem nowego shortbloka. Naprawy przy użyciu tzw. pakietów naprawczych (6099zł komplet) to dalej ruletka, ale przy znacznie niższych przebiegach od remontów.
  12. Tylko XC70 2 lata młodszy od Outback, z Haldexem, cena ok 2-3x jak Outback. To już zaczyna być blisko Forestera 2.0XT z 2013-2014r.
  13. To doradź jaki samochód warto kupić, zakładając dobre 4x4, zwiększony prześwit ale bez przesadzonej wysokości auta, przy cenie zakupu: - 40-50tys zł - 70-80tys zł Z góry dzięki!
  14. Carfit Nowy Sącz? Nic bliżej Gdyni się nie znajdzie? serwisy poza ASO od 100 000km czyli ok 5 lat.
  15. Współczucia, współczuciami, ale trzeba iść dalej. Czy ktoś zna serwis, który skutecznie przeprowadza remonty tych bloków? Jakieś doświadczenia? Z góry dzięki za info! Pytam, bo jeśli mój jeszcze działa to może warto to rozważyć niż kupować shortblocka.
×
×
  • Create New...