Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, guma napisał:

Zaintrygowala mnie wypowiedź Pana odnośnie "problemów" że skrzynią w "górzystym terenie"... 

Też mnie to zaciekawiło, bo wydawało mi się, że konstrukcja bliźniacza do XV w którym problemów nie odnotowałem. Ale może za małe górki były? Na torze też w Imprezie nie zauważyłem zająknięć czy niezdecydowania - ale też warunki nieco inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Też mnie to zaciekawiło, bo wydawało mi się, że konstrukcja bliźniacza do XV w którym problemów nie odnotowałem. Ale może za małe górki były? Na torze też w Imprezie nie zauważyłem zająknięć czy niezdecydowania - ale też warunki nieco inne.

 

Słyszałem już z jednego, wiarygodnego źródła, że XV jedzie lepiej niż impreza... Co wydawało mi się trochę nielogiczne (powinno być przecież odwrotnie). Ale w tym teście z YT to samo stwierdzenie pada, więc może coś jest na rzeczy (inny soft?) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GREGG napisał:

Słyszałem już z jednego, wiarygodnego źródła, że XV jedzie lepiej niż impreza...

Pierwotnie wydawało mi się, że może to wynikać z wyższej pozycji za kierownicą i nieco innego odczuwania prędkości. 

 

9 godzin temu, GREGG napisał:

więc może coś jest na rzeczy (inny soft?) 

To też jest możliwe, w końcu XV ma niby jeszcze w terenie sobie radzić... to może i skrzynia ma ciut inne przełożenia? Co do ostatniego to nie mam oczywiście pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spawalniczy napisał:

Ja w ogóle nie rozumiem idei ruszania z jednocześnie wciśniętymi pedałami gazu i hamulca. Po co? To już któryś test rwd pb robiony w taki sposób.

 

No niby jak rusza w ten sposób to do setki ma 1.2s mniej. Istotna różnica choć okupiona mniej komfortowymi wrażeniami akustycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, aflinta napisał:

Normalny start i skrzynia bardzo fajnie się zachowuje zmieniając biegi :)

Ale doczekaliśmy czasów w Subaru, że ludzie cieszą się bo skrzynia fajnie zachowuje się zmieniając biegi ;) a reszta to emocje jak na grzybobraniu.

  • Dzięki! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minutes ago, aflinta said:

Normalny start i skrzynia bardzo fajnie się zachowuje zmieniając biegi :)

No wlasnie. Nie rozumiem po co to wciskanie pedalu do podlogi i wycie na najwyzszych obrotach? Przeciez tak sie nie jezdzi. Pertyn w swoim tescie XV dobrze podsumowal, ze testy 0-100 sa dobre jedynie dla dziennikarzy. W realu najwazniejsze jest 0-60 oraz 80-120, a tu tragedii nie ma spokojnie naciskajac pedal gazu i "zmieniajac" biegi (czytaj: bez wycia)

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kukson napisał:

Nie startują ale dalej jest z tym kojarzone zwłaszcza Impreza i to często przez osoby niezwiązane z marką.

To ja może przypomnę Imprezy budzące emocje... MY93 1,6 lub 1,8 GL/LX albo 2.0GL z 1995 roku reklamowana niczym innym jak Imprezą WRC... katalog milczy na temat imprezy GT :)

https://www.subaru.de/fileadmin/downloads/prospektarchiv/impreza/technische-daten-impreza-kompaktwagen-mit-allradantrieb-mj-1995.pdf

A może Impreza 1,6Ts z 2001? :D

Rajdy były i się skończyły. Rozdział zamknięty (niestety). Teraz na topie jest bezpieczeństwo, rodzina itp. Jak widać w USA i JP się to sprawdza. W EU też wersje turbo nie są tymi najczęściej się sprzedającymi. Przegraliśmy z globalną ekonomią i wymogami środowiskowymi skrojonymi tak, że niszowy producent nie ma szans na ich spełnienie by móc oferować mocniejsze auta. Nie ta skala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak w 2.0@150KM 10S do 100 to kpina@0,1s wbicie biegu nie wspominajac o max 197km/h i to licznikowo czyli 7% mniej w realu.

Uważam, że w super nowoczesnym 2.0 z wtryskiem bezposrednim nie wypada być takim flegmatykiem.

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AdaSch napisał:

i tak w 2.0@150KM 10S do 100 to kpina

Z tego co widziałem to tam na filmie było 8,8s jak z hamulca ruszył. Znasz szybsze auto o zbliżonej masie z 4x4 i lepszych osiągach z wolnossącym silnikiem 150KM?

15 minut temu, AdaSch napisał:

@0,1s wbicie biegu nie wspominajac

Gdzie CVT bieg Ci wbija?

16 minut temu, AdaSch napisał:

nie wspominajac o max 197km/h i to licznikowo czyli 7% mniej w realu.

Te 197km/h to w jakim aucie? Mierzyłeś błąd wskazania licznika?

Swoją drogą Impreza 1,6 ma prędkość maksymalną w katalogu wskazaną jako 180km/h, było tu gdzieś zdjęcie kilka stron wcześniej, że 200km/h w sprzyjających warunkach też da się uzyskać. Tylko po co to to komu w takim aucie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Widzę że mój materiał znalazł się już na forum ;) Tym razem w film wrzucone są dwie próby, jedna gdzie ruszam z hamulca (robię tak w zasadzie przy większości samochodów nawet w tych gdzie nie mamy tak zwanej procedury startu) oraz normalne wciśnięcie gazu. Po co to robię? W sumie odpowiedź widoczna jest w filmie - różnica w czasie to 1.2 sekundy co jest moim zdaniem nie małą dyaproporcją. Co ciekawe w XV, którym jeździłem skrzynia nie symulowała zmian przełożeń przy normalnym ruszaniu, tylko wkręcała silnik na obroty i trzymała go na nich do czasu odpuszczenia gazu. W Imprezie jak widać działa to trochę inaczej ;)

 

Oczywiście test przyśpieszenia w zakresie 0-100 nie jest jakimś wyznacznikiem, ale jak widać da się uzyskać całkiem sensowny czas o parę sekund lepszy od tego, który deklaruje producent. Ciekawym zjawiskiem jest dla mnie to, że pomimo iż XV do setki wyszedł mi wolniej niż Impreza, to 160 km/h osiągnął szybciej o 0.5 sekundy a miał ze sobą więcej paliwa ;) pomiar obu samochodów robiony w tym samym miejscu ;)

 

W codziennym użytkowaniu ważniejsza jest elastyczność w zakresie prędkości 80-120 km/h i film z takimi pomiarami także trafi na kanał (pomiary robiłem na kazdym biegu od 3 w górę, bo Lineartronic nie zmienia przełożeń za nas, gdy przejdziemy w tryb manualny ;) ) Zobaczymy jak na tym polu wypadnie Impreza w odniesieniu do XV.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, jotgie said:

 Tym razem w film wrzucone są dwie próby, jedna gdzie ruszam z hamulca (robię tak w zasadzie przy większości samochodów nawet w tych gdzie nie mamy tak zwanej procedury startu) oraz normalne wciśnięcie gazu.

Szkoda, że nie było tej drugiej, „normalnej” próby dla XV, a przynajmniej nie ma jej na YT.

 

44 minutes ago, jotgie said:

Co ciekawe w XV, którym jeździłem skrzynia nie symulowała zmian przełożeń przy normalnym ruszaniu, tylko wkręcała silnik na obroty i trzymała go na nich do czasu odpuszczenia gazu.

To rzeczywiście ciekawe. Jeżeli tak jest, to raczej lipa. A może jest jakiś tajemniczy sposób obchodzenia się, aby była symulacja?

 

A poza tym, fajne testy, przyjemnie się ogląda. Tak trzymać:thumbup:

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

Z tego co widziałem to tam na filmie było 8,8s jak z hamulca ruszył. Znasz szybsze auto o zbliżonej masie z 4x4 i lepszych osiągach z wolnossącym silnikiem 150KM?

Z hamulca startować? jasne:) - zobacz drugą częć filmu

jako dwa: nie patrz na moc a na pojemność. BMW z 2.0 wyciąga 184KM, mazda chyba podobnie, no i na końcu BRZ - przecież tam też jest 2.0 tyle że 200KM.

Jaki to poroblem zrobić nieco więcej mocy skoro mają już gotowca ale pewnie napiszesz ekologia i tu trzeci kamień bo wspomniany z BMW jest bardzo ekonomiczny w sosunku do mocy. Czy subaru potrafi? wierzę, że tak ale dlczego nie ma tego nie wiem

3 godziny temu, aflinta napisał:

Gdzie CVT bieg Ci wbija?

druga częśc filmu, pobrotomierz nie przesakuje dla zabawy bo CVT przestawia wirtualne biegi wg zahara 0,1s i to akurat jest fajne

3 godziny temu, aflinta napisał:

Te 197km/h to w jakim aucie? Mierzyłeś błąd wskazania licznika?

Swoją drogą Impreza 1,6 ma prędkość maksymalną w katalogu wskazaną jako 180km/h, było tu gdzieś zdjęcie kilka stron wcześniej, że 200km/h w sprzyjających warunkach też da się uzyskać. Tylko po co to to komu w takim aucie? 

bardziej chodzi o obroty przy licznikowych 150km/h na autostradzie (relanie mniej niż 140km/h)

z filmu wynika, że to konic skrzyni przy 200km/h czyli jakie obroty są przy 150? chcę niskie skoro silnik ma bezpośredni wtrysk i wysoki moment przy niskich obrotach,

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...