NightRunner Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 19 minut temu, rutek111 napisał: Ale większość ,,starych" użytkowników Forestera chciałaby wersji, która pozwoli wjechać w takie ,,krzaki" w jakie można było wjechać (i wyjechać) Foresterem SG. No i też wersji którą można do 100km/h dojechać w co najmniej w 7 sek. SH też wjeżdża jak dzik w żołędzie Szczególnie na reduktorku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 25 minut temu, GREGG napisał: Już nie zwalajmy wszystkiego na te przepisy EU, o braku mocnych silników zdecydowała przecież polityka handlowa Subaru Jednak to polityka pozbawia nas szans na nowego Outbacka MY2020 2.4 DIT a nie Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 6 minut temu, Michał W. napisał: Jednak to polityka pozbawia nas szans na nowego Outbacka MY2020 2.4 DIT a nie Subaru. A czemu niby polityka? Wolno sprzedawać takie auta, tylko ktoś w Subaru doszedł do wniosku, że u nas wyjdzie za drogo i się nie opłaca, bo potencjalnych klientów za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 2 minuty temu, GREGG napisał: A czemu niby polityka? Wolno sprzedawać takie auta, tylko ktoś w Subaru doszedł do wniosku, że u nas wyjdzie za drogo i się nie opłaca, bo potencjalnych klientów za mało Z wypowiedzi @Dyrekcja, nie pamiętam w jakim wątku to nie ma co liczyć na ten model na naszym rynku ze względu na unijne normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, Michał W. napisał: Z wypowiedzi @Dyrekcja, nie pamiętam w jakim wątku to nie ma co liczyć na ten model na naszym rynku ze względu na unijne normy. Normy nie oznaczają przecież, że czegoś nie wolno sprzedać, tylko że trzeba zapłacić dodatkowe opłaty za ich przekroczenie. Przecież możesz sobie kupić Ferrari z jakimś V12 ono pewnie emituje nieco więcej niż 95g CO2? Więc jest to kwestia handlowa w istocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 2 minuty temu, GREGG napisał: Normy nie oznaczają przecież, że czegoś nie wolno sprzedać, tylko że trzeba zapłacić dodatkowe opłaty za ich przekroczenie. Przecież możesz sobie kupić Ferrari z jakimś V12 ono pewnie emituje nieco więcej niż 95g CO2? Więc jest to kwestia handlowa w istocie Owszem ale przecież to polityka EU sprawia, że model który zapewne będzie zyskowny dla Subaru w US u nas na siebie nie zarobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 4 minuty temu, Michał W. napisał: Owszem ale przecież to polityka EU sprawia, że model który zapewne będzie zyskowny dla Subaru w US u nas na siebie nie zarobi. Polityka owszem wpływa pośrednio na ceny ale to dotyczy wszystkich po równo. W każdym razie nie można przyjąć, że dostępności danego modelu zakazują przepisy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 38 minut temu, Michał W. napisał: Jednak to polityka pozbawia nas szans na nowego Outbacka MY2020 2.4 DIT a nie Subaru. Przecież takiego Forestera z tym motorem nigdzie nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 5 minut temu, rutek111 napisał: Przecież takiego Forestera z tym motorem nigdzie nie będzie. Tu akurat jest wina producenta i ciężko mi to zrozumieć. Opracowanie nowej jednostki napędowej pochłania spore środki a później nie ma możliwości zamówienia z nią flagowego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 @Michał W. sam widzisz, że normy to nie wszystko Tym bardziej, że Subaru prowadzi od lat bezsensowną IMO politykę silnikową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 5 minut temu, Michał W. napisał: Tu akurat jest wina producenta i ciężko mi to zrozumieć. Opracowanie nowej jednostki napędowej pochłania spore środki a później nie ma możliwości zamówienia z nią flagowego modelu. flagowe modele dla Subaru to Ascent i OBK - akurat one i otrzymaja 2.4 DiT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Teraz, GREGG napisał: @Michał W. sam widzisz, że normy to nie wszystko Tym bardziej, że Subaru prowadzi od lat bezsensowną IMO politykę silnikową No nie da się ukryć. Silnik 1.6 DIT był tylko w Levorgu 2.0 DIT tylko w Forester XT itd. 1 minutę temu, eddie_gt4 napisał: flagowe modele dla Subaru to Ascent i OBK - akurat one i otrzymaja 2.4 DiT Flagowe w USA to tak. Flagowym modelem na świecie to chyba jest jednak Forester. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 (edytowane) 3 minuty temu, Michał W. napisał: (...) Flagowe w USA to tak. Flagowym modelem na świecie to chyba jest jednak Forester. chyba jednak NIE WORLD PREMIER OF ALL-NEW 2020 SUBARU OUTBACK — Subaru’s flagship crossover SUV gets more rugged — https://www.subaru.co.jp/press/file/uploads/news-en/en2019_0418_1.pdf Edytowane 8 Lipca 2019 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, eddie_gt4 napisał: chyba jednak NIE WORLD PREMIER OF ALL-NEW 2020 SUBARU OUTBACK — Subaru’s flagship crossover SUV gets more rugged — OK, pewnie masz rację skoro sam producent tak uważa. Dla mnie jednak model flagowy to ten najbardziej kojarzący się z marką i najlepiej sprzedający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 55 minut temu, GREGG napisał: Normy nie oznaczają przecież, że czegoś nie wolno sprzedać, tylko że trzeba zapłacić dodatkowe opłaty za ich przekroczenie. Chyba nie zdajesz sobie sprawy, ile to trzeba "zaplacic dodatkowych oplat". Wskazowka: Tyle, ze nawet byt duzych koncernow w EU jest zagrozony, jesli norm nie spelnia (zapraszam do watku " o motoryzacji...." - pare dni temu podlinkowalem odpowiedni artykul). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Panowie kiedyś to już omawialiśmy na forum. Podam kilka liczb i źródło skąd je mam, żebyś mieli jasność o czym rozmawiamy. Uwaga: Teraz chyba rozumiemy dlaczego Subaru oferuje u nas jakieś fiku - miku z 14KM silniczkiem elektrycznym, a nie samochody. Dla porównania dodam, że w 2018 Subi sprzedało 36.688 aut w całej Europie a w USA 680.135. Tak, że ten....jak ktoś czeka na jakieś wypasy silnikowe w Subaru, to chyba musi się uzbroić w cierpliwość. Chyba, że Donald T nagle dostanie szmergla w drugą stronę i rzuci limit 55g. Żeby zobrazować skalę w Europie to podam, że dwaj inni Japońscy producenci Honda i Mazda sprzedali w 2018 odpowiednio 136.191 i 231.070 pojazdów (obie te marki mają udział w okolicy 1%). Żeby jeszcze lepiej zobrazować jak głęboko Subaru ma nas w dupie: Sprzedaż aut subaru w 2018 ogółem to 1.100.000 sztuk czyli nasze 36.688 to około 3,3% globalnej sprzedaży Subaru. Kochani, trudno im się dziwić..... Cyfry wziąłem STĄD 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 40 minut temu, Than_Junior napisał: Chyba nie zdajesz sobie sprawy, ile to trzeba "zaplacic dodatkowych oplat". Wskazowka: Tyle, ze nawet byt duzych koncernow w EU jest zagrozony, jesli norm nie spelnia (zapraszam do watku " o motoryzacji...." - pare dni temu podlinkowalem odpowiedni artykul). Niestety, niewiedza jest usprawiedliwieniem do rozpowszechniania nieprawdziwych wniosków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightRunner Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 58 minut temu, bardzozlymisio napisał: Panowie kiedyś to już omawialiśmy na forum. Podam kilka liczb i źródło skąd je mam, żebyś mieli jasność o czym rozmawiamy. Uwaga: Teraz chyba rozumiemy dlaczego Subaru oferuje u nas jakieś fiku - miku z 14KM silniczkiem elektrycznym, a nie samochody. Dla porównania dodam, że w 2018 Subi sprzedało 36.688 aut w całej Europie a w USA 680.135. Tak, że ten....jak ktoś czeka na jakieś wypasy silnikowe w Subaru, to chyba musi się uzbroić w cierpliwość. Chyba, że Donald T nagle dostanie szmergla w drugą stronę i rzuci limit 55g. Żeby zobrazować skalę w Europie to podam, że dwaj inni Japońscy producenci Honda i Mazda sprzedali w 2018 odpowiednio 136.191 i 231.070 pojazdów (obie te marki mają udział w okolicy 1%). Żeby jeszcze lepiej zobrazować jak głęboko Subaru ma nas w dupie: Sprzedaż aut subaru w 2018 ogółem to 1.100.000 sztuk czyli nasze 36.688 to około 3,3% globalnej sprzedaży Subaru. Kochani, trudno im się dziwić..... Cyfry wziąłem STĄD Panowie, tu nie ma co gadać. Trzeba z europy spier*alać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 2 godziny temu, Michał W. napisał: Wiadomo, każdy by chciał mieć możliwość wyboru w Subaru mocy np. 150-300 KM ale takie czasy + przepisy EU sprawiają, że jest jak jest. Zawsze można kupić w niewiele wyższej cenie np. Skodę Kodiaq RS w dieslu z odtwarzanym podczas jazdy dźwiękiem mocnego benzynowego silnika i cieszyć się dobrą dynamiką oraz ładnym brzmieniem. Osobiście marki "z kurą" nie lubię, ale gdyby Subaru zrobiło taki samochód jak Kodiaq RS to pewnie bym się zastanowił 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Lipca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Obawiam się, że temat emisji flotowej CO2 nie jest do końca zrozumiały. Wprowadzenie modelu o wyższej emisji CO2 nie powoduje podwyższenia kary za ten właśnie model, lecz podnosząc średnią emisję wszystkich aut danej marki na rynku EU ma wpływ na ceny wszystkich modeli. O ile z radością powitałbym więc np. Forestera 2.4 DiT, o o tyle musimy pamiętać, że w takim przypadku wyższe byłyby kary dla wszystkich Subaru w Unii. Ponadto pozwolę sobie przypomnieć, że dla takie wersji doszłaby nasza sympatyczna akcyza w wysokości 18,6%. A tak dla przypomnienia - emisja CO2 Forestera XT to 197 g/km. Zakładam, że limity są znane a koszt ( 95 Euro ) za każdy gram powyżej limitu też. Czasy ... trudne. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, Dyrekcja napisał: Zakładam, że limity są znane a koszt ( 95 Euro ) za każdy gram powyżej limitu też. Warto doprecyzowac, od czego liczy sie kazdy gram powyzej limitu Bo nie od jednego modelu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 2 godziny temu, Michał W. napisał: No nie da się ukryć. Silnik 1.6 DIT był tylko w Levorgu 2.0 DIT tylko w Forester XT itd. to akurat nie dokońca prawda bo: 2.0dit jest/był wrx oraz w OBK na rynek azjatycki więc pewnie różne silniki da się włożyc do różnych nadwozi. Złotym środkiem na rynek EU wydaje się byc 1,6dit ale dlaczego Subaru zrezygnowało z tego silnika tego nie wie nikt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Gdyby nie to forum, to nawet bym nie wiedział jaki to wielki problem dla producentów. Bo jakoś tak się dziwnie składa że ostatnio jest wysyp aut typu SUV o dużej mocy, Mini właśnie zaczyna sprzedaż countrymana 2.0 306KM, mercedes ma auta z serii amg 35 i za chwilę również 45, czyli 300 i ponad 400koni w kompaktowych, za chwilę również w GLA, Opel właśnie dał ceny 300 konnej hybrydy Grandland, Toyota ma hybryde RAV4 225 koni, nawet takie niszowe marki jak DS mają 225 koni z 1.6 w suvie DS7. Czyli wszyscy mogą, jakoś sobie dają radę, tylko Subaru nie. SZczerze: jako (obecnie już tylko potencjalnego) klienta kompletnie mnie nie obchodzi dlaczego oni moga a Subaru nie 2 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 35 minut temu, krist napisał: Gdyby nie to forum, to nawet bym nie wiedział jaki to wielki problem dla producentów. Bo jakoś tak się dziwnie składa że ostatnio jest wysyp aut typu SUV o dużej mocy, Mini właśnie zaczyna sprzedaż countrymana 2.0 306KM, mercedes ma auta z serii amg 35 i za chwilę również 45, czyli 300 i ponad 400koni w kompaktowych, za chwilę również w GLA, Opel właśnie dał ceny 300 konnej hybrydy Grandland, Toyota ma hybryde RAV4 225 koni, nawet takie niszowe marki jak DS mają 225 koni z 1.6 w suvie DS7. Czyli wszyscy mogą, jakoś sobie dają radę, tylko Subaru nie. SZczerze: jako (obecnie już tylko potencjalnego) klienta kompletnie mnie nie obchodzi dlaczego oni moga a Subaru nie No i oni wszyscy zaraz padną pod ciężarem tych koni mechanicznych, a Subaru zaleje rynek wolnossącymi 1,6 i pozamiatane 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 2 minuty temu, GREGG napisał: a Subaru zaleje rynek wolnossącymi 1,6 i pozamiatane i elektrycznymi autami o mocy 500KM i zasięgu 1000km produkowanym na Żeraniu po wodzą najjaśniej nam panujących Jarosława z Kornelem pod rączkę. 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się