Skocz do zawartości

PLEJADY 2017 - Łomnica - Wątek medialny


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

To był komentarz do poprzedniego wpisu o słynnych 40s. ;)

 

Wrzucam nagranie z jedynej próby, przed którą nie zapomniałem włączyć kamerki. :facepalm::rolleyes:

 

UWAGA!!!

Emocje ... jak na grzybobraniu w szklarniowej hodowli pieczarek. ;)

 

 

BTW może ktoś mi doradzi jak zacieśnić taki nawrót bujającym się Forkiem. Mniej gazu? Left foot brake? Ręczny? 

To była moja pięta achillesowa na próbach. :unsure:

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, przemekka napisał:

BTW może ktoś mi doradzi jak zacieśnić taki nawrót bujającym się Forkiem. Mniej gazu? Left foot brake? Ręczny? 

 

Mysle, że najlepiej zacząć szeroko, a wyjść  bliżej bo wtedy wychodzisz z gazem w podłodze, tu zacząłeś blisko i jak Cię wywaliło szeroko to musiałeś odpuścić i wolno się zbierać na prostą. 

Tak mi się wydaje ale ja terenowy nie jestem :) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://strimeo.tv/wideo/xiv-zlot-plejad-zawital-do-radomierza

 

MDsuperstar - dość wąska, ale po płaskim, także spoko. Gorzej jest gdy tyczki masz na nierównościach ;)
Przykład z zeszłego roku: 

 

 

Edytowane przez Crazy_Ivan
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Premo napisał:

 

Mysle, że najlepiej zacząć szeroko, a wyjść  bliżej bo wtedy wychodzisz z gazem w podłodze, tu zacząłeś blisko i jak Cię wywaliło szeroko to musiałeś odpuścić i wolno się zbierać na prostą. 

Tak mi się wydaje ale ja terenowy nie jestem :) 

 

Na pewno trzeba było szerzej i wcześniej, ale co zrobić jak człowiek bardziej chce niż umie ;) Poza tym jak już się doda gazu to niestety moc idzie nie tam gdzie trzeba. No nic trzeba będzie #beznapinki potrenować. ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Pojawiły się glosy, że na Trasie Terenowej w drugi dzień powinna być odwrotna kolejność startu, bo ci "z tyłu" mają gorzej.

I tak, i nie. Wszystko zależy od samej próby i pogody. Może być tak, że gdy zacznie padać istotnie tak będzie.

Może być tak, że miękkie podłoże zmieni się w kopne i będzie podobnie. Może być jednak i tak, że na trawie wytyczony zostanie bardzo wyraźny ślad ułatwiający orientację, lub wręcz tworzący sympatyczną koleinę na której można się oprzeć, lub na miękkim podłożu nierówności zostaną przez poprzedników w znacznym stopniu zniwelowane ( co też naturalnie przyspiesza przejazd ). Tę ostatnią sytuację można zilustrować opierając się na opublikowanym przez @Crazy_Ivan  powyżej przejeździe żwirowni 1 ( drugi dzień ) i dla porównania 2 przejazd testowy przy układaniu próby. Sugeruję zwrócić uwagę na to, o ile bardziej nierówna jest próba przy cytowanym przejeździe testowym :)

https://youtu.be/RJSx96G9Ip8

4 godziny temu, przemekka napisał:

może ktoś mi doradzi jak zacieśnić taki nawrót bujającym się Forkiem

Na trawie można tak :

Narót na ręcznym.mp4

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Dyrekcja napisał:

Tę ostatnią sytuację można zilustrować opierając się na opublikowanym przez @Crazy_Ivan  powyżej przejeździe żwirowni 1 ( drugi dzień ) i dla porównania 2 przejazd testowy przy układaniu próby. Sugeruję zwrócić uwagę na to, o ile bardziej nierówna jest próba przy cytowanym przejeździe testowym :)

 

Nierówna oczywiście, ale wolniejsza? ;)
Zgadzam się w pełni, co do trawy (zwłaszcza rano, kiedy na odcinkach może być jeszcze rosa) - tutaj rozjechanie śladu ułatwia hamowania. O pogodzie dyskutować nie warto w kontekście kolejności startów, o to czynnik absolutnie losowy i trzeba brać go "na miękko".

Równocześnie jednak na próbach z luźną nawierzchnią (piasek, błoto), a takich mamy chyba najwięcej, sytuacja pogarsza się z każdym kolejnym przejazdem. Najgorzej wygląda to na wolnych, mocnych zakrętach. Tam często po prostu auto staje w miejscu i bez ogromnej ilości Nm i jakiejś niesamowitej opony traci się naprawdę sporo czasu. Postaram się wrzucić w wolnej chwili nagrania z zeszłego roku, gdzie jechaliśmy jako przedostatnia załoga i problem widać wyraźnie. 
W tym roku o takiej sytuacji wspominali podczas rozmowy na odcinku nawet chłopaki z jednej z najszybszych załóg, będący na liście startowej jeszcze przed nami. 
Z drugiej strony Maćkowi A nawet ostatnie numery nie przeszkadzają wygrywać wolnossakiem ;)  

 

Myślę więc, że temat warto rozważyć, ale absolutnie nie szukałbym w nim czynnika najważniejszego dla zwycięstwa. 

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...