Skocz do zawartości

Outback - mocne silniki


SubiH6

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
2 minuty temu, SubiH6 napisał:

moje 3.6H6 (jedno z ostatnich sprzedanych w EU) stoi w garażu z przebiegiem 30tys i jeździ tylko "od święta" - może na dłużej wystarczy

Moje H6 ma ok. 110.000 i jest codziennie użytkowane ( przez Lepszą Połowę). Zakładam, że jeszcze na dość długo wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

 

18 godzin temu, Karas napisał:

gwarancja rosyjska/ kanadyjska czy usa u nas nie działa

Zgadza się ( przy czym "u nas" należy interpretować w EU etc.)

 

 

ale to jest dość dziwne, że kupując Subaru w Kaliningradzie i jadąc nim np. na zakupy do Gdańska czy na narty do Zakopanego nie ma gwarancji producenta na auto?

jeszcze bardziej dziwne jest to, że nasza gwarancja przecież chyba działa w Rosji, przynajmniej tak wynika z dostarczonej dokumentacji wraz z autem, są tam adresy autoryzowanych serwisów z Rosji, a w samej gwarancji jest napisane, że działa w Europie, to co nabywcy w europejskiej części Rosji mają taką ułomną gwarancję?

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
7 minut temu, Tiger napisał:

ale to jest dość dziwne, że kupując Subaru w Kaliningradzie i jadąc nim np. na zakupy do Gdańska czy na narty do Zakopanego nie ma gwarancji producenta na auto?

Sorry - mój błąd :unsure: O ile z Ameryki gwarancji istotnie brak, o tyle z Rosji w Europie obowiązuje.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Sorry - mój błąd :unsure: O ile z Ameryki gwarancji istotnie brak, o tyle z Rosji w Europie obowiązuje.

 

Pozdrowienia

Czyli WRXa kupic można w Kaliningradzie i serwisować w Polsce? ;) kwestia jest pewnie opłacalności (a raczej braku) doliczając cła itp

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykrym jest fakt, że wszyscy macie ksiązki serwisowe które dostaliście ze swoimi autami a nikomu z was nie chce się książki wziazc do rączek i poczytac. 

Znajomy jest na kupnie auta, chce sobie przytargać cos z Kanaday bo ma taka opcję i się dowiadywał

DSC_0782.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

przykrym jest fakt, że wszyscy macie ksiązki serwisowe które dostaliście ze swoimi autami a nikomu z was nie chce się książki wziazc do rączek i poczytac. 

Znajomy jest na kupnie auta, chce sobie przytargać cos z Kanaday bo ma taka opcję i się dowiadywał

 

ale to jest przecież polska książka gwarancyjna, a nie rosyjska, więc skąd masz informacje, że rosyjska gwarancja nie działa w Polsce, co nawet Dyrekcja potwierdza, że działa, weź się zastanów trochę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zluzuj worek. Dyrekcja potwierdziła że gwaracja na auta z poza naszego kontynetu ( USA , Kanada, pewnie Emiraty też ) nie działa, z Rosji działa więc to chyba dobrze. 

Od Mio dostałem Priva żebym podał mu strone z ksiazki gwarancyjnej na temat gwaranta więc ja wkleilem na głównej bo to żadna tajemnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Karas napisał:

zluzuj worek. Dyrekcja potwierdziła że gwaracja na auta z poza naszego kontynetu ( USA , Kanada, pewnie Emiraty też ) nie działa, z Rosji działa więc to chyba dobrze. 

Od Mio dostałem Priva żebym podał mu strone z ksiazki gwarancyjnej na temat gwaranta więc ja wkleilem na głównej bo to żadna tajemnica

Karas ma racje. Wydaje mi sie, ze to sformułowanie w książce gwarancyjnej jest niefortunne. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli sie mylę, ale rozsądnym wydaje    sie wniosek, ze tak naprawdę gwarantem jest SIP a nie salon. Dowodzi tego chociażby prosty fakt, ze w przypadku naprawy gwarancyjnej serwis robi dokumentacje i wysyła ja do SIP który zatwierdza lub nie zasadność naprawy w ramach gwarancji.

W przeciwnym wypadku z każda naprawa gwarancyjna powinno sie jeździć do salonu, w którym auto zostało zakupione, a przecież tak nie jest.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście odczytuje inaczej ten teks zawarty w instrukcji który wkleił @Karas ,uważam ,że to dotyczy każdego dealera , a nie tylko tego który sprzedał samochód.

Panowie na zdrowy rozsądek, kupiłem np.radio w Gdyni, mieszkam w Szczecinie, mam w razie usterki jechać do Gdyni i reklamować, no nonsens, jadę do najbliższego autoryzowanego w swoim mieście lub pobliżu.Tak jest z każdym towarem podlagającym gwarancji.

I jeszcze jedna sprawa, bo znam to z autopsji, za każdą serwisową naprawę dealerowi  płaci generalny importer.

Edytowane przez mio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mio1 napisał:

Osobiście odczytuje inaczej ten teks zawarty w instrukcji który wkleił @Karas ,uważam ,że to dotyczy każdego dealera , a nie tylko tego który sprzedał samochód.

Panowie na zdrowy rozsądek, kupiłem np.radio w Gdyni, mieszkam w Szczecinie, mam w razie usterki jechać do Gdyni i reklamować, no nonsens, jadę do najbliższego autoryzowanego w swoim mieście lub pobliżu.Tak jest z każdym towarem podlagającym gwarancji.

A rzeczywiscie. A co w myśl tego zapisu z MTS? Dilerem nie sa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.03.2017 o 21:31, Karas napisał:

więc na 10000% gwarancja rosyjska/ kanadyjska czy usa u nas nie działa.

 

kto ma zluzować worek? nie na 100% ale nawet na 10000% :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kukson napisał:

Ale mowa jest o spełnieniu norm w całej FLOCIE Subaru, a nie tylko w silniku H6 o której pisane było już kilka ładnych razy na tym forum i można sobie poczytać.

Żeby to się zmieniło to jak wyżej wspomniano trzeba iść dodatkowo w jakieś hybrydy aby można było myśleć o innych silnikach benzynowych.

 

Ale jak to się liczy, tzn. jakie są punkty odniesienia? Chodzi mi o to, że np. w infiniti są chyba ze 4 modele z silnikami o pojemnościach 3 litry +. To czym to się różni i o co kaman ogólnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a tak konkretnie, w Kaliningradzie jest salon Subaru? :) Był tam ktoś i widział na własne oczy? 

Co do H6, gdyby nie spełniały norm spalin, wszystkie modele wcześniejsze i amerykańce nie jeździły by raczej po polskich drogach co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Słuchajcie, a tak konkretnie, w Kaliningradzie jest salon Subaru? :) Był tam ktoś i widział na własne oczy? 

Co do H6, gdyby nie spełniały norm spalin, wszystkie modele wcześniejsze i amerykańce nie jeździły by raczej po polskich drogach co?

Prawo nie działa wstecz. Jeśli auto w w 2010 spełniało aktualne normy to w 2017 nie mogą Ci zabronić nim jeździć. 

Teraz tak mysle - jak z normami spalin radzi sobie jeep bez "małych" silników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, KrisKristoffers napisał:

A powiedzcie mi teraz jak są rejestrowane te nowe 3.6 w PL skoro nie spełniają norm? Jak przechodzą przegląd czy badania?

Spodziewam sie ze sa inne badania na stacji diagnostycznej (dla użytkownika) i inne dla producenta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

MTS? Dilerem nie sa

 

sa autoryzowanym serwisem

popatrz na strone sip ;)

 

9 godzin temu, MartyMcFly napisał:

w Kaliningradzie jest salon Subaru? :) Był tam ktoś

 

jest ;)

bylem i nawet wracalismy autem kupionym w tym salonie

co prawda uzywka a nie nowy

 

tapatalked

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KrisKristoffers napisał:

A powiedzcie mi teraz jak są rejestrowane te nowe 3.6 w PL skoro nie spełniają norm? Jak przechodzą przegląd czy badania?

Oczywiscie że spełniają normę spalin i normalnie przechodzą przeglądy, skoro są rejestrowane.

 

To że 3.6 nie jest oferowany jako nowy w Polsce nie jest raczej związane z tym, że nie spełnia normy spalin.

Obstawiam że zwiazane to jest z tylko tym że Subaru jako producent musiałby płacic duuuże kary za zwiększoną emisję CO2 wprowadzanych na rynek europejski  aut.

 

Mieszacie tu dwie rzeczy - normy spalin i  opłaty jakie producent musi ponosic za wprowadzanie na rynek aut emitujących duzo CO2.

 

Są na rynku nawet w Polsce auta (nowe w salonach) które emitują 2 razy więcej CO2 niż Subaru 3.6.

Producent płaci do UE stosowne opłaty i tyle.

Poza tym opłaty są liczone od floty sprzedanej... dlatego firmy wprowadzaja hybrydy i mikropojemnosci, zeby ich flagowe limuzyny miały silniki V8 czy V12. Mnóstwo jest takich silników na rynku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Teraz tak mysle - jak z normami spalin radzi sobie jeep bez "małych" silników?

W ramach jednego koncernu (FCA Fiat Chrysler Automobiles) nie ma z tym problemów. Mało to Fiat tłucze autek z małymi silnikami? :)

2 godziny temu, KrisKristoffers napisał:

powiedzcie mi teraz jak są rejestrowane te nowe 3.6 w PL skoro nie spełniają norm? Jak przechodzą przegląd czy badania?

Ale jakich norm nie spełniają? Z tego co się orientuję osobówki benzynowe wciąż obowiązują normy Euro 5 (są takie same jak Euro 6) i ten silnik z tym problemów nie ma. Chodzi o ogólną flotową emisję dwutlenku węgla. To ograniczenie działa w ten sposób:

1) produkujesz w obrębie koncernu dużo małych aut o niskiej emisji i w ramach średniej flotowej możesz pozwolić sobie na sprzedaż aut z dużymi silnikami. 

2) Jak nie produkujesz aut małych to płacisz za przekroczenie średniej emisji - raczej nieopłacalny zabieg. Subaru niestety w Europie nie sprzedaje praktycznie żadnych małych aut, nie jest też częścią większego koncernu to robiącego. Po dopłacie kary nikt by takiego auta nie kupił, więc prościej jest go wycofać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, b-52 napisał:

 

Ale jak to się liczy, tzn. jakie są punkty odniesienia? Chodzi mi o to, że np. w infiniti są chyba ze 4 modele z silnikami o pojemnościach 3 litry +. To czym to się różni i o co kaman ogólnie?

 Może w infiniti tak jest, bo są częścią Nissana, który sprzedaje dużo aut z mniejszą emisją i per saldo flotowa emisja jest niska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przemekka napisał:

 Może w infiniti tak jest, bo są częścią Nissana, który sprzedaje dużo aut z mniejszą emisją i per saldo flotowa emisja jest niska. 

I dlatego Aston miał kiedyś model Cygnet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemekka napisał:

 Może w infiniti tak jest, bo są częścią Nissana, który sprzedaje dużo aut z mniejszą emisją i per saldo flotowa emisja jest niska. 

Dlatego chciałbym zrozumieć, jak to się liczy bo spodziewam się, że małych nissanów (albo opli, albo skód, albo czegokolwiek tego typu) jest tyle, że emitują więcej, niż gdyby we wszystkich dostępnych Subaru były 8 litrowe H ósemki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

sa autoryzowanym serwisem

popatrz na strone sip ;)

 

 

jest ;)

bylem i nawet wracalismy autem kupionym w tym salonie

co prawda uzywka a nie nowy

 

tapatalked

Jasne, ze MTS to ASO, ale zwyczajnie czepiam sie słówek z książki serwisowej, dalej podtrzymując, ze użyte tam sformułowanie odnośnie tego kto jest gwarantem jest niefortunne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...